Autor Wątek: [DO POBRANIA] Zakopane (Projekt: Zakopianka)  (Przeczytany 12246 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Zakopane (Projekt: Zakopianka)
« dnia: 24 Grudnia 2022, 05:02:06 »

Zakopane




Zakopane [Zp] - Stacja pełni rolę końcowej i postojowej - kończą tutaj bieg wszystkie pociągi regionalne z Krakowa, natomiast w sezonie - także pociągi dalekobieżne. W części pasażerskiej znajdują się 2 perony wyspowe, położone przy 4 torach głównych. Bezpośrednio za peronami znajduje się wyjście do miasta. Przy torze 5 znajduje się dworzec, wraz z jeszcze jedną krawędzią peronową - od 2001 roku nieczynną. Ciekawostką jest, że na wysokości magazynu pomiędzy torami 3 i 5 znajduje się jeszcze rozjazd sieciowy. Jest to pozostałość po starym układzie, który umożliwiał eksploatację tego peronu. Zarówno za dworcem, jak i po przeciwnej stronie peronów znajdują się liczne tory bocznicowe, niegdyś służące rozładunkowi poczty oraz autokuszetek. Wszystkie kończące na stacji bieg pociągi przetaczane są na tory odstawcze, znajdujące się około 500m przed peronami. Bocznica - zwana od części miasta Spyrkówką - oprócz kilku torów wyposażona jest one w urządzenie do ogrzewania odstawionych składów, myjnię oraz oświetlenie rewizyjne. Bezpośrednio obok znajduje się rząd charakterystycznych domków, niegdyś służących pracownikom PKP. Obecnie są one dostępne do wynajęcia. Za południową głowicą bocznicy znajduje się przedłużenie prowadzące do bocznicy G.S. Ruch pociągów prowadzony jest z nastawni "Zp" wyposażonej w urządzenia kluczowe. Z nastawni Zp1 obsługuje się pociągi manewrujące po "Spyrkówce". Pomiędzy obydwiema częściami posterunku odbywają się zarówno jazdy manewrowe jak i pociągowe. Celem zmniejszenia uciążliwości tych jazd i poprawy przepustowości, połączenie między obiema częściami stacji jest dwutorowe a obydwa tory przystosowane są do jazd pociągowych. Z nastawni wykonawczej obsługuje się też rogatki na przejeździe kolejowym.




Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:

99 Chabówka - Zakopane, od km40,0 do km43,451

Szlaki zewnętrzne:

   Nazwa      Następny posterunek      Numer linii      Liczba torów      Elektryfikacja       Prędkość maksymalna      Blokada liniowa        Długość      ETCS   
PoPoronin99jednotorowyzelektryfikowany60km/hpółsamoczynna typu Eap2800mbrak

Spawny:
POSP - Tm8, 220m
EZT - Tm6, 100m
LOK1 - Lokomotywownia, 30m
SM42 - Tor 7, 30m

Ograniczenia:



Uwagi:

  • Maksymalna długość pociągu przyjmowanego/wyprawianego wynosi 310 m
  • Wykonanie manewrów równocześnie więcej niż jednym pojazdem trakcyjnym jest zabronione
  • Podczas wykonywania pracy manewrowej, pojazd kolejowy z napędem powinien znajdować się
    przy przetaczaniu w kierunku stacji Poronin - od strony stacji Poronin.
  • Wagonów na postój nie można odstawiać na tory nr 1, 2, 3, 4, 6 ,14, 21, 23, 100a.
  • Odrzucanie wagonów zabronione jest na wszystkich torach.
  • Ograniczenie prędkości manewrowania wywołane warunkami miejscowymi:
    - po torach nr 100, 101, 103, 105, 107 – do 5 km/h;
    - po torach nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 14 – do 10 km/h
    - po torze nr 23 w kierunku nieparzystym od semafora B2m do semafora X2m –
    do 20 km/h;
    - po torze nr 23 od ukresu rozjazdu nr 102 do semafora B2m i po torze nr 100a
    - 15 km/h;
    - po torze nr 23 w kierunku nieparzystym od ukresu rozjazdu nr 102 do
    semafora X2m - do 40 km/h dla jazd EZT i pojazdów trakcyjnych prowadzonych
    z czołowej kabiny patrząc w kierunku jazdy, po powiadomieniu przez dyżurnego
    że tor jest wolny.
  • Podczas manewrowania wszystkie tory w kierunku stacji Poronin należy zachować
    następujące środki ostrożności korzystając z toru wyciągowego nr 14 można
    przetaczać w jednej grupie 3 wagony bez czynnych hamulców. Przy przetaczaniu
    po torze 14 grupy wagonów powyżej 3 wagonów wymagany jest jeden hamulec
    ręczny lub dwa hamulce zespolone, przy czym obowiązuje przeprowadzenie
    próby hamulca dla sprawdzenia działania wymaganej ilości hamulców
    wagonowych .
  • Podczas manewrów zwrotnice 100a, 102a, 103, 104, 105, 111, 112, 113 i Wk102
    nastawiane są przez pracowników wykonujących manewry, a pozostałe zwrotnice na żądanie
    kierującego manewrami nastawiane są przez pracowników posterunków technicznych
    nastawniczego nastawni dysponującej „Zp” i nastawniczego nastawni
    wykonawczej Zp-1. W czasie nieobecności nastawniczego na nastawni
    dysponującej „Zp” obsługę zwrotnic nr 17 i 18 do wykonania manewrów
    przejmuje dyżurny ruchu
  • Długość składu manewrowego odstawianego na tory bocznicy Spyrkówka nie może przekraczać 212 metrów.
  • Obowiązuje zakaz łączenia składów pociągów do jazd manewrowych.
  • W przypadku braku manewrowego w drużynie manewrowej dopuszcza się
    manewry składami nie dłuższymi niż 6 wagonów.
  • Po zakończeniu manewrów wagony i składy pociągowe na wszystkich torach
    winny być zabezpieczone poprzez zahamowanie hamulcem ręcznym
    skrajnego wagonu od strony spadku (Poronina) i podłożenie płozu
    hamulcowego.

Autorzy:
Stasiu
trainfun09
mat517


Screeny:
Spoiler: pokaż

Tarcza ostrzegawcza





Semafor wjazdowy



Głowica północna



Tory odstawcze









Lokomotywownia



Perony







Tory 21 i 23










Sceneria jest dostępna dla wszystkich osób z poziomem 10 dyżurowania pod tym linkiem

Schematy oraz opisy posterunków zapożyczone ze strony semaforek.kolej.org.pl.
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2023, 14:31:26 wysłana przez Stasiu »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Zakopane (Projekt: Zakopianka)
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Grudnia 2022, 20:55:15 »
Na początek autoryzacja tradycyjnie zostanie zatrzymana dla osób bezpośrednio związanych ze scenerią. Następnie udostępniona zostanie szerszemu gronu wybranych, doświadczonych dyżurnych aby zebrać stosowne opinie co do tego od jakiego poziomu, jeżeli w ogóle, powinna być dostępna sceneria. Mimo tego, że stacja nie jest duża to jest wymagająca. Konieczne jest stosowanie się do wypisanych w wątku uwag (zaczerpniętych żywcem z regulaminu technicznego), które zainteresowanym autoryzacją zalecamy już zacząć spamiętywać, będą cofki za niestosowanie się doń. Ponadto na posterunku występują urządzenia kluczowe, jednak ze względu na ograniczenia symulatora bardziej biedne niż w rzeczywistości - wszystkie semafory trzeba osłaniać ręcznie oraz nieorganizowane są jazdy manewrowe. Istotne jest też płynne prowadzenie ruchu, aby nie zatrzymywać pociągów pod semaforami a także sprawne wykorzystywanie lokomotyw manewrowych przy obsłudze grupy odstawczej. No i przede wszystkim, jak wykazały dotychczasowe testy - reagowanie w sytuacjach wyjątkowych, do tej pory już dwa razy zdarzyło się, że tabor samoistnie "zleciał". Aczkolwiek nie jest to ostatnia intersująca w projekcie stacja, także stay tuned ;)
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Online Stasiu

  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 495
  • Siła reputacji: 654
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: Zakopane (Projekt: Zakopianka)
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Marca 2023, 22:41:35 »
Wraz z trainfun09 zapraszamy na trailer. Premiera odbędzie się 21.03.2023 o 16:00

« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2023, 00:13:01 wysłana przez Stasiu »

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Zakopane (Projekt: Zakopianka)
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Marca 2023, 18:05:03 »
Wczoraj w godzinach 15:30-1:00 miejsce miała premiera scenerii. Na początek kilka statystyk:

- 65 obsłużonych pociągów;
- 9.5h dyżuru na 3 zmiany, przez dwóch dyżurnych;
- 3 uruchomione w Zakopanem pociągi (stacja iście czołowa, niestety natłok pociągów przyjezdnych nie pozwolił uruchomić ich więcej);
- Realizacja łącznie 30 różnych manewrów;
- Ponad połowa graczy kończących bieg zdecydowała się zjechać na grupę odstawczą;
- Całkowite zapchanie Spyrkówki na koniec;

Dziękujemy za obecność wszystkim zainteresowanym. Trochę się w pewnym momencie zrobiło nawet tłoczno - do tego stopnia, że nie wyrobił, SWDR i na gwałt trzeba było edytować wpis scenerii. Obecnie szlak jest w nim "sztucznie" naszpikowany ograniczeniami, przez co dla SWDR przejazd po nim zajmuje dłużej, co przekłada się na większe okna czasowe pomiędzy pociągami. Bez tej zmiany rozkłady generowały się tak, że ich przyjęcie mogłoby być nawet nie możliwe (na przykład przyjazd minutę po sobie, co poprzedzać musiałaby jednoczesna jazda po jednotorze dwóch pociagów). Zakopane będzie oczywiście teraz na stałe gościć na serwerze PL1, i tak jak inne scenerie uczestniczyć w ruchu. Na ten moment wyznaczone jest do tego 20 autoryzowanych osób, natomiast w przyszłości sceneria zostanie upubliczniona dla wszystkich. Nie był, nie jest i nie będzie prowadzony nabór na autoryzację, prosimy uprzejmie o nie spamowanie wiadomościami prywatnymi. Maszynistów zapraszamy do odwiedzenia jej zza nastawnika. Kolejne scenerie z projektu kolejowej Zakopianki (i nie tylko) pojawią się już wkrótce.

Rolka z aparatu:

TLK35170 "Karpaty" podczas manewrów.


EIC1350 "Tatry" podczas wjazdu w obręb posterunku.


Koniec dyżuru - całkowicie zapchana na koniec premiery taborem odstawianym z pociągów przyjezdnych kończących Spyrkówka.


Pociągi z pierwszy dwóch screenów - Tatry i Karpaty w peronach.


Osobowa "Gubałówka" po skończeniu biegu, manewry na grupę odstawczą.


Przypominamy też, iż mamy discorda.
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Siła reputacji: 1570
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: Zakopane (Projekt: Zakopianka)
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Kwietnia 2023, 13:22:03 »
Wpisano do TDkowego WOSu - scenerie spoza paczki - gratuluję wydania!
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Zakopane (Projekt: Zakopianka)
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Września 2023, 20:01:39 »


Po dwóch latach pracy, oraz sześciu miesiącach testów pod autoryzacją udostępniamy dziś publicznie scenerię. Dostępna jest ona dla wszystkich posiadających poziom dyżurnego 10. Przypominamy przy tym iż ze względu na charakterystykę scenerii obowiązuje na niej ścisły regulamin, inspirowany historycznie na stacji w Zakopanem obowiązującym:

Spoiler: pokaż

  • Maksymalna długość pociągu przyjmowanego/wyprawianego wynosi 310 m
  • Wykonanie manewrów równocześnie więcej niż jednym pojazdem trakcyjnym jest zabronione
  • Podczas wykonywania pracy manewrowej, pojazd kolejowy z napędem powinien znajdować się
    przy przetaczaniu w kierunku stacji Poronin - od strony stacji Poronin.
  • Wagonów na postój nie można odstawiać na tory nr 1, 2, 3, 4, 6 ,14, 21, 23, 100a.
  • Odrzucanie wagonów zabronione jest na wszystkich torach.
  • Ograniczenie prędkości manewrowania wywołane warunkami miejscowymi:
    - po torach nr 100, 101, 103, 105, 107 – do 5 km/h;
    - po torach nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 14 – do 10 km/h
    - po torze nr 23 w kierunku nieparzystym od semafora B2m do semafora X2m –
    do 20 km/h;
    - po torze nr 23 od ukresu rozjazdu nr 102 do semafora B2m i po torze nr 100a
    - 15 km/h;
    - po torze nr 23 w kierunku nieparzystym od ukresu rozjazdu nr 102 do
    semafora X2m - do 40 km/h dla jazd EZT i pojazdów trakcyjnych prowadzonych
    z czołowej kabiny patrząc w kierunku jazdy, po powiadomieniu przez dyżurnego
    że tor jest wolny.
  • Podczas manewrowania wszystkie tory w kierunku stacji Poronin należy zachować
    następujące środki ostrożności korzystając z toru wyciągowego nr 14 można
    przetaczać w jednej grupie 3 wagony bez czynnych hamulców. Przy przetaczaniu
    po torze 14 grupy wagonów powyżej 3 wagonów wymagany jest jeden hamulec
    ręczny lub dwa hamulce zespolone, przy czym obowiązuje przeprowadzenie
    próby hamulca dla sprawdzenia działania wymaganej ilości hamulców
    wagonowych .
  • Podczas manewrów zwrotnice 100a, 102a, 103, 104, 105, 111, 112, 113 i Wk102
    nastawiane są przez pracowników wykonujących manewry, a pozostałe zwrotnice na żądanie
    kierującego manewrami nastawiane są przez pracowników posterunków technicznych
    nastawniczego nastawni dysponującej „Zp” i nastawniczego nastawni
    wykonawczej Zp-1. W czasie nieobecności nastawniczego na nastawni
    dysponującej „Zp” obsługę zwrotnic nr 17 i 18 do wykonania manewrów
    przejmuje dyżurny ruchu
  • Długość składu manewrowego odstawianego na tory bocznicy Spyrkówka nie może przekraczać 212 metrów.
  • Obowiązuje zakaz łączenia składów pociągów do jazd manewrowych.
  • W przypadku braku manewrowego w drużynie manewrowej dopuszcza się
    manewry składami nie dłuższymi niż 6 wagonów.
  • Po zakończeniu manewrów wagony i składy pociągowe na wszystkich torach
    winny być zabezpieczone poprzez zahamowanie hamulcem ręcznym
    skrajnego wagonu od strony spadku (Poronina) i podłożenie płozu
    hamulcowego.


Przyłapanie na nieprzestrzeganiu powyższego regulaminu będzie skutkować trwałym zablokowaniem dostępu do scenerii w trybie dyżurnego.

Serdeczne podziękowania dla zespołu autoryzacyjnego za testy scenerii, serdeczne podziękowania zespołowi konstruktorów za współpracę przy jej sprawdzaniu, oraz serdeczne podziękowania współautorom za pracę. Reszcie życzę miłej rozgrywki.

Najnowszy hash scenerii -  2a60af79. Miłych dyżurów!
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2023, 20:57:48 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Online Stasiu

  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 495
  • Siła reputacji: 654
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: Zakopane (Projekt: Zakopianka)
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Września 2023, 20:00:03 »
Minął tydzień od publikacji scenerii. W tym czasie zarejestrowaliśmy już trzy przypadki prowadzenia ruchu niezgodnie z określonym regulaminem technicznym. Osobom przyłapanym — konkretnie dwóm — został już zablokowany dostęp do scenerii. W związku z tym ponawiamy raz jeszcze prośbę o zapoznanie się oraz stosowanie do załączonego w wątku i w poście z 10 września regulaminu technicznego. Istotne są zwłaszcza informacje odnośnie maksymalnych długości składów przyjmowanych/wyprawianych, manewrowanych, zasady dotyczące ustawienia pojazdu trakcyjnego w zależności od jazdy czy dozwolonych prędkości manewrowania. Niestety nadmiernie spotykamy się z sytuacjami, gdzie:

  • Dyżurny przyjmuje zbyt długi skład w ogóle, które, mimo że nie powinny zostać wytrasowane do scenerii, to zdarza się, że gracz zmodyfikuje swój skład już po otrzymaniu rozkładu. Prosimy o zerkanie na długości przyjmowanych pociągów. Maksymalna długość pociągów w SWDR to 310 m dla składów pasażerskich i 150 m dla towarowych;
  • Dyżurny przyjmuje zbyt długi skład na tor pierwszy, co kończy się brakiem możliwości oblotu składu;
  • Dyżurny manewruje skład z pojazdem trakcyjnym nieznajdującym się od strony spadku. Nie dotyczy to oczywiście EZT. Ich jazdy określone są w punkcie 6, podpunkcie 6;
  • Dyżurny prowadzi manewry po torze 21. Co prawda, regulamin techniczny tego nie zebrania, jednak urządzenia nie są do tego w żaden sposób przygotowane. Dodatkowo wymusza to zmianę kierunku jazdy przy nastawni Zp1, co przy cięższym składzie wiąże się z możliwością utraty kontroli nad składem (nachylenie od rozjazdu 8 w okręgu Zp aż do końca scenerii wynosi średnio 25 promili!);
  • Dyżurny nie podaje nakazu jazdy podczas wyjazdów z torów 4/6. Przypominamy, że semafor H jest semaforem grupowym dla obu torów;
  • Dyżurny marnuje czas na bieganie po grupie odstawczej oraz przestawianie rozjazdów, mimo iż w warunkach tedekowych ten obowiązek należy do maszynistów (w rzeczywistości manewrowych). Ponieważ i tak symulator nie pozwala oznaczyć odpowiednio napędów, ten punkt należy traktować jako sugestię;

Uprzejmie prosimy też, zarówno dla własnej wygody, jak i realizmu o zabezpieczenie sobie manewrówki. Jest to istotne, chociażby w przypadku przejęcia składu wagonowego na tor nr 3, którego celem manewrowania nie można zepchnąć.

Jeszcze raz prosimy o zapoznanie się z lekturą i dziękujemy dyżurnym, którzy już to zrobili.

Offline mateusz22

  • Sponsor
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Siła reputacji: 197
  • mateusz22 prezesmateusz22 prezesmateusz22 prezesmateusz22 prezesmateusz22 prezesmateusz22 prezesmateusz22 prezesmateusz22 prezesmateusz22 prezesmateusz22 prezesmateusz22 prezesmateusz22 prezes
  • Zawsze do przodu
Odp: Zakopane (Projekt: Zakopianka)
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Listopada 2023, 22:40:04 »
Nie wiem czy to błąd ale po wjechaniu składu na stację zakopane nie zbuja się przebieg z pod semafora wjazdowego X
Kto regulamin ciągle łamie, to ten szybko bana złapie.

Offline Kryszakos

  • Sponsor
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Siła reputacji: 981
  • Kryszakos prezesKryszakos prezesKryszakos prezesKryszakos prezesKryszakos prezesKryszakos prezesKryszakos prezesKryszakos prezesKryszakos prezesKryszakos prezesKryszakos prezesKryszakos prezes
Odp: Zakopane (Projekt: Zakopianka)
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Listopada 2023, 23:10:36 »
Z Semaforów X oraz D nie posiadają RC w kierunku Zakopane więc trzeba zbijać ręcznie.

Online Stasiu

  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 495
  • Siła reputacji: 654
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: Zakopane (Projekt: Zakopianka)
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Lutego 2024, 17:55:45 »
Zakopane zostało zaktualizowane do wersji FPS i tymsamym udostępnione ponownie dla wszystkich z poziomem 10 i większym