Zgierz
Zgierz [Zg] jest stacją węzłową, (krzyżują się na niej linie nr 15 i nr 16) posiadającą 2 tory główne zasadnicze i 4 tory główne dodatkowe. Trzy z nich posiadają krawędzie peronowe (jeden peron jest wyspowy). Tory główne zasadnicze pozwalają na przyjęcie składów pasażerskich o długości do 300 m. Dwa tory główne dodatkowe (nr 4 i nr 6) służą do zatrzymywania się na nich pociągów towarowych, trzeci z torów nieposiadających krawędzi peronowej (nr 3) pozwala na przyjęcie składu towarowego o długości nie przekraczającej 450m (w kierunku semafora M) oraz 240 m (w kierunku semafora G), z uwagi na potrzebę pozostawienia przejścia dla podróżnych na peron wyspowy nr 2. Od stacji odchodzi bocznica do ZPB Boruta na której to końcu znajdują się liczne tory gdzie można dowozić drewno, węgiel, kwas siarkowy(VI) itp. Stwarza to liczne możliwości dla pracy lokomotywy manewrowej polegające na przetaczaniu, formowaniu pociągów zbiorowych, rozrządzaniu pociągów zbiorowych itp. Wszystkie wagony towarowe mają autospawny na tejże bocznicy.
Zgierz jest scenerią wymagającą pod względem prowadzenia ruchu, znajdują się na niej dwie nastawnie, (Zg i Zg1, których modele dedykowane wykonał
chudya, za co niezmiernie dziękuję) które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną. Prowadzenie ruchu nie jest łatwe w związku z koniecznością przestawiania dużej ilości zwrotnic na obu nastawniach w celu realizacji przebiegów wjazdowych i wyjazdowych na 4 przyległe szlaki.
Na scenerii zatrzymują się wszystkie kategorie pociągów pasażerskich. Na szlaku JL znajduje się dodatkowo przystanek osobowy Zgierz Jaracza.
Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:
15 Bednary - Łódź Kaliska, od km 54.300 do km 60.000
16 Łódź Widzew - Kutno, od km 10.200 do 16.500
Szlaki zewnętrzne: Nazwa | Następny posterunek | Numer linii | Liczba torów | Elektryfikacja | Prędkość maksymalna | Blokada liniowa | Długość | ETCS |
Gl | Glinnik | 15 | jednotorowy | zelektryfikowany | 100km/h | półsamoczynna typu Eap | 2500m | brak |
LZ | Łódź Żabieniec | 15 | dwutorowy | zelektryfikowany | 100km/h | półsamoczynna typu Eap | 1500m | brak |
LW | Łódź Widzew | 16 | jednotorowy | zelektryfikowany | 100km/h | półsamoczynna typu Eap | 2600m | brak |
JL | Zgierz Kontrewers | 16 | jednotorowy | zelektryfikowany | 70km/h | półsamoczynna typu Eap | 2100m | brak |
Spawny:TOW - semafor F, zelektryfikowany, 650m
EZT - semafor N, zelektryfikowany, 150m
TOW - semafor R, zelektryfikowany, 650m
E-LUZ - Tm12, zelektryfikowany, 40m
Ograniczenia:
Uwagi:W pierwszej kolejności po uruchomieniu scenerii należy na nastawni Zg zaryglować rygiel Rg1 (rygluje on rozjazd nr 13 w torze głównym dodatkowym nr 5 oraz wykolejnice Wk3 w torze nr 7). Bez tego ryglowania niemożliwa jest realizacja przebiegów pociągowych z i na tor nr 5.
Dodatkowo z powodu niedziałania wykolejnic ręcznych wjazd na tor nr 7 nie jest możliwy od strony rozjazdu nr 13 a jest możliwy tylko od strony nastawni dysponującej po zdjęciu wykolejnicy Wk10.
Możliwość podania sygnału zastępczego istnieje na semaforach wjazdowych A, B, S i T oraz na semaforach wyjazdowych z torów głównych zasadniczych D i L. W pozostałych przypadkach w razie niemożności podania sygnału zezwalającego należy podyktować rozkaz S. Rozkaz N dyktujemy podczas wyjazdu pociągu na tor lewy szlaku LZ spod semaforów M, N, L, P, R.
Do obsługi przejazdów szlakowych na nastawni dysponującej zabudowano powtarzacze ERP-5 (przejazd na szlaku do Glinnika), oraz ERP-6 (przejazdy na szlakach do Łodzi Widzewa i do Łodzi Żabieńca) Przejazdy sterowane za pomocą ERP-6 mają uzależnienia w przebiegach wyjazdowych. Przejazd stacyjny obsługiwany jest z manipulatora znajdującego się na nastawni dysponującej Zg.
Autorzy:Osoby, które w mniejszym lub większym stopniu przyczyniły się do powstania scenerii w kolejności alfabetycznej:
Ares28badcookie66JanekYTkacperek754NasWilletrichlorChciałbym także podziękować bardzo
inomushis za meblowanie nastawni Zg,
l0stfake7 za światło w nastawni Zg1 i działające zegary na obu nastawniach i niekończące się poprawki,
kojonek2 za wszystkie dodatkowe "cuda" jakie wyczarował w kodzie symulatora aby można było wiernie odwzorować zależności w urządzeniach SRK,
Ugulele za poprawki ZBP Boruta,
Emikowi za schematy do obu nastawni,
Marcinowi_S za przerwy powietrzne w sieci trakcyjnej, cyzelowanie sieci
KaPeDek.
Budowa trwała dłuuuuuugo ale wreszcie dobiegła końca, bez Was wszystkich sceneria ta nie ujrzałaby światła w TD2. Bardzo Wam wszystkim dziękuję, bo Zgierz zajmuje w moim sercu ważne miejsce.
Sceneria dostępna w
paczce całościowej symulatora od poziomu
12.
Sceneria wpisana do SWDR4 z numerem
bce8ebdfSchematy oraz opisy posterunków zapożyczone ze strony
semaforek.kolej.org.pl.
//Dostosowano do szablonu. ~KMS