Autor Wątek: [PACZKA CAŁOŚCIOWA] Zgierz (projekt ŁKA)  (Przeczytany 9095 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trichlor

  • Moderator
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa IX
  • *
  • Wiadomości: 314
  • Siła reputacji: 490
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • w sanatorium
Zgierz (projekt ŁKA)
« dnia: 22 Października 2020, 23:49:20 »
Zgierz



Zgierz [Zg] jest stacją węzłową, (krzyżują się na niej linie nr 15 i nr 16) posiadającą 2 tory główne zasadnicze i 4 tory główne dodatkowe. Trzy z nich posiadają krawędzie peronowe (jeden peron jest wyspowy). Tory główne zasadnicze pozwalają na przyjęcie składów pasażerskich o długości do 300 m. Dwa tory główne dodatkowe (nr 4 i nr 6) służą do zatrzymywania się na nich pociągów towarowych, trzeci z torów nieposiadających krawędzi peronowej (nr 3) pozwala na przyjęcie składu towarowego o długości nie przekraczającej 450m (w kierunku semafora M) oraz 240 m (w kierunku semafora G), z uwagi na potrzebę pozostawienia przejścia dla podróżnych na peron wyspowy nr 2. Od stacji odchodzi bocznica do ZPB Boruta na której to końcu znajdują się liczne tory gdzie można dowozić drewno, węgiel, kwas siarkowy(VI) itp. Stwarza to liczne możliwości dla pracy lokomotywy manewrowej polegające na przetaczaniu, formowaniu pociągów zbiorowych, rozrządzaniu pociągów zbiorowych itp. Wszystkie wagony towarowe mają autospawny na tejże bocznicy.

Zgierz jest scenerią wymagającą pod względem prowadzenia ruchu, znajdują się na niej dwie nastawnie, (Zg i Zg1, których modele dedykowane wykonał chudya, za co niezmiernie dziękuję) które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną. Prowadzenie ruchu nie jest łatwe w związku z koniecznością przestawiania dużej ilości zwrotnic na obu nastawniach w celu realizacji przebiegów wjazdowych i wyjazdowych na 4 przyległe szlaki.
Na scenerii zatrzymują się wszystkie kategorie pociągów pasażerskich. Na szlaku JL znajduje się dodatkowo przystanek osobowy Zgierz Jaracza.



Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:
15 Bednary - Łódź Kaliska, od km 54.300 do km 60.000
16 Łódź Widzew - Kutno, od km 10.200 do 16.500

Szlaki zewnętrzne:

   Nazwa      Następny posterunek      Numer linii      Liczba torów      Elektryfikacja       Prędkość maksymalna      Blokada liniowa        Długość      ETCS   
Gl
Glinnik
15
jednotorowy
zelektryfikowany
100km/h
półsamoczynna typu Eap
2500m
brak
LZ
Łódź Żabieniec
15
dwutorowy
zelektryfikowany
100km/h
półsamoczynna typu Eap
1500m
brak
LW
Łódź Widzew
16
jednotorowy
zelektryfikowany
100km/h
półsamoczynna typu Eap
2600m
brak
JL
Zgierz Kontrewers
16
jednotorowy
zelektryfikowany
70km/h
półsamoczynna typu Eap
2100m
brak

Spawny:
TOW - semafor F, zelektryfikowany, 650m
EZT - semafor N, zelektryfikowany, 150m
TOW - semafor R, zelektryfikowany, 650m
E-LUZ - Tm12, zelektryfikowany, 40m

Ograniczenia:


Uwagi:
W pierwszej kolejności po uruchomieniu scenerii należy na nastawni Zg zaryglować rygiel Rg1 (rygluje on rozjazd nr 13 w torze głównym dodatkowym nr 5 oraz wykolejnice Wk3 w torze nr 7). Bez tego ryglowania niemożliwa jest realizacja przebiegów pociągowych z i na tor nr 5.
Dodatkowo z powodu niedziałania wykolejnic ręcznych wjazd na tor nr 7 nie jest możliwy od strony rozjazdu nr 13 a jest możliwy tylko od strony nastawni dysponującej po zdjęciu wykolejnicy Wk10.
Możliwość podania sygnału zastępczego istnieje na semaforach wjazdowych A, B, S i T oraz na semaforach wyjazdowych z torów głównych zasadniczych D i L.  W pozostałych przypadkach w razie niemożności podania sygnału zezwalającego należy podyktować rozkaz S. Rozkaz N dyktujemy podczas wyjazdu pociągu na tor lewy szlaku LZ spod semaforów M, N, L, P, R.
Do obsługi przejazdów szlakowych na nastawni dysponującej zabudowano powtarzacze ERP-5 (przejazd na szlaku do Glinnika), oraz ERP-6 (przejazdy na szlakach do Łodzi Widzewa i do Łodzi Żabieńca) Przejazdy sterowane za pomocą ERP-6 mają uzależnienia w przebiegach wyjazdowych. Przejazd stacyjny obsługiwany jest z manipulatora znajdującego się na nastawni dysponującej Zg.

Autorzy:
Osoby, które w mniejszym lub większym stopniu przyczyniły się do powstania scenerii w kolejności alfabetycznej:
Ares28
badcookie66
JanekYT
kacperek754
NasWille
trichlor

Chciałbym także podziękować bardzo inomushis za meblowanie nastawni Zg, l0stfake7 za światło w nastawni Zg1 i działające zegary na obu nastawniach i niekończące się poprawki, kojonek2 za wszystkie dodatkowe "cuda" jakie wyczarował w kodzie symulatora aby można było wiernie odwzorować zależności w urządzeniach SRK, Ugulele za poprawki ZBP Boruta, Emikowi za schematy do obu nastawni, Marcinowi_S za przerwy powietrzne w sieci trakcyjnej, cyzelowanie sieci KaPeDek.
Budowa trwała dłuuuuuugo ale wreszcie dobiegła końca, bez Was wszystkich sceneria ta nie ujrzałaby światła w TD2. Bardzo Wam wszystkim dziękuję, bo Zgierz zajmuje w moim sercu ważne miejsce.

Sceneria dostępna w paczce całościowej symulatora od poziomu 12.

Sceneria wpisana do SWDR4 z numerem bce8ebdf

Schematy oraz opisy posterunków zapożyczone ze strony semaforek.kolej.org.pl.

//Dostosowano do szablonu. ~KMS
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2022, 19:58:44 wysłana przez KMSzczecin »
"znafaca" od SPK wg Matz32