Train Driver 2
Aplikacje => SCS => Wątek zaczęty przez: Paweł w 20 Grudnia 2016, 15:03:53
-
Z uwagi na opóźniającą się publikację nowej wersji TD2, nowa wersja SCS prawdopodobnie udostępniona będzie niezależnie, za jakieś 1-2 tyg, po dopracowaniu i usunięciu znalezionych błędów. Wersje beta wiszą pod adresem: http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/tmp/ Changelog i aktualna dokumentacja w pliku scs_20161230beta.zip. Można zgłaszać uwagi.
-
Przydatna opcja opisu zwrotnicy z drugiej strony nie działa w przypadku wykolejnic.
-
W poprzednich też nie działało. Swoją drogą, w takich pulpitach nie ma możliwości dodawania opisów? Bardzo mi tego brakuje, żeby zawiesić jakąś tabliczkę z opisem np. o której dany pociąg ma odjazd, co na danej bocznicy stoi, albo że tor zamknięty itp.
-
A w realu się da?
-
Tu chyba są:
-
Przydatna opcja opisu zwrotnicy z drugiej strony nie działa w przypadku wykolejnic.
Będzie poprawione.
Swoją drogą, w takich pulpitach nie ma możliwości dodawania opisów?
Poza EbiScreenem chyba nie ma. W SCS planuję zrobić coś takiego, ale to już raczej nie w najbliższej wersji.
-
Mozesz dac te strzalki od sbl tak jak na screnie wyzej?
-
Jeżeli chodzi o strzałki blokady w osi toru, to bez problemu można tak zrobić. Trzeba tylko pierwszy odcinek sbl zrobić z dwóch kawałków, krótszy kawałek 2 pola na którym będzie strzałka sbl (ewentualnie 1 pole, gdy brakuje miejsca) i dłuższy 3 pola z nazwą toru i numerem pociągu (przy jednym odcinku strzałka będzie nachodzić na numer).
-
Nowa wersja beta wrzucona pod adresem z pierwszej wiadomości. Poza poprawkami przypadkowo dodałem jeszcze kilka nowych funkcji. Jeżeli nie będzie problemów, za ok. tydzień udostępnię jako stabilną.
-
Mógłbyś dorzucić opcje losowych usterek (tak jak w ISDR) np fałszywe zajętości, braki kontroli rozjazdów , usterki semaforów ;)
-
Nie wiem czy to błąd, czy tak ma być - sygnalizator z komorą białą i czerwoną jeśli nie ma zaznaczonego ,,końca poc." nie osłania się sygnałem ,,Stój", zarówno po zwolnieniu przebiegu jak i próbie ręcznego wygaszenia. Trzeba wyświetlić na nim Sz i dopiero wtedy można go zastopować.
-
Celowe działanie, nieprecyzyjnie opisane w dokumentacji. Chodzi o rozróżnienie rodzaju sygnalizatora wyświetlającego Sz, nie wyświetlającego sygnałów zezwalających: semafora czerwone-białe / sygnalizatora Sz bez światła czerwonego. Różnica dla SCS jest taka, że pierwszy do wygaszenia Sz wymaga rozkazu ":S1", drugi ":Off". W takim przypadku zaznaczenie opcji "koniec p." oznacza że jest komora światła czerwonego i jest wymagane niezależnie od tego czy faktycznie są jakieś przebiegi do tego semafora. Gdy sygnalizator ma zaznaczone "poc.", dostaje ":S1" niezależnie od wartości "koniec p." (dodam jeszcze "man."). W przypadku przebiegów na tor lewy, przy którym stoi sygnalizator Sz bez światła czerwonego, trzeba będzie zastosować dodatkowy punkt końcowy przebiegu.
-
Przydała by się możliwość kopiowania zaznaczonych elementów przyspieszyło by to prace
-
Nie ma to sensu, ponieważ każdy element scs dotyczy elementu w torze. Jaki sens ma robienie np. dwóch takich samych rozjazdów z tą samą izolacją, tak samo sprzężonych itp.?
-
Robisz rozjazd i zmieniasz tylko napisy a tak za każdym razem musisz się bawić w dodaj
-
Witam, chciałbym uprzejmie zapytać, czy program ten jest nadal rozwijany i czy możemy się w jakimś bliżej nieokreślonym czasie spodziewać aktualizacji i rozwoju o nowe możliwości?
-
Tak :) Tylko nie pytaj "kiedy".
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/05/04/image.png)
-
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/05/04/strzaleczka.png)
-
Wygląda ciekawie pytanko czy pod te strzałeczki będzie można robić "normalnie" SBL?