Train Driver 2
Aplikacje => SPK => Wątek zaczęty przez: Wojtas w 04 Maja 2018, 15:49:17
-
Czy mogę któregoś dnia porozmawiac na TS z kimś kto potrafi dyżurować na kostkach? Bo mam pare pytań odnośnie tych pulpitów tylko nie wiem do kogo się zwrócić.
-
Czy mogę któregoś dnia porozmawiac na TS z kimś kto potrafi dyżurować na kostkach? Bo mam pare pytań odnośnie tych pulpitów tylko nie wiem do kogo się zwrócić.
https://www.symulator.isdr.pl/2_3.php#r2_3
Rozdział 2.3 do przeczytania. Nie ma tego dużo, a do nauki dobry materiał na start ;) [nie wszystko z ISDR jest przydatne w SPK]. Po podstawach przyjdzie czas na TS ;)
-
Czy mogę któregoś dnia porozmawiac na TS z kimś kto potrafi dyżurować na kostkach? Bo mam pare pytań odnośnie tych pulpitów tylko nie wiem do kogo się zwrócić.
https://www.symulator.isdr.pl/2_3.php#r2_3
Rozdział 2.3 do przeczytania. Nie ma tego dużo, a do nauki dobry materiał na start ;) [nie wszystko z ISDR jest przydatne w SPK]. Po podstawach przyjdzie czas na TS ;)
Znajdzie się ktoś inny pomocny bo wcześniej Pendolino w TD2 będzie niż stasiu29011 komuś pomoże w praktyce.
-
Dostałeś najlepszą pomoc, jaką mogłeś dostać...
Jeśli do przeczytania jednego rozdziału instrukcji ISDR (o zgrozo! 16 stron, na których 80% to obrazki!) masz dwie lewe ręce, to zapewne od Ir-1 nawet okładkiś nie widział... kiepski dyżurny, teorii nic nie zna...
-
Z chęcią pomogę koledze w praktyce. ;)
-
Z chęcią pomogę koledze w praktyce. ;)
Widzisz stasiu. Da się? Da się. Praktyka najlepszym nauczycielem. Miłych snów z Ir-1 pod poduszką.
Dostałeś najlepszą pomoc, jaką mogłeś dostać...
Jeśli do przeczytania jednego rozdziału instrukcji ISDR (o zgrozo! 16 stron, na których 80% to obrazki!) masz dwie lewe ręce, to zapewne od Ir-1 nawet okładkiś nie widział... kiepski dyżurny, teorii nic nie zna...
Teoria odpowiedzią na wszystko. Jak to mawiał Stonoga "To jest dramat k...a".
-
A czy sterowanie w SPK jest identycznie w 100% odwzorowane jak w tej instrukcji?
-
W 80% procentach podobnie. Jeśli radzisz sobie z ISDR Testowo to nie powinieneś mieć problemów z obsługą scenerii na SPK.
//Różnią się szczegóły - SPK krótko naciskasz Shift i lewy przy naciskaniu dwóch na raz - w ISDR przytrzymujesz Shift i lewy.
Tam skacze napięcie - na SPK jeszcze nie. itd.
-
Lepiej pytać na forum - tworzy się bazę wiedzy do której można odsyłać ;).
-
Na ISDR Liskowo masz nastawianie przebiegowe, więc warto przetrenować, bo domyślnie w SPK masz to włączone...
-
Z chęcią pomogę koledze w praktyce. ;)
Widzisz stasiu. Da się? Da się. Praktyka najlepszym nauczycielem. Miłych snów z Ir-1 pod poduszką.
Dostałeś najlepszą pomoc, jaką mogłeś dostać...
Jeśli do przeczytania jednego rozdziału instrukcji ISDR (o zgrozo! 16 stron, na których 80% to obrazki!) masz dwie lewe ręce, to zapewne od Ir-1 nawet okładkiś nie widział... kiepski dyżurny, teorii nic nie zna...
Teoria odpowiedzią na wszystko. Jak to mawiał Stonoga "To jest dramat k...a".
Przykro mi, że śmierdzące lenie nie potrafią przeczytać INSTRUKCJI OBSŁUGI, a wolą spamić na forum. Tam jest wszystko napisane najprostszym językiem...
-
Witam. Ja mam taki problem iż SPK działa mi na jednej scenerii (Bydgowo). A na innych jakoś nie działa. Prosiłbym o pomoc.😉 Pozdrawiam.
-
Witam. Ja mam taki problem iż SPK działa mi na jednej scenerii (Bydgowo). A na innych jakoś nie działa. Prosiłbym o pomoc.😉 Pozdrawiam.
Jakim cudem? W czym problem dokładnie?
-
No to jest tak:
-Bydgowo: ustawiam zwrotki, przyciskam przycisk semafora, przebieg się nastawia.
-Inna stacja z SPK: ustawiam zwrotki, przyciskam przycisk semafora, przebieg się nie nastawia.
Na obu sceneriach wykonuję te same czynności. Tylko że na innych niż Bydgowo przebiegi się nie chcą nastawić.
-
Nagraj filmik albo chociaż zrób screenshot, kiedy próbujesz podać semafor.
-
Tak zgaduję, bo bardzo cedzisz informację, ale zaproponuję jednak...
1. Poczytaj o nastawianiu przebiegowym - w Bydgowie akurat nie ma nastawiania przebiegowego a na tej "innej" zgaduję, że jest
2. Jak byś mógł podawać więcej szczegółów od razu w pierwszym poście - sceneria, który semafor, itd, itp. - czat to gdzie indziej...
-
Robię wszystko co jest napisane w instrukcji ISDR(2.3.2.1.4. Nastawianie i rozwiązywanie przebiegów pociągowych). A jeżeli chodzi o semafory to próbowałem na każdym i żaden nie działał.
-
Przecież już Ci Atmosferyczny napisał że chodzi o NASTAWIANIE PRZEBIEGOWE. W pulpicie od Blaszek podajesz przebieg wciskając jednocześnie (z klawiszem shift) semafor i punkt końcowy przebiegu. Nastawianie przebiegowe można wyłączyć klikając prawym przyciskiem myszy na kostce z napisem W.
Nie wierzę że rozwiązanie tak prozaicznego problemu sprawiło tyle trudności. Jeśli masz takie problemy z komunikatywnością i wyrażaniem myśli to może podaruj sobie dyzurowanie.
-
Wyłącz nastawianie przebiegowe. Wyciągnij przycisk W (lamka biała ma zgasnąć) i będzie ci działać
-
Dziękuję za pomoc. :) Nie mogłem tego ogarnąć bo nie odkryłem tego przycisku.
-
Znów czytanie w myślach pomogło :P
-
Zrób domyślnie wyłączone ;)
-
To jak są już takie pytania w tym temacie to dorzucę swoje 3 grosze :)
M.in. na stacji Głębce jak nastawiam przebieg przy pomocy SPK dzieje się tak, że przebieg się utwierdza (białe podświetlenie szczelin + zielony sygnał na semaforze), po czym po 3-4 sek semafor wraca na S1 (podświetlenie zostaje białe). Z reguły przy 4-5 próbie przestawałem nastawiać przebiegi i obsługiwałem stację za pomocą SCSa.
Jakiś błąd w nastawianiu z mojej strony? Bug SPK? Zaznaczam, że jak jest możliwość wyłączenia nastawienia przebiegowego to wyłączam, żeby wszystko robić samemu ręcznie.
-
O błędach to nie tutaj.
-
Z chęcią pomogę koledze w praktyce. ;)
Czy ja też mogę liczyć na pomoc? Mianowicie nie wiem jak rozróżnić dany szlak na SPK i boję się odprawić pociąg w złym kierunku.
-
Z chęcią pomogę koledze w praktyce. ;)
Czy ja też mogę liczyć na pomoc? Mianowicie nie wiem jak rozróżnić dany szlak na SPK i boję się odprawić pociąg w złym kierunku.
W SPK przy danym szlaku widnieje jego pierwsza litera, np jak w Zgierzu masz szlak Zg, to na SPK jest litera Z itp.
-
Proponuje zgłosić się do drużyny Trenerskiej.
Na pewno ktoś nauczy cię od podstaw obsługi SPK. Wystarczy tylko napisać wiadomość prywatną.
Pozdrawiam
-
Eeeh...
- https://td2.info.pl/ogloszenia/powolanie-trenerow/
- https://td2.info.pl/pomoc-merytoryczna/trenerska-pomoc-dla-poczatkujacych/
Czekamy na wiadomości na Mattermoście, lub na forum. Temat chyba do zamknięcia, bo jak ktoś nie potrafi czytać ze zrozumieniem i dać minimum, to czy jest sens cokolwiek takiej osobie tłumaczyć? Szanujmy swój czas.