Train Driver 2

Aplikacje => SPK => Wątek zaczęty przez: Atmosferyczny w 07 Marca 2018, 00:20:34

Tytuł: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 07 Marca 2018, 00:20:34
W załączonym pliku znajduje się spakowany Symulator Pulpitu Kostkowego.
Aplikacja - jak ktoś zna ISDR - przeniesie nas do dyżurki z przekaźnikowym sterowaniem urządzeń SRK typu E.
Wczytujemy plik z definicją pulpitu uruchomionej stacji (plik .kse), łączymy się z uruchomionym TD2 tradycyjnie na porcie 7424 i można zaczynać.

Dodatkowa funkcja to: Połączenie w sesji
Umożliwia pracę dwóch i więcej DR na jednej scenerii podzielonej na osobne posterunki - dwa i więcej pulpitów kontrolnych.
Pierwszy DR uruchamia TD2, wchodzi jako DR, zakłada sesję i przekazuje jej numer innym DR.
Kolejni przyłączają się do sesji na podstawie otrzymanego numeru. W TD2 wchodzą np. jako maszyniści (oczywiście warto przejechać do swojego rejonu)

Bardzo proszę o testy i uwagi w tym wątku.

PS domyślnie włączone jest nastawianie przebiegowe (wyłączamy ciągnąc "W")
PPS ciągniemy prawym klawiszem myszy - a jak chcemy korzystać z przebiegowego potrzebujemy "dwie ręce" - Shift powoduje przytrzymanie i można użyć "drugiej ręki"
PPPS jeśli chodzi o kapturki, to oczywiście tak samo jak w ISDR - dla leniwych podpowiadam str. 41 instrukcji użytkownika

Poniżej wersja 1.6.6683.31301 do pobrania
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 07 Marca 2018, 07:32:23
Wstępne obserwacje:
 - zbyt łatwo "mrygnąć" semaforem
 -Tarcze manewrowe wygaszają się zbyt szybko
 Reszta w porządku ;).
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: TowarowyPL w 07 Marca 2018, 09:37:58
Jakiś edytor będzie?
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: ISEDR_GCA w 07 Marca 2018, 09:51:58
Sam edytor gdzieś kiedyś widziałem na którymś kanale TS3, ale pewno był w wersji beta.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: TowarowyPL w 07 Marca 2018, 10:59:37
W końcu scenerię realne będą na Kostkach (te które je mają)^^
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 07 Marca 2018, 14:40:35
Tarcza manewrowa ma się wygasić po zwolnieniu izolacji która się przed nią znajduje nie wcześniej.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: gravition w 08 Marca 2018, 07:37:09
Uważam, że jeżeli SPK ma odnieść sukces, to obowiązkowo należy wprowadzić albo opcję powiększania, przybliżania albo po prostu programowo zwiększyć czcionkę i ogólnie rozmiar o co najmniej 2 jednostki, bo obecnie to ja muszę przez lupę na to patrzeć
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: itsxales w 08 Marca 2018, 11:55:15
No i błąd:
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 08 Marca 2018, 14:35:22
Chciałbym tylko sprostować, że nastawianie "na dwie ręce" obsługujemy przytrzymując klawisz Shift, a nie Ctrl.

Zmieniłem na pierwszej stronie
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 10 Marca 2018, 21:41:58
Szkoda, że nie ma edytora bo bym gotowca wrzucił ;). D się nie wygasza, błąd w wyświetlaniu ItG (jednak kostka się nie świeci [ta pierwsza w dół od szlaku]), przejazd można otworzyć pomimo utwierdzonej drogi i nie powoduje to "zerwania" przebiegu, Niewłaściwy Odjazd nie wpływa na wyświetlanie W24, błąd z W20 na semaforach wjazdowych (Paweł proponował opóźnienie w wyświetleniu sygnału lub wskaźnika) (problem rozwiązany w 0.10).
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: zolwik w 11 Marca 2018, 18:02:03
Tarcza manewrowa ma się wygasić po zwolnieniu izolacji która się przed nią znajduje nie wcześniej.

Nie do końca jest tak jak mówisz. Wszystko jest uzależnione od tego jakie przekaźniki sa zastosowane. Sa takie gdzie skład przejedzie przez caly odcinek izolowany i tarcza się sama nie wygasi, sa takie gdzie po przejechaniu tarczy samq się nastawi na ms1, są takie gdzie przebieg manewrowy sam sie rozwiąże, a są takie gdzie zrobić to trzeba ręcznie
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 12 Marca 2018, 22:47:07
Drobne poprawki w SPK.exe - zaktualizowany plik w pierwszym poście.

Zmieniona czcionka, wskaźnik połączenia z TD2, trochę poprawione nastawianie przebiegowe - działa dla trzech odcinków, poprawienie wyłączania W24 przy sz, poprawiony komunikat o błędzie łączenia...
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 17 Marca 2018, 11:05:21
Aktualizacja aplikacji SPK w pierwszym poście.

Poprawka sygnału Os3 na tarczy ostrzegawczej.

Dodano: 21 Maja 2018, 10:16:50


Aktualizacja aplikacji w pierwszym poście

Zmieniona obsługa wskaźnika W24
Lepiej zniosą słabsze komputery...
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: sz045 w 07 Kwietnia 2018, 21:07:45
Podczas przestawiania rozjazdów amperomierz ciągle wskazuje 0A.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Dulson w 08 Kwietnia 2018, 18:03:54
Ten program ma jakieś oznaczenie wersji?
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 08 Kwietnia 2018, 22:50:05
Ten program ma jakieś oznaczenie wersji?

Tak, wersja jest w szczegółach właściwości pliku.

Dodano: 08 Kwietnia 2018, 22:51:06


Podczas przestawiania rozjazdów amperomierz ciągle wskazuje 0A.

Tak, funkcjonalność odłożona na później.

Dodano: 08 Kwietnia 2018, 22:57:05


Zgłaszam, że po przesunięciu dolnym "paskiem" w prawo symbol wciśniętej myszki (lewy klawisz myszki + shift) wyświetla się w różnych dziwnych miejscach.

Dzięki za zgłoszenie - udało mi się powtórzyć to zjawisko.
W pierwszym poście wersja poprawiona.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 19 Kwietnia 2018, 22:53:36
Znów poprawka umieszczona w pierwszym poście.
Jak zwykle chętnie poczytam o wykrytych błędach i uwagach.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Kozak w 24 Kwietnia 2018, 18:00:57
Cześć.
SPK naprawdę daje radę (przynajmniej na Zgierzu jako, że jest to jedyna stacja na której aktywnie dyżurowałem) - oprócz błędu z nie wyświetlaniem tarcz ostrzegawczych przejazdowych (ale nie wiem czy to wina scenerii czy SPK).
Natomiast w przypadku scenerii Cis2 - zauważyłem, że w przypadku nastawiania przebiegowego brakuje opcji manewru pod semafor A - chyba, że jestem ślepy.
https://imgur.com/adCkkM2
Pozdrawiam,
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: silence w 24 Kwietnia 2018, 19:01:58
Też tak mi się wydaje, nie widzę też tym samym możliwości wypuszczenia nastawieniem przebiegowym na szlak A.

Do tego mała uwaga - otwieranie i zamykanie jednocześnie obu rogatek (z shiftem) - to znacznie upraszcza i przyspiesza tę bezfinezyjną czynność.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 24 Kwietnia 2018, 20:55:16
Cześć.
SPK naprawdę daje radę (przynajmniej na Zgierzu jako, że jest to jedyna stacja na której aktywnie dyżurowałem) - oprócz błędu z nie wyświetlaniem tarcz ostrzegawczych przejazdowych (ale nie wiem czy to wina scenerii czy SPK).

Tak, to jeszcze czeka na zaimplementowanie w SPK.

Dodano: 24 Kwietnia 2018, 20:59:02


... mała uwaga - otwieranie i zamykanie jednocześnie obu rogatek (z shiftem) - to znacznie upraszcza i przyspiesza tę bezfinezyjną czynność.

Dopiszę do listy funkcji do zrobienia - nie będzie to trudno zrobić :)

Dodano: 24 Kwietnia 2018, 21:07:06


... Cis2 - zauważyłem, że w przypadku nastawiania przebiegowego brakuje opcji manewru pod semafor A - chyba, że jestem ślepy.

Interpretując wprost powyższe, znalazłbyś się na szlaku. Semafor A jest semaforem wjazdowym, więc chcąc manewrować tak, że aż staniesz "pod" semaforem, to znajdziesz się poza obszarem przetaczania (wskaźnik W5) i będziesz na szlaku D (oznaczonym jako 1D).
Ale można manewrować pod tarczę Tm1 i będziesz już za zwrotnicą nr 1.
Znajdziesz się między Tm1 a sem. A.

... nie widzę też tym samym możliwości wypuszczenia nastawieniem przebiegowym na szlak A.

Można zauważyć, że nie ma szlaku "A" na Cis2 :)
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Wiedenka w 25 Kwietnia 2018, 07:43:54
Opuszczanie szlabanów z przyciskiem shift działa. Przynajmniej na Buku sprawdzałem.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: silence w 25 Kwietnia 2018, 17:34:51
Można zauważyć, że nie ma szlaku "A" na Cis2 :)
to niech będzie D :)  Nie ma tego białego przycisku do wyznaczenia końca przebiegu.

Dodano: 25 Kwietnia 2018, 19:34:28


Opuszczanie szlabanów z przyciskiem shift działa. Przynajmniej na Buku sprawdzałem.

Chodzi o to żeby zamykały się / otwierały oba szlabany na raz.  Na Cisie są po dwa przyciski (osobny na prawe, osobny na lewe szlabany), na Buku z tego co widzę jest po jednym, stąd na Buku nie ma to zastosowania.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 25 Kwietnia 2018, 22:26:16
Można zauważyć, że nie ma szlaku "A" na Cis2 :)
to niech będzie D :)  Nie ma tego białego przycisku do wyznaczenia końca przebiegu.

Dodano: 25 Kwietnia 2018, 19:34:28


Opuszczanie szlabanów z przyciskiem shift działa. Przynajmniej na Buku sprawdzałem.

Chodzi o to żeby zamykały się / otwierały oba szlabany na raz.  Na Cisie są po dwa przyciski (osobny na prawe, osobny na lewe szlabany), na Buku z tego co widzę jest po jednym, stąd na Buku nie ma to zastosowania.

Poprawka do biało-czarnego jest w pierwszym poście - błąd w aplikacji był a nie na samym Cisie.
Co do przycisków rogatki, to nie trzeba trzymać przycisku - wystarczy raz nacisnąć, więc opcja z Shiftem nie jest potrzebna.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Kozak w 27 Kwietnia 2018, 16:46:58
Witam,

Na scenerii Buk2 (albo Bug2) Semafor D po wyjechaniu pociągu na szlak nie wygasza się/nie usuwa przebiegu.
Pojedynczy przypadek nie palenia się wjazdu na semaforze B pomimo zablokowania przebiegu.

Poza nieszczęsnym D, wszystko działa sprawnie.
Pozdrawiam,
PS> W dodatku na Pulpicie Kostkowym Buku istnieje magiczna trakcja bez odzwierciedlenia w rzeczywistości (zaznaczone na czerwono). Błąd kosmetyczny - ale jest ;0
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 29 Kwietnia 2018, 23:07:06
Kolejna wersja.
Doszła możliwość współpracy kilku dyżurnych na jednej scenerii.
Zrobione za pomocą sesji - pierwszy DR łączy się do TD2 i zakłada sesję - kolejni się do niej przyłączają.
Dzięki temu rozwiązaniu można korzystać z blokad stacyjnych i liniowych w obrębie jednej scenerii.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 19 Maja 2018, 18:17:16
Na scenerii Buk2 (albo Bug2) Semafor D po wyjechaniu pociągu na szlak nie wygasza się/nie usuwa przebiegu.
W dodatku na Pulpicie Kostkowym Buku istnieje magiczna trakcja bez odzwierciedlenia w rzeczywistości (zaznaczone na czerwono). Błąd kosmetyczny - ale jest ;0

Poprawiłem obie rzeczy i umieściłem poprawione w pierwszym poście.

Dzięki za zgłoszenia.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Meril w 20 Czerwca 2018, 19:37:11
Tylko "Linia nr 57: Parameter is not valid."
W pliku .kse jest to: PK;;5;0
Ale nieważne jaką scenerie spróbuje włączyć wskazuje na jakieś "PK". Dla próby usunąłem te linijke i wyskakuje tylko ten błąd co wcześniej.
Spoiler: pokaż
"See the end of this message for details on invoking
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
System.ArgumentException: Parameter is not valid.
   at System.Drawing.Bitmap..ctor(Type type, String resource)
   at SPK.KostkaLicznik.PrePaint(Graphics g)
   at SPK.Pulpit.OnPaint(PaintEventArgs pe)
   at System.Windows.Forms.Control.PaintWithErrorHandling(PaintEventArgs e, Int16 layer)
   at System.Windows.Forms.Control.WmPaint(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)


************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
    Assembly Version: 4.0.0.0
    Win32 Version: 4.6.81.0 built by: NETFXREL2
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.NET/Framework/v4.0.30319/mscorlib.dll
----------------------------------------
SPK
    Assembly Version: 1.0.6645.30469
    Win32 Version: 1.0.6645.30469
    CodeBase: file:///Z:/home/rafal/td2-close_test/Tools/SPK/SPK.exe
----------------------------------------
System.Windows.Forms
    Assembly Version: 4.0.0.0
    Win32 Version: 4.6.81.0 built by: NETFXREL2
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
----------------------------------------
System
    Assembly Version: 4.0.0.0
    Win32 Version: 4.6.81.0 built by: NETFXREL2
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
----------------------------------------
System.Drawing
    Assembly Version: 4.0.0.0
    Win32 Version: 4.6.81.0 built by: NETFXREL2
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
----------------------------------------
Accessibility
    Assembly Version: 4.0.0.0
    Win32 Version: 4.6.81.0 built by: NETFXREL2
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Accessibility/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Accessibility.dll
----------------------------------------
System.Configuration
    Assembly Version: 4.0.0.0
    Win32 Version: 4.6.81.0 built by: NETFXREL2
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
----------------------------------------
System.Xml
    Assembly Version: 4.0.0.0
    Win32 Version: 4.6.81.0 built by: NETFXREL2
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
----------------------------------------
System.Core
    Assembly Version: 4.0.0.0
    Win32 Version: 4.6.81.0 built by: NETFXREL2
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll
----------------------------------------

************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.

For example:

<configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.

Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Dulson w 03 Lipca 2018, 14:48:38
A to teraz jak SPK jest w paczce, no i pulpity SPK dokładane do scenerii to nie aktualizuje się samoczynnie to czy coś?
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 03 Lipca 2018, 18:13:42
Hmm, jak by Ci tu odpowiedzieć...
Zauważ, że we wszystkich aktualizacjach, które do tej pory wyszły, nie ma jeszcze poprawionego błędu na pulpicie do stacji Hel :D
Ale jeśli będziesz potrzebował uruchomić tą scenerię a jednocześnie Twoim pragnieniem będzie dyżurować używając pulpitu kostkowego, to polecam użyć tej poprawionej wersji, o ile do tego czasu nie wyjdzie aktualizacja TD2.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 21 Listopada 2018, 22:39:26
Wyszła nowa wersja TD2.
Nie udało się uniknąć błędów w SPK dedykowanym do niej.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 01 Marca 2019, 21:06:04
Aktualizacja SPK w pierwszym poście.
 - Dodana możliwość ponownego podania Ms2 bez potrzeby rozwiązywania przebiegu
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 29 Czerwca 2019, 19:02:18
Aktualizacja SPK w pierwszym poście
 - zerowanie SSP
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Waffel w 05 Listopada 2019, 20:40:21
Dziękuje za łatkę. Czy jerst możliwe krótkie wyjaśnienie nowej funkcjonalności tych dwóch przycisków? :)

Dzięki!
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 05 Czerwca 2020, 15:38:00
W pierwszym poście spakowana aktualizacja SPK
Usunięty został błąd blokad liniowych tzw. "wewnętrznych" opisany tu: https://td2.info.pl/spk/blokada-stacyjna-bargowice-horz-zdroj/ (https://td2.info.pl/spk/blokada-stacyjna-bargowice-horz-zdroj/)
Doszły kapturki
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Fofal w 05 Czerwca 2020, 20:03:40
Po założeniu kapturka nadal jestem w stanie podać utwierdzić drogę przebiegu, czy przełożyć rozjazd.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 06 Czerwca 2020, 15:51:39
W jaki sposób przełożyłeś zwrotnicę?
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 10 Czerwca 2020, 12:31:53
Naniosłem poprawki znalezionych w międzyczasie błędów w SPK.
W pierwszym poście tego wątku podmieniłem plik z aplikacją.
Warto rozpakować i podmienić u siebie na komputerze:
Moje dokumenty > OnRailTeam > TrainDriver2 > Tools > SPK
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 24 Czerwca 2020, 11:41:47
No to pojawia się możliwość umieszczania różnych karteczek (tabliczek)...
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: BJ07 w 24 Czerwca 2020, 14:04:56
Trzech ostatnich tabliczek (nie licząc własnej) nie da się nałożyć ani na szczelinę kostkę lub rozjazd.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 24 Czerwca 2020, 21:22:19
Poprawka załączona w pierwszym poście
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 09 Czerwca 2021, 12:20:49
Jest już dostępny edytor do SPK.
Wdzięczny będę za wszelkie sugestie i opinie dotyczące nie tylko samego SPK ale także edytora do SPK  :)
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 09 Czerwca 2021, 15:06:47
Nie cytujemy posta pod postem.
//Atmosferyczny

Sugestia najważniejsza i najpilniejsza: generator przebiegów na wzór tego w SPE. :D Obecnie zdarza się bardzo dużo błędów we wpisach przebiegów, a to jednak dosyć poważna wada, bo błędny wpis powoduje od razu nieprawidłowy sygnał, utwierdzenie albo nawet ułożenie przebiegu. Taki generator by to wyeliminował ograniczając ingerencje użytkownika do podzielenia przebiegu na sekcje i dostosowania warunków lokalnych np. skróconych dh, kolejności nastawiania itd.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 15 Czerwca 2021, 11:53:18
Doszła grafika na skrzyżowaniu pod kątem prostym wskazująca na skrzyżowanie zwykłe
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 25 Czerwca 2021, 17:02:21
Skrzyżowań ciąg dalszy...
W wersji 1.5.6679.31293 dochodzi skrzyżowanie złożone z kostek zwrotnic ale bez zwrotnic :)
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 14 Lipca 2021, 08:41:03
Przejazd kolejowo-drogowy również na pustej kostce i torach ułożonych po skosie  :) w wersji 1.6.6683.31301
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: Atmosferyczny w 14 Lipca 2021, 08:44:30
Sugestia najważniejsza i najpilniejsza: generator przebiegów na wzór tego w SPE. :D Obecnie zdarza się bardzo dużo błędów we wpisach przebiegów, a to jednak dosyć poważna wada, bo błędny wpis powoduje od razu nieprawidłowy sygnał, utwierdzenie albo nawet ułożenie przebiegu. Taki generator by to wyeliminował ograniczając ingerencje użytkownika do podzielenia przebiegu na sekcje i dostosowania warunków lokalnych np. skróconych dh, kolejności nastawiania itd.

I oto jest generowanie przebiegów w edytorze :D
Kilka ręcznych poprawek po wygenerowaniu i voilà, pulpit gotowy.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: artur_com w 22 Lipca 2021, 13:32:29
Uważam że ten Symulator jest świetny, ale brakuje mi jednej rzeczy, dopiero dzisiaj zdałem sobie z tego sprawę.
Brakuje mi możliwości obrotu "KostkaDyżurnyRuchu" w lewo lub w prawo. Jest tylko do góry i do dołu.
A tak poza tym to nie znalazłem żadnych innych problemów.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 22 Lipca 2021, 14:54:37
Ponieważ układów torowych na pulpitach nie obrazuje się pionowo, tylko poziomo, tak jak to widać z nastawni.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: chudya w 22 Lipca 2021, 15:11:09
Tak, z tym że niekoniecznie ;) Bo przecież może być więcej nastawni na nastawnicy. Przykład z Chełma:

(https://img.td2.info.pl:8448/images/2021/07/22/ss_2_22-07-21.md.png) (https://img.td2.info.pl:8448/image/TZTOy)
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: artur_com w 22 Lipca 2021, 16:17:35
Też warto się odnieść do SCS, tam można obrócić obiekt w lewo w prawo do dołu i do góry.
Tu też wydaje mi się że mogło by być.
Tytuł: Odp: Symulator Pulpitu Kostkowego
Wiadomość wysłana przez: trainfun09 w 22 Lipca 2021, 17:22:03
To że można, nie znaczy że się powinno. Po raz kolejny powtarzam - pulpitów nie obrazuje się pionowo, tylko zgodnie z orientacją układu torowego względem nastawni. Z przykładem chudyego też tak nie do końca, wszak nie jest to ułożenie pionowe.