Dział ogólny > Stowarzyszenie

Raport cykliczny

<< < (2/4) > >>

xoorbes:
Czas na comiesięczne zestawienie.

2022/Sierpień
Wpływy:

* 961,79 zł - 26 wpłatWydatki:

* 393,99 zł - utrzymanie serwerów
* 77,58 zł - addon do Blendera
Dziękujemy serdecznie za wsparcie projektu.

Dodatkowo kilka zestawień:







xoorbes:
Z uwagi na nawał pracy zaliczyłem "drobną obsuwę" w raportowaniu, więc tym razem raport za dwa miesiące jednocześnie.

2022/Wrzesień
Wpływy:

*   1459,18 zł - 26 wpłatWydatki:

* 414,87 zł - utrzymanie serwerów
* 219,00 zł - opłata za domeny internetowe
* 368,39 zł - usługi księgowe
* 206,64 zł - tekstury
2022/Październik
Wpływy:

* 1485,27 zł - 29 wpłatWydatki:

* 897,21 zł - dokumentacja - albumy rozjazdów
* 400,26 zł - utrzymanie serwerów
* 216,43 zł - opłata za domeny internetowe
Dziękujemy serdecznie za wsparcie projektu.

Dodatkowo kilka zestawień:




Wrzesień:





Październik:



xoorbes:
Dziś będzie troche więcej czytania, ale podsumujemy cały rok i chciałbym też poznać Waszą opinię na temat tych raportów.

Po przejrzeniu raportu, proszę przeskrolować cały wątek i wypełnić ankietę. Pytam w niej, co w raportach jest dla Was przydatne i czy w ogóle ktoś je czyta. Może cos byście chcieli innego, w końcu ja ich nie robię dla siebie :)

W Listopadzie nałożył się Black Friday na roczna opłatę za biuro stowarzyszenia, więc mamy niezła górkę wydatkową.

2022/Listopad
Wpływy:

*   2463,89 zł - 74 wpłat (PayU/PayPal)
*   150 zł - wpłata bezpośrednio na konto stowarzyszeniaWydatki:

* 264,03 zł - dodatki do programu Blender
* 304,83 zł  - dodatki do programu Unity
* 937,19 zł  - hosting (w tym opłata kwartalna za jeden z serwerów)
* 71 zł  - dokumentacja
* 738 zł - opłata roczna za wirtualne biuro
2022/Grudzień
Wpływy:

* 1526,02 zł - 28 wpłatWydatki:

* 108 zł - dokumentacja
* 280 zł - książki
* 507,01 zł - hosting

Podsumowanie graficzne - Listopad




Podsumowanie graficzne - Grudzień





I trochę statystyk ogólnych:

* Mamy 294 osoby, które wpłaciły darowiznę.
* Suma wpłat od 10 największych Sponsorów wynosi: 13796,80 zł
* Łączna ilość wpłat zrealizowanych przez aplikacje Integrator to: 436
* Średnia miesięczna suma darowizn wynosi: 2655,74 zł
* Średnia miesięczna suma wydatków wynosi:  864,57 zł
* Średnia miesięczna liczba wpłat to: 36,75
* Średnia darowizna wpłacona przez jedną osobę to: 108,40 zł
Dziękujemy wszystkim sponsorom i tym dużym i tym małym. Mam nadzieję, że dochowujemy należytej transparentności, aby pozyskać Wasze zaufanie. Temat pieniędzy traktujemy bardzo poważnie. Zgodnie z ustawa o stowarzyszeniach, do końca czerwca musimy złożyć roczne sprawozdanie do organu nadzorującego. Nie znam jeszcze terminu kiedy księgowość je przygotuje, ale gdy zostanie złożone i zaakceptowane, zostanie to ogłoszone na forum i opublikowane na łamach naszej strony https://ttsk.ngo/.

Stowarzyszenie dysponuje obecnie gotówką w wysokości ponad 19 tys. zł. Otrzymałem już kilka pytań od Sponsorów, na co planujemy wydać te pieniądze. Poza standardowymi wydatkami planujemy zakup lepszego rejestratora dźwięków (bazujemy obecnie na moim prywatnym sprzęcie, który niestety ma duże szumy własne i zdarzało się, że musieliśmy wyrzucić kilka nagrań, co w przypadku jednorazowych zgód na ich dokonanie jest niedopuszczalne). Pozostałe pomysły na razie nie nadają się do publikacji :D Nie planujemy wydawać pieniędzy - bo są.  Musimy mieć poduszkę bezpieczeństwa. Niestety inflacja pożera rocznie 20% co boli, ale wydawanie tych pieniędzy na siłę nie jest rozwiązaniem. Dodałem do ankiety dodatkowe pole, gdzie możecie się wypowiedzieć o finansach, tylko proszę nie o zew10 :D

Planujemy pod koniec stycznia 10% "aktualizację inflacyjną" progów patek i minimalnej kwoty odblokowującej/przedłużającej Sponsora (zmiana z 25 zł na 27.50 zł) . Oczywiście nie ma mowy o tym, aby ktoś musiał dopłacić te 10% aby utrzymać obecny poziom sponsora. Przykładowo, jeżeli ktoś ma patkę z grupy III i przypisaną kwotę 100 zł, to patka z grupy III nadal zostaje. Jednak sponsor z patką II aby osiągnąć III poziom wsparcia, po zmianie będzie miał próg 110 zł. Dokładny komunikat o tej zmianie będzie w drugiej połowie stycznia.

Zachęcam ponownie do wypełnienia ankiety!

xoorbes:
2023/Styczeń
Wpływy:

--- Kod: ---+--------+----------------+----------+
| Kwota  | Ilość wpłat    | Operator |
+--------+----------------+----------+
| 649.20 |              4 | paypal   |
| 569.20 |             15 | payu     |
+--------+----------------+----------+

--- Koniec kodu ---

Wydatki:

* 1047,76 zł - Hosting (w tym jeden serwer opłacony na 3 miesiące z góry)
* 51.56 zł - addon do blendera
* 109.99 zł - Dokumentacja techniczna wagonu spalinowego SN61
* 89.99 zł - Album schematów lokomotywy spalinowej ST44
* 129.11 zł - przedłużenie domeny td2.info.pl do roku 2026
Dziękujemy za wypełnienie ankiety “Raport cykliczny - podsumowanie 2022”. Odpowiedź otrzymaliśmy od 53 osób. W ramach wszystkich odpowiedzi otrzymaliśmy 27 komentarzy, to których chcemy się odnieść w dalszej części tego wpisu.



Raport zostaje utrzymany i nadal będzie się ukazywał co miesiąc, choć w nieco uproszczonej formie co pozwoli usprawnić jego tworzenie. Źródłem nie będą już szczegółowe dane pobierane z PayU i PayPal (których przetwarzanie jest najbardziej czasochłonne). Statystyki zostaną oparte o bazę danych Integratora, gdzie mamy znacznie mniej danych szczegółowych, ale najważniejsze informacje są dostępne. Wpływy będą podawane w kwocie "brutto", czyli bez uwzględnienia prowizji operatorów. Zgodnie z oczekiwaniem wydatki będa opisywane tak jak do tej pory.

Wydatki

Dostaliśmy wiele ciekawych komentarzy na to pytanie. Można podzielić je na kilka kategorii:

Zakup gotowych assetów (roślinność, domy, pojazdy, tekstury, dźwięki)
Tego typu zakupy są realizowane w ramach bieżących potrzeb sygnalizowanych przez deweloperów.

Zakup taboru
Gdy wdrożymy tabor, który jest obecnie w realizacji przyjrzymy się co sensownego jest na rynku. Zakup wcześniej nie ma sensu, bo nie ma mocy przerobowych, aby taki model teraz wdrożyć. Należy pamiętać, że sam model to nie wszystko. Musi być fizyka, dźwięki, kabina. Model trzeba dostosować do wymogów symulatora.

Zatrudnienie dodatkowych osób
To jest bardzo złożony temat. Po pierwsze, koszt zatrudnienia “zawodowca”, to są spore pieniądze. Oczywiście szukaliśmy raczej osób, które szukałyby opcji “jak sobie dorobić”, niż kogoś na etat. Problem w tym, że otwiera to wiele problemów, wymienię tylko kilka z nich:

* Dlaczego płacimy komuś z zewnątrz, a nie wynagradzamy osób z zespołu
* Jak wyceniać tego typu zlecenia? Po realnej stawce - jest to nierealne, przykładowo zrobienie modelu lokomotywy to jest kilkaset roboczogodzin. Być może jakimś rozwiązaniem byłby cennik, ale co w przypadku, gdy zaczną zgłaszać się masowo osoby z produktami “częściowo poprawnymi”, które nadal będa wymagały ogromnej ilości pracy po naszej stronie? Czy nie otworzy to kolejnej grupy problemów?
* Jak wycenić wykonanie scenerii? Ilość drzewek? Krawędzi peronowych? Powierzchnia?
* Co w przypadku, gdy ktoś powie - to proszę mnie usunąć z zespołu, będę robił to samo, ale za kasę.
W naszej ocenie zespół nie jest gotowy na obsługę zadań realizowanych przez osoby z zewnątrz. Musieliśmy porzucić część zadań, aby realizować prace otrzymane od osób spoza zespołu. Doprowadza to do sytuacji w której ktoś dostaje kasę za wykonanie pracy ‘x’, a zespół nic innego nie robi, tylko wdraża tę pracę. Ten projekt to nasze hobby, przejście na taki model powoduje zatracenie najważniejszej rzeczy, która nas tu trzyma - satysfakcji z tego co zrobiło się samemu, a nie wdrożyło od osoby trzeciej.

Wynagrodzenie dla zespołu
Podobnie jak w przypadku zatrudniania osób z zewnątrz, tu też otwiera nam się puszka pandory. Kilka przykładów:

* Kto miałby być wynagradzany? Każdy kto coś robi w zespole? Zespół obecnie liczy prawie 40 osób. Mamy programistów, modelarzy, konstruktorów, trenerów, moderatorów, czy też redaktorów. Każda z tych osób w większym lub mniejszym stopniu wykonuje prace.
* Co w przypadku, gdy np. Model wykonała osoba ‘x’, fizykę - osoba ‘y’, tekstury - osoba ‘z’? Zostaje jeszcze udźwiękowienie i osadzenie tego wszystkiego w unity. Taka lokomotywa to praca kilku osób.
* Może niewielkie wynagrodzenie, za wykonaną pracę. Jak określić, za którą pracę to niewielkie wynagrodzenie się należy, a za którą już nie? Czy poprawienie prostego błędu w kodzie, zaliczamy do tego? A czy dostosowanie scenerii do nowej wersji?
Lokata terminowa
Jest to dobry pomysł, poszukamy optymalnego rozwiązania.

Dokumentacja i jej digitalizacja
Podobnie jak w przypadku assetów, zakup dokumentacji jest realizowany. Największym problemem jest jej digitalizacja, która zajmuje masę czasu. Być może rozważymy zakup takiej usługi u zewnętrznych podmiotów.

Programy
Wszystkie niezbędne programy są kupowane na bieżąco.

Inne rzeczy które mogłyby się przydać do rozwijania stowarzyszenia i symulatora
Temat bardzo szeroki, bo takich rzeczy jest sporo. To o czym już wspominałem na forum, to zakup rejestratora dźwięków wraz z mikrofonem. W pierwszej kolejności będziemy chcieli wypożyczyć taki rejestrator, aby sprawdzić w praktyce czy wydanie kilku tysięcy faktycznie ma sens. Być może w przyszłości poszukamy jakiegoś rozwiązania do skanowania 3D, które przyspieszyłoby tworzenie złożonych modeli.

Wynajem lokalu w Warszawie z komputerami aby użytkownicy mogli przyjechać zalogować się na nich i grać w jednym lokalu.
Pomysł ciekawy, choć jeszcze nie do zrealizowania. W przyszłości być może spróbujemy zrealizować takie wydarzenie.

Powyższy tekst został przygotowany na początku stycznia. Następnie została przygotowana ankieta wewnętrzna, która miała dać obraz co zespół sądzi o wynagrodzeniach. Jakie widzi wady, jakie zalety.
W dużym skrócie, opinia zespołu pokrywa się z opinią zarządu. Wprowadzenie w ramach zespołu wynagrodzenia za pracę ma pewne zalety, ale ma też ogromną ilość wad. W związku z tym temat zostaje zamknięty. Do innych przypadków (nie związanych bezpośrednio z zespołem) będziemy podchodzić indywidualnie.

xoorbes:
Dziękujemy za wpłaty, przedstawiam zestawienie za kolejny miesiąc.

2023/Luty
Wpływy:

--- Kod: ---+--------+----------------+----------+
| Kwota  | Ilość wpłat    | Operator |
+--------+----------------+----------+
| 622.10 |              4 | paypal   |
| 472.10 |             15 | payu     |
+--------+----------------+----------+

--- Koniec kodu ---

Wydatki:

* 394,68 zł - Hosting
* 883,47 zł - roczna licencja na pakiet "Substance 3D Texturing"

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod