Tydzień 49/20234-10 grudnia 2023SymulatorW ramach optymalizacji została wprowadzona jedna z najważniejszych zmian, czyli poprawa sposobu generowania i renderowania podkładów. Dotychczas każdy podkład był ustawiany jako fizyczny obiekt na scenie i renderowany jeden po drugim, co sekundę powodowało to przycinki podczas ich generowania, oraz znacznie wydłużało renderowanie każdej klatki. Nowy system wykorzystuje mechanizm renderowania instancji, dzięki czemu znacznie spadła liczba “draw calls” silnika graficznego (czyli poleceń wyrenderowania siatki wysyłanych od CPU do GPU), co przekłada się na zauważalny wzrost płynności rozgrywki oraz wyeliminowania przycinek przy generowaniu podkładów. Na poniższym zestawieniu widać, jak na przestrzeni ostatnich etapów optymalizacji, w trybie dyżurnego na kilku sceneriach, zmieniały się wielkości klatek na sekundę (fps) oraz czasu generowania jednej klatki (ms), równemu 1000/fps. Kolumna build6/stable oznacza poprawę wydajności w najnowszej wersji deweloperskiej względem wersji stabilnej 2023.2.1, a build6/build4 oznacza poprawę spowodowaną tylko przez zmienione renderowanie podkładów. Przedstawione dane były mierzone na dosyć mocnym komputerze, a w nadchodzącym tygodniu zostaną przeprowadzone ostateczne pomiary, porównujące płynność rozgrywki i czasy wczytywania scenerii na sprzętach o różnych podzespołach.
(kliknij w miniaturę, by otworzyć tabelę w pełnej rozdzielczości)Prace optymalizacyjne zbliżają się ku końcowi, a do wykonania w tym tygodniu został ostatni etap, czyli optymalizacja wczytywania taboru. Termin wydania nie został jeszcze ustalony, ale już w najbliższych dniach powinien się wyklarować.
UWAGA! Obiekty gantry_01 i stripper zostały CAŁKOWICIE usunięte z symulatora, z powodu ich tragicznego wykonania pod kątem optymalizacji. Twórców scenerii uprasza się o wyeliminowanie ich ze swoich scenerii, oraz nie wstawianie ich na nowych sceneriach. W niedalekiej przyszłości nastąpi również usunięcie obiektów bower_xx, więc je również należy zacząć eliminować.
Scenerie- NIE_pomarancz23 - Zakrzów - sceneria zgłoszona do SSS
- barti123 - Sławica - sceneria przeszła I etap sprawdzania w SSS
- jasieleczeq - Ciechany - sceneria przeszła I etap sprawdzania w SSS
- Drozda32 - Dygowo - sceneria przeszła sprawdzenie pulpitu SPK w ramach III etapu w SSS
- Informacje z forum lub Gitlaba o aktualizacji do wersji Epoka: Brenno, Łaskarzew, Wasilków, Lublinek.
Aplikacje i narzędziaWybrane informacje z forum