Train Driver 2
Dział pomocy => Pomoc merytoryczna => Tryb edytora => Wątek zaczęty przez: Zdebu w 16 Marca 2023, 09:50:02
-
Witam, mam problem, gdyż nie mogę znaleźć informacji, od czego zależy czy na linii wykorzystywane są dławiki, czujniki czy liczniki osi i jak je ustawiać, od dławików jest poradnik na wiki więc rozumiem zasadę, ale kompletnie nic nie wiem o czujnikach lub licznikach osi, mógłby to ktoś wytłumaczyć?
-
Podłączę się pod pytania. W jakiś odległościach są wstawiane dławiki?
-
Liczniki osi oraz oraz nich puszki stawia się 15-30m za semaforem wjazdowym, 5m od ukresu rozjazdu np, wtedy jest wyznaczona izolacja rozjazdu i 5 m od rozjazdu napędu strony.
-
Liczniki osi oraz oraz nich puszki stawia się 15-30m za semaforem wjazdowym, 5m od ukresu rozjazdu np, wtedy jest wyznaczona izolacja rozjazdu i 5 m od rozjazdu napędu strony.
A co z SBL i na wszystkich torach czy tylko głównych?
-
Odnośnie dławików, tu jest poradnik: https://wiki.td2.info.pl/index.php?title=D%C5%82awiki_torowe_i_puszki_kablowe
-
Liczniki osi oraz oraz nich puszki stawia się 15-30m za semaforem wjazdowym, 5m od ukresu rozjazdu np, wtedy jest wyznaczona izolacja rozjazdu i 5 m od rozjazdu napędu strony.
A co z SBL i na wszystkich torach czy tylko głównych?
Na wszystkich torach, ponadto za napędem nie musi być 5m, może być nieco mniej jeśli masz mało miejsca lub po prostu nie chcesz takiego długiego odcinka
Nastomiast na SBL sytuacja jest następująca: semafor sbl -> 15m -> zmiana izolacji/licznik -> 15m -> semafor sbl
Kiedy liczniki a kiedy dławiki? Liczniki tam gdzie sterowanie komputerowe (SCS/SPE) a dławiki i puszki na przekaźnikach (SPK) lub mechanicznych - w dużym skrócie