Tak bardzo "po krótce", bo wyjątków i rozszerzeń tych opcji jest sporo:
Szlak SBL
- cały odcinek między semaforem wjazdowym, a pierwszym semaforem SBL jest odcinkiem izolowanym
Szlak PBL
- w przypadku szlaku bez kontroli zajętości toru - nie wpisujemy izolacji torowej
- w przypadku szlaku gdzie stosuje się obwody torowe - od semafora wjazdowego do końca odcinka zbliżania jest izolacja odcinka zbliżania - dalej bez izolacji
- w przypadku szlaku gdzie stosuje się liczniki osi - cały szlak jest pod izolacją szlakową (it1S - gdzie 'it' to izolacja torowa; 1 - nr toru; S - jednoliterowa nazwa szlaku). W przypadku liczników osi można również stosować odcinki zbliżania, które przykładowo powinny zaczynać się min. 735m od semafora wjazdowego lub 635m od tarczy ostrzegawczej dla DH=1000m
Możliwe jest również połączenie obwodów torowych w obrębie posterunku i liczników osi w obrębie szlaku, wtedy nie stosujemy liczników w stacji, a ostatni dławik (w przypadku szlaku zelektryfikowanego) powinien znajdować się na wysokości 30m za semaforem wjazdowym lub na wysokości odcinka zbliżania.
Docelowo izolacja szlakowa powinna kończyć się ~5m przed wskaźnikiem W5 jednak ze względu na ograniczenia symulatora u nas kończy się w odległości 15-30m za semaforem wjazdowym.