Train Driver 2
Dział pomocy => Pomoc merytoryczna => Tryb edytora => Wątek zaczęty przez: pseudo_studios w 22 Stycznia 2023, 16:44:24
-
Witam. Ile metrów przed semaforem ma się zaczynać izolacja?
-
O ile dobrze pamiętam, takie informacje znajdziesz tutaj: https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Wytyczne_techniczne_budowy_urzadzen_sterowania_ruchem_kol_Ie-4.pdf
-
Tak bardzo "po krótce", bo wyjątków i rozszerzeń tych opcji jest sporo:
Szlak SBL
- cały odcinek między semaforem wjazdowym, a pierwszym semaforem SBL jest odcinkiem izolowanym
Szlak PBL
- w przypadku szlaku bez kontroli zajętości toru - nie wpisujemy izolacji torowej
- w przypadku szlaku gdzie stosuje się obwody torowe - od semafora wjazdowego do końca odcinka zbliżania jest izolacja odcinka zbliżania - dalej bez izolacji
- w przypadku szlaku gdzie stosuje się liczniki osi - cały szlak jest pod izolacją szlakową (it1S - gdzie 'it' to izolacja torowa; 1 - nr toru; S - jednoliterowa nazwa szlaku). W przypadku liczników osi można również stosować odcinki zbliżania, które przykładowo powinny zaczynać się min. 735m od semafora wjazdowego lub 635m od tarczy ostrzegawczej dla DH=1000m
Możliwe jest również połączenie obwodów torowych w obrębie posterunku i liczników osi w obrębie szlaku, wtedy nie stosujemy liczników w stacji, a ostatni dławik (w przypadku szlaku zelektryfikowanego) powinien znajdować się na wysokości 30m za semaforem wjazdowym lub na wysokości odcinka zbliżania.
Docelowo izolacja szlakowa powinna kończyć się ~5m przed wskaźnikiem W5 jednak ze względu na ograniczenia symulatora u nas kończy się w odległości 15-30m za semaforem wjazdowym.