Maksymalna sceneria może liczyć 10 km od punktu zero. Mam w związku z tym zapytanie, czy te 10 km liczone jest w trzech kierunkach od punktu 0 i wtedy powstaje sześcian (lub jak kto woli kwadrat w rzucie 2D), czy też w każdym kierunku i wtedy powstaje nam sfera (lub jak kto woli koło w rzucie 2D)?
Chciałbym również zapytać, co jest powodem takiego ograniczenia? Jak mniemam większe scenerie byłoby trudno użytkownikom załadować czy stoi tutaj na drodze np. kod programu bądź jeszcze coś innego?
Dlaczego o to pytam? Otóż pomyślałem o stworzeniu scenerii obejmującej znaczą część jakieś linii, ale na której występuje kilka, ale za to małych posterunków ruchu, które jeden DR byłby w stanie objąć. Wychodzi ona jednak ponad te 20 km, które jest do dyspozycji. Skąd właściwie taki mój pomysł? Otóż na linii bez elektryfikacji, którą sobie upatrzyłem, jest kilka małych posterunków. Mógłbym stworzyć oddzielne scenerie, ale wtedy będzie małe zainteresowanie dyżurowaniem tam (takie małe posterunki bez drutu już przecież mamy, np.: Radowice, Stefanowo), gdyż często nie ma po prostu tam ruchu. Stąd też pomysł na połączenie ich w dłuższą linię, co i przyjemne powinno być i dla DR jak i dla prowadzących.
Jeżeli nie można zrobić tego w edytorze, no to zawsze pozostaje praca w notatniku, ale to byłoby udręką. Jednakże pomyślałem również o innym rozwiązaniu: tworzymy dwa, trzy posterunki w osobnych plikach scenerii, a później korzystamy ze skryptu, który przesuwałby o zadaną wartość wszystkie obiekty w plikach z poszczególnymi sceneriami, a później je łączymy w jeden plik i powstaje jedna sceneria. Oczywiście taki skrypt trzeba byłoby napisać.