Autor Wątek: Manewry na kształtowych  (Przeczytany 341 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PanKolejarz_PL

  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Siła reputacji: 16
  • PanKolejarz_PL zwrotniczyPanKolejarz_PL zwrotniczyPanKolejarz_PL zwrotniczy
  • Byle do przodu
Manewry na kształtowych
« dnia: 19 Czerwca 2022, 19:05:28 »
Witam
Jestem w trakcie budowania własnej scenerii i napotkałem się z problemem związanym z manewrami.
Jak dobrze wiemy, semafory kształtowe - na których przeprowadzane są manewry - mają przed sobą tarcze manewrowe oraz zaznaczoną opcję "Allow Skipping"

W załączniku dodałem zrzuty ekranu.
Omówimy sobie teraz przykładową sytuację.

Załącznik nr. 1:
Jesteśmy pod Tm3 (jest tam semafor B jakby co) i słyszymy od dyżurnego - "oblot będzie". Zostaje podany sygnał M1 i jedziemy do W5.
Zmiana kabiny i kontynuujemy manewr torem nr. 1.


Załącznik nr. 2:
I tu pojawia się problem. Czy na semaforze F powinna być zaznaczona opcja "Allow Skipping"?
Jest to semafor dla toru głównego przez który można podawać przeloty.

Może obloty (manewry) powinne być robione po torze nr. 2 po dodaniu tam tarcz?

 
« Ostatnia zmiana: 19 Czerwca 2022, 20:14:10 wysłana przez PanKolejarz_PL »
Proszę bez burzy w komentarzach :)

Offline Pepsi2026

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 631
  • Siła reputacji: 1072
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: Manewry na kształtowych
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Czerwca 2022, 19:46:16 »
Załącznik nr. 2:
I tu pojawia się problem. Dyżurny powinien napisać teraz rozkaz pisemny tylko...

tylko... na co ten rozkaz? Tak, powinno być "Allow skipping".
« Ostatnia zmiana: 19 Czerwca 2022, 19:54:28 wysłana przez Pepsi2026 »
ZEW10a.

Offline niescioreq

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Siła reputacji: 306
  • niescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezes
  • Dyżurny ruchu w realu jest cały czas bez limitu.
Odp: Manewry na kształtowych
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Czerwca 2022, 20:09:54 »
Jeżeli masz kilka sygnalizatorów w jednym miejscu (np. Sz*, semafor w/yjazdowy, To) to na Sz i semaforze wypada dać Allow skipping gdyż podczas jazdy na Sz wywali przewalenie S1 na semaforze, sytuacja ta sama podczas jazdy na semafor - wywali przewalenie sygnalizatora Sz.

W Twoim wypadku w semaforze koniecznie zaznaczyć Allow Skipping.
Sytuacja ta sama na stacjach z sygnalizacją świetlną w przypadku braku możliwości podania manewru (patrz: Żerniki)


* Sz - mowa tutaj o tzw. osobnym, najczęściej jednokomorowym sygnalizatorze.
Żerniki - wydane. Pomagałem przy Nakle i Kleszczowie

ISEDR PKP PLK S.A. ZLK OPOLE

Offline PanKolejarz_PL

  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Siła reputacji: 16
  • PanKolejarz_PL zwrotniczyPanKolejarz_PL zwrotniczyPanKolejarz_PL zwrotniczy
  • Byle do przodu
Odp: Manewry na kształtowych
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Czerwca 2022, 20:13:49 »
Załącznik nr. 2:
I tu pojawia się problem. Dyżurny powinien napisać teraz rozkaz pisemny tylko...

tylko... na co ten rozkaz? Tak, powinno być "Allow skipping".
Faktycznie, rozpędziłem się trochę.
Proszę bez burzy w komentarzach :)

Offline Ares28

  • Moderator
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 925
  • Siła reputacji: 707
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
Odp: Manewry na kształtowych
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Czerwca 2022, 21:57:28 »
Jeżeli masz kilka sygnalizatorów w jednym miejscu (np. Sz*, semafor w/yjazdowy, To) to na Sz i semaforze wypada dać Allow skipping gdyż podczas jazdy na Sz wywali przewalenie S1 na semaforze, sytuacja ta sama podczas jazdy na semafor - wywali przewalenie sygnalizatora Sz.

Sz musi zawsze być przy osobnym torze, bo nawet z Allow Skipping wywali przewalenie jeśli semafor wyświetla zwykły sygnał zezwalający.