Z filmu który zalinkowałeś nie widać semafora z W18. Od czasu minięcia semafora z W1, wjazd został podany, dlatego ostatnia SBL'ka wskazywała w tym przypadku S2.
Tu jest ładnie zobrazowany schemat działania czterostawnej SBL'ki:
Natomiast obszar za semaforem wjazdowy nie jest już odstępem blokowym.
Obecnie projektowane układy sterowania, szczególnie na stacjach zmodernizowanych powodują działanie semaforów w obrębie stacji tak jakby były "przedłużeniem" o kolejne odstępy. Zdarzają się wtedy przykładowo takie ustawienia: Wyjazdowy S1, drogowskazowy S5, wjazdowy S3, SBL z W18 S2, SBL z W1 S2, itd.. Oczywiście jeśli na wjazdowym, bądź drogowskazowym nie ma W19, W20 bo wtedy jeszcze dodatkowo mogą pasy wchodzić w grę, no ale to już inna bajka.
Co ciekawe na zmodernizowanych szlakach, jeśli mamy podany wjazdowy na bok to SBL z W18 podaje S4, natomiast SBL z W1 - S3, zachowuje się tak jakby wjazdowy był na stój.
A jak to się ma do posterunków przełaczanych na samoczynność? Czy wtedy semafory tychże traktuje się jako semafory SBL?
Jeśli ruch jest prowadzony tylko po torach głównych zasadniczych można załączyć tą tzw. samoczynność. Wtedy semafory traktuje się i zresztą zachowują się jak SBL.