Nazewnictwo rozjazdów:
prefiks_numer rozjazdu, np.
Kb1_13. Prefiks jest to nazwa nastawni.
Jeżeli rozjazd ma być sterowany z nastawni to zaznaczasz dodatkowo
Mechanical Control.
Nazewnictwo oraz działanie wykolejnic i tarcz manewrowych jest analogiczne, z tym że wykolejnicy ręcznej nie da się przełożyć na gruncie (trzeba zaznaczyć Mechanical Control aby wygenerowała się dźwignia w nastawni).
Nazewnictwo semaforów jest analogiczne.
Ptaszki semaforowe:
- Mechanical Control - sterowanie z nastawni
- Substitute Signal - możliwość podania sygnału zastępczego
- Shunting Signal - możliwość podania sygnału manewrowego
- Allow Transit - możliwość podania przebiegu bez zatrzymania
- Allow Skipping - nie naliczanie przejechania S1 przy manewrach (<25km/h)
Jeżeli aparat blokowy się nie wygenerował prawidłowo to należy sprawdzić czy tory są zakończone semaforem (z zaznaczonym Mechanical Control) lub magicznym laskiem oraz czy nie ma odcinków rozłączonych lub dłuższych niż 100m (nie dotyczy fleksów).
JanekYT nagrał na temat wykluczania przebiegów osobny poradnik:
Pozwoliłem sobie ten post od nowa zredagować dla potomnych. Treść ta sama, ale czytelność większa. Oryginał zostawiam w załączniku
~ Stasiu