"Za moich czasów" (dawno nie grałem) to było:
Długość składu (mało ważne, powiesz co kolwiek - styknie)
Typ loka/EZT (też mało ważne, możesz powiedzieć że EN57 i 4 wagony - i też styknie)
typ pociągu, np. Pośpieszny
prędkość maksymalna
W całości będzie to:
Witam, EU07 + 5 wagonów 350m Vmax 125Km/h pośpieszny
chociaż w praktyce starczy ci
Pośpiech Vmax 125Km/h
Kolega chyba nigdy dyżurnym nie był. Tak można przypuszczać po Twojej wypowiedzi, a jednak prawie 300 pociągów masz wyprawionych. Długość składu JEST WAŻNA, by przykładowo nie wystawić rj TME 650m z oblotem na testowie, lub MPE 350m z oblotem na Głębach. Długość dyżurny widzi zawsze przy podstawianiu się na spawna, lecz w przypadku zimnego startu widzi tylko ile metrów ma sama lokomotywa. Mowa tu oczywiście o taborze lokomotyw i wagonów. Czemu przy typie "loka" nie napisałeś SZT? W tedeku mamy SN81. JEST TO BARDZO WAŻNE przy wystawianiu rozkładu, by nie wystawić rj ROE dla EZT, itp. Poza tym, EN57 z wagonamo? Nie pij tyle. Typ pociągu owszem, a prędkość maksymalna musi być ROZKŁADOWA, nie prędkość konstrukcyjna. Wątpię, by ktoś ci wystawił rozkład na "EU07 Towarowy, 650m, 3300t brutto, predkosc 125."
A teraz dla samego autora wątku. Musisz podać
- Czym jedziesz; EZT, SZT lub lokomotywa. Ważne, by nie brać EP.. do składów towarowych czy ET.. do składów pasażerskich, bo nie są one do tego przeznaczone. Co prawda występują braki w taborze, no ale bez przesady. P, oznacza Pasażerska, T, Towarowa.
- Kategorię. Jest ona ważna, jeśli chcesz otrzymać dobry rozkład. Dostępne kategorie masz w regulaminie symulatora. Tylko głupi DR wystawi Ci ROE (Regionalny, Osobowy) na EP08 z wagonami InterCity. TAKIE SKŁADY NIE ISTNIEJĄ, musisz robić je z głową.
- Długość CAŁEGO składu. Komenda: /length
- Masę CAŁEGO składu. Komenda: /weight
- Prędkość ROZKŁADOWA. Najlepiej obliczyć sobie masę hamującą w przypadku towarów, chyba, że jest to towar wybrany z menu gry, który był dodany automatycznie. Towary (z kontenerami) jeżdżą max 100 km/h. Luzaki 110 itd.
- Na końcu ewentualne inne uwagi. Typu, "Rozkład max do 20:00", "Bez scenerii Gdańsk najlepiej". Gdy napiszesz to PO otrzymaniu rj dyżurny może się zdenerowqć.
UWAGA! Przed podaniem analizy upewnij się, czy ilość cyfr w Twoim numerze odpowiada danej kategorii. Warto też przeczytać powitajkę dyżurnego. On tego nie pisze dla ozdoby, czy samego siebie, tylko dla MASZYNISTÓW. Może będzie tam informacja, czy analizę masz podać, gdy będziesz gotowy do jazdy, czy na wywołanie DR.