Autor Wątek: Solved/Rozwiązane: EP07 i EP08 w ruchu towarowy  (Przeczytany 8545 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline HakcMe

  • User
  • Wiadomości: 22
  • Siła reputacji: 55
  • HakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektor
EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« dnia: 03 Września 2020, 18:27:56 »
Może mnie ktoś oświecić?
Pojawiła się tabela: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bFXUsHsAu4youmNz-46Q1HslZaaoklvfoBDS553TnNk/edit#gid=0
Czy to oznacza że EP07 i EP08 nie mogą prowadzić składów w ruchu towarowym?



« Ostatnia zmiana: 04 Września 2020, 00:44:49 wysłana przez HakcMe »

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 474
  • Siła reputacji: 372
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Września 2020, 18:34:54 »
Lokomotywy te, nie są przystosowane do jazdy w ruchu towarowym.
« Ostatnia zmiana: 03 Września 2020, 18:37:05 wysłana przez Marcin_S »
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline hulek

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 92
  • hulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezes
  • jak bydzie to bydzie, nie bydzie to bydzie później
Odp: EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Września 2020, 22:13:52 »
Są po to oznaczenia lokomotyw by wiedzieć, jakiego przeznaczenia jest. Pierwszy symbol oznacza trakcję elektryczną czyli "E" natomiast kolejne oznaczenie mówi o przeznaczeniu lokomotywy czyli
P – pasażerska, U – uniwersalna, T – towarowa, M – manewrowa.
W gębie Ferrero w kieszeni ZERO

Panie to się robi samo: Nic juz nie buduję. Bo po co :*

🚑 Rafałek pił ? ... No trochę pił... To za karę PAWULONIK 💉

Offline Dulson

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 233
  • Siła reputacji: 341
  • Dulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezes
  • Dupson
    • Train Driver 2
Odp: EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Września 2020, 08:37:16 »
Ogólnie PLKowskie oznaczenia pociągów są totalnie idiotyczne i przestarzałe, szczególnie co tyczy się teraz pociągów hybryd.
01000100 01110101 01101100 01110011 01101111 01101110   |||   PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.   |||   Newag S.A.   |||   Dlaczego życie tak kruche jest... 1995-2020


Offline ksiedzu

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Siła reputacji: 180
  • ksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezesksiedzu prezes
  • Nic na siłę, wszystko młotkiem.
Odp: EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Września 2020, 13:05:49 »
Ogólnie PLKowskie oznaczenia pociągów są totalnie idiotyczne i przestarzałe, szczególnie co tyczy się teraz pociągów hybryd.

Mógłbyś rozwinąć temat?? Jakie PLK nadaje oznaczenia??
Wszyscy rodzą się równi ale tylko najlepsi zostają kolejarzami.
Scenerie:
Piaskowo, Okoń Główny, Wełtawa.

Offline HakcMe

  • User
  • Wiadomości: 22
  • Siła reputacji: 55
  • HakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektorHakcMe dyrektor
Odp: EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Września 2020, 13:45:42 »
Czyli jak dobrze rozumiem EU07 w ruchu towarowym nie może mieć wiecej niż 2k ton i prędkość maksymalna to 70km/h?


Offline Dulson

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 233
  • Siła reputacji: 341
  • Dulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezesDulson prezes
  • Dupson
    • Train Driver 2
Odp: EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Września 2020, 15:43:39 »
Ogólnie PLKowskie oznaczenia pociągów są totalnie idiotyczne i przestarzałe, szczególnie co tyczy się teraz pociągów hybryd.

Mógłbyś rozwinąć temat?? Jakie PLK nadaje oznaczenia??
Ogólnie te, które stosuje się w grupie PKP. Oznaczenie, które nie przewiduje zaznaczenia nadania danemu pociągowi np. EZT/SZT (hybrydzie oznaczenia), pociągowi który jest wysoko i nisko podłogowy, to są przykłady z wielkiej grupy niespójności. Chciałbym bardzo zobaczyć jakby np. polregio zakupiło hybrydę, jaki by numer miało. Jak chcesz kontynuować temat, zapraszam na priv, żeby tutaj nie robić off.
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2020, 15:47:30 wysłana przez Dulson »
01000100 01110101 01101100 01110011 01101111 01101110   |||   PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.   |||   Newag S.A.   |||   Dlaczego życie tak kruche jest... 1995-2020


Offline Franek_025

  • User
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 18
  • Franek_025 zwrotniczyFranek_025 zwrotniczyFranek_025 zwrotniczy
  • Discord: Franixovsky77#2464
Odp: EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Października 2020, 12:40:13 »
Krótkie wytłumaczenie skrótów:
E- elektryczna
P- pośpieszna, pasażerska
T- Towarowa

Np. EP08- E elektryczna P pasażerska
      ET22- E Elektryczna T towarowa

guest9253

  • Gość
Odp: EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Października 2020, 13:21:09 »
Jeśli się nie mylę, to parę lokomotyw serii EP09 było w spółce PKP Cargo na początku "rozbicia" PKP i coś mi się obiło o uszy, że prowadziło pociągi towarowe, więc nie jest to jako tako jakaś reguła.

Trzeba wspomnieć również o tym, że lokomotywy mają różne właściwości trakcyjne, które są ustalane na początku projektowania, więc nie liczmy na to, że EP08 pociągnie nam takie 2000 ton, bo nie była i nie będzie do tego przystosowana. Inny przypadek jest przy lokomotywie ET21, gdyż ta była bezpośrednio projektowana do obsługi pociągów towarowych o ciężarze do 2500 ton z Vmax 70 km/h i pasażerskich do ciężaru 650 ton z Vmax 100 km/h. Biorąc pod uwagę to, że taki potencjalny pociąg towarowy jest dość ciężki, lok nie bez powodu ma sześć, a nie cztery osie, co daje możliwość zastosowania układu połączenia silników szeregowo-równoległego, typowego dla lokomotyw sześcioosiowych, dodatkowo mamy możliwość zwiększenia siły pociągowej. Jeszcze inna sprawa jest taka, że zyskujemy dodatkową pozycję bezoporową i co za tym idzie - kolejne miejsce na nastawniku, gdzie możemy wrzucić boczniki.

Szybko podsumowując, lokomotywą pasażerską możemy pociągnąć towarka, ale nie liczmy na spektakularne wyniki.

PS. Myślę, że merytoryka nie jest zła, ale Marcin, proszę, nie bij  :)

Offline moreniak

  • Weteran
  • Wiadomości: 4
  • Siła reputacji: 50
  • moreniak naczelnikmoreniak naczelnikmoreniak naczelnikmoreniak naczelnikmoreniak naczelnikmoreniak naczelnikmoreniak naczelnikmoreniak naczelnikmoreniak naczelnikmoreniak naczelnik
Odp: EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Stycznia 2021, 23:47:09 »
Nie jeden ET22 , ciągnął pasażerskie TLK :P

Offline Stasiu

  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 495
  • Siła reputacji: 654
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Stycznia 2021, 00:16:06 »
ET22, ET21, ET41, szczególnie lubiane w górach... era prostowania zakopianki już się na szczęście zakończyła :) tak czy siak w drugą stronę to nie działało i nie miało prawa działać.

No i warto dodać, że pośpiech albo osobowy z ET41 w tedeku będzie OK, ale wtedy gdy lokomotywa będzie w którymś z zielonych malowań a wagony typowe TLKowskie sprzed nastu lat. Za to jamnik cargo z wagonami 159A wieje rakiem.

@Malk_18 EP09 z towarowym była 1 kwietnia ;)
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2021, 00:17:59 wysłana przez Stasiu »

Offline Niemamrozsadku

  • User
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 145
  • Siła reputacji: 10
  • Niemamrozsadku dróżnik obchodowyNiemamrozsadku dróżnik obchodowy
Odp: EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Stycznia 2021, 00:26:32 »
Cargule jednak coś z tymu EP, które im przypadły w okresie podziałów i bałaganu musiały robić. Najsensowniej brzmi zagonienie ich do ciągania pustych składów, które i tak trzeba ruszyć (czy to na załadunek czy zbieranie wagonów), albo na ukrotnienu coś lżejszego.

Offline Stasiu

  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 495
  • Siła reputacji: 654
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Stycznia 2021, 00:58:26 »
IC dostało same wagony, a lokomotywy były wypożyczane od Cargo. W 2008 zaczęto przekazywać lokomotywy i pracowników do IC oraz przemalowywać je.

Wątpię żeby EP używano do ciągnięcia nawet pustych składów, IC brało je do swoich pociągów, a Cargo miało sporo EU i ET na własne potrzeby

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Stycznia 2021, 10:10:20 »
@Malk_18 EP09 z towarowym była 1 kwietnia ;)

Należy zaznaczyć, ze tutaj EP09 ciagnie skład autokuszetek, które były włączane w składy pociągów pasażerskich ;).
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline KUBUTECH911

  • User
  • Wiadomości: 3
  • Siła reputacji: 8
  • KUBUTECH911 pracownik torowy
  • @metalowependolino
Odp: EP07 i EP08 w ruchu towarowy
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Stycznia 2021, 17:53:58 »
Cargule jednak coś z tymu EP, które im przypadły w okresie podziałów i bałaganu musiały robić. Najsensowniej brzmi zagonienie ich do ciągania pustych składów, które i tak trzeba ruszyć (czy to na załadunek czy zbieranie wagonów), albo na ukrotnienu coś lżejszego.


PKP Cargo w momencie rozbicia na spółki przejęło większość lokomotyw i użyczało je PKP Intercity - było tak zarówno z EP09 jak i EM10, które pracowały dość krótko ale nawet ich ostatnie malowanie to malowanie tożsame do tego, które nosiły EP09 PKP Cargo (czyli to biało czerwono niebieskie).

Użycie EP09 w ruchu towarowym nie miało żadnego uzasadnienia, a już w ogóle typu 405Ea, który posiadał zawieszenie ze sprężynami FlexiCoil.
Wszystkie lokomotywy, które najpierw zostały przebudowane (zmieniono przełożenie przekładni) do serii EP07, a następnie rozpoczęły pracę w PKP Cargo niezależnie od typu (4E czy 303E) były przebudowywane do standardu EU07 (swoją drogą w PKP cargo w pewnym momencie po modernizacji do typu 303Eb i pojedynczego 303Ec wszystkie egzemplarze modernizowanych lokomotyw były oznaczane jako typ 303E  - nawet lokomotywy typu 4E, które miały zupełnie inną konstrukcję)



Taka ważna notka lub dwie.

Błagam, przestańcie używać terminu "Hybryda" - każda lokomotywa spalinowa z przekładnią elektryczną (czyli na dobrą sprawę prawie wszystkie pojazdy na sieci PKP poza małymi pojazdami manewrowymi lub lokomotywami Voith`a) jest hybrydą szeregową to znaczy pojazdem, w którym silnik spalinowy pełni funkcję generatora i nie napędza bezpośrednio zestawów kołowych.

Pojazdy wyposażone w dwa osobne źródła zasilania nie mogą być nazwane hybrydowymi, a dwutrakcyjnymi. Albo mamy pojazd stricte elektryczny albo spalinowy z przekładnią elektryczną (w przypadku serii EN63H czyli typu 36WEh w wariancie 36WEhd). To są dwa osobne pojazdy "w jednym".


A druga notka to sprawa oznaczeń na pojazdach.

Wyróżnia się kilka typów:

1. Oznaczenie serii PKP - EN57, EU07, ET41, SM42 etc. Numery te nadawane są przez spółkę zamawiającą pojazd nie przez PLK...
2. Oznaczenie typu w myśl przepisów WE - 36WE, 48WE, 111ED, E4MSU - nadawane przez producenta pojazdu zgodnie z normą.
3. Oznaczenia zagraniczne - Seria 232, 285, 380, 060DA, M62 itd.
4. Oznaczenia typu wg specyfikacji Fabloku - Ls800, Ls350, Ls1200 itd.

Trzymajmy się proszę tego schematu :)