1. Nie jest to zwrotnica tylko wykolejnica (Wk11 => Wykolejnica 11). Jest to wykolejnica ręczna i nie ma możliwości przełożenia jej w nastawni. Trzeba ją przełożyć na gruncie natomiast obecnie nie takiej możliwości wbudowanej w symulator. Bocznica w kierunku Lotniska liczy się raczej jako element otoczenia i nie jest przewidywane prowadzenie manewrów. (Autor nie pozwolił na jej ręczne przekładanie).
2. Napiszę jak mnie uczyli w szkole.: Wjazd z szlaku "Su" semafor
J na tor numer
2.
- 1. Która nastawnia jest odpowiedzialna za semafor J? -> Bm1
- 2. Dokąd chcę podać wjazd od semafora J ? -> Tor 2
- 3. Czy zwrotnice 7 i 8 sa wolne do przestawienia? -> Patrze przez okno i upewniam się, że są wolne!
- 4. Przekładam 7 i 8 w położenie "-"
- 5. Sprawdzam drążkiem / dzwignią czy wszystkie zwrotnice (i rygle) są w poprawnej pozycji dla tego przebiegu (J->tor2).
- 6. Apraratem blokowym blokuje przebieg od J
- 7. Zamykam przejazdy.
- 8. Upewniam się, że w drodze przebiegu nie są prowadzone żadne manewry [dopisek redakcji: powinno być to zrobione de facto przed nastawieniem przebiegu, ale może według niemieckich przepisów dodatkowo trzeba podać zakaz manewrów które mogły naruszyć drogę przebiegu w trakcie ich trwania.]
- 9. Podaje wjazd dźwignią semafora J
1|
2.
-10. Obserwuje wjazd pociągu i stwierdzam koniec pociągu (obecność końcówek lub odpowiednich świateł).
-11. Po stwierdzeniu końca pociągu przestawiam dźwignię semafora J do pozycji zasadniczej (nastwiam sygnał Stój).
-12. W momencie przejechania pociągu przez urządzenie zwalniania przebiegu (bądź zwolnienie go ręczne w przypadku zwalniaczy kluczowych). Można ponownie przekładać dźwignie które były wcześniej utwierdzone w przebiegu.
Pozwoliłem sobie na redakcję tego postu.