Autor Wątek: SBL  (Przeczytany 2078 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Panpociong123

  • User
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 10
  • Panpociong123 dróżnik obchodowyPanpociong123 dróżnik obchodowy
SBL
« dnia: 20 Listopada 2021, 16:12:15 »
Witam na stacji legno mam SBL i dyżurni z sąsiednich scenerii nie mają SBl więc nie blokują na Wjazd i potem maszyniści skarżą się na wygaszony SBl
Co mam zrobić w tej sytuacji?


Pozdrawiam
                         Panpociong123

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 728
  • Siła reputacji: 1482
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: SBL
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Listopada 2021, 17:02:13 »
Jeśli semafor samoczynnej blokady liniowej (SBL) jest wygaszony, to zawinił dyżurny. Albo wybrał zły kierunek włączenia semaforów samoczynnych, albo nie włączył ich wcale. Jest też opcja, że wystąpiła jakaś usterka. W takim przypadku należy się zatrzymać przed "ciemnym" semaforem (semafor nieoświetlony traktujemy jak sygnał 1 = Stój), skontaktować się z dyżurnym, że taka sytuacja zaistniała i kontynuować jazdę z prędkością DO 20 km/h do kolejnego nieoświetlonego semafora SBL, bądź semafora wskazującego prawidłowy sygnał, zezwalający na jazdę. Wówczas dopiero można przyśpieszyć do prędkości rozkładowej. Przed ruszeniem spod semafora należy oczywiście podać sygnał Rp1 i bacznie obserwować torowisko przed sobą, bo może się tam pojawić inny pociąg.
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2021, 18:05:14 wysłana przez Pepsi2026 »


Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: SBL
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Listopada 2021, 17:57:11 »
Proszę nie siać popeliny. W instrukcji Ie-1 nikt nawet nie wspomina o jakiejś zgodzie.

 Pociąg zatrzymany przed semaforem odstępowym  samoczynnym wskazującym sygnał S 1  „Stój”, jeżeli nie ukaże się sygnał zezwalający na jazdę, powinien jechać dalej z prędkością nieprzekraczającą 20 km/h, o ile nie ma widocznej przeszkody do jazdy. Prędkość pociągu należy tak regulować, aby można było w każdej chwili  zatrzymać  pociąg  w  przypadku  zauważenia  przeszkody. Jazda pociągu z ostrożnością obowiązuje do czasu minięcia  przez
czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę.

Offline Pepsi2026

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 728
  • Siła reputacji: 1482
  • Pepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezesPepsi2026 prezes
  • Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym
Odp: SBL
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Listopada 2021, 18:04:31 »
Ah, zwracam honor  ;D


Offline Panpociong123

  • User
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 10
  • Panpociong123 dróżnik obchodowyPanpociong123 dróżnik obchodowy
Odp: SBL
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Listopada 2021, 18:11:01 »
A jak wygląda sytuacja ze strony dyzurnego ruchu.

Offline Argeos

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Siła reputacji: 176
  • Argeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezes
  • Zablokuj blok początkowy.
Odp: SBL
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Listopada 2021, 19:36:42 »
Musi pilnować, czy SBLka działa i czy nie wywala żadnych errorów. Jak nie działa, to ją włącza. W razie błędów ostrzega maszynistów, potwierdza alarm i wydaje rozkazy pisemne jeśli są konieczne.
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2021, 19:39:50 wysłana przez Argeos »
Wieczna eLka w edytorze scenerii. Robię schematy oraz SCSy, chcesz? To priv.

W pociągach ASMR zapewnia sam przejazd. W samolotach - cała otoczka i procedury lotniskowe.

Offline Kuba6396

  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 57
  • Siła reputacji: 667
  • Kuba6396 prezesKuba6396 prezesKuba6396 prezesKuba6396 prezesKuba6396 prezesKuba6396 prezesKuba6396 prezesKuba6396 prezesKuba6396 prezesKuba6396 prezesKuba6396 prezesKuba6396 prezes
  • W życiu ma się tylko jedną szansę.
    • Train Driver 2
Odp: SBL
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Listopada 2021, 22:51:53 »
Odpowiem na jeszcze jedno pytanie skupiliście się na działaniu SBL na  i zostało jedno pytanie. Otóż jeżeli sceneria docelowa również ma szlak z SBL z domysłu zalecam blokować i to czy się puszca SBL-SBL to już trzeba się dogadać z dyżurnym z następnej scenerii, czy jemu to pasuje, że możesz puściś bez blokady. Lecz polecam zawsze blokować, ponieważ kilka osób już dostało za takie coś miesiąc przerwy
Pozdrawiam Kuba6396

Offline Saix95

  • Trener stażysta
  • Sponsor
  • Redaktor
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 60
  • Siła reputacji: 545
  • Saix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezesSaix95 prezes
  • Witam. Analiza prosze c:
    • Frankenspeicher.de
Odp: SBL
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Listopada 2021, 11:31:18 »
EN:
On the subject of SBL and sending trains, I'm also somewhat prejudiced or rather annoyed to have to constantly ask whether I should send trains with or without blockade. And many dispatchers then also always seem not to understand that I operate a SBL at the scene input / output. Therefore, I also have a general question here, may I release the train even if the route block of the next scene with SBL was not accepted? Because the wait and then always be fully grumbling by other dispatchers "I should not block!" is extremely annoying.

PL:
W temacie SBL i wysyłania pociągów, też jestem nieco uprzedzony, a raczej zirytowany, że muszę ciągle pytać, czy mam wysyłać pociągi z blokadą czy bez. A wielu dyspozytorów wtedy też zawsze zdaje się nie rozumieć, że ja obsługuję SBL na wejściu/wyjściu ze sceny. Dlatego mam tu też pytanie ogólne, czy mogę zwolnić pociąg, nawet jeśli blok szlakowy następnej sceny z SBL nie został przyjęty? Ponieważ oczekiwanie, a następnie zawsze być w pełni zrzędzenie przez innych dyspozytorów "Nie powinienem blokować!" jest niezwykle irytujące.
Du brauchst Hilfe in Train Driver 2? Need help with Train Driver 2?
Klick mich/Click me

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 529
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: SBL
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Listopada 2021, 12:10:50 »
Od najnowszej wersji sprawa jest dla mnie prosta: Zawsze blokujemy i nie ma zmiłuj.
Dużo scenerii jest już dostosowane do nowego systemu, SWDR lepiej ogarnai jużSBL tak samo jak SCS/SPK/SPE, także osobiście nie widzę przeciwskazań do niekorzystania z blokady na szlakach z SBL.
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Ares28

  • Moderator
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: SBL
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Listopada 2021, 12:20:33 »
Założenie blokady w SWDR na szlak z SBL ma teraz bardzo ważną dodatkową funkcję. Otóż, jeśli blokada jest nieustawiona albo ustawiona w złym kierunku to pozwala to ją obrócić na stacji docelowej. W przypadku gdy będzie to niemożliwe, albo pierwszy odstęp będzie zajęty to blokada zostanie automatycznie odrzucona przez SPE/SCS.

Pisałem o tym szerzej tutaj: https://td2.info.pl/spe/devblog-spe-blokady-liniowe/

Cytuj
  • Jeśli blokada SBL jest w stanie neutralnym i są spełnione warunki do ustawienia kierunku - blokada zmienia stan na "żądanie ustawienia kierunku" a po jego ustawieniu wysyła do SWDRa polecenie o zaakceptowaniu blokady.
  • Jeśli blokada SBL jest w stanie ustawionym w kierunku wyjazd i są spełnione warunki do zmiany kierunku - blokada zmienia stan na "żądanie zmiany kierunku" a po jego ustawieniu wysyła do SWDRa polecenie o zaakceptowaniu blokady.
  • Jeśli blokada SBL jest w stanie ustawionym w kierunku przyjazd i pierwszy odstęp jest wolny - automatyczne wysłanie do SWDRa polecenia o zaakceptowaniu blokady.
  • Jeśli blokada SBL jest w stanie ustawionym w kierunku wyjazd i nie są spełnione warunki do zmiany kierunku, lub ustawiona w kierunku przyjazd i pierwszy odstęp nie jest wolny - automatyczne wysłanie do SWDRa polecenia o odrzuceniu blokady.

Offline Eazy_Peazy

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 382
  • Eazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezes
Odp: SBL
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Listopada 2021, 12:42:15 »
Witam na stacji legno mam SBL i dyżurni z sąsiednich scenerii nie mają SBl więc nie blokują na Wjazd i potem maszyniści skarżą się na wygaszony SBl
Co mam zrobić w tej sytuacji?


Pozdrawiam
                         Panpociong123

Wczoraj nie miałeś wygaszonej SBL tylko najprawdopodobniej obróconą w złym kierunku...

Cytuj
A jak wygląda sytuacja ze strony dyzurnego ruchu.

Sytuacja od strony dyżurnego ruchu wygląda tak, że jak siada na stację z SBL to MUSI umieć i wiedzieć o co chodzi bo w takim przypadku jak twój wczoraj, chcąc wykonywać wszystko zgodnie z przepisami to 4 kilometrowy szlak z vmaxem 20 km/h to jest 12 minut bujania się do ostatniej sblki. Jest armia trenerów, zgłoś się do nich i nie dziw się, że maszyniści mają pretensje.
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2021, 13:03:36 wysłana przez Eazy_Peazy »

Offline DJ_Tomek

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa XI
  • *
  • Wiadomości: 87
  • Siła reputacji: 722
  • DJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezesDJ_Tomek prezes
Odp: SBL
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Listopada 2021, 12:52:55 »
Z nowym sblfix i wpisem swdr pojawiły się moim zdaniem następujące utrudnienia.

Jeżeli na zewnętrznym szlaku sbl pojawi się usterka semafora, to nie da się wyłączyć jeżeli sceneria jest podłączona z stacją z pbl.
Będzie crayzi dawać rozkaz S dz.4 przy włączonej sbl-ce.

Wpis do swdr jest na 50%fajny. Przyjmowanie pociągów działa super natomiast odprawianie już nie. Chodzi o to, że swdr bierze czas od ostatniego posterunku ostępowego, żeby połączyć blokade z kolejną scenerią. Rozkład tutaj jest dobrze wygenerowany, natomiast blokadę nie idzie założyć od posterunku zapowiadawczego gdzie pociąg jeszce potrzebuje w przypadku Górki Włodowskiej 6min na 12 odstępow. Czyli pociąg mógłby już o czasie wyjechać z stacji na szlak tylko technicznie nie może bo blokada nie pozwala. Przepustowość z perspektywy rozkładu wzrosła bardzo fajnie, natomiast na zewnętrznym szlaku zrobiła się pbl. (Coś trzeba byłoby wymyśleć, że blokada jest powiązana z ostatnim semaforem sbl i pociąg do tego już może podjechać.)

Wraz z nową wersją na swdr będzie częściej pytanie padało "Kiedy szlak się zwolni"

Będą pytania do tematu którego u góry wymieniłem proszę się zgłosić na pw.
//DJ