Train Driver 2

Dział ogólny => Scenerie => Wasza Twórczość => Porzucone / Nieaktualne => Wątek zaczęty przez: Mav w 10 Kwietnia 2018, 20:30:36

Tytuł: Aleksandria
Wiadomość wysłana przez: Mav w 10 Kwietnia 2018, 20:30:36
Witam.
Tworzę średniej wielkości stację. Owa stacja będzie dla pojazdów elektrycznych, jak i z silnikiem Diesel'a.
Potrzebuję kogoś do zelektryfikowania całej stacji lub osoby, która nauczy mnie elektryfikować tak, żeby to miało ręce i nogi. Jestem detalistą, więc zaczynanie sie przewodów od słupa od razu nad torami nie wchodzi w grę.

Pozdrawiam
Mav
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: badcookie66 w 10 Kwietnia 2018, 20:41:52
Polecam wbić na wiki TD2 tam w rozdziale "Tworzenie scenerii" masz wszystko co jest niezbędne do tworzenia scenerii.
Jest też wpis "Złote porady budowania scenerii w TD2" Trichlora i Sabyryna. W tym PDF masz na stronie 10 opisane jak układać trakcję.

Pozdrawiam Ciastek
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Sabyryn w 10 Kwietnia 2018, 20:48:39
Ja mam propozycję. Zrób sieć trakcyjną, spróbuj sam, jak będziesz mial jakieś pytania to zwróć się do mnie, potem się sprawdzi, przeanalizuje. Na spokojnie się tym pobaw i pokombinuj, popatrz jak jest na stacjach rzeczywistych, na podobnych głowicach, pomierz na mapach. Wszystko powolutku do celu.
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Mav w 10 Kwietnia 2018, 21:04:33
I najprawdopodobniej tak zrobię. Sporo zabawy czeka mnie przy krzyżownicach, żeby linie trakcyjne przecinały się w sposób zgodny z rzeczywistym. Najgorsze będzie zrobienie odciągów. W Trainz nie było z tym problemu, a tu muszę się nauczyć i coś wykombinować. 
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Sabyryn w 10 Kwietnia 2018, 21:25:18
Najłatwiej się tego nauczyć robiąc rzeczywistą scenerię. I metr po metrze kopiować wszystko.
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Mav w 10 Kwietnia 2018, 21:34:12
Aleksandrowo jest fikcyjną scenerią. Do realnej scenerii potrzebne by były plany rozmieszczenia poszczególnych elementów oraz wszystkie występujące na realnej stacji obiekty. Jak na pierwszy raz, to za dużo. Gdy ogarnę edytor, bardzo chętnie stworzę jakąś realną stację. Tylko wtedy będę musiał zwrócić się do twórców dodatków o dodatki takie jak dworzec, budynki, stacje trafo, nastawnie, czy perony ze wszystkimi detalami.
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Zdebu w 11 Kwietnia 2018, 12:21:59
Nazwa Aleksandrowo/Aleksandrow została przezemnie zajęta do innej fikcyjnej stacji zobacz dział w trakcie prac, prosze zmień nazwę aby nie było pomyłek bo jednak Aleksandrow a Aleksandrowo to bardzo zbliżone nazwy ;)
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Mav w 11 Kwietnia 2018, 17:05:42
Nazwa pochodzi od imienia mojej córki.  Zmienię na Oleńkowo, aczkolwiek zastrzegam nazwę,  bo nie znalazłem żadnej stacji o tej nazwie. Pasuje?
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: ISEDR_GCA w 11 Kwietnia 2018, 19:01:52
Czy na prawdę tak ciężko wymyślić nazwę dla scenerii fikcyjnej?
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Mav w 12 Kwietnia 2018, 21:24:39
Każdy ma swoją inwencję.  Ja akurat zostaję przy nazwie od imienia mojej córki.
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Mav w 20 Kwietnia 2018, 08:05:50
Jedno pytanie tak na szybko. Ponieważ nigdzie nie ma o tym mowy.
Otóż na jaką teksturę zmienić podkłady,  by byly widoczne? Próbuje i próbuję i nic z tego nie wychodzi. Zawsze efekt końcowy gruba warstwa tłucznia zasłaniająca podkłady.

Pozdrawiam
Mav
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: ISEDR_GCA w 20 Kwietnia 2018, 08:11:48
W edytorze nie widać podkładów. Jak wejdziesz w trybie maszynisty/dyżurnego są juz widoczne.
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 20 Kwietnia 2018, 08:18:07
Mav temat nie odpowiedni do pytań.

W edytorze nie ujrzysz podkładów w torach ale tylko w rozjazdach.

Inna przyczyna w grze podczas jazdy ustaw grafikę na większych wymaganiach wtedy podkłady będą normalnie widoczne bo to jest jakiś wymysł gry że przy niższych ustawieniach graficznych nie widać podkładów w torach choć w rozjazdach są tu masz przykład co się dzieje i jak to wygląda przy ustawianiach graficznych.
Najwyższa Fantastic https://img.ttsk.ngo/images/2018/04/20/max.png (https://img.ttsk.ngo/images/2018/04/20/max.png)

Najniższa Fastest https://img.ttsk.ngo/images/2018/04/20/mini.png (https://img.ttsk.ngo/images/2018/04/20/mini.png)
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: ISEDR_GCA w 20 Kwietnia 2018, 08:22:38
Dodam od siebie, że podkłady widać od ustawienia Fast.
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Mistrzu w 20 Kwietnia 2018, 08:24:01
A w edytorze nie widać ich wcale niezależnie od ustawień grafiki
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Mav w 08 Lipca 2018, 20:21:43
Czy orientuje się ktoś, co jest nie tak z mapą?
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 08 Lipca 2018, 20:25:12
Za długie tory budowałeś? Maksymalna długość toru od punktu do punktu to 100m i sceneria nie ma nazwy jest CUSTOM TRUCK i pewnie 0 slotów.
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Mav w 08 Lipca 2018, 20:53:23
To mówisz, że flexy za długie?
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Matz32 w 08 Lipca 2018, 20:55:17
Przeciecierz masz napisane ze tory  ponad 200m. Strach sie bac jak tam wyglada uklad ze takie dlugie flexy sa NIBY potrzebne
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 08 Lipca 2018, 22:14:42
Strach sie bac jak tam wyglada uklad ze takie dlugie flexy sa NIBY potrzebne
Przyciśnij jeszcze raz aby aktywować RAKOSTOP.
RAKOSTOP!
Przyciśnij jeszcze raz aby aktywować RAKOSTOP.
RAKOSTOP!
Przyciśnij jeszcze raz aby aktywować RAKOSTOP.
RAKOSTOP!
Przyciśnij jeszcze raz aby aktywować RAKOSTOP.
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Mav w 08 Lipca 2018, 22:32:26
Matz czy Ty z natury jesteś "anty"? Ciekawe jak wyglądały twoje stacje, jak zaczynałeś. Jak jesteś taki mądry, to pomóż, a nie durnie komentujesz.
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Matz32 w 08 Lipca 2018, 22:39:38
...Ty glupio  Pytasz  sie jak masz napisane i   w komunikacie i jak ci napisano wyzej. Wiec ty masz problem ze czytaniem i  ty szukasz gownoburzy. Pomoglem bo podalem rozwiazanie i stwierdzilem oczywisity fakt,wlasnie  korzystajac z doswiadczenia jak takie cudo laczone flexem takiej dlugosci wyglada .  No ale coz z takim podejsciem to   ciezko  to widze.
Widze kolejny uzytkownik widze nastawiony do mnie "pozytywnie" przez pewna  smieszkujaca  grupke z TS a majacy jak d o teraz praktycznie zerowy kontakt ze mna ...........A co pierwszych scenerii podstaw edytora musialem uczyc sie sam i  nieplacze  o to , wszystkiego  do teraz niewiem oraz  nie jestem jakims mistrzem edytora  w kazdej dziedzinie  ale staralem sie robic wedlug podstawowych przepisow czytajac czy instruckje czy jakies poradniki.
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Mav w 08 Lipca 2018, 23:25:27
Słuchaj, jak masz się mądrzyć, co to nie Ty, to lepiej się w ogóle w moim wątku nie udzielaj. Nie chcę takiej pomocy. Nie wiedziałem, więc spytałem. Nie muszę być tak wszech wiedzący, jak Ty
Tytuł: Odp: Aleksandrowo
Wiadomość wysłana przez: Matz32 w 09 Lipca 2018, 00:19:10
Przeciecierz masz napisane ze tory  ponad 200m. Strach sie bac jak tam wyglada uklad ze takie dlugie flexy sa NIBY potrzebne

I gdzie tu widzisz madrzenie. Jest pytanie i odpowiedz ale widze wolisz atakowac personalnie mimo ze dostales odpowiedz i podziekowac  czy poprawic. Jak  dostaniesz liste do poprawienia po kontroli tez bedziesz wszytskich wkolo wyzywal  ze durnie skomentowali ? Masz tu  3 wskazowki 1. Tor jest Za dlugi 2 Cos jest nie tak z ukladem torowym bo taki dlugi flex 3. NIeuzywamy takich dlugich flexow. I tyle odemnie widze niema cokolwiek sie dzielic wiedza   -  dobrze potem placzie jak wasza praca pojdzie do kosza przy kontroli bo niebedzie co nawet ratowac jesli wogole z takim podejsciem dojdzesz do tego etapu.
Tytuł: Odp: Aleksandria
Wiadomość wysłana przez: nitro w 09 Lipca 2018, 00:20:18
Moje pytanie jest takie, dlaczego się unosisz?


Dwóch kolegów napisało tobie, że tory masz za długie... musisz je podzielić tak, aby pojedynczy fragment nie był dłuższy niż 100 m, inaczej pociągi będą się wykolejać...
Tytuł: Odp: Aleksandria
Wiadomość wysłana przez: sz045 w 09 Lipca 2018, 11:06:04
Tak, 110m teraz jest. Jednak 100m dalej jest. Wykoleiło mnie przy 100.82m.
Tytuł: Odp: Aleksandria
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 09 Lipca 2018, 13:36:25
No chyba jednak nie. Niektórzy już doświadczyli.
Tytuł: Odp: Aleksandria
Wiadomość wysłana przez: badcookie66 w 09 Lipca 2018, 14:29:06
Mógłby się jakiś dev wypowiedzieć? W wątku o nowej scenerii mamy informację, że "zwiększono górny limit długości toru do 110 metrów". To jak to w końcu jest?
Nie bez powodu jest tam informacja o tych 110m. ;)
Te 110m to max i wystarczy 110.01 i będzie wykolejał pociąg.
Tytuł: Odp: Aleksandria
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 09 Lipca 2018, 15:02:10
Polecam dalej stosować max 100m bo znowu się kiedyś coś zmieni i będzie powrót do korzeni. Te dodatkowe 10 metrów traktujcie jako DOPUSZCZALNE a nie że trzeba.
Tytuł: Odp: Aleksandria
Wiadomość wysłana przez: Mav w 09 Lipca 2018, 15:03:36
pozmieniałem na 90tki i działa teraz bez błędów
Tytuł: Odp: Aleksandria
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w 09 Lipca 2018, 15:34:47
Mógłby się jakiś dev wypowiedzieć? W wątku o nowej scenerii mamy informację, że "zwiększono górny limit długości toru do 110 metrów". To jak to w końcu jest?
Nie bez powodu jest tam informacja o tych 110m. ;)
Te 110m to max i wystarczy 110.01 i będzie wykolejał pociąg.

MAKSYMALNA dopuszczalna długość to jest 100 metrów. Bo ja powstawiałem kilka odcinków o długości 100,2m i wykolejało. W wersji stabilnej miało być dopuszczalne 110 m ale chyba zapomnieli o tym.