Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Chełm  (Przeczytany 15645 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 479
  • Siła reputacji: 374
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Chełm
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Czerwca 2018, 13:17:07 »
Otwieram wątek na prośbę autora.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Chełm
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Czerwca 2018, 19:57:37 »
Elektryfikuję moją stacyjkę i tak się znów zastanawiam nad naprężaniem. Nie wiem, jak jest w rzeczywistości, nie mam jak podjechać, a na posiadanych zdjęciach niewiele widzę, więc mam pytanie do druciarzy. Otóż zrobiłem przęsło (czerwone) obejmujące kilka przejść (kolor zielony, to drut w głównych zasadniczych). Czy tak można zrobić, czy może np. należy to podzielić na 2 przęsła: od rozjazdu 1-4, a potem 8 i 9 albo jeszcze inaczej?


Dodano: 04 Czerwca 2018, 20:04:34


A przy okazji nowe fotki:
     
« Ostatnia zmiana: 04 Czerwca 2018, 20:04:34 wysłana przez chudya »

Offline Ra

  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 49
  • Siła reputacji: 13
  • Ra dróżnik obchodowyRa dróżnik obchodowy
    • Rainsted – scenerie realistyczne
Odp: Chełm
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Czerwca 2018, 21:00:39 »
W praktyce każde przejście ma osobne naprężanie, z kotwą stałą po jednej stronie (bo sekcja jest krótsza 600m). W podanym przypadku powinny być trzy osobne sekcje naprężania. Najlepiej mieć film z przejazdu w kabinie albo ostatnim wagonie.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 861
  • Siła reputacji: 107
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Chełm
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Czerwca 2018, 21:01:28 »
No ładnie to wygląda. Potrzebujesz kogoś do otoczenia? Ja mógłbym zrobić. Jak się zdecydujesz, to zapraszam ma priv.
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: Chełm
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Czerwca 2018, 21:12:25 »
Mam kilka spraw do ogarnięcia w Chełmie, teraz na urlopie prawdopodobnie muszę się tym zająć, pisz PW co konkretnie nie wiesz jak wygląda, podskoczę może i udokumentuję.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Chełm
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Czerwca 2018, 21:56:12 »
W praktyce każde przejście ma osobne naprężanie, z kotwą stałą po jednej stronie (bo sekcja jest krótsza 600m). W podanym przypadku powinny być trzy osobne sekcje naprężania. Najlepiej mieć film z przejazdu w kabinie albo ostatnim wagonie.
Na którymś filmie widziałem takiego "fifraka" przez cztery rozjazdy - tak, jakby u mnie 1-2-3-4 - ale ok, poprawię na 3 sekcje.

No ładnie to wygląda. Potrzebujesz kogoś do otoczenia? Ja mógłbym zrobić. Jak się zdecydujesz, to zapraszam ma priv.
Na razie sam się jeszcze trochę pobawię. Jak będę miał dość, może się odezwę :)

Mam kilka spraw do ogarnięcia w Chełmie, teraz na urlopie prawdopodobnie muszę się tym zająć, pisz PW co konkretnie nie wiesz jak wygląda, podskoczę może i udokumentuję.
Najbardziej przydałoby mi się to, czego znaleźć nie mogę. Mam na myśli cabview lub coś w tym stylu z przejazdu Zawadówka - Chełm Wschodni. Sprawa nierealna, niestety :( Największe problemy mam z siecią trakcyjną, łącznie ze wskaźnikami We, których jeszcze nie dotknąłem. W innych sprawach ratuję się mapami i trochę pamięcią, choć już 18 lat tam nie urzęduję.
Tak, czy inaczej, jak od początku wątku piszę, projekt jest oparty na Chełmie i nie odwzoruję go tak, jakby niektórzy sobie życzyli.

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: Chełm
« Odpowiedź #21 dnia: 04 Czerwca 2018, 23:17:14 »
Kurde najdłuższy odcinek i to w polu niemalże. Z buta to sfotografować dzień lekko. Może maszyniści z Lublina coś podpowiedzą, na taką sytuację chyba rzeczywiście trzeba kamerę na czole składu. Tam jeszcze jest tor szeroki, też planujesz odzwierciedlić jego przebieg?

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Chełm
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Czerwca 2018, 23:37:36 »
Szeroki jest położony, choć oczywiście jazda po nim nie jest możliwa.
Na piechotę robić film lub zdjęcia to odpada. Ew. tylko na czole lub z ostatniego wagonu miałoby to sens.

Sieć nad przejściami, o których pisałem wcześniej, już podzieliłem.
« Ostatnia zmiana: 04 Czerwca 2018, 23:39:57 wysłana przez chudya »

Offline Ra

  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 49
  • Siła reputacji: 13
  • Ra dróżnik obchodowyRa dróżnik obchodowy
    • Rainsted – scenerie realistyczne
Odp: Chełm
« Odpowiedź #23 dnia: 04 Czerwca 2018, 23:59:48 »
Tak na szybko film mizernej jakości z przejazdu:

W 0:07 widać bramkę z dwoma naprężaczami po lewej, lepsze zdjęcie tu:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/4/4f/Chelm10.JPG

Czyli przynajmniej zakończenie drutu znad rozjazdów 11, 9, 8 swoje osobne kotwienie stałe (na następnej bramce), a drugi naprężacz tego słupa jest do przejścia po rozjazdach 4 i 3, a moim zdaniem idzie też dalej na 2 i 1.

Offline Krzysiek009

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 194
  • Siła reputacji: 22
  • Krzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowy
  • Dla chcącego nic trudnego
Odp: Chełm
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Czerwca 2018, 07:41:47 »
:o A myślałem że po moim failu w edytorze nigdy nie zobaczymy Chełma w TD2, a to niespodzianka :D Mam nadzieję że stacja zostanie dokończona :)
"I met a girl under a full-bloomed cherry blossoms
            and my fate has begun to change."

                             My Truth

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Chełm
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Czerwca 2018, 11:31:16 »
Tak na szybko film mizernej jakości z przejazdu:

W 0:07 widać bramkę z dwoma naprężaczami po lewej, lepsze zdjęcie tu:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/4/4f/Chelm10.JPG

Czyli przynajmniej zakończenie drutu znad rozjazdów 11, 9, 8 swoje osobne kotwienie stałe (na następnej bramce), a drugi naprężacz tego słupa jest do przejścia po rozjazdach 4 i 3, a moim zdaniem idzie też dalej na 2 i 1.

Przejrzałem film; fakt, trudno się go ogląda, ale coś tam można wypatrzeć. I rzeczywiście, 1-2-3-4, to jedna sekcja kotwiona na stałe za rozj. 1. Tak też zrobiłem u siebie. Jak wcześniej pisałem, widziałem już takie fifraki na jakimś filmie. A od ósemki jest druga sekcja.
Wiernie tego nie odwzoruję, bo nad samą siecią musiałbym 5 lat siedzieć :D

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Chełm
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Czerwca 2018, 23:10:03 »
Druga głowica została zelektryfikowana:



Zostało jeszcze naprężanie w torach głównych 1, 2, i 4a na wylocie. Potem można lecieć dalej do Wschodniego.
W międzyczasie troszkę otoczenie robię, bo zabawa z edytorem jest baaaardzo nużąca i trzeba mieć jakąś odmianę :)

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Chełm
« Odpowiedź #27 dnia: 17 Czerwca 2018, 14:37:51 »
Tak, wiem, wszyscy są zajęci nową wersją symulatora. I słusznie, bo jest naprawdę w porządku!
Ale może ktoś znający techniczne szczegóły mi podpowie, jak rozwiązać mój problemik.
Uruchamiam sobie tryb dla jednego gracza, tworzę scenariusz, w którym wyjeżdżam ze scenerii jednym szlakiem, a wracam na nią drugim. Idę dalej; semafor wyjazdowy się podaje i jadę. Na podg. semafory też prawidłowo się podają. Ale kiedy wyjadę ze scenerii i wjeżdżam z drugiej strony, semafor już  się nie podaje, bo wirtualny dyżurny odmawia współpracy. Próbowałem też dodać scenerię pośrednią, ale efekt jest ten sam. Może coś ze szlakami namieszałem? Podpowiedzcie, proszę.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Chełm
« Odpowiedź #28 dnia: 17 Czerwca 2018, 14:54:38 »
Tak, wiem, wszyscy są zajęci nową wersją symulatora. I słusznie, bo jest naprawdę w porządku!
Ale może ktoś znający techniczne szczegóły mi podpowie, jak rozwiązać mój problemik.
Uruchamiam sobie tryb dla jednego gracza, tworzę scenariusz, w którym wyjeżdżam ze scenerii jednym szlakiem, a wracam na nią drugim. Idę dalej; semafor wyjazdowy się podaje i jadę. Na podg. semafory też prawidłowo się podają. Ale kiedy wyjadę ze scenerii i wjeżdżam z drugiej strony, semafor już  się nie podaje, bo wirtualny dyżurny odmawia współpracy. Próbowałem też dodać scenerię pośrednią, ale efekt jest ten sam. Może coś ze szlakami namieszałem? Podpowiedzcie, proszę.

dodaj jeszcze jedną scenerię. Na ostatniej mapce nigdy nie poda wjazdu.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Chełm
« Odpowiedź #29 dnia: 17 Czerwca 2018, 15:04:33 »
Dzięki! Spróbuję później.

Dodano: 17 Czerwca 2018, 20:56:52


W porządku :)

Mam następny mały kłopocik; z SCS tym razem. Jest sobie nast. fragment stacji (oparta na rzeczywistej, co przypomnę):



Chciałbym podać manewr na F3 za tarczę Tm2. Ale po drodze jest Tm4 i psuje sprawę :/
Pytanie brzmi: czy jest jakiś sposób na wyświetlenie sygnału zezwalającego do tarczy Tm2?

Próbowałem opcję "Przez...", ale w powyższej sytuacji nie działa - została zapewne zrobiona wyłącznie do wariantów.
« Ostatnia zmiana: 17 Czerwca 2018, 20:56:52 wysłana przez chudya »