Train Driver 2

Dział ogólny => Scenerie => Wasza Twórczość => Porzucone / Nieaktualne => Wątek zaczęty przez: Marshal w 07 Września 2018, 17:51:31

Tytuł: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Marshal w 07 Września 2018, 17:51:31
Witam jak się podaba amatorska praca nad fikcyjną scenerią Solinowo:)

Jest sens kończyć czy bez szans ?

Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Shifter w 07 Września 2018, 18:08:59
Jeśli spełnia wytyczne to czemu nie.
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: m4ssur w 07 Września 2018, 18:24:45
Ciężko ocenić po dwóch screenach, które generalnie nic nie pokazują, widać jedynie że prace są na samym początku
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Mr_bar w 07 Września 2018, 18:41:49
Solinowo od zalewu Solińskiego ? Bo widzę jakieś jezioro :P
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Marshal w 07 Września 2018, 21:25:02
Kilka srcreenów
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Zdebu w 07 Września 2018, 23:14:16
Bardzo ciekawie zrobione otoczenie, wystarczy je dokończyć i poprawic krzywiznę ze screena nr2, tyle mogłem wydedukować z ssów :)
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Cienki w 08 Września 2018, 09:21:39
Mam pytanie, jakie tu będą urządzenia SRK?
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: gravition w 08 Września 2018, 09:27:53
Jak poustawiasz dobrze tory zgodnie z https://nitro.td2.info.pl/pomocnik/10/ to będzie oki
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 08 Września 2018, 09:48:23
Można przenieść do dział W TRAKCJE PRAC?
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Marshal w 08 Września 2018, 12:14:00
Kilka screenów , jak się kładzie druta na bramki ?
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: chudya w 08 Września 2018, 12:23:03
Screen 1. - krótki wysięgnik ciągnie sieć do siebie, więc jeśli słupy są po wewnętrznej stronie, powinny być na nich długie wysięgniki.

Bramki są w zasadzie "dekoracją". Układasz sieć na wieszakach bez słupów, a dopiero potem stawiasz "na nich" bramki.
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Zdebu w 08 Września 2018, 12:34:23
Na łuku także nie stosuje sie zygzakowania, trakcja jest z jednym przewodem ale to akurat jeszcze ujdzie, No i rozstaw torów w stacji jest troche zbyt duży wydaje mi sie.
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Marshal w 08 Września 2018, 12:39:10
Na łuku także nie stosuje sie zygzakowania, trakcja jest z jednym przewodem ale to akurat jeszcze ujdzie, No i rozstaw torów w stacji jest troche zbyt duży wydaje mi sie.

Kurcze teraz mam problem na zasadzie że jak coś postawie to nie mogę tego ponownie kliknąć żeby np: podnieść opuścić itp czy może coś wyłączyłem help

Dodano: 08 Września 2018, 12:46:05


Screen 1. - krótki wysięgnik ciągnie sieć do siebie, więc jeśli słupy są po wewnętrznej stronie, powinny być na nich długie wysięgniki.

Bramki są w zasadzie "dekoracją". Układasz sieć na wieszakach bez słupów, a dopiero potem stawiasz "na nich" bramki.

Zauważyłem że druty też są dekoracja ale pomijając to to gdzie te wieszaki są, bo wydziale z trakcja mam tylko dwie opcje tych słupów trakcyjnych.
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: chudya w 08 Września 2018, 12:47:13
Jeśli chodzi o wieszaki sieci, to czasem trafić jest trudniej. A jeśli nic nie możesz kliknąć, to może niechcący wybrałeś wyłączanie zaznaczania w prawym górnym rogu. Wtedy restart (najprościej) przywróci standardowe ustawienia edytora.
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Marshal w 08 Września 2018, 12:57:43
+ kilka screenów i jak coś to możecie pomóc ja amator ale to wciaga :)

Dodano: 08 Września 2018, 13:00:27


A i jeszcze jedno w dostosowaniu terenu znalazłem , tak mi się wydaje tekstury trelinki a po zrobieniu jej mam takie coś zamiast trelinki ?
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 08 Września 2018, 13:02:50
Wskaźnik po złej stronie (pierdoła), ale torów widzę nie poprawiłeś. Otoczenia robisz ciekawe, ale na nic to dopóki tory nie są zgodnie z tym jak powinno być. Gołym okiem widać flexa. Gravition dobrze Ci powiedział, skorzystaj z pomocnika obliczeń nitro, sceneria się ułoży elegancko. Może zostałbyś otoczeniowcem?
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 08 Września 2018, 13:18:31
Ta stroma ulica po prawej to chyba jakiś żart.
(https://td2.info.pl/inna-tworczosc/fikcyjna-solinowo/?action=dlattach;attach=27030;image)

Tor przy samym peronie z ZA DUŻYM ŁUKIEM do prostej przy zwrotnicy. (daj rozjazd przy rozjeździe)
(https://td2.info.pl/inna-tworczosc/fikcyjna-solinowo/?action=dlattach;attach=27022;image)
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: inomushis w 08 Września 2018, 13:50:08
po zrobieniu jej mam takie coś zamiast trelinki ?
Przekraczasz ilość max 4 podsypek w kwadracie 100 x 100.
Poza tym, na wielu screenach widać nieprawidłowości w geometrii toru - zbyt ostre łuki przy jeździe "na bok" - w kalkulatorze nitro możesz wyliczyć jakie mają być długości torów dla danego typu rozjazdu i rozstawu torów.  Brakuje też prostego fragmentu toru przed rozjazdem, który leży niejako na końcu łuku.
Co do powyższej porady, aby dać rozjazd przy rozjeździe - pamiętaj o wymaganej wstawce min. 3 metrów.
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Marshal w 09 Września 2018, 00:09:04
po zrobieniu jej mam takie coś zamiast trelinki ?
Przekraczasz ilość max 4 podsypek w kwadracie 100 x 100.
Poza tym, na wielu screenach widać nieprawidłowości w geometrii toru - zbyt ostre łuki przy jeździe "na bok" - w kalkulatorze nitro możesz wyliczyć jakie mają być długości torów dla danego typu rozjazdu i rozstawu torów.  Brakuje też prostego fragmentu toru przed rozjazdem, który leży niejako na końcu łuku.
Co do powyższej porady, aby dać rozjazd przy rozjeździe - pamiętaj o wymaganej wstawce min. 3 metrów.

Użyłem wyliczeń nitro ale nie wychodzi  jak poniżej co jest nie tak ?
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w 09 Września 2018, 01:16:51
po zrobieniu jej mam takie coś zamiast trelinki ?
Przekraczasz ilość max 4 podsypek w kwadracie 100 x 100.
Poza tym, na wielu screenach widać nieprawidłowości w geometrii toru - zbyt ostre łuki przy jeździe "na bok" - w kalkulatorze nitro możesz wyliczyć jakie mają być długości torów dla danego typu rozjazdu i rozstawu torów.  Brakuje też prostego fragmentu toru przed rozjazdem, który leży niejako na końcu łuku.
Co do powyższej porady, aby dać rozjazd przy rozjeździe - pamiętaj o wymaganej wstawce min. 3 metrów.

Użyłem wyliczeń nitro ale nie wychodzi  jak poniżej co jest nie tak ?

Te krzyżownice chyba jeszcze nigdy nikomu dobrze nie wyszły.
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Drozda32 w 09 Września 2018, 01:46:21
Krzyżownice nie pasują do większości bo są źle wykonane tak samo jak rozjazdy już pisałem temat o tym ale OD RAZU ZOSTAŁ ZAMIECIONY POD DYWAN.
Zgłoszenie na GITLAB. https://git.td2.info.pl/td2dev/simulator/issues/760 (https://git.td2.info.pl/td2dev/simulator/issues/760)

Może to ci coś pomoże wszystkie tory do krzyżownicy 9.6m i mniejsza krzyżownica.
(https://img.ttsk.ngo/images/2018/09/09/Krzyzownica.png)


Takiego raka zrobiłem na między torze 5m z rozjazdami 1:90 z sztucznie i cwanie ukrytym krzyżakiem.
(https://git.td2.info.pl/td2dev/simulator/uploads/616289e6301e4d7ddcad8677b35b1d01/image.png)
(https://git.td2.info.pl/td2dev/simulator/uploads/e3c9daf072c19c0977b271c5b87c7202/image.png)
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 09 Września 2018, 07:31:14
1:9 nie jest źle zrobione tylko ono nie jest do stosowania w takich miejscach. Do przejść krzyżowych używa się właśnie 1:4,4444 i jest to prawidłowe.

PS: Mogłyby być nieco krótsze i kończyć się tuż za krzyżownicą.
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: chudya w 09 Września 2018, 08:46:53
To są SKRZYŻOWANIA. Nie krzyżownice (coś takiego istnieje, ale nie w tym przypadku), ani tym bardziej jakieś krzyżaki.
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 09 Września 2018, 11:10:45
Kacprze próbowałem zrobić skrzyżowanie ze skosem 1:4,4444 i międzytorzem 5m i zgadnij co? Nie pykło twoim sposobem bo po prostu to skrzyżowanie jest za szerokie, tak więc (...) doczekamy się kiedyś skrzyżowań o innych skosach...
Co ma skos do długości rozjazdu czy skrzyżowania? Poza tym nie wiem czy sobie zdajecie sprawę, ale przejścia krzyżowe przy tak małym rozstawie osi torów, wykonuje się jako jeden element na wspólnych podrozjezdnicach i wyglądają one dokładnie tak jak poniższy model dla kolejki elektrycznej:

(https://img.ttsk.ngo/images/2018/09/09/rozjazdy-elektryczne-przejscie-krzyzowe-3008045596.md.jpg) (https://img.ttsk.ngo/image/0ifLC)
Zwróć uwagę na układ podrozjezdnic i krzyżownic rozjazdów oraz skrzyżowania.

A jak ktoś rzeczywiście potrzebuje stworzyć w tedeku tak ciasne skrzyżowanie to nikt mu głowy nie urwie jak wstawi dwa przecinające się proste tory, albo zastosuje trick jak u Drozdy. I wtedy faktycznie dwa skrzyżowane proste tory przecinają się bez krzyżownicy...

(https://img.ttsk.ngo/images/2018/09/09/rozj_bud.jpg)
(https://img.ttsk.ngo/images/2018/09/09/krzyzownica.jpg)
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: chudya w 09 Września 2018, 11:21:59
A jak ktoś rzeczywiście potrzebuje stworzyć w tedeku tak ciasne skrzyżowanie to nikt mu głowy nie urwie jak wstawi dwa przecinające się proste tory

Właśnie tak zmuszony byłem zrobić w Chełmie :)
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Marshal w 09 Września 2018, 14:16:29
Poprawki jak teraz?

https://img.ttsk.ngo/image/0iUcm
https://img.ttsk.ngo/image/0iVC2
https://img.ttsk.ngo/image/0iSwd
https://img.ttsk.ngo/image/0iM0W
https://img.ttsk.ngo/image/0iapM
https://img.ttsk.ngo/image/0iza9
https://img.ttsk.ngo/image/0C8Yy
https://img.ttsk.ngo/image/0Ct1Q
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Fofal w 09 Września 2018, 15:23:26
Na semaforach wjazdowych nie stosuje się wskaźnika W24.
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Marshal w 09 Września 2018, 17:23:05
Na semaforach wjazdowych nie stosuje się wskaźnika W24.
to nie są zaprogramowane , zresztą jeszcze zmiany są :)

Dodano: 09 Września 2018, 20:11:50


Akcja reaktywacja troche zmian i dużo do poprawki ale już jakiś zarys widać :)
https://img.ttsk.ngo/image/0CdTn
https://img.ttsk.ngo/image/0CLQa
https://img.ttsk.ngo/image/0C6lL
https://img.ttsk.ngo/image/0CHCV
https://img.ttsk.ngo/image/0CmXu
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: Trepan w 12 Września 2018, 23:22:57
Strasznie dziwnie to wygląda, obawiam się, że użyłeś flexów na łukach od groma. Projekt fajny, ale mam co do niego spore wątpliwości, jeśli chodzi o układ torowy. Widział to jakiś fachowiec? Jeśli nie to pędem pytać Uazownika lub Ryszard-Sana czy to jest dobrze. Jeśli powiedzą, że ok, to brawo.
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: trichlor w 12 Września 2018, 23:38:33
Proszę zakładać wątki we właściwych działach.

W razie pytań dobrą radą zawsze podobno służy Matz32.

Zamykamy
Tytuł: Odp: Fikcyjna Solinowo
Wiadomość wysłana przez: trichlor w 13 Września 2018, 09:32:45
Po przeniesieniu we właściwe miejsce otwieram wątek.

Chlorek