Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Glutkowo  (Przeczytany 4793 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Glutkowo
« dnia: 10 Kwietnia 2017, 18:15:12 »
Witam. Przedstawiam Wam moją nową scenerię Glutkowo. Sceneria składa się z dwóch stacji i jest przeznaczona dla średnio-zaawansowanych oraz obiecujących początkujących dyżurnych. Sceneria jest także wymagająca dla mechaników głównie ze względu na ograniczenia prędkości oraz planowane umieszczenie markerów LD. Myślę, że mimo nieskomplikowanego układu torowego może stać się scenerią treningową.

Glutkowo - stacja główna położona przy szlaku dwutorowym Sn w kierunku Sosnowa - wszystkie typy pociągów. Posiada 6 torów stacyjnych oraz 2 bocznice. Pomiędzy torami 1 i 3 oraz 2 i 4 znajdują się dwa dwukrawędziowe perony. Zatrzymują się tu pociągi osobowe i pospieszne. Tory 5 i 7 pełnią funkcje torów postojowych i mogą przyjmować także pociągi towarowe.
Prędkość w obrębie stacji wynosi 60 km/h

Spawny:
Bocznica 9a - tylko EZT
Bocznica 9b - pozostałe składy

Suchy Lasek - stacja przelotowa z grupą towarową oraz bocznicami. Zbiegają się tu dwa szlaki. Jednotorowy RB w kierunku Ruskiego Brodu - tylko pociągi towarowe, oraz dwukierunkowy GS w kierunku Górek Sowieckich - wszystkie typy pociągów. Przy torach głównych zasadniczych znajduje się peron dwukrawędziowy dla postoju pociągów osobowych. Tory 3,5 oraz 7 stanowią grupę towarową.
Grupa torów bocznych znajduje się w lesie i składają się na nią 4 tory. Tory 14,16 i 18 to tory zestawcze, tor 20 to tor komunikacyjny. Tymczasowo można stąd prowadzić rozrząd użyciu siły grawitacji i przy pomocy tarcz manewrowych (brak tarcz rozrządowych). Wagony można kierować bezpośrednio na grupę towarową, a na torze na który mają dojechać wagony należy wcześniej podstawić zahamowany wagon lub lokomotywę która przyjmuje wagony (brak hamulców torowych). Wyciąg stanowi tor 30, a zabezpieczenie tor 12 żeberkowy i wykolejnica.

Spawny:
Tor 30 - lokomotywy luzem

Plan prac:
Układ torowy jest na chwilę obecną skończony. Rozważam przebudowę bocznic w Suchym Lasku na stację rozrządową "z prawdziwego zdarzenia" wraz z rozwojem symulatora.
Otoczenie będzie sukcesywnie rozbudowywane i uzupełniane. Liczę na sugestie dotyczące otoczenia. Nie jestem dobry w budowie otoczenia i dostosowywaniu go do dzisiejszych standardów, ale będę się starał.
Sceneria jest zelektryfikowana, ale będzie jeszcze poprawiana. Z tego miejsca pragnę raz jeszcze podziękować Sabyrynowi za poprawki sieci trakcyjnej w Starym Lasku. Trakcja w Glutkowie będzie przebudowywana. Zostanie także uzupełniona o markery LD w momencie gdy system ten będzie rozbudowany i poprawiony. Wskaźniki We już zostały wstawione, a ich położenie będzie poprawiane wraz z poprawkami w sieci trakcyjnej. Już dziś uczulam na obniżenie sieci trakcyjnej na moście na 128 kilometrze za stacją Glutkowo. Wstawiony tu zostanie "punkt łamania semaforów" który tymczasowo skasowałem.
Oznakowanie jest dość szczegółowe, ale planuje je uzupełniać oraz poprawiać błędy jeśli takowe istnieją. W tej kwestii, jak również w kwestii sygnalizatorów proszę o sugestie.

Informacje o szlakach i ograniczeniach prędkości:
Uwaga! Ograniczenia SĄ wpisane w tory.

Szlaki zewnętrzne:
Szlak jednotorowy RB - 80 km/h
Szlak dwutorowy GS - 100 km/h
Szlak dwutorowy Sn - 120 km/h

Szlak wewnętrzny SL_G - 120 km/h
Szlak wyposażony w czterostawną SBL

Ograniczenia prędkości w obrębie stacji Stary Lasek i Glutkowo wynoszą 60 km/h
Ograniczenie prędkości w obrębie grupy towarowej stacji Suchy Lasek wynosi 40 km/h
Ograniczenie prędkości na szlaku SL_G na przejeździe kolejowym na 126 km trasy wynosi 80 km/h
Ograniczenie prędkości na moście między 128 km trasy a semaforami wjazdowymi stacji Glutkowo (szlak SL_G) wynosi 60 km/h

Przejazdy kolejowo-drogowe:
Przejazd kolejowy kat. B na 120 km trasy na szlaku GS
Przejazd kolejowy kat. B na 126 km trasy na szlaku SL_G

Do scenerii przygotowano pulpity SCS o wymiarach 1920x960 i 1280x720 oraz plik ANP.
Scenerię, pulpity oraz plik ANP udostępniam po autoryzacji. O szczegóły proszę pytać w prywatnej wiadomości, każda prośba będzie rozpatrywana indywidualnie.

Wybaczcie słabe i nie mówiące za dużo zdjęcia. Jak zrobię nowe to będę wrzucał, na chwilę obecną najwięcej ukazuje pulpit SCS.

Aktualny numer scenerii podam po modernizacji
Autoryzację przyznano:
Marcin16
gravition
MeGusta
koliber2
Micwas
autobusiarz
krzysiek9825
wiedenka
TheXadros
Mati67
MrKarakan
Sabyryn
Zdebu
Testerzy
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2017, 16:23:20 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline adam15a

  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Siła reputacji: 268
  • adam15a prezesadam15a prezesadam15a prezesadam15a prezesadam15a prezesadam15a prezesadam15a prezesadam15a prezesadam15a prezesadam15a prezesadam15a prezesadam15a prezes
  • Byle do końca... :)
Odp: Glutkowo
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Kwietnia 2017, 18:35:56 »
Może ja się nie znam ale wydaje mi się że na screenie 4 zewnętrzne tory na bocznicy są trochę za ostre  ;)
Brawurowa jazda samochodem cinquec ...  wróć, tramwajem :P

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Odp: Glutkowo
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Kwietnia 2017, 18:52:23 »
Może to tak wyglądać. Tam są rozjazdy łukowe. Zjeżdżające wagony osiągają maksymalnie około 20 km/h, ale jeśli okażą się zbyt ostre to mogę je poprawić. Dzięki za sugestię :)
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline gravition

  • Weteran
  • Wiadomości: 324
  • Siła reputacji: 65
  • gravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezes
Odp: Glutkowo
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Kwietnia 2017, 19:07:47 »
Zastosowanie rozjazdów typu Y nie ma raczej sensu, wystarczą zwykłe 190tki albo 300tki, co do tekstury to zmieniłbym tą teksturę z screena nr 6, moim zdaniem słabo to wygląda na takim wzgórzu. SCS również wymaga dopieszczenia, trochę za długie odcinki i kilka krzywo postawionych zwrotnic, wygląda to nieestetycznie.

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Odp: Glutkowo
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Kwietnia 2017, 19:13:36 »
Zastosowanie rozjazdów typu Y nie ma raczej sensu, wystarczą zwykłe 190tki albo 300tki, co do tekstury to zmieniłbym tą teksturę z screena nr 6, moim zdaniem słabo to wygląda na takim wzgórzu. SCS również wymaga dopieszczenia, trochę za długie odcinki i kilka krzywo postawionych zwrotnic, wygląda to nieestetycznie.
Rozważe zmianę na 190 jak jest po drugiej stronie. Łukowe dałem tu na próbę. Co do tekstury to jak znajdę coś ciekawego to podmienię, ewentualnie wstawię troche roslinności. Co do pulpitu to chciałem zmieścić obie stacje na jednym obrazie, dlatego bocznice musiałem załamac (na gruncie jak widac na zdjęciu są one w drugą stronę). Jeśli będę robił pulpit na dwa ekrany to poprawię.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline gravition

  • Weteran
  • Wiadomości: 324
  • Siła reputacji: 65
  • gravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezes
Odp: Glutkowo
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Kwietnia 2017, 19:17:56 »
Wystarczy, że poskracasz odcinki między stacjami, wtedy wszystko spokojnie się zmieści, odcinki te mogą mieć 3-5 kratek długości, stacyjne mają więcej, wszystko masz dokładnie opisane w dokumentacji :)

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Odp: Glutkowo
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Kwietnia 2017, 19:22:19 »
Spoko, przerobię. Odstępy dałem na 6 okienek żeby zmieściły się numery pociągów. Dzięki za sugestie. Samemu często sie tego nie zauważa lub nie zwraca uwagi.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 932
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
Odp: Glutkowo
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Kwietnia 2017, 22:39:21 »
Tak czytam i  niebylem  pewny ale dzis jedzac tez to widzialem i pytam czemu ma sluzyc te zafalszowanie kilometrazu. Bo 40km to miedzy oboma stacjami niema.

Już dziś uczulam na obniżenie sieci trakcyjnej na moście między 190 kilometrem a semaforami wjazdowymi stacji Glutkowo. Wstawiony tu zostanie "punkt łamania semaforów" który tymczasowo skasowałem.
PS. Chyba jak juz punkt lamania pantografow :D

« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2017, 22:41:54 wysłana przez Matz32 »
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Odp: Glutkowo
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Kwietnia 2017, 22:43:25 »
Racja.Oczywiście chodziło mi o pantografy, przejęzyczyłem się. :p
Słupki wstawiałem co 100 metrów. Numeracja rzeczywiście była skopana:p Już poprawiłem.

Dodano: 12 Kwietnia 2017, 02:22:00


Zmiany w scenerii:
Znaleziono zaginiony semafor C2.
Zmieniono słupki hektometrowe.
Zmieniono nazwy semaforów samoczynnych i tarcz ostrzegawczych przejazdowych.
Dodano brakujące kozły oporowe.

Zmiany w pulpitach:
Usunięto zbędną wykolejnicę.
Przebiegi na semafory D14-D18 powinno podawać już bez problemu.
Drobne poprawki wizualne.
Poprawione zobrazowanie szlaku wewnętrznego na pulpicie 1280x720.
Zmieniono nazwy semaforów samoczynnych i tarcz ostrzegawczych przejazdowych oraz przejazdów uwzględniając poprawne hektometry.
Dodano nazwy posterunków.
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2017, 02:22:00 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 473
  • Siła reputacji: 371
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Glutkowo
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Kwietnia 2017, 12:43:19 »
Jedziemy z kolejną scenerią. Znalezione błędy w infrastrukturze i sygnalizacji. Sprawdzenie zaczęto od strony szlaku GS.
- za długi "wyjazd" przez co automatycznie umieszczana sieć trakcyjna na łuku wstawiła niewłaściwe wysięgniki,
- przęsła sieci trakcyjnej,
- wskaźniki We na przęsłach,
- brak W11p przed tarczami ostrzegawczymi przejazdowymi,
- braki W6a
- ToA i ToB droga hamowania do semaforów 1180m,
- TOP'y droga hamowania pd strony stacji 756m, od strony wyjazdu GS 700m,
- przęsła sieci co 1750m,
- za semaforami A i B W5 120m
- słupy trakcyjne w skrajni,
- dziwaczny tym głowicy rozjazdowej na torach odstawczych,
- nie odpowiednie wysięgniki do prowadzenia sieci,
- tarcze manewrowe na torach postojowych zbyt daleko od głowicy rozjazdowej,
- na szlaku RB, droga hamowania ToC a semafor 525m
- za semaforem C podwójnie ustawiony W5
- brak wskaźników W17
- w st. Stary Lasek semafory po lewej stronie D1, D7, E2, E3
- W4 po niewłaściwych stronach,
- za semaforami G, F W5 184m,
- odstępy SBL co 1200m
- odległość między We1 a We2 350m
- dość niefortunne ustawienie We2 przy odstępie SBL,
- w st. Glutkowo za semaforami A i B W5 184m
- w st. Glutkowo semafory po lewej stronie C1, C3, C7, D5, D2, D4,
- za semaforami E i F W5 528m
- na początku wyjazdu Sn wskaźniki W11a nie odnoszące się do niczego,
- ToE i ToF wskaźniki W11a co 110m, 224m, 330m.

Podsumowując, odnośnie sygnalizacji jest trochę bólów mniejszych i większych, jak np ponad pół kilometra między W5 a wjazdowymi, ale przede wszystkim sieć trakcyjna do solidnej poprawy. Skrajnia, wysięgniki, przęsła..
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2017, 21:57:49 wysłana przez Marcin S »
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Odp: Glutkowo
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Kwietnia 2017, 12:59:45 »
Dziękuje za tak szybką analizę. Spróbuje poprawić to jak najszybciej. W razie wątpliwości będę pisał w prywatnej wiadomości.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 932
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
Odp: Glutkowo
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Kwietnia 2017, 13:09:56 »
Nie zeby cos ale o drog hamowania i drogi ochronych w Ie4 sa podane Minimalny odleglosci jakie powiny byc w zaleznosci od warunkow miejscowych moze byc wiecej. podobnie odstepy SBL popatrz niejedna modernizacje lub remont. Co do tego punktu opusczania pantografow to rzeczywiscie troche lipnie.
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 473
  • Siła reputacji: 371
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Glutkowo
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Kwietnia 2017, 13:33:50 »
...w zaleznosci od warunkow miejscowych moze byc wiecej. podobnie odstepy SBL popatrz niejedna modernizacje lub remont.

No właśnie, w zależności od warunków miejscowych, modernizacje, remonty, itd. A na scenerii nie ma remontów, modernizacji, jakiś dzikich warunków typu ostre wzniesienia, spadki, ostre łuki, itp, żeby stosować wydłużone drogi hamowania, czy drogi ochronne. Także, zastosowanie wydłużonych dróg w wymienionych błędach, są po prostu niepotrzebne/bezpodstawne. No chyba, ze autor ma na to jakiś konkretny argument.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Glutkowo
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Kwietnia 2017, 15:27:47 »
Cytuj
za semaforami A i B W5 120m
A mi na Helu wyszło prawie 400m :0 także nie jest to błąd ;).
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Odp: Glutkowo
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Kwietnia 2017, 16:39:37 »
W najbliższym czasie przeprowadzę modernizację i poprawie drogi hamowania. Narazie usunąłem wykolejnice 36 o której zapomniałem, oraz poprawiłem rozjazdy i łuki w lasku. Zgłaszajcie prosze jeśli coś jeszcze jest do poprawy, będę to sukcesywnie poprawiał.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!