Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Hetmanice - sceneria dla początkujących  (Przeczytany 7133 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Siła reputacji: 1555
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Hetmanice - sceneria dla początkujących
« dnia: 22 Lipca 2019, 03:48:50 »
Cześć, babiszek z tej strony :)

Od kiedy dyżuruje, myślałem trochę nad stacją idealną dla początkujących, gdyż jak wiadomo, scenerie takie jak Lisiczki czy Cisy, a broń boże Buk ze względu na parę aspektów (min. fakt że to jednotory) , średnio się nadają na dziewicze dyżury. Wobec tego stawiam przed wasze oblicze, raczkujące Hetmanice - jako wzór idealnej stacji dla początkujących dyżurnych. Wpierw krótki opis posterunku, potem dlaczego nazwałem stację "idealną dla elek". No i ss oczywiście.

Jest to część projektu "Pomoc Babiszka".

Aspekty takie jak sterowanie pulpitem SCS i dwa okręgi nastawcze He oraz He1 prosze traktować z przymrużeniem oka - sceneria ma być przypominam, przyjazna dla początkujących przez co niestety trzeba zrezygnować z tych minimalnych odchyleń od rzeczywistości.

Opis posterunku

Hetmanice to w pełni fikcyjna przelotowa stacja, posiadająca w sumie cztery tory główne. Do obsługi pasażerów służą dwa dwu krawędziowe niskie perony o długości 180 m, w sumie cztery krawędzie peronowe. Ruch prowadzi się z dwóch nastawni, dysponującej "He" oraz wykonawczej "He1". Nastawnia dysponująca ponadto obsługuje przejazd stacyjny od szlaku Lg.  Plac ładunkowy, nie znajduje się przy stacji, lecz jest oddalony o około 700 m - Tor prowadzący do w/w. placu zabezpiecza jedna na stacji wykolejnica nr 1. Tory główne dodatkowe do dyspozycji mają długość 630 m, ponad to wyjazdy z nich są zabezpieczone żeberkami ochronnymi.

Spawny

K - Elektryczne zespoły trakcyjne wszelkiej długości.
Tm3 - Wszystkie składy nieprzekraczające 550 metrów.

Szlaki

Lg (Lgiń) vmax 100 km/h, Blokada przystosowana do prowadzenia ruchu zmiennokierunkowego*, dwutorowy zelektryfikowany
NW (Nowa Wieś) vmax 100 km/h, Blokada przystosowana do ruchu zmiennokierunkowego*, dwutorowy zelektryfikowany.

*skoro sceneria dla początkujących to objaśniam - Semafory wjazdowe pięciokomorowe na torze lewym jak i prawym.

Postępy prac

Układ torowy : 100% babisz_fajny
SHP: 100% babisz_fajny
Sygnalizatory: 100% babisz_fajny
Izolacje: 100% babisz_fajny
Otoczenie - babisz_fajny
Profil pionowy -  Wormseeker
Wskaźniki - 100% babisz_fajny
SCS - 100% babisz_fajny
Sieć Trakcyjna - ?
Kilometraż się robi - babisz_fajny

Hetmanice jako stacja idealna dla początkujących dyżurnych

Przede wszystkim semafory wjazdowe jak i wyjazdowe na na wszystkich torach, wraz z możliwością wyjazdu na tory niewłaściwe z każdego toru głównego na obydwa szlaki. Tory główne dodatkowe 630 m, co jest długością wystarczającą by się nie stresować. Co by nie mówić, pulpit SCS również pomoże początkującym. Cztery krawędzie peronowe nie bedą utrudniać przyjmowania i przetrzymywania pociągów pasażerskich. Drogi ochronne od wszystkich semaforów wyjazdowych wynoszą 100 m, ponadto z torów 4 oraz 3 wyjazd zabezpieczają żeberka ochronne. Prędkości szlakowe, jak i długość szlaków zapewnią optymalny czas wjazdu jak i wyjazdu pociągów do/ze stacji. Przejazd stacyjny, który umożliwi wytrwałym naukę zamykania i otwierania, przed i po podaniu przebiegu. Dwie nastawnie zapewnią wystarczjący wgląd w sytuację na posterunku. Plac ładunkowy z możliwością wykonania oblotu, zabezpieczony wykolejnicą - nie bedzie aż tak nudno. Oczywiśćie prócz semaforów, do dyspozycji początkujących są tarcze manewrowe, co pozwoli raczkującym poćwiczyć przebiegi manewrowe w razie potrzeby. Na stacji bieg mogą jak wspomniałem zaczynać i kończyć bieg wszystkie typy składów, co pomoże w nauce wystawiania i usuwania rozkładów jazdy, ponad to odbywają tutaj postoje handlowe tylko składy regionalne, co da początki nawyku "starania się: o przeloty dla innych typów składów. No a koniec końców, sceneria dwutorowa, przez co ewentualne zakorkowanie nie powinno być aż tak odczuwalne i irytujące.

W SCS wszystko jest najbardziej klarowne jak może być, przejazd zostanie wpisany poprawnie w chwili ukończenia kilometrażu.

Szukam chętnego do wykonania sieci trakcyjnej, w moim mniemaniu właśnie taka sceneria jest potrzebna. Być może "nudna" ale prosta jak drut, z resztą podkreśliłem to wyżej :)

No i pora na jakieś tam SS :)











Gdyby ktoś miał chęć w dobrej sprawie pomóc przy sieci, no to będe wdzięczny. No cóż, ja to tu zostawiam, ciekawy jestem waszej opini o scenerii dla początkujących, dajcie znać co myslicie. Pozdrawiam, babiszek :)

Po co ta duża czcionka? Zwykłą też da się przeczytać. //Marcin S





« Ostatnia zmiana: 01 Września 2019, 11:44:00 wysłana przez Marcin_S »
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.

Renji20

  • Gość
Odp: Hetmanice - sceneria dla początkujących
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Lipca 2019, 10:28:19 »
Super pomysł w końcu nasze L-czki będą miały fajną dużą stację , odkąd blaszki od 10:)   
 :-[ w pierwszej chwili zawał serca bo myślałem że wzorujesz się na buku ,ale jak doczytałem dalej to mi ulżyło swoją drogą bardzo podobne stacje;)

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Siła reputacji: 1555
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: Hetmanice - sceneria dla początkujących
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Lipca 2019, 11:27:40 »
Bardzo dobry pomysł. Jeśli chodzi o SCS, to należy jeszcze przystosować pulpit do obsługi blokady.

Oczywiście, SCS bedzie dopracowany jeszcze, najwazniejsze było dla mnie by był klarowny pogląd na wygląd posterunku.  ;)
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Hetmanice - sceneria dla początkujących
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Lipca 2019, 12:03:18 »
Skoro sterowanie posterunkiem odbywa się za pomocą urządzeń komputerowych to na co komu nastawnia wykonawcza? Podział na kilka nastawni stosowany jest tylko na urządzeniach mechanicznych, albo przy współpracy urządzeń przekaźnikowych / komputerowych z niezmodernizowanymi urządzeniami mechanicznymi w nastawni wykonawczej. Czasami spotyka się posterunek SKP w miejscu starej nastawni wykonawczej, ale coraz częściej do SKP stosuje się kamery zamontowane na przeciwległej (niewidocznej z nastawni dysponującej) głowicy rozjazdowej. Nawet w oryginalnym schemacie Rudy Talubskiej, na której się wzorujesz widnieje tylko jedna nastawnia przekaźnikowa. Na taką samą niekonsekwencję zwracałem Ci uwagę przy okazji prac nad Brzezinką.

Cytuj
Hetmanice to fikcyjna (wzorowana leciutko na Rudzie Talubskiej 2016)

Ruda Talubska od 2012 roku posiada zlikwidowane tory dodatkowe i funkcjonuje jako podg z przystankiem osobowym. Tutaj masz zdjęcie z 2015 roku, na którym po torach dodatkowych nie widać już ani śladu. Nie mam pojęcia skąd wytrzasnąłeś rok 2016 z takim układem torowym.

Ciesze się, że tworzysz scenerię mającą posłużyć początkującym do nauki, ale warto także żeby była ona wykonana starannie i zgodnie z wytycznymi, aby tym samym dać przykład jak powinny wyglądać scenerie tworzone do symulatora.

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Siła reputacji: 1555
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: Hetmanice - sceneria dla początkujących
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Lipca 2019, 12:14:55 »
Skoro sterowanie posterunkiem odbywa się za pomocą urządzeń komputerowych to na co komu nastawnia wykonawcza? Podział na kilka nastawni stosowany jest tylko na urządzeniach mechanicznych, albo przy współpracy urządzeń przekaźnikowych / komputerowych z niezmodernizowanymi urządzeniami mechanicznymi w nastawni wykonawczej. Czasami spotyka się posterunek SKP w miejscu starej nastawni wykonawczej, ale coraz częściej do SKP stosuje się kamery zamontowane na przeciwległej (niewidocznej z nastawni dysponującej) głowicy rozjazdowej. Nawet w oryginalnym schemacie Rudy Talubskiej, na której się wzorujesz widnieje tylko jedna nastawnia przekaźnikowa. Na taką samą niekonsekwencję zwracałem Ci uwagę przy okazji prac nad Brzezinką.

Cytuj
Hetmanice to fikcyjna (wzorowana leciutko na Rudzie Talubskiej 2016)

Ruda Talubska od 2012 roku posiada zlikwidowane tory dodatkowe i funkcjonuje jako podg z przystankiem osobowym. Tutaj masz zdjęcie z 2015 roku, na którym po torach dodatkowych nie widać już ani śladu. Nie mam pojęcia skąd wytrzasnąłeś rok 2016 z takim układem torowym.

Ciesze się, że tworzysz scenerię mającą posłużyć początkującym do nauki, ale warto także żeby była ona wykonana starannie i zgodnie z wytycznymi, aby tym samym dać przykład jak powinny wyglądać scenerie tworzone do symulatora.

Aresik, wiem dobrze do czego służą dwa budynki nastawni - lecz jak wspomniałem, skoro robimy scenerie dla początkujących, musimy zrobić lekkie ustępstwa od rzeczywistości. Dwa budynki nastawni mają na celu uzyskanie lepszego wglądu w głowice rozjazdowe, tylko tyle, ale punkt dla Ciebie za spostrzegawczość. Sceneria moim zdaniem, jest zrobiona dobrze, pozostał tylko ten jedn aspekt. Także podsumowując, chce na takie ustępstwa pójść, a być może pojawi się kiedyś pulpit SPK.

Co do Rudy Talubskiej, napisałem jak napisałem gdyż miło wspominam tą scenerię jako idealną na początek, jednakże posterunek się lekko różni - Już podmieniam datę, dzięki.
« Ostatnia zmiana: 22 Lipca 2019, 12:18:40 wysłana przez babisz_fajny »
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.

Offline hanahmon

  • Weteran
  • Wiadomości: 141
  • Siła reputacji: 42
  • hanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchuhanahmon starszy dyżurny ruchu
Odp: Hetmanice - sceneria dla początkujących
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Lipca 2019, 12:40:19 »
Podmieniłeś datę - tyle że tory dodatkowe nie były w użytku od lat 2000 (a nawet i wcześniej), a do czasu aż kiedy zostały rozebrane widniało na nich oczywiście na nich D1. Przejazd stacyjny u Ciebie jest jeden - w Rudzie są (a raczej były) trzy. Do tego te żeberka, bocznica, brak charakterystycznego skrzyżowania torów dla głowicy w kierunku Łaskarzewa. Nie chcę specjalnie być niemiły - ale czy jakkolwiek można powiedzieć że ta stacja jest leciutko wzorowana na Rudzie? Chyba podobieństwo kończy się na podobnych nazwach semaforów i ogólnej ilości torów.
« Ostatnia zmiana: 22 Lipca 2019, 12:45:52 wysłana przez hanahmon »
Nie o to chodzi, by złapać króliczka, lecz gonić go...

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Siła reputacji: 1555
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: Hetmanice - sceneria dla początkujących
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Lipca 2019, 13:23:00 »
Dobrze miśki, bo widze robimy jakąś lekką GB. Jedyne co jest inspirowane to sam pomysł ukladu torowego, gdyż miło wspominam tą scenerię z początków mojego dyźurowania. Tyle ode mnie, no i całe wzorowanie usunę i bedzie fikcyjna. Sceneria wyglada tak a nie inaczej, nie dlatego ze mi sie tak podoba, tylko dlatego, że myślę o początkujących. Jakbym robił projekt "Ruda Talubska v1990" to by było TO SAMO. Dajcie spokój, robie projekt by pomóc innym w jakiś sposób własny a dalej się znajdą osoby co szukają dziury w całym, dajcie spokój.
Robie tak jak uważam - i pytam o wasze zdanie w kontekście "scenerii dla początkujących" a nie tego na czym sie wzoruje. Zastanówcie sie.
Szanuję konstruktywną krytykę a nie gadki na tematy mało istotne, podyskutowac można w innym wątku.
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 22 Lipca 2019, 13:33:22 wysłana przez babisz_fajny »
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.

Offline CebulaBula

  • User
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 38
  • CebulaBula toromistrzCebulaBula toromistrzCebulaBula toromistrzCebulaBula toromistrzCebulaBula toromistrzCebulaBula toromistrzCebulaBula toromistrz
Odp: Hetmanice - sceneria dla początkujących
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Lipca 2019, 16:35:35 »
Fajna sceneria, ale jak SCS jest to też blokady liniowe by się przydały w SCSie.

Offline RobsonPL453

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 284
  • Siła reputacji: 157
  • RobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezesRobsonPL453 prezes
  • Witam Serdecznie
Odp: Hetmanice - sceneria dla początkujących
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Lipca 2019, 16:39:59 »
Cytuj
Bardzo dobry pomysł. Jeśli chodzi o SCS, to należy jeszcze przystosować pulpit do obsługi blokady.

Fajna sceneria, ale jak SCS jest to też blokady liniowe by się przydały w SCSie.
Może byś tak przeczytał wątek?

Offline CebulaBula

  • User
  • Wiadomości: 10
  • Siła reputacji: 38
  • CebulaBula toromistrzCebulaBula toromistrzCebulaBula toromistrzCebulaBula toromistrzCebulaBula toromistrzCebulaBula toromistrzCebulaBula toromistrz
Odp: Hetmanice - sceneria dla początkujących
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Lipca 2019, 16:54:34 »
Cytuj
Bardzo dobry pomysł. Jeśli chodzi o SCS, to należy jeszcze przystosować pulpit do obsługi blokady.

Fajna sceneria, ale jak SCS jest to też blokady liniowe by się przydały w SCSie.
Może byś tak przeczytał wątek?

Przepraszam

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Siła reputacji: 1555
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: Hetmanice - sceneria dla początkujących
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Lipca 2019, 18:43:24 »
Wspomniałem, że SCS jest teraz (uwaga!) TYLKO PO TO BYŚCIE MIELI WGLĄD W
UKŁAD TOROWY
   :) uczymy sie czytać ze zrozumieniem, to nie boli.
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.

Offline QazMati

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 90
  • Siła reputacji: 362
  • QazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezes
  • Kocham burze <3
Odp: Hetmanice - sceneria dla początkujących
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Lipca 2019, 20:24:21 »
Świetny pomysł, myślę, że się sprawdzi :)
Dorzucić do tego jeszcze jakiś filmik instruktażowy dla początkujących i mamy scenerię, która będzie odpalona non stop :)

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Siła reputacji: 1555
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: Hetmanice - sceneria dla początkujących
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Lipca 2019, 15:06:44 »
Świetny pomysł, myślę, że się sprawdzi :)
Dorzucić do tego jeszcze jakiś filmik instruktażowy dla początkujących i mamy scenerię, która będzie odpalona non stop :)

Wszystko tutaj  :)  https://td2.info.pl/dyskusje/pomoc-babiszka/
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.

Offline TymekRymek

  • Sponsor
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Siła reputacji: 72
  • TymekRymek prezesTymekRymek prezesTymekRymek prezesTymekRymek prezesTymekRymek prezesTymekRymek prezesTymekRymek prezesTymekRymek prezesTymekRymek prezesTymekRymek prezesTymekRymek prezesTymekRymek prezes
  • Zwykły szary gracz :P
Odp: Hetmanice - sceneria dla początkujących
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Sierpnia 2019, 16:54:42 »
Świetny pomysł, na pewno przyda się sceneria dla początkujących. Czysta i łatwa. Sam pamiętam jak uczyłem się dyżurowania na Lisiczkach  ::)

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Siła reputacji: 1555
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: Hetmanice - sceneria dla początkujących
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Sierpnia 2019, 22:41:30 »
Świetny pomysł, na pewno przyda się sceneria dla początkujących. Czysta i łatwa. Sam pamiętam jak uczyłem się dyżurowania na Lisiczkach  ::)

jak wiadomo, lisiczki to bardzo slaby pomysł na dziewiczy dyzur :)
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.