Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Jawor  (Przeczytany 3191 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bogus_pb

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 170
  • Bogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezes
Jawor
« dnia: 18 Marca 2021, 09:12:49 »
Od pewnego czasu pracuję nad tą scenerią, a ponieważ już trochę jej czasu poświeciłem, postanowiłem zamieścić tu informacje tak na wszelki wypadek gdyby jakimś cudem ktoś chciał również ją wykonać.

Jest w niej jeszcze bardzo wiele do zrobienia, ale sądzę że już zapowiada się ciekawie.

PS. Poszukuje otoczeniowca



Screeny:




 



Pulpit SCS:




Krótka charakterystyka czego można się spodziewać.



Opis scenerii:
  • Sceneria realna, oparta na podkładach satelitarnych
  • Obejmuje ona linię nr: 137 (257,9÷267,2) pierwszorzędną, 3 klasy technicznej, prędkość konstrukcyjna 120km/h, stację Jawor (262,333), p. o. Stary Jawor (266,04), bocznice przy stacyjne, bocznice szlakową w okolicy dawnej Cukrowni Jawor, bocznicę żwirowni oraz na szlaku Br (dawna linia 331) 2 bocznice szlakowe przy kopalniach granitu oraz punkt ładunkowy utworzony na stacji Borów
  • Cztery szlaki jednotorowe niezelektryfikowane (obecnie czynne i przejezdne są tylko dwa)
  • Dwa przejazdy kolejowe kat. A przy stacji (261.439, 262.501) obsługiwane z nastawni
  • Jeden automatyczny przejazd kolejowy kat. C na szlaku Lg, (263.142)
  • Ograniczenie stałe do 20 km/h (czoło pociągu) na przejeździe kolejowym przy przystanku Stary Jawor (266,051÷266,063)
  • Sterowanie stacją za pomocą "SCS"
  • Sterowanie urządzeniami ręcznymi za pomocą aplikacji "Zwrotniczy"
  • Na scenerii nie będzie można wyprawiać oraz kończyć pociągów pasażerskich
  • Sceneria nie będzie obsługiwać pociągów pospiesznych
  • Spawny tylko dla lokomotyw luzem w okolicach bocznic, które po dojeździe do stacji będą wyprawiane jako towarowe lub luzem
  • Komunikacja - Kanał R1



Opis stacji:
  • Na stacji czynne są tylko 4 tory (wzorowane około  na rok 2017-2018) wyposażone w krawędzie peronowe.
  • Dwa perony wyspowe z przejściem podziemnym, drewnianą wiata nad peronami, która nie obejmuje całej długości peronów
  • Brak możliwości utworzenia przebiegów dla nieczynnych torów.
  • Dwa przejazdy kolejowowe kat. A (na obu krańcach stacji) obsługiwane z nastawni (SCS)



Szlaki:
  • Rg – Rogoźnica– czynny, linia 137 – Vmax 80 km/h - blokada jednodostępowa (półsamoczynna) dwukierunkowa bez kontroli zajętości
  • Lg – Legnica – czynny, linia 137 – Vmax 60 km/h (80 km/h tuż przed stacja) - blokada jednodostępowa (półsamoczynna) dwukierunkowa bez kontroli zajętości
  • Ml – Malczyce – nieczynny (rozebrany) dawna linia 315 prowadząca do Malczyc – obecnie, jej krótki odcinek stanowi tor stacyjny 101 za stacją i został pozostawiony do obsługi żwirowni. Ruch na podstawie sygnałów manewrowych.
  • Br – Borów – tylko dla ruchu towarowego (częściowo rozebrany) dawna linia 331 prowadząca do Roztoki – (obecnie stanowi tor stacyjny 401 do dawnej stacji Borów) umożliwia on ruch pociągów towarowych do obsługi kilku kopalni granitu. Ruch na sygnały manewrowe.



Rzut układu torowego:


  • Układ torowy rozpoczyna się (lewy górny róg rysunku) wjazdem z kierunku Legnicy (Lg)
  • Po około 1,2km i lekkim łuku w lewo mamy już p.o. Stary Jawor wraz ze znajdującą się po prawej stronie dawną bocznicą szlakową po Cukrowni Jawor
  • Wjazd na bocznicę (rozjazd odgałęźny 901) obecnie szlakowej infrastruktury prywatnej, znajduje się około 500m dalej czy około 1,7km od wjazdy na scenerię.
  • 2,5km dalej, 4,2km od wjazdu na scenerie, rozpoczyna się semaforem wjazdowym stacja Jawor
  • Przy stacji (nad stacją na rysunku) znajduje się jeszcze bocznica, która obsługiwała dawniej zakład chemii gospodarczej oraz zakład metalurgiczny
  • Stacje kończy się po 1,6km semaforem wjazdowym B (około 5,8km od wjazdy na scenerię)
  • Tory poradzą dalej (prosta linia od stacji) i po około 4,9km (łącznie 9,1km od wjazdu) kończą się wyjazdem w kierunku Rogoźnicy (Rg)
  • Od strony szlaku Rg po lewej jego stronie znajduje się druga bocznica stacyjna (lekki łuk w górę na rysunku), będąca torem torem stacyjnym 101 (koło 750m) i stanowiąca przedłużenie toru 5
  • Po drugiej stronie mamy tor stacyjny 401 długości około 9,4km, który biegnie przez około 2km równolegle do szlaku Rg, po czym skręca w prawo (w dół na rysunku)
  • Tor 401 pozwala na dojazd do dwóch bocznic stacyjnych, rozpoczynjących się rozjazd 301 około 6,2km od stacji oraz rozjazdem 201 około 8km od stacji, pozwalającym na obsługę kopalni granitu
  • Na końcu toru 401 około 8,8km od stacji rozpoczyna się punkt ładunkowy, który wraz z dodatkowym torem 402 zapewnia obsługę trzeciej kopalni granitu
« Ostatnia zmiana: 20 Października 2021, 09:47:19 wysłana przez Bogus_pb »
Aplikacja Zwrotniczy

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Jawor
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Marca 2021, 13:25:40 »
Z wykolejnicami niestety nie jest w edytorze za różowo (być może także przez moje nieróbstwo ;) ) i nie mamy wszystkich potrzebnych opcji, ale zapytam, czy w rzeczywistości w miejscu utrwalonym na pierwszym screenie wykolejnica jest na tej szynie? Wg mojej wiedzy powinna być na drugiej, no chyba że ktoś jakiegoś fikołka tam chciał zrobić.

Offline Bogus_pb

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 170
  • Bogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezes
Odp: Jawor
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Marca 2021, 13:36:04 »
Tam powinna być podwójna wykolejnica na rozjeździe, dlatego jest 0,5m przed tą zwrotnicą, napęd jej jest blisko podkładu.

« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2021, 13:38:21 wysłana przez Bogus_pb »
Aplikacja Zwrotniczy

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Jawor
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Marca 2021, 13:52:59 »
Ok, wiem, że podwójnych nie mamy, zresztą i innych konfiguracji brakuje, ale zwróć uwagę, na schemacie z semaforka chociażby, na którą stronę wykolejnica "ma wykolejać" (w cudzysłowie, bo za takie stwierdzenie na kursach w dynię można dostać ;) ). Wykolejnica zabezpiecza tory główne (9. i niższe numery), więc patrząc od strony ew. zbiegającego taboru z toru bocznego 13. i dalszych, ma być założona na prawej szynie.
No chyba że, jak mówiłem, akurat takiej opcji nie da się w tej chwili wykonać w edytorze - nie jestem przy kompie.

Offline Krzys292

  • Konstruktor
  • Developer
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Siła reputacji: 190
  • Krzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezes
Odp: Jawor
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Marca 2021, 14:05:05 »
Dokładnie, nie ma takiej możliwości.
Rz 8

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Jawor
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Marca 2021, 15:05:47 »
Na pewno warto wrzucić scenerie do sprawdzenia.

Offline Bogus_pb

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 170
  • Bogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezes
Odp: Jawor
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Marca 2021, 06:53:47 »
....na którą stronę wykolejnica "ma wykolejać"...

Niestety to kompromis między ochroną tych torów, a możliwościami jakie mamy obecnie w TD2.
Gdybym w tej "wersji" obrócił wykolejnice to będzie jeszcze gorzej, bo latarnia będzie blisko drugiego toru, a jadąca po nim lokomotywa "zaczepiła" by o nią.

Dodano: 19 Marca 2021, 06:59:58


Na pewno warto wrzucić scenerie do sprawdzenia.

Jak tylko skończę torowisko i profil, został mi tylko jeszcze szlak Br z dwoma bocznicami (ok 10km) chce poddać ją wstępnemu sprawdzeniu na taki niepełny etap 1, bo to pierwsza moja sceneria, a nie chce później przez błędy w torowisku od nowa układać masy wskaźników, czy budować peronów.
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2021, 19:12:07 wysłana przez Bogus_pb »
Aplikacja Zwrotniczy

Offline Bogus_pb

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 170
  • Bogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezes
Odp: Jawor
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Października 2021, 11:39:47 »
Uzupełniono pierwszy post o rysunek układu torowego
Aplikacja Zwrotniczy

Offline Stefaneczeq

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 78
  • Siła reputacji: 383
  • Stefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezesStefaneczeq prezes
  • Ten świat nie zasługuje na cyklometan.
Odp: Jawor
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Października 2021, 14:17:44 »
Szczerze mówiąc niewiele wynika z tego rysunku, chyba, że miał on pokazywać wstępny zarys scenerii.

Offline Bogus_pb

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 170
  • Bogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezes
Odp: Jawor
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Października 2021, 11:19:47 »
Szczerze mówiąc niewiele wynika z tego rysunku, chyba, że miał on pokazywać wstępny zarys scenerii.

Nie wiem co miało by więcej w obecnej chwili z niego wynikać?
Miał ukazać zakres, kształt i przebieg scenerii.

Schemat samej stacji będzie później, o ile znajdę chętnego na jego zrobienie lub czas by go wykonać ;)

Sam rysunek jest natomiast dokładnie tym co jest i już będzie ostatecznie w tej wersji scenerii, tyle że dla potrzeb forum jest w niskiej jakości. Inaczej musiałby być 30 razy większy.
Oczywiście  będzie później na GitLab-ie w formie PDF-a po zgłoszeniu scenerii do SSS.

Dodano: 18 Października 2021, 19:23:02


Dodano wygląd pulpitu SCS

Dodano: 20 Października 2021, 09:55:24


Dodano kilka nowych screen-ów.
« Ostatnia zmiana: 28 Listopada 2021, 09:02:18 wysłana przez Bogus_pb »
Aplikacja Zwrotniczy