O PROJEKCIE:
LCS Czechnica to fikcyjne Lokalne Centrum Sterowania na bazie trzech realnych stacji:
- Święta Katarzyna - linia 132 oraz 349,
- Siechnicee - linia 277 oraz 764,
- Wrocław Brochów Towarowy - grupy A oraz N.
Dlaczego w takim razie projekt uznaję za fikcyjny?
Po pierwsze - nie ma takiego LCSu (choć są w rzeczywistości plany na budowę LCSu w Siechnicach).
Po drugie - przede wszystkim ze względu na ograniczenia symulatora w kwestii łączenia z innymi stacjami (zachowanie dróg hamowania) i bliskości sąsiednich stacji w rzeczywistości (łączenie WBT z Wrocławiem Głównym). Kolejnym tematem jest sama wielkość Wrocławia Brochowa... Nie ma sensu tak wielka stacja przy tak skromnej liczbie graczy, a przy większej, samodzielna obsługa tak wielkiego posterunku i sąsiednich stacji mija się moim zdaniem z celem.
Po trzecie - przez powyższe powody postawiłem lekko zmodyfikować wyjazd z grup towarowych WGT tak, aby były ze sobą przejezdne, umożliwiały wjazd i wyjazd + dodatkowy szlak dwutorowy.
Troszkę o mapie:
Układ torowy, poprzez moją wizję łączenia grup towarowych, myślę, że pokrywa się w 95% z rzeczywistością. LCS docelowo posiada 5 szlaków zewnętrznych:
SZLAK A od Świętej Katarzyny (
w kierunku Oławy) - 2 torowy, SBL 4 stawna, 160km/h, na szlaku znajduje się przystanek Zębice Wrocławskie.
SZLAK B od WBA (
w kierunku Wrocławia Głównego) - 2 torowy, SBL 4 stawna, prędkość 120/110 km/h.
SZLAK C od WBB do WBA - 1 torowy, prędkość 40km/h.
SZLAK D do WBA na grupę A lub N - 2 torowy, prędkość 40km/h.
SZLAK E od Siechnic (
w kierunku Czernicy Wrocławskiej) - 1 torowy, prędkość 90km/h
Szlaki wewnętrzne:
Święta Katarzyna <-> WBA - 2 torowy, prędkości to 40/60km/h.
Siechnice <-> WBA - 1 torowy, prędkość 100km/h
Siechnice <-> WBT - 2 torowy, prędkości 30/40km/h.
Całość LCSu będzie sterowana za pomocą pulpitu stworzonego w SCS. Prezentuje się to następująco:
Główne okno - stacje Święta Katarzyna oraz Siechnice
Prawe, drugie okno - stacja Wrocław Brochów Towarowy wraz z grupą A
Dolne, trzecie okno - stacja Wrocław Brochów Towarowy wraz z grupą N
STAN PRAC:
Na obecną chwilę w 100% zakończony jest układ torowy, przejezdny, samodzielnie przetestowany plus kilka kilka osób przejechało się kiedyś przypadkowo jak testowałem na serwerze ENG
Sceneria jest całkowicie zelektryfikowana (oczywiście bocznice itp nie), tak jak jest to w rzeczywistości i na tyle, ile pozwoliły na Youtubie filmiki ze szlaków, kabin itp. Samodzielnie, ze względu na brak materiałów, wykonałem elektryfikację grupy A, łącznika między grupą A i N oraz szlaku z WGT. Stan ukończenia prac przy sieci trakcyjnej uważam na 95%. Zostały do poprzesuwania "żaby" przy końcówce Brochowa, ale jest to tak piekielnie upierdliwa robota, że zostawiłem to na lepsze czasy.
Rozpocząłem prace nad otoczeniem, zacząłem od stacji Siechnice i lecę w kierunku Brochowa. To będzie najtrudniejszy i najdłuższy etap.
Stację buduję sam, tak też pewnie pozostanie, docelowo na początku nie będzie udostępniona do dyżurowania dla nikogo, potrzebuję coś swojego do zabawy
Bardziej jestem nastawiony, by sceneria cieszyła graczy, którzy lubią jeździć po ładnych sceneriach, a mnie bardziej interesuje dyżurowanie i logistyka.
Nie ma co się więcej rozpisywać, troszkę screenów łysych pól i tego co już jest zrobione
FOTY:
1. Tarcza ostrzegawcza w lesie do Siechnic od strony Czernicy:2. Most w Siechnicach nad rzeką Oława:3. Wjazd do Siechnic:4. Przejazd w Siechnicach na ulicy Polnej:5. Widok elektrociepłowni z ulicy Polnej w Siechnicach:6. Teren elektrociepłowni przy ulicy Polnej w Siechnicach:7. Teren elektrociepłowni przy ulicy Polnej w Siechnicach:8. Składowisko węgla elektrociepłowni w Siechnicach:9. Składowisko węgla elektrociepłowni w Siechnicach:10. Widok elektrociepłowni z ulicy Stawowej w Siechnicach:11. Rzut z góry na wyjazd z Siechnic:12. Składowisko węgla elektrociepłowni w Siechnicach:13. Składowisko biomasy w Siechnicach wraz z wjazdem na bocznicę elektrociepłowni:14. Miejsce łączenia się wszystkich szlaków ze wszystkich stacji scenerii:15. Miejsce łączenia się wszystkich szlaków ze wszystkich stacji scenerii:16. WBT - grupy A oraz N, wjazd od strony Siechnic oraz Św. Katarzyny:17. WBT - grupy A oraz N, wjazd od strony fikcyjnego połączenia grup: