Autor Wątek: Info: LCS Gdańsk  (Przeczytany 73270 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mechanik

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Siła reputacji: 191
  • Mechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezesMechanik prezes
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #60 dnia: 04 Września 2018, 18:16:59 »
Ares i koledzy, chylę czoło przed Waszym kunsztem. Zapowiada się najładniejsza i najciekawsza sceneria dla TD2. Mam tylko nadzieję, że jej kompatybilność z kolejnymi wersjami TD2 zostanie utrzymana jak najdłużej.

Offline gravition

  • Weteran
  • Wiadomości: 324
  • Siła reputacji: 65
  • gravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezes
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #61 dnia: 04 Września 2018, 18:22:50 »
Jeśli chodzi o budowę Gdyni to tu sprawa nie jest taka prosta. Trzeba zbudować Gdynię Orłowo, Gdynię Główną, Gdynię Port, Gdynię Postojową, co za tym idzie Gdynię Chylonię nie zapominając o Gdyni Cisowej Postojowej. Ale z racji tego, że Gdynia Cisowa Postojowa kończy się kawałek przed przystankiem Rumia Janowo to trzeba by było od razu budować Rumię i Redę, bo odległość między tymi stacjami jest niewielka. (Wyjeżdżając z Rumi widzimy kawałek za stację tarcze ostrzegawcze do Redy)

Bardzo podobnie, w sumie tak samo jest w Poznaniu, zeby go zbudować, trzebaby zrobić mapę o rozmiarach 20km na 20km, łącznie z franowem, ze wszystkim, żeby to miało sens jako sceneria realna, póki co na dzień dzisiejszy niewykonalne.
Faktycznie zły film wstawiłem, soreczki :p
Jak porównuję cabview i film aresa to trzeba przyznać, wysoka dbałość o szczegóły, sceneria ma ogromny potencjał, gratuluję samozaparcia :)

Offline miki2076

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Siła reputacji: 194
  • miki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezes
  • 6 Lat w społeczności Train Driver 2.
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #62 dnia: 04 Września 2018, 18:27:48 »
Jeśli chodzi o budowę Gdyni to tu sprawa nie jest taka prosta. Trzeba zbudować Gdynię Orłowo, Gdynię Główną, Gdynię Port, Gdynię Postojową, co za tym idzie Gdynię Chylonię nie zapominając o Gdyni Cisowej Postojowej. Ale z racji tego, że Gdynia Cisowa Postojowa kończy się kawałek przed przystankiem Rumia Janowo to trzeba by było od razu budować Rumię i Redę, bo odległość między tymi stacjami jest niewielka. (Wyjeżdżając z Rumi widzimy kawałek za stację tarcze ostrzegawcze do Redy)
Co do Rumi i Redy zastanawiam się nad budową ale to jeszcze nie jest pewne więc jak ktoś bardziej doświadczony w edytorze odemnie chce budować to niech buduje  :)

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #63 dnia: 04 Września 2018, 19:00:06 »
Jeśli chodzi o budowę Gdyni to tu sprawa nie jest taka prosta.

Zrobić to byśmy zrobili, ale pytanie jak na tak wielką scenerię zareaguje symulator ;D

No i w takim wypadku dwuosobowa obsada to już byłby mus. Żodyn nie ogarnie dwóch realnych LCSów na raz, ŻODYN ;)
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2018, 19:04:13 wysłana przez Ares28 »

Offline KomandosKamil

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 75
  • Siła reputacji: 119
  • KomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezesKomandosKamil prezes
  • Przyszły Maszynista
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #64 dnia: 04 Września 2018, 19:01:35 »
Jeśli chodzi o budowę Gdyni to tu sprawa nie jest taka prosta.

Zrobić to byśmy zrobili, ale pytanie jak na tak wielką scenerię zareaguje symulator ;D

Co do Gdyni jest już zrobione troszkę , tylko nie ma komu dokończyć :D

Offline Kijaszek

  • User
  • Wiadomości: 101
  • Siła reputacji: 0
  • Kijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek Kaźnik
  • Ah, jak ja kocham moją reputację...😀
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #65 dnia: 04 Września 2018, 20:36:25 »
Pamietajcie o gdyni Katwiny/Wielki kack bo tam tez jest nowa stacja PKM-ki (Pomorkiej Koleji Metropolitarnej) Milo by bylo ja widziec w TD2 :)

Dodano: 04 Września 2018, 20:40:10


Albo cale PKM-ki z gdańska wrzeszcza do gdynie wzg. Św. Masymiliana przez Lotnisko Matarnie i Osowe :) :) :D
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2018, 20:40:10 wysłana przez Kijaszek »
Poszukuję kogoś do elektryfikacji i SCS-a do Wambierzyc! Chętnych proszę o kontakt na PW.

Głupota zaczyna się dopiero wtedy gdy wyśle się kogoś na zajęty szlak.

Offline miki2076

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Siła reputacji: 194
  • miki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezes
  • 6 Lat w społeczności Train Driver 2.
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #66 dnia: 05 Września 2018, 09:15:28 »
Pamietajcie o gdyni Katwiny/Wielki kack bo tam tez jest nowa stacja PKM-ki (Pomorkiej Koleji Metropolitarnej) Milo by bylo ja widziec w TD2 :)

Dodano: 04 Września 2018, 20:40:10


Albo cale PKM-ki z gdańska wrzeszcza do gdynie wzg. Św. Masymiliana przez Lotnisko Matarnie i Osowe :) :) :D
Zrobienie całej linii PKM z Gdyni przez Gdańsk, Kartuzy itd. to też nie jest takie proste i szybkie jak się wydaje. A jak robić przez lotnisko to w otoczeniu jeszcze trzeba zrobić to lotnisko a to nie takie proste.... Chyba że jakiś zaawansowany użytkownik w tej "branży" by się podjął probie.

Offline Kijaszek

  • User
  • Wiadomości: 101
  • Siła reputacji: 0
  • Kijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek Kaźnik
  • Ah, jak ja kocham moją reputację...😀
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #67 dnia: 05 Września 2018, 16:30:00 »
Ale ona nie przebiega przez kartuzy!

Dodano: 05 Września 2018, 16:31:28


A jak o lotnisko chodzi to jest do zrobienia ale trzeba byc kreatywnym i o PKM-ce nie mowie ze odrazu ale z czasem?
Poszukuję kogoś do elektryfikacji i SCS-a do Wambierzyc! Chętnych proszę o kontakt na PW.

Głupota zaczyna się dopiero wtedy gdy wyśle się kogoś na zajęty szlak.

Offline miki2076

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Siła reputacji: 194
  • miki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezesmiki2076 prezes
  • 6 Lat w społeczności Train Driver 2.
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #68 dnia: 05 Września 2018, 17:41:18 »
Ale ona nie przebiega przez kartuzy!
PKM Przebiega przez Kartuzy więc je też wypadalo by zrobić. ;)

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 529
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #69 dnia: 05 Września 2018, 17:43:13 »
Można by wydzielić wątek o PKM? :)

PKM od Osowy w stronę Kartuz dzierżawi tory od PKP PLK, a (i tu nie jestem pewny) tylko przystanki ma własne.
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Kijaszek

  • User
  • Wiadomości: 101
  • Siła reputacji: 0
  • Kijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek KaźnikKijaszek Kaźnik
  • Ah, jak ja kocham moją reputację...😀
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #70 dnia: 05 Września 2018, 20:35:14 »
PKM od Osowy w stronę Kartuz dzierżawi tory od PKP PLK, a (i tu nie jestem pewny) tylko przystanki ma własne.
Tak masz racje PKM ma tylko wlasne tory od wrzescza do lini kolejowej Gdynia-Koscierzyna i tyle. Gdynia-Koscierzyna to tory PKP tak jak wspomniales. Stacje sa osobne od PKPkowskich ale w tych samych rejonach. Np. Gdynia Wlk. Kack (PKP) i Gdynia Karwiny (PKM) tez roznica ogromna w wyglodzie!

Dodano: 05 Września 2018, 20:37:22


A LCS Gdańsk nie musi miec w sobie Gdyni! Gdynia to moze byc zupelnie osobny LCS!
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2018, 20:37:22 wysłana przez Kijaszek »
Poszukuję kogoś do elektryfikacji i SCS-a do Wambierzyc! Chętnych proszę o kontakt na PW.

Głupota zaczyna się dopiero wtedy gdy wyśle się kogoś na zajęty szlak.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #71 dnia: 06 Września 2018, 13:39:54 »
Poprawiono na scenerii prędkość na szlaku Zp-SKM (l. 249). Błędnie przyjąłem ją jako taką samą jak dla linii 227. Według tego dokumentu prędkość drogowa na szlaku wynosi 80 km/h.
Aktualizacja tabelki szlaków w pierwszym poście.

Dodano: 08 Września 2018, 19:47:51


Czas na kolejną dawkę informacji i screenów, tym razem z linii kolejowych 227 i 249, biegnących w stronę Zaspy Towarowej (szlaki Zp i Zp-SKM).


Wiadukt nad węzłem drogowym Kliniczna. Tor po lewej należy do l. 227, a ten po prawej do l. 249.
Wyraźnie widać miejsce, w którym miał przebiegać drugi tor l. 249.

Linia kolejowa 249 to jedna z najstarszych linii w Gdańsku, gdyż powstała już w 1867 roku, a więc na 3 lata przed ukończeniem budowy linii 202. Do połowy XX w. Nowy Port był najważniejszą stacją towarową, gdyż tylko z tego nabrzeża można było przeładować towary z pociągów na statki i na odwrót. Po drugiej wojnie światowej oprócz licznych pociągów towarowych linia była obsługiwana także przez pociągi pasażerskie dowożące robotników do Stoczni Gdańsk i przemysłowej części miasta. W 1951 na jednotorowej linii wybudowano dwa przystanki osobowe - Gdańsk Stocznia, oraz Nowe Szkoty - a na potrzeby SKM linię zelektryfikowano i zasilono dosyć nietypowym napięciem stałym wynoszacym 800V. Dopiero w 1970 roku zamieniono je na - będące dzisiejszym standardem na PLK - napięcie 3kV. W tym samym roku na przeciwległym nabrzeżu wybudowano znacznie większą stację przeładunkową - Gdańsk Port Północny, przez co Nowy Port zaczął tracić na znaczeniu. W 1977 roku w miejscu gdzie znajdował się przystanek Nowe Szkoty wybudowano węzeł drogowy Kliniczna. W związku z tym przystanek przesunięto 500m na południe gdzie wybudowano nowy peron. Pomimo iż linia od zawsze była jednotorowa, to widać że istniały plany na budowę drugiego toru, gdyż podczas budowy nowego przystanku w Nowych Szkotach zastosowano dwukrawędziowy peron wyspowy, natomiast nad węzłem Kliniczna wybudowano wiadukt kolejowy mogący pomieścić dodatkowy tor.


Dwie równoległe linie dają wrażenie jakby to był jeden szlak dwutorowy...
Nic bardziej mylnego!

Aby umożliwić płynne i niezakłócone kursowaniem SKM prowadzenie ruchu towarowego, równolegle do linii 249 wybudowano linię kolejową 227 łączącą Gdańsk Główny ze stacją Zaspa Towarowa. Od tamtego momentu większość ruchu towarowego kierowana była na l. 227. Obydwie linie jednotorowe przez cały czas biegną równolegle i prowadzą do tej samej stacji dając wrażenie szlaku dwutorowego, jednakże mają osobny kilometraż i różne prędkości drogowe. W tym miejscu jeszcze raz podkreślam, że to dwa jednotory i tak zostaną wykonane na scenerii. Nie chcę widzieć nikogo kto zatrzymuje się na środku głowicy rozjazdowej i wykłóca z DR, że jedzie "na lewy bez W24". ::)


Widok ze zniszczonego przystanku Nowe Szkoty w kierunku Wrzeszcza i przystanku Politechnika.
Dobrze widoczne są rury ciepłownicze prowadzące do elektrociepłowni koło Zaspy Towarowej.

Wraz z rozbudową Portu Północnego obydwie linie coraz bardziej traciły na znaczeniu. Ostatecznie w 2002 roku zamknięto stację w Nowym porcie, a w 2005 roku l. 249 całkowicie zamknięto dla ruchu pasażerskiego. Eksploatacja przez ciężkie składy z węglem dla pobliskiej elektrociepłowni sprawiły, że wkrótce znacznie ograniczono prędkości drogowe - do 20 na l. 227 i 30 na l. 249, a niski priorytet i małe znaczenie linii dawały nikłe szanse na szybki remont. Wybawieniem z tej sytuacji okazała się być budowa nowego stadionu piłkarskiego obok Zaspy Towarowej i wylosowanie Polski na organizatorów Euro w 2012 roku. Specjalnie na potrzebę tego wydarzenia obydwie linie wyremontowano i podniesiono prędkości do 70 i 80. Uruchomiono także specjalne pociągi SKM, które dowożą kibiców na różne wydarzenia organizowane na stadionie. Pociągi te wyruszają z Gdańska Głównego i zatrzymują się dopiero na docelowym, nowo-wybudowanym przystanku Gdańsk Stadion. I znów uczulam i ostrzegam, aby nie blokować ruchu i nie zatrzymywać się na nieczynnych i zniszczonych przystankach Stocznia ani Nowe Szkoty! Zatrzymanie składu w tych miejscach grozi pomazaniem pociągu przez graficiarzy i pobiciem przez dyżurnego ruchu miejscowych kiboli! ;)

Czas na aktualizacje waszych fapfolderów! :D #railporn


Przystanek Gdańsk Stocznia. Peron na pierwszym planie to czynny peron na linii 250, za nim stoi zniszczony i zarośnięty peron linii 249.


Zniszczony peron przystanku Stocznia.


Widok z przystanku Gdańsk Politechnika w kierunku wiaduktu nad węzłem Kliniczna. W tle dobrze widoczne są kominy elektrociepłowni.


Rozwidlenie linii 227 i 249. W tym miejscu l. 227 przechodzi pod liniami 202 i 250, aby w Głównym włączyć się do linii E65 po stronie dalekobieżnej.
Po lewej stronie widoczny jest peron przystanku Nowe Szkoty.


Tunel pod liniami 202 i 250 widziany z góry.


Widok z przystanku Nowe Szkoty w kierunku Gdańska Głównego.


Od prawej tor l. 227 i l. 249 widziane z Zaspy Towarowej. Przejście do następnej scenerii zaczyna się na wysokości wjazdowych do Zaspy.
« Ostatnia zmiana: 09 Września 2018, 11:26:55 wysłana przez Ares28 »

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 932
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #72 dnia: 08 Września 2018, 20:40:56 »
No ladnie ladnie i widze coraz blizej ukonczenia  8)
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline Ulfrig

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Siła reputacji: 695
  • Ulfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezesUlfrig prezes
  • :)
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #73 dnia: 08 Września 2018, 20:42:46 »
Oby tak dalej @Ares28 :)
~Maciej T. (Ulfrig)

Offline Silenthunter

  • Weteran
  • Wiadomości: 23
  • Siła reputacji: 60
  • Silenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezesSilenthunter prezes
Odp: LCS Gdańsk
« Odpowiedź #74 dnia: 20 Września 2018, 19:26:34 »
Nie mogę się doczekać aby podyżurować albo chociaż pojeździć po rodzimych terenach  ;D