Hej, przedstawiam wam scenerię LCS Łowicz Główny którą z podkładów i schematów przekładam do TD2. Docelowo stacja miała zawierać również Arkadię i Bednary, ale po sugestiach od innych osób podjąłem decyzję o ucięciu scenerii przed Arkadią z powodu wielkości scenerii i prawdopodobnych spadkach FPS.
Ze względu na bliskość posterunków i braku sensownego sterowania dla wielu dyżurnych sceneria mimo posiadania urządzeń mechanicznych scentralizowanych będzie posiadała pulpit i sterowanie SCS. Dla jednej osoby teleportacja pomiędzy nastawniami ŁG, ŁG1, ŁG2, ŁP, ŁP1, PL będzie jedynie przeszkodą. Aby sensownie i efektywnie wykorzystywać przepustowość stacji zdecydowałem się na użycie SCS. W przyszłości jeśli pojawi się funkcja dyżuru w kilka osób na jednej scenerii będzie można myśleć o zmianie na urządzenia mechaniczne scentralizowane.
Sceneria zawiera:
stację Łowicz Główny, Łowicz Przedmieście podg. Placencję. Po zmianach zostały usunięte Bednary i Arkadia.
Sceneria z przedziału czasowego 2015-2017.
Rodzaj scenerii: Realna (w tym momencie uwzględniony już profil pionowy na całej scenerii)
Opis stacji węzłowej Łowicz Główny
Łowicz Główny to stacja węzłowa, na której od magistrali E20 odgałęzia się dwutorowy korytarz towarowy CE20, prowadzący przez Skierniewice i Pilawę do Łukowa. Służy on jako obwodnica towarowa i umożliwia znaczne odciążenie węzła warszawskiego. Rozpoczynają się tu także dwie jednotorowe łącznice, umożliwiające przejazd na jednotorową linię z Bednar przez Zgierz do Łodzi Kaliskiej. Jedna umożliwia wjazd na tę linię od strony północnej, a druga - od południa. Stacja w Łowiczu posiada podłużny układ torów - na wjeździe od południa znajduje się najpierw grupa 8 torów towarowych; odgałęzia się tu także bocznica do podstacji trakcyjnej. Odgałęzia się także pierwsza z łącznic do stacji Łowicz Przedmieście. W kolejnej, środkowej głowicy rozjazdowej, odgałęzia się więcej bocznic, choć część z nich została już zlikwidowana. Za tą głowicą znajdują się dwa wysokie, dwukrawędziowe perony. Połączone są one z dworcem oraz zachodnią stroną miasta poprzez przejście nadziemne. Za peronami znajduje się ostatnia z głowic rozjazdowych, na której kończy się linia ze Skierniewic. Odgałęzia się tu także 5 torów postojowych (3 po stronie nieparzystej, 2 po stronie parzystej), które wykorzystywane są przez EZT. Tuż za nimi znajduje się przeprawa nad Bzurą. Przez całą stację obowiązuje prędkość rozkładowa 100 km/h na głównej linii, a kawałek za stacją rośnie ona do 160 km/h. Ruch pociągów na stacji prowadzony jest przez nastawnie "ŁG", "ŁG1" i "ŁG2", które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną. Z nastawni "ŁG2 obsługuje się rogatki na przejeździe kolejowym (ulica 3 Maja).
Opis stacji węzłowej Łowicz Przedmieście
Łowicz Przedmieście to stacja węzłowa, na której zbiega się linia z Bednar oraz łącznice z Łowicza Głównego; przechodzą one tutaj w jednotorową linię do Zgierza. Stacja posiada 5 torów głównych, z których trzy znajdują się przy niskich, jednokrawędziowych peronach. Na stacji znajduje się baza Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury, które posiada dość rozbudowaną bocznicę. Od strony Domaniewic znajduje się także zespół bocznic, odgałęziających się od toru wyciągowego nr 33. W samej stacji, po stronie nieparzystej, znajdują się trzy tory boczne, zlokalizowane przy placu ładunkowym. Ruch pociągów prowadzony jest przez nastawnie "ŁP" oraz "ŁP1", które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną. Ciekawostką są pięciokomorowe semafory wyjazdowe ze stacji w kierunku Domanewic - jest to pozostałość po planowanym uruchomieniu samoczynnej blokady liniowej na tym szlaku. Z nastawni dysponującej obsługuje się również rogatki na przejeździe - drugi przejazd (od strony Domaniewic) obsługiwany jest ze strażnicy przejazdowej.
Opis posterunku Placencja
Placencja to posterunek odgałęźny, na którym kończy się łącznica z Arkadii. Umożliwia ona przejazd pociągów z kierunku Sochaczewa do Skierniewic, bez zmiany czoła pociągu na stacji Łowicz Główny. Od 2009 roku jest wykorzystywana m.in. przez niektóre pociągi, omijające modernizowany odcinek Warszawa Włochy - Miedniewice. Posterunek posiada w sumie 5 rozjazdów, z których 4 stanowią trapezowe przejście rozjazdowe, a jeden odgałęzia łącznicę. Ruch pociągów prowadzony jest przez nastawnię "Pl", która posiada urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną. W obrębie posterunku znajduje się również zmodernizowany przejazd kolejowy przez 3 tory, obsługiwany z nastawni.
Szlaki zewnętrzne:
Dm (Domaniewice) - 1 tor zelektryfikowany (90km/h)
Jc (Jackowice) - 2 tor zelektryfikowany (160km/h, 1 odstęp SBL)
Bl (Bełchów) - 2 tor zelektryfikowany (40km/h na zasadniczym, 60km/h na torze przeciwnym - zły stan torów)
Lp (Łowicz Przedmieście) - 1 tor zelektryfikowany, wyjazd z Łowicza Przedmieście pomija Łowicz Główny, 30km/h)
Pl (Placencja) - 1 tor zelektryfikowany (60km/h, z Placencji na Arkadię, pomija kompletnie cały Łowicz)
Ak (Arkadia) - 2 tor zelektryfikowany (130km/h, 1 odstęp SBL)
Szlaki wewnętrzne:
Łowicz Główny - Łowicz Przedmieście (1 tor zelektryfikowany, 40km/h)
Łowicz Główny - Placencja (2 tor zelektryfikowany)
Łowicz Przedmieście - Placencja (przez Łowicz Główny 'ŁG1', 40km/h)
Spawny (do przemyślenia):
EZT - Bocznica przy wyjeździe na Jackowice - Łowicz Główny (3x po stronie nieparzystej oraz 2x po stronie parzystej, około 200m, zelektryfikowany)
TOW - Łowicz Główny sem F3, F12 (około 700m, zelektryfikowane), Łowicz Przedmieście Tm7 (około 650m, brak elektryfikacji)
POSP - Łowicz Główny Tm19 (około 600m, zelektryfikowany), Łowicz Przedmieście semafor G6 (około 600m, brak elektryfikacji)
Stan prac:
SCS: 99% działa, mimo że parę rzeczy do poprawki jeśli chodzi o wygląd
Układ torowy: 100% (zaakceptowany)
- torowisko i rozjazdy - 100% (zaakceptowane)
- przechyłki na łukach - 100%
Izolacja: 100%
Sieć trakcyjna: 100% (zaakceptowana)
Sygnalizacja: 100% (zaakceptowane)
Kilometraż: 80% (do poprawek i zrobienia szlaku LP)
Otoczenie: 1% (namiastka stacji Łowicza Głównego i wiadukt w Placencji)
Wskaźniki: 100% (zaakceptowane)
Przejazdy i ToP: 100%, zrobione i przetestowane
Screeny:
Łowicz Główny - Łowicz Przedmieście
Łowicz Przedmieście (kierunek Łowicz Główny/Placencja/Arkadia)
Łowicz Przedmieście wyjazd w kierunku Domaniewic
Łowicz Przedmieście (w kierunku szlaku LP, Arkadia)
Łowicz Główny ŁG1 wyjazd w kierunku Placencji
Wyjazd w kierunku Arkadii
Wiadukt w Placencji na linii kolejowej nr. 15
Placencja
Łowicz Główny ŁG1, grupa towarowa
Stacja - Łowicz Główny
Bocznice EZT, kierunek Jackowice
Schematy:
Autorzy:
Badcookie66: układ torowy, profil pionowy, sieć trakcyjna, sygnalizacja, kilometraż, wskaźniki, izolacje i scs, część otoczenia
Otoczeniem zajmuje się inna osoba
Ogromne podziękowania dla Trichlora za udostępnienie izolacji, podpowiedzi i wszystko inne