Autor Wątek: WiP/Prace w toku: LCS Poznań - Poznański Węzeł Kolejowy  (Przeczytany 20246 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Siła reputacji: 89
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
LCS Poznań - Poznański Węzeł Kolejowy
« dnia: 09 Lipca 2019, 00:17:25 »
LCS Poznań
Poznański Węzeł Kolejowy



Aktualizacja: 2024-03-16

Preambuła
O tym, że powstaje sceneria związana z Poznańskim Węzłem Kolejowym wiedzą wszyscy już od daty założenia wątku, czyli od 2019 roku. Wątek powstał, kiedy jeszcze nie było wymagań co do konieczności znajdowania się scenerii na 3 etapie sprawdzania, dlatego mogliście śledzić niemal od początku jak wszystko ewoluowało, jak się zmieniało oraz ile razy zmieniała się koncepcja samej scenerii.

Dzisiaj wątek został wyczyszczony. Sama sceneria jest już na takim etapie (mimo, iż w większości dalej to 1 etap), że obrany kurs nie ulegnie zmianie, gdyż wiązałoby się to utworzeniem nowego pliku .sc i zaczęciem prac na nowo. Wątek ten, podobnie jak inne tego typu, służyć będzie bardziej jako informator z prac w formie miesięcznika. Wy nie będziecie musieli domyślać się, czy prace nadal trwają - ja będę miał większą motywację do pokazywania Wam nowych elementów utworzonych w edytorze.


Obszar działań
LCS Poznań, jak sama nazwa wskazuje, zawierać w sobie będzie większość posterunków sterowanych z nastawni PoA. Z racji bliskości niektórych sąsiadujących posterunków, krótkich szlaków oraz chęci zrobienia coś podobnie wielkiego jak Grodzisk, czy Odolany na scenerii znajdą się również posterunki z linii 271, 272, 351, 354, 395 wraz z łącznicami pomiędzy nimi.


Ostatecznie w ramach jednej scenerii, kontrolę będzie można przejąć nad stacjami i posterunkami:
- Swarzędz, Poznań Antoninek, Poznań Wschód, Poznań Główny, Poznań Garbary - w ramach LCS PoA I
- Luboń, Puszczykowo - w ramach LCS PoA II
- Suchy Las, Złotniki - w ramach LCS PoA III
- Poznań Jeżyce (PoD), Poznań Wola, Kiekrz, Rokietnica - w ramach LCS POA IV
- Poznań Starołęka, Poznań Krzesiny - w ramach LK272
- Pokrzywno, Poznań Franowo (sterowany PFD), Stary Młyn, Nowa Wieś Poznańska, Zieliniec, Koziegłowy, Poznań Piątkowo - w ramach Poznańskiej Obwodnicy Towarowej

Etapowanie prac
Chcąc uniknąć problemów ze sprawdzaniem oraz aby ułatwić sobie prace, sceneria została podzielona na 'Etapy', które mogą być realizowane niezależnie od siebie dzięki czemu SSS nie musi sprawdzać od razu całej wielkiej scenerii tylko może robić to na poszczególnych fragmentach, które same w sobie moga być w pełni grywalne.

Spoiler: pokaż
ETAP I
1.1
LK351 - Poznań Główny - Rokietnica (szlak Sa)
LK354 - Poznań PoD - Złotniki (szlak Wa)
LK395 - Kiekrz - Poznań Piątkowo (szlak towarowy)
LK803 - Suchy Las - Poznań Piątkowo (szlak towarowy)

1.2
Stacja Poznań Główny

Wydanie etapu 1


ETAP II
2.1
LK271 - Poznań Główny - Puszczykowo (szlak Mo)
LK272 - Poznań Główny - Poznań Starołęka (do p.o. Dębina)
LK3 - Poznań Wschód (od wjazdowych) - Poznań Główny - Poznań Górczyn (do wjazdowych)

Wydanie etapu 2


ETAP III
3.1
LK3 - Poznań Górczyn - Rudnicze (szkal Pd)

Wydanie etapu 3

ETAP IV
4.1
LK353 - Poznań Wschód - Kobylnica (szlak Bo)
LK356 - Poznań Wschód - Czerwonk (szlak Bo)

4.2
LK357 - Luboń - Szreniawa (szlak Sz)

Wydanie etapu 4


ETAP V
5.1
LK272 - Poznań Starołęka (od p.o. Dębina) do Gądki (szlak Pr)
LK352 - Poznań Starołęka - Pokrzywno (do pierwszego rozjazdu)
LK394 - Poznań Krzesiny - Pokrzywno (do pierwszego rozjazdu)

5.2
LK801 - Poznań Starołęka - Poznań Górczyn
LK802 - Poznań Starołęka - Luboń

Wydanie etapu 5


ETAP VI
6.1
LK3 - Poznań Wschód - Swarzędz (szlak Pa)

Wydanie etapu 6


ETAP VII
7.1
PFA, PFB, FPC, PFD - wraz z łącznicami od strony Starołęki/Krzesin

7.2
LK352 - Poznań Franowo - Swarzędz
LK394 - Poznań Franowo - Zieliniec (z wyłączeniem posterunku)
LK806 - Poznań Franowo (PFD) - Nowa Wieś Poznańska
LK823 - Poznań Franowo (PFD) - Stary Młyn
LK805 - Swarzędz - Stary Młyn
łącznice Franowo - Antoninek/Swarzędz

7.3
LK394 - Zieliniec - Kobylnica

Wydanie etapu 7


ETAP VIII
8.1
LK395 - Zieleniec - Poznań Piątkowo

Wydanie etapu 8



Sterowanie
Do czasu modernizacji Woli, w zaznaczonym obszarze działań znajdowały się chyba wszystkie dostępne w TDku sposoby sterowania. Obecnie, w celu umożliwienia sterowania poszczególnymi posterunkami przyjęte zostało, że realizowane będzie sterowanie za pomocą urządzeń komputerowych. Tam gdzie to możliwe, zostanie odwzorowane w miarę możliwości realne zobrazowanie (Thales ESTW L90, EbiScreen 300, ESA-44).


W przyszłości, gdy będzie serwer ruchu i możliwe będzie prowadzenie multidyżurki, urządzenia komputerowe zostaną wydzielone zgodnie z podziałem na stanowiska, a tam gdzie obecnie znajdują się urządzenia przekaźnikowe, wykonane zostaną stosowne pulpity kostkowe. Przewiduję również utworzenie symulacji EbiScreena (na wzór SPE) jednakże jest to dalsza przyszłość niż samo wydanie scenerii.


Modele dedykowane
Czym byłaby taka realna sceneria bez dedykowanych modeli budynków czy infrastruktury kolejowej. W pierwszej kolejności podziękować chciałbym chudya'emu, za piękne wykonanie modelu napędu EP649, który wykorzystywany jest na zmodernizowanej lini LK351. Był to model który dał "kopa" do dokończenia szlaku PoD - Rokietnica i wypchnięcia go do SSS na sprawdzanie.


Kwestią sporną pozostają sygnalizatory AZD-70-PL, ponieważ nie posiadamy obecnie na tyle wielkich zasobów ludzkich, które pozwoliłyby na wykonanie tego konkretnego, w pełni funkcjonalnego modelu, występującego obecnie tylko na tej scenerii realnej. Może w przyszłości jak lista ticketów do wykonania na rzecz symulatora znacząco się zmniejszy to ktoś nad nim usiądzie.
Infrastrukturę peronową, mosty, wiadukty i inne budynki, które znacząco wyróżniać się będą na tle innych scenerii planuję wykonać sam lub z niewielką pomocą osób z zespołu.
Uprzedzając pytania - tak, chlebak też będzie; nie wiem, czy w pełni funkcjonalny (z wnętrzem, a dokładnie z jakaś częścią wnętrza).


Autoryzacja
Temat najbardziej drażliwy dla twórców scenerii i najbardziej wyczekiwany przez społeczność w przypadku nowych scenerii.
W przeciwieństwie do obranej strategii wydawania przeze mnie scenerii, jeżeli LCS Poznań kiedykolwiek wyjdzie, będzie to sceneria prywatna. Dostęp do niej będą miały jedynie osoby, które w znacznym stopniu przyczyniły się do jej powstania.
Czy rozważam w przyszłości udostępnienie jej dla społeczności? Tak, ale najpierw pozwólcie mi ją dokończyć, a potem nam się nią nacieszyć.


Aktualizacja prac
Pierwszy post miał na celu przybliżenie Wam, z czym w sumie mamy tutaj wszyscy doczynienia. W dalszych postach informować będę już tylko o postępie prac. Miłej lektury :)
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2024, 22:31:04 wysłana przez emik »

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Siła reputacji: 89
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Odp: LCS Poznań - Poznański Węzeł Kolejowy
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Marca 2024, 13:33:59 »
LK 351 - Poznań PoD, Poznań Wola, Kiekrz, Rokietnica

Obszar scenerii obejmujący LK351 na odcinku Poznań Jeżyce (PoD) - Rokietnica. Obecnie znajduje się na 3 etapie sprawdzania i czeka tylko na otoczenie (lub sprawnego otoczeniowca)

Poznań PoD
Spoiler: pokaż






Poznań Wola
Spoiler: pokaż








Kiekrz
Spoiler: pokaż







Rokietnica
Spoiler: pokaż






LK 395 - Poznań Piątkowo

Na I etap wydania przygotowany został końcowy szlak Poznańskiej Obwodnicy Towarowej obejmujący Kiekrz oraz Poznań Piątkowo. Ten fragment razem z poprzednim równiez jest na 3 etapie i oczekuje na otoczenie.

Poznań Piątkowo oraz LK395
Spoiler: pokaż














LK 354 - Suchy Las, Złotniki

Obszar scenerii również wciągnięty w "1 etap" prac wydawniczych, znajdujący się na 3cim etapie sprawdzania.

Suchy Las
Spoiler: pokaż




Złotniki
Spoiler: pokaż