Lisków Miasto Lisków Miasto [LM] - fikcyjna stacja węzłowa na której uruchamiane i rozwiązywane są pociągi osobowe oraz towarowe do pobliskich punktów ładunkowych. Na szlaku prowadzącym w kierunku Liskowa znajdują się 3 przystanki osobowe: Lisków Zarzecze, Lisków Rynek oraz Lisków Dąbrówka. Ponadto ukształtowanie szlaku wymaga zmiany czoła pociągu dla towarowych w kierunku SPEDPOL'a. Z racji niesprzyjających warunków terenowych szlak jest kręty i występuje na nim znaczna różnica wysokości.
Plan schematyczny stacji Lisków Miasto - źr. dok. programu ISDRPodgląd pulpitu kostkowego Szlaki zewnętrzne: Nazwa | Liczba torów | Elektryfikacja | Prędkość maksymalna | Blokada liniowa | Długość | ETCS |
Ls | 1 | niezelektryfikowany | 40 km/h | półsamoczynna EAP | 5700m | brak |
Spawny:LUZ - SP1 - Spedpol, niezelektryfikowany, 30m
TOW - SP2 - Spedpol, niezelektryfikowany, 250m
PAS - Tm21 - LM, niezelektryfikowany, 150m
PAS - Tm22 - LM, niezelektryfikowany, 150m
LUZ - Tm34 - LM, niezelektryfikowany, 30m
Ograniczenia:od
Rz201 w kierunku SPEDPOL'a -
20km/hAutorzy:EmiKKvardekNa stacji przyjmowane i rozwiązywane będą składy pasażerskie osobowe i pośpieszne. W stosunku do oryginału, wersja TD'kowa posiada wydłużony peron nr 2 do 200m, aby umożliwiść sprawniejszą obsługe podróżnych korzystających z pociągów pośpiesznych. Wszystkie tory boczne oraz bocznice odwzorowane zostały zgodnie z planem sytuacyjnym symulatora ISDR.
Pociągi towarowe mogą posiadać maksymalną długość 450m. Dłuższe składy należy dzielić na stacji poprzedzającej. Ponadto składy w kierunku SPEDPOLa powinny mieć maksymalną długość 350m. Manewrowanie dłuższymi składami może być w tamtym rejonie problematyczne.
- na scenerii respi się kilkanaście wagonów rozdysponowanych do większości bocznic - daje to duże możliwości pracy manewrowej
- przejazd ze szlaku Ls do Liskowa Miasto trwa około 8 minut! Weź to pod uwagę planując ruch na stacji.
- SWDR może wygenerować pt na podg. Lisków Rynek - pociągom wjeżdżającym na scenerię należy umożliwić wjazd do LM bez zbędnego postoju. Pociągi wyprawiane należy wyprawić z LM w takim czasie, aby nie musiały zatrzymywać się w podg. Lisków Rynek.
- przejazd stacyjny 6.417 musi być zamknięty w celu utwierdzenia przebiegów pociągowych spod semaforów A-D
- NIE ZAPOMNIJ ZAMKNĄĆ PRZEJAZDU 3.460!!! Zamknięcie odbywa się poprzez manipulator w Post. 13
- w celu przyjęcia lub wyprawienia pociągu na tor stacyjny nr 1, wykolejnica Wk10 musi znajdować się w położeniu zamknięta
- w celu przyjęcia lub wyprawienia pociągu na tor stacyjny nr 3, rozjazd nr 12 oraz 24 muszą znajdować się w pozycji zasadniczej. Dla rozjazdu nr 24 pozycja zasadnicza kieruje "na bok".
- na bocznicach oraz na terenie Spedpolu praca manewrowa kierowana jest przez drużynę manewrową. W przypadku notorycznego zostawiania bałaganu w Spedpolu, maszynista niezależnie od RJ będzie kończył bieg w Lisków Miasto, a jego wagony przejmować będzie lokomotywa zakładowa.
- w celu sprawnego prowadzenia manewrów na terenie Spedpolu zaleca się, aby na terenie bocznicy znajdował się maksymalnie jeden pojazd trakcyjny
Dostępna dla każdego od
6 lvl doświadczenia.
Sceneria wpisana do SWDR4 z numerem
97b2d07a oraz dostępna w paczce całościowej.