Witam, dzisiaj informuje was o dużym projekcie Nakło nad Notecią
SCENERIA - Nieaktualna .
OPIS:Nakło nad Notecią jest stacją węzłową, na której krzyżują się linie: dwutorowa zelektryfikowana z Bydgoszczy do Piły oraz jednotorowa i niezelektryfikowana z Oleśnicy do Chojnic. Stacja posiada 6 torów głównych, z których cztery znajdują się przy dwukrawędziowych peronach, połączonych przejściem podziemnym z budynkiem dworca. Na stacji znajdują się dwa punkty ładunkowe - rampa po stronie parzystej oraz plac ładunkowy po stronie nieparzystej. Odgałęzia się tu także bocznica Cukrowni Nakło, która zlokalizowana jest na wjeździe od strony Bydgoszczy - zakład znajduje się po obu stronach torów i połączony jest taśmociągiem. Po drugiej stronie stacji zlokalizowana była bocznica bazy tłucznia, jednak została rozebrana - zaasfaltowano m.in. tor w przejeździe kolejowym w ciągu ul. Dąbrowskiego. Stacja posiadała również parowozownię, której mury zachowały się do dnia dzisiejszego. Ruch pociągów prowadzony jest przez nastawnię "Nk", która posiada urządzenia przekaźnikowe z sygnalizacją świetlną. W obrębie stacji znajdują się także posterunek SKP i dwie strażnice, obsługujące w sumie rogatki na trzech przejazdach kolejowych. Na odcinku Prądy – Nakło nad Notecią – Piła Główna prędkość maksymalna wynosi 100 km/h[10].
DODAM też że realny odcinek by powstał z Kcyni do Nakła , z czym na razie trwają na tej lini remonty , i pociągi tam nie jeżdżą.
Prace:
Otoczenie (Sheken)
Trakcja (Sheken)
Sygnalizacja 0 (
Tory 0% (Sheken)
SCS 0% (
SHP 0% (
Uwaga ; Projekt wznowiony , gdyż w przeszłości robiłem mapki i tp.
Szlaki :
BG- 2 torowy -zelektryzowany-vmax do ustalenia
Ch-1 torowy - niezelektryzowany - vmax 60 km/h
PG - 2 torowy - zelektryzowany - vmax 100 km/h
Kl - 1 torowy - niezelektryzowany - vmax 60 km/h
Spawny : Do ustalenia , na pewno będzie Luz
DOSTĘP DO SCENERII : Od 4 poziomu dr.
BIEŻĄCE PRACE !!! 2019-03-24 W załączniku.
Potrzebuje : 1.Do poprawienia niektórych błędów .
2. Jak wkleić mapkę z gogle do edytora ?
Ciekawostki: Odcinek linii kolejowej Piła Główna – Nakło nad Notecią–Bydgoszcz Główna jest jednym z najstarszych na ziemiach polskich. Powstał już w 1851 roku jako część Pruskiej Kolei Wschodniej Krzyż–Piła–Bydgoszcz–Tczew, której celem było połączenie Berlina z Prusami Wschodnimi. Toruń i Włocławek uzyskały połączenie kolejowe 10 lat później w wyniku budowy Kolei Warszawsko-Bydgoskiej.