Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa  (Przeczytany 16201 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 88
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« dnia: 22 Sierpnia 2020, 11:14:51 »
Aktualizacja: 03.08.2022

Wzorem tematu Trichlora, zakładam temat dotyczący CMK, aby nasza społeczność mogła na bieżąco dopingować i uczestniczyć w tworzeniu naszej Tedekowej wersji Centralnej Magistrali Kolejowej.
Z racji, iż coraz więcej jest zapytań o CMK oraz coraz więcej osób próbuje robić coś na "własną rękę", ten temat ma na celu zorganizowanie wspólnych prac tak, aby jak najwierniej udało się odwzorować całą CMK co do kilometra.

Obecnie podział CMK na scenerie prezentuje się następująco:

Scenerie wydane

Etap III:
  • Olszamowice - EmiK
  • Korytów, Szeligi + podg. Marków, Mszczonów - EmiK

Etap II:
Brak scenerii na II etapie

Etap I:
  • Biała Rawska + Strzałki - KPD
  • Opoczno Południowe + Pilichowice - KPD

Brak informacji o pracach:
  • Idzikowice + podg. Radzice, Drzewica - Ares
  • Zawiercie + Łazy - mistrzu
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia 2022, 11:29:55 wysłana przez emik »

Offline kojonek2

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Siła reputacji: 153
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
Odp: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Sierpnia 2020, 12:11:17 »
Co oznacza, cięcie na wysokości czujnika izolacii SBL? Będzie po prostu usuwany jeden odstęp? Jak wiadomo, td2 zaczyna ładowanie scenerii dopiero po minięciu ostatniego semafora na szlaku

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 88
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Odp: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Sierpnia 2020, 12:45:18 »
Nie cytujemy posta pod postem

//krzysiek9825

Stare uwagi, które przewidywały "rakowisko" w postaci zamienionej kolejności semaforów SBL ma granicy scenerii (czyli zwróconych do siebie, a nie odwróconych jak to normalnie się stosuje). Ogólnie podział następuje w połowie odstępów przed lub za wspomnianymi semaforami.
Poprawię tabelkę i wrzucę na nowo, żeby nie wprowadzała w błąd :)
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2021, 00:01:59 wysłana przez krzysiek9825 »

Offline Tomaszek_Lodz

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 561
  • Siła reputacji: 342
  • Tomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezes
Odp: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Sierpnia 2020, 21:28:36 »
Jakieś screeny z dotychczasowych prac?

Offline DeathPlanet99

  • Weteran
  • Wiadomości: 32
  • Siła reputacji: 99
  • DeathPlanet99 prezesDeathPlanet99 prezesDeathPlanet99 prezesDeathPlanet99 prezesDeathPlanet99 prezesDeathPlanet99 prezesDeathPlanet99 prezesDeathPlanet99 prezesDeathPlanet99 prezesDeathPlanet99 prezesDeathPlanet99 prezesDeathPlanet99 prezes
  • Intermodal drogą dla świata
Odp: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Sierpnia 2020, 22:14:18 »
Sam mieszkam przy CMK, więc chętnie bym ujrzał każdą z tych scenerii. Warto zauważyć, że w końcu będą to sensowne scenerie na duże prędkości, a więc w końcu nie trzeba będzie się wlec 70 km/h. Jak się uda to postaram także sam coś dorzucić do projektu.

Życzę powodzenia w tworzeniu tak śmiałego, lecz i potrzebnego, dzieła!
« Ostatnia zmiana: 27 Sierpnia 2020, 00:37:10 wysłana przez DeathPlanet99 »
I'll never be no one in my whole life.
Coś się robi: https://td2.info.pl/w-trakcie-prac/projekt-1001/

Offline platek

  • Weteran
  • Wiadomości: 14
  • Siła reputacji: 437
  • platek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezes
  • Gotów do odjazdu!
Odp: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Września 2020, 23:45:11 »
Mnie interesuję parę rzeczy. Jak rozwiążecie budowe zawiercia skoro przebiegi z stacją sąsiednią czyli łazami są ze sobą uzależniaone ze względu na małą odległość (pomiędzy semaforami wjazdowymi jest ok. 600m) i jak rozwiążecie specyficzną numeracje anglików na wyżej wymienionej stacji? (dwa numery rozjazdu na jeden anglik) Czy uda wam się zrobić realne odległości pomiędzy posterunkami na CMK czyli np 30 km szlaku?

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 88
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Odp: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Września 2020, 00:22:00 »
Nie cytujemy posta pod postem

//krzysiek9825

Zawiercie wykonuje Mistrzu, który zaczął wykonywać pracę zanim padł pomysł wykonania całej CMK. Z racji, iż dla mnie najważniejsze jest tylko, aby scenerie były podzielone w odpowiednich miejscach ze względu na kilometraż, nie wnikam w jaki sposób rozwiązany tam zostanie problem podwójnej numeracji anglików. Obstawiam, że niemal na pewno podany zostanie jeden na gruncie, a w nazewnictwie na pulpicie kostkowych będą "oryginalne" dwa (przy czym oryginalne w cudzysłowie, ponieważ ze względu, że nie posiadamy możliwości odwzorowania 1:1 pulpitu IZH-111, wersja wydana SPK zawierać będzie dużo elementów charakterystycznych dla "naszych" pulpitów).
Z tego co mi wiadomo również, Łazy są integralną częścią scenerii, czyli również będą dostępne w tym samym pliku .sc.

Podział szlaków pomiędzy poszczególnymi sceneriami jest tak opracowany, że na chwilę obecną bez problemu całe 225km linii nr 4 zmieścimy na 12 sceneriach.
Najtrudniejsze zadanie ma Maszn, gdyż musi zmieścić prawie 27km szlaku na scenerii Psary, tak więc bardzo dokładnie i pod odpowiednim kątem, musi ułożyć wszystkie podkłady.
Najłatwiejsze scenerie (i najkrótsze to Pilichowice, Strzałki i Biała Rawska).

Odpowiadając od razu na pytanie Tomaszek_Lodz. Screen'ów nie przewiduję tutaj wrzucać. Jak tylko pojawią się odpowiednie tematy na forum i gicie, opublikowane zostaną tutaj linki, gdyż pewnie tam znajdą się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące tej konkretnej scenerii i posterunków na niej się znajdujących.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2021, 00:03:52 wysłana przez krzysiek9825 »

Offline platek

  • Weteran
  • Wiadomości: 14
  • Siła reputacji: 437
  • platek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezesplatek prezes
  • Gotów do odjazdu!
Odp: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Września 2020, 10:22:14 »
Mnie interesuję parę rzeczy. Jak rozwiążecie budowe zawiercia skoro przebiegi z stacją sąsiednią czyli łazami są ze sobą uzależniaone ze względu na małą odległość (pomiędzy semaforami wjazdowymi jest ok. 600m) i jak rozwiążecie specyficzną numeracje anglików na wyżej wymienionej stacji? (dwa numery rozjazdu na jeden anglik) Czy uda wam się zrobić realne odległości pomiędzy posterunkami na CMK czyli np 30 km szlaku?
Zawiercie wykonuje Mistrzu, który zaczął wykonywać pracę zanim padł pomysł wykonania całej CMK. Z racji, iż dla mnie najważniejsze jest tylko, aby scenerie były podzielone w odpowiednich miejscach ze względu na kilometraż, nie wnikam w jaki sposób rozwiązany tam zostanie problem podwójnej numeracji anglików. Obstawiam, że niemal na pewno podany zostanie jeden na gruncie, a w nazewnictwie na pulpicie kostkowych będą "oryginalne" dwa (przy czym oryginalne w cudzysłowie, ponieważ ze względu, że nie posiadamy możliwości odwzorowania 1:1 pulpitu IZH-111, wersja wydana SPK zawierać będzie dużo elementów charakterystycznych dla "naszych" pulpitów).
Z tego co mi wiadomo również, Łazy są integralną częścią scenerii, czyli również będą dostępne w tym samym pliku .sc.

Podział szlaków pomiędzy poszczególnymi sceneriami jest tak opracowany, że na chwilę obecną bez problemu całe 225km linii nr 4 zmieścimy na 12 sceneriach.
Najtrudniejsze zadanie ma Maszn, gdyż musi zmieścić prawie 27km szlaku na scenerii Psary, tak więc bardzo dokładnie i pod odpowiednim kątem, musi ułożyć wszystkie podkłady.
Najłatwiejsze scenerie (i najkrótsze to Pilichowice, Strzałki i Biała Rawska).

Odpowiadając od razu na pytanie Tomaszek_Lodz. Screen'ów nie przewiduję tutaj wrzucać. Jak tylko pojawią się odpowiednie tematy na forum i gicie, opublikowane zostaną tutaj linki, gdyż pewnie tam znajdą się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące tej konkretnej scenerii i posterunków na niej się znajdujących.
To w takim razie to będzie najdłuższa stacja w td2 bo cała głowica stacji łazy posiada ok 8 km długości

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 88
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Odp: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Września 2020, 11:41:00 »
Ptaszki ćwierkają, że Ares rozpoczął pracę nad Idzikowicami łącząc je z podg. Radzice i st. Drzewica.

Offline Pizzojad3398

  • User
  • Wiadomości: 1
  • Siła reputacji: 88
  • Pizzojad3398 prezesPizzojad3398 prezesPizzojad3398 prezesPizzojad3398 prezesPizzojad3398 prezesPizzojad3398 prezesPizzojad3398 prezesPizzojad3398 prezesPizzojad3398 prezesPizzojad3398 prezesPizzojad3398 prezesPizzojad3398 prezes
Odp: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Września 2020, 14:08:42 »
A co z Warszawą, CMK to też Warszawa?

Online Maszn

  • Weteran
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 355
  • Maszn prezesMaszn prezesMaszn prezesMaszn prezesMaszn prezesMaszn prezesMaszn prezesMaszn prezesMaszn prezesMaszn prezesMaszn prezesMaszn prezes
Odp: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Września 2020, 14:13:48 »
Nie cytujemy posta pod postem

//krzysiek9825

CMK to linia kolejowa z Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia. Jak chcesz zdobyć więcej informacji to poczytaj sobie na semaforku.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2021, 00:04:34 wysłana przez krzysiek9825 »

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 88
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Odp: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Listopada 2020, 22:32:42 »
Grodzisk Mazowiecki już z obiema nogami w III etapie.

Więcej informacji na temat tej scenerii zostanie podane, jak autor utworzy odpowiedni temat na forum :)

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 88
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Odp: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Stycznia 2021, 08:01:26 »
Odświeżmy trochę te kocopoły jakimi jest projekt CMK.


- Opoczno Południowe - na II etapie ma już sprawdzaną sieć
- Górka Włodowska - również jest już na etapie sprawdzania sieci
- Włoszczowa Północ - ukończono układ torowy i do końca tygodnia powinna trafić do SSS na I etap. Razem z Włoszczową przygotowany został fragment LK61 na odcinku Żelisławice - Czarnce (przy czym mamy już aktualne Czarnce po przebudowie, która miała na celu przystosowanie podg. do bezpośredniego połączenia z Włoszczową Północ.

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 88
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Odp: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Stycznia 2021, 18:10:06 »
W dniu dzisiejszym Włoszczowa Północ trafiła na II etap i obecnie "sieciuje się".

Prawdopodobnie ruszyły też wstępne prace nad Pilichowicami ;)

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 88
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Odp: Projekt - Centralna Magistrala Kolejowa
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Lutego 2021, 21:16:47 »
Prawie miesiąc ciszy więc...
sceneria Korytów, Szeligi + podg. Marków i Mszczonów trafiła właśnie do SSS na I etap.