Train Driver 2
Dział ogólny => Scenerie => Wasza Twórczość => W trakcie prac => Wątek zaczęty przez: emik w 22 Sierpnia 2020, 11:14:51
-
Aktualizacja: 03.08.2022
Wzorem tematu Trichlora, zakładam temat dotyczący CMK, aby nasza społeczność mogła na bieżąco dopingować i uczestniczyć w tworzeniu naszej Tedekowej wersji Centralnej Magistrali Kolejowej.
Z racji, iż coraz więcej jest zapytań o CMK oraz coraz więcej osób próbuje robić coś na "własną rękę", ten temat ma na celu zorganizowanie wspólnych prac tak, aby jak najwierniej udało się odwzorować całą CMK co do kilometra.
Obecnie podział CMK na scenerie prezentuje się następująco:
Scenerie wydane
- Grodzisk Mazowiecki + podg. Józefinów, Pruszków, Żyrardów - autor: Krzys292 - https://td2.info.pl/scenerie/lcs-grodzisk-mazowiecki/msg78223/
- Pilichowice - autor: krzysiek_polish_driver & DoZymus - https://td2.info.pl/scenerie/pilichowice-projekt-cmk/
- Włoszczowa Północ + podg. Knapówka + Żelisławice, podg. Czarnce - autor: EmiK & DoZymus - https://td2.info.pl/scenerie/wloszczowa-polnoc-projekt-cmk/msg77336
- Psary + podg. Starzyny - autor: krzysiek_polish_driver & DoZymus - https://td2.info.pl/w-trakcie-prac/psary-projekt-cmk/
- Góra Włodowska - autor: DoZymus - https://td2.info.pl/scenerie/gora-wlodowska-projekt-cmk/
Etap III:
- Olszamowice - EmiK
- Korytów, Szeligi + podg. Marków, Mszczonów - EmiK
Etap II:
Brak scenerii na II etapie
Etap I:
- Biała Rawska + Strzałki - KPD
- Opoczno Południowe + Pilichowice - KPD
Brak informacji o pracach:
- Idzikowice + podg. Radzice, Drzewica - Ares
- Zawiercie + Łazy - mistrzu
-
Co oznacza, cięcie na wysokości czujnika izolacii SBL? Będzie po prostu usuwany jeden odstęp? Jak wiadomo, td2 zaczyna ładowanie scenerii dopiero po minięciu ostatniego semafora na szlaku
-
Nie cytujemy posta pod postem
//krzysiek9825
Stare uwagi, które przewidywały "rakowisko" w postaci zamienionej kolejności semaforów SBL ma granicy scenerii (czyli zwróconych do siebie, a nie odwróconych jak to normalnie się stosuje). Ogólnie podział następuje w połowie odstępów przed lub za wspomnianymi semaforami.
Poprawię tabelkę i wrzucę na nowo, żeby nie wprowadzała w błąd :)
-
Jakieś screeny z dotychczasowych prac?
-
Sam mieszkam przy CMK, więc chętnie bym ujrzał każdą z tych scenerii. Warto zauważyć, że w końcu będą to sensowne scenerie na duże prędkości, a więc w końcu nie trzeba będzie się wlec 70 km/h. Jak się uda to postaram także sam coś dorzucić do projektu.
Życzę powodzenia w tworzeniu tak śmiałego, lecz i potrzebnego, dzieła!
-
Mnie interesuję parę rzeczy. Jak rozwiążecie budowe zawiercia skoro przebiegi z stacją sąsiednią czyli łazami są ze sobą uzależniaone ze względu na małą odległość (pomiędzy semaforami wjazdowymi jest ok. 600m) i jak rozwiążecie specyficzną numeracje anglików na wyżej wymienionej stacji? (dwa numery rozjazdu na jeden anglik) Czy uda wam się zrobić realne odległości pomiędzy posterunkami na CMK czyli np 30 km szlaku?
-
Nie cytujemy posta pod postem
//krzysiek9825
Zawiercie wykonuje Mistrzu, który zaczął wykonywać pracę zanim padł pomysł wykonania całej CMK. Z racji, iż dla mnie najważniejsze jest tylko, aby scenerie były podzielone w odpowiednich miejscach ze względu na kilometraż, nie wnikam w jaki sposób rozwiązany tam zostanie problem podwójnej numeracji anglików. Obstawiam, że niemal na pewno podany zostanie jeden na gruncie, a w nazewnictwie na pulpicie kostkowych będą "oryginalne" dwa (przy czym oryginalne w cudzysłowie, ponieważ ze względu, że nie posiadamy możliwości odwzorowania 1:1 pulpitu IZH-111, wersja wydana SPK zawierać będzie dużo elementów charakterystycznych dla "naszych" pulpitów).
Z tego co mi wiadomo również, Łazy są integralną częścią scenerii, czyli również będą dostępne w tym samym pliku .sc.
Podział szlaków pomiędzy poszczególnymi sceneriami jest tak opracowany, że na chwilę obecną bez problemu całe 225km linii nr 4 zmieścimy na 12 sceneriach.
Najtrudniejsze zadanie ma Maszn, gdyż musi zmieścić prawie 27km szlaku na scenerii Psary, tak więc bardzo dokładnie i pod odpowiednim kątem, musi ułożyć wszystkie podkłady.
Najłatwiejsze scenerie (i najkrótsze to Pilichowice, Strzałki i Biała Rawska).
Odpowiadając od razu na pytanie Tomaszek_Lodz. Screen'ów nie przewiduję tutaj wrzucać. Jak tylko pojawią się odpowiednie tematy na forum i gicie, opublikowane zostaną tutaj linki, gdyż pewnie tam znajdą się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące tej konkretnej scenerii i posterunków na niej się znajdujących.
-
Mnie interesuję parę rzeczy. Jak rozwiążecie budowe zawiercia skoro przebiegi z stacją sąsiednią czyli łazami są ze sobą uzależniaone ze względu na małą odległość (pomiędzy semaforami wjazdowymi jest ok. 600m) i jak rozwiążecie specyficzną numeracje anglików na wyżej wymienionej stacji? (dwa numery rozjazdu na jeden anglik) Czy uda wam się zrobić realne odległości pomiędzy posterunkami na CMK czyli np 30 km szlaku?
Zawiercie wykonuje Mistrzu, który zaczął wykonywać pracę zanim padł pomysł wykonania całej CMK. Z racji, iż dla mnie najważniejsze jest tylko, aby scenerie były podzielone w odpowiednich miejscach ze względu na kilometraż, nie wnikam w jaki sposób rozwiązany tam zostanie problem podwójnej numeracji anglików. Obstawiam, że niemal na pewno podany zostanie jeden na gruncie, a w nazewnictwie na pulpicie kostkowych będą "oryginalne" dwa (przy czym oryginalne w cudzysłowie, ponieważ ze względu, że nie posiadamy możliwości odwzorowania 1:1 pulpitu IZH-111, wersja wydana SPK zawierać będzie dużo elementów charakterystycznych dla "naszych" pulpitów).
Z tego co mi wiadomo również, Łazy są integralną częścią scenerii, czyli również będą dostępne w tym samym pliku .sc.
Podział szlaków pomiędzy poszczególnymi sceneriami jest tak opracowany, że na chwilę obecną bez problemu całe 225km linii nr 4 zmieścimy na 12 sceneriach.
Najtrudniejsze zadanie ma Maszn, gdyż musi zmieścić prawie 27km szlaku na scenerii Psary, tak więc bardzo dokładnie i pod odpowiednim kątem, musi ułożyć wszystkie podkłady.
Najłatwiejsze scenerie (i najkrótsze to Pilichowice, Strzałki i Biała Rawska).
Odpowiadając od razu na pytanie Tomaszek_Lodz. Screen'ów nie przewiduję tutaj wrzucać. Jak tylko pojawią się odpowiednie tematy na forum i gicie, opublikowane zostaną tutaj linki, gdyż pewnie tam znajdą się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące tej konkretnej scenerii i posterunków na niej się znajdujących.
To w takim razie to będzie najdłuższa stacja w td2 bo cała głowica stacji łazy posiada ok 8 km długości
-
Ptaszki ćwierkają, że Ares rozpoczął pracę nad Idzikowicami łącząc je z podg. Radzice i st. Drzewica.
-
A co z Warszawą, CMK to też Warszawa?
-
Nie cytujemy posta pod postem
//krzysiek9825
CMK to linia kolejowa z Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia. Jak chcesz zdobyć więcej informacji to poczytaj sobie na semaforku (https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Linia_kolejowa_nr_4_Grodzisk_Mazowiecki_-_Zawiercie).
-
Grodzisk Mazowiecki już z obiema nogami w III etapie.
Więcej informacji na temat tej scenerii zostanie podane, jak autor utworzy odpowiedni temat na forum :)
-
Odświeżmy trochę te kocopoły jakimi jest projekt CMK.
- Opoczno Południowe - na II etapie ma już sprawdzaną sieć
- Górka Włodowska - również jest już na etapie sprawdzania sieci
- Włoszczowa Północ - ukończono układ torowy i do końca tygodnia powinna trafić do SSS na I etap. Razem z Włoszczową przygotowany został fragment LK61 na odcinku Żelisławice - Czarnce (przy czym mamy już aktualne Czarnce po przebudowie, która miała na celu przystosowanie podg. do bezpośredniego połączenia z Włoszczową Północ.
-
W dniu dzisiejszym Włoszczowa Północ trafiła na II etap i obecnie "sieciuje się".
Prawdopodobnie ruszyły też wstępne prace nad Pilichowicami ;)
-
Prawie miesiąc ciszy więc...
sceneria Korytów, Szeligi + podg. Marków i Mszczonów trafiła właśnie do SSS na I etap.
-
Miesiąc w miesiąc.. czyli:
- sieciujemy Korytów, Szeligi, które trafiły na II etap :)
-
Góra Włodowska jest obecnie na III etapie i zdecydowanie jej bliżej do wydania niż ZWB
Na I etap trafiły Pilichowice w wykonaniu Krzysiek_Polish_Driver. Sceneria ukończone ma pierwsze 2 etapy i zanim oficjalnie dotrze do III etapu, to poszukiwany jest otoczeniowiec dla tej scenerii. Więcej szczegółów u KPD.
Rozpoczęły się również prace przygotowawcze nad Olszamowicami dzięki czemu cały odcinek Opoczno - Knapówka będzie w trakcie prac.
Z racji braku odpowiedzi uznaję, że sceneria Strzałki trafia do puli wolnych scenerii. Jeżeli ktoś jest zainteresowany rozpoczęciem prac na ww posterunku zapraszam do kontaktu :)
Biała Rawska obecnie jeszcze jest w rezerwacji. Losy scenerii powinny wyjąśnić się do kolejnej aktualizacji tematu.
-
Mała comiesięczna aktualizacja tematu.
Najważniejsza informacja: Góra Włodowska wydana. Moim zdaniem DoZymus wykonał bardzo fajną robotę zarówno jeżeli chodzi o końcowe otoczenie jak i tempo prac nad całością.
Z informacji dodatkowych to rozpoczęły się ponownie prace nad Białą Rawską i Strzałkami.
-
Aktualizacja z początkiem nowego miesiąca:
Większość z Was już widziała, część testowała - posterunek Pilichowice ujrzał światło dzienne. Bardzo dobra robota Panowie :)
Ponadto Strzałki autorstwa krosyl8 trafiły na 1 etap.
Szukam dodatkowo otoczeniowca, który byłby zainteresowany wykonaniem otoczenia do scenerii Włoszczowa Północ. Wstępny początek prac nad otoczeniem przewidziany jest na początek lipca.
Po szczegóły i ustalenia zapraszam na PW lub MM.
-
Comiesięczna aktualizacja "delikatnie" się opóźniła, więc szybka relacja z prac nad projektem:
- Włoszczowa Północ jest już po pierwszym sprawdzającym - jeszcze jeden i przechodzimy na 3 etap
- na Szeligach ukończona została sieć i czekam na sprawdzenie
- KPD przejął budowę scenerii Psary i po rozszerzeniu jej o posterunek Starzyny (który to już w tym symulatorze ?!?) ukończył prace nad 1 i 2 etapem. Obecnie sprawdzana jest już sieć.
Do powyższych scenerii wstępnie zgłosił się DoZymus, aby wykonać otoczenie, więc wszystkie znaki na niebie mówią, że to chyba spod jego ręki wyjdzie otoczenie całej CMKi ;)
Z ciekawostek - na scenerii Szeligi znajduje się fragment linii nr 12 (podg. Marki i stacja Mszczonów). Z racji, iż od Mszczonowa do budowanych Skierniewic z projektu ŁKA jest "rzut beretem" w postaci stacji Puszcza Mariańska - owy brakujący fragment linii został już wybudowany i obecnie jest na 3cim etapie.
-
W gwoli ścisłości: zadeklarowałem się do Włoszczowy, a później ewentualnie do Psar, jeżeli ktoś chętny na wykonanie otoczenia tam się znajdzie, odstąpię bez problemu ;)
-
Prawie listopad, tak więc... aktualizacja :)
Włoszczowa Północ wraz z przyległymi posterunkami trafiła na 3ci etap, a tym samym w ręce DoZymusa i oczekuje na otoczenie. Jak będzie można już pochwalić się jakimiś skrawkami terenu, powstanie odpowiedni temat na forum zawierający informacje m.in. o dostępności ect.
Korytów, Szeligi wraz z podg. Marki i post. Mszczonów również jest na 3cim etapie i czeka na wykonawcę otoczenia.
Na trzeci etap zbliżają się Psary w wykonaniu KPD. Brakuje 1 ptaszka przy sieci i również DoZymus zajmie się otoczeniem.
Na drugi etap natomiast trafiły Olszamowice i obecnie się sieciują.
Z informacji jakie do mnie dotarły na chwilę obecną wstrzymane są prace nad Zawierciem i Łazami. Obecnie jednak owa sceneria nie trafi do otwartej puli "oczekuje na konstruktora", gdyż ponownej analizie trzeba podać podział scenerii.
-
CMK w Tedeku?
Powiem tyle. To będzie spełnienie marzeń każdego szanującego się fanatyka modernów lub Szymankowszczyznic :P
-
Panowie, wielkie brawa dla was.
Jeśli wprowadzony zostanie SWDR5, a w nim stałe blokady to mam nadzieję, że będzie można przejechać CMK od Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia bez przeszkód.
-
Dawno nic nie było na temat projektu :)
Gratulacje Krzysiek_Polish_Driver oraz DoZymus za kolejną wydaną scenerię! Pliki do pobrania oraz wątek na temat Psar macie pod linkiem https://td2.info.pl/w-trakcie-prac/psary-projekt-cmk/ (https://td2.info.pl/w-trakcie-prac/psary-projekt-cmk/).
Wracając do pozostałych tematów. Z racji, na rezygnację z prowadzenia prac przez poprzedniego autora Biała Rawska czeka na kilka drobnych poprawek i trafi na I etap.
Dzisiaj pojawiła się kompletna (i trochę opóźniona) sieć do Olszamowic więc i tutaj prace ponownie ruszyły.
DoZymus bardzo sprawnie (i zadziwiająco szybko) zabrał się za otoczeniowanie Włoszczowy Północ. Przy takim tempie możliwe, że zajączek przyniesie nową scenerię ;)
Korytów/Szeligi nadal oczekują na odważnego otoczeniowca, więc zainteresowanych posiadających większe doświadczenie niż postawienie 4 drzewek - zapraszam do kontaktu na PW/MM.
-
Ja mieszkam w Łazach i mam kontakty to coś moge pomóc
-
Jak pewnie zauważyliście, wczoraj wydana została sceneria Włoszczowa Północ. Wraz z sąsiadującymi Psarami i (dalej) Górą Włodowską daje to ponad 70km ciągłej, realnej siatki połączeń po CMK. Twórcy ręcznych i realnych RJtów - do dzieła!
Od siebie, chciałbym kolejny raz podziękować DoZymusowi za błyskawiczne wykonanie otoczenia (patrząc na długość szlaków). Na szczęście to nie ostatnie CMKowe otoczenie w jego wykonaniu, a przy tym tempie prac, kolejne kilometry powinny zostać oddane do użytku jeszcze do końca roku :)
-
Pojawił się oficjalny wątek z wydaniem LCS Grodzisk Mazowiecki (https://td2.info.pl/scenerie/lcs-grodzisk-mazowiecki/msg78223/) więc czas na małe podsumowanie obecnych prac w Projekcie :)
Włoszczowa Północ udostępniona zostanie dla wszystkich Użytkowników, po wydaniu nowej wersji symulatora.
podg. Pilichowice przechodzą obecnie małe "przemeblowanie" i są "scalane" ze scenerią Opoczno Południowe. Będą dostępne jako osobna sceneria do czasu wydania wspomnianego Opoczna.
Niewydane jeszcze Strzałki również przechodzą modernizację, w trakcie której połączone zostaną ze scenerią Biała Rawska. Dzięki temu na CMK unikniemy niepotrzebnych scenerii z samymi przejściami dyspozytorskimi.