Autor Wątek: Info: Projekt: Zakopianka  (Przeczytany 9978 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 864
  • Siła reputacji: 109
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Projekt: Zakopianka
« dnia: 05 Stycznia 2023, 16:55:57 »
Kronika post #0 - Wstęp

Od już blisko dwóch lat, powolutku, wraz z @Stasiu oraz ostatnio również @Eugenio07 toczą się prace nad projektem obejmującym docelowo swoim zasięgiem całość kolejowej Zakopianki (D29-97/98/99), wraz z przyległościami (D29-117/94, kontynuacja linii 97 w stronę Żywca). Całość odwzorowywana głównie na okolice roku 2009, z pewnymi odchyleniami czasowymi w pojedynczych miejscach. Docelowa długość odwzorowanych realnych szlaków to około 240km. Scenerie, oprócz spełniania wymaganych standardów, powstają nie tylko w oparciu o oryginalną dokumentację techniczną ale również o dane geodezyjne, w tym numeryczny model terenu. Obiekty dedykowane w swoim czasie ;) . Kolejne etapy prac nad projektem będziemy przedstawiać w tym wątku, w formie kroniko-postów.

Zawartość projektu, podział na scenerie i ich stany zaawansowania:

Krakowski węzeł Kolejowy;

Kraków Główny+Kraków Olsza+Kraków Przedmieście+Kraków Łęg+Kraków Główny Towarowy+Kraków Mydlniki+Kraków Lotnisko [Sceneria przygotowywana do E1]
Kraków Batowice [Prace nierozpoczęte]
Kraków Nowa Huta [Prace nierozpoczęte]
Kraków Płaszów+Kraków Bonarka+Kraków Swoszowice+Kraków Prokocim Towarowy+Kraków Bieżanów+Gaj+Wieliczka [Sceneria przygotowywana do E2]
Podłęże [Prace nierozpoczęte]

D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie);

Kraków Płaszów[Sceneria przygotowywana do E2]
Skawina+Podbory Skawińskie  [Sceneria przygotowywana do E2]

D29-97 (odcinek Skawina - Sucha Beskidzka);

Skawina [Sceneria przygotowywana do E2]
Radziszów+Leńcze [E3]
Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona [Sceneria przygotowywana do E2]
Stryszów+Stronie [E3]
Skawce [Sceneria wydana]
Sucha Beskidzka [E3]

D29-98;

Sucha Beskidzka [E3]
Maków Podhalański [E3]
Osielec [Sceneria przygotowana do E2]
Jordna+Skawa [Sceneria przygotowana do E2]
Chabówka [Sceneria przygotowywana do E2]

D29-99;

Chabówka [Sceneria przygotowywana do E2]
Raba Wyżna+Sieniawa+Lasek [Sceneria przygotowywana do E2]
Nowy Targ+Szaflary [Sceneria przygotowywana do E2]
Biały Dunajec+Poronin [Sceneria przygotowywana do E2]
Zakopane [E3]

D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Wadowice);

Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona [Sceneria przygotowywana do E2]
Wadowice [E3]

Schemat całego projektu:




FAQ

Kiedy krakuf? - Jak pojawi się czas i moce przerobowe.

Czy potrzebujesz pomocy przy pracach? - Chętnie. Przyda się pomoc zwłaszcza od osób "wszechstronnie wykształconych" w budowaniu scenerii, z naciskiem na izolacje, pulpity oraz otoczenie.

Po co komu tyle jednotorów? - Nam do rzycia.

Jakiś kontakt, możliwość porozmawiania z osobami zaangażowanymi w projekt? - Mamy swój discord

Peace.

Kronika post #1 - Chabówka

W ostatnich dniach rozpoczęły się prace nad scenerią Chabówka, zasięgiem obejmującą jedynie stację w Chabówce oraz przystanek w Rabce Zdroju. Na ten moment sceneria jest przygotowywana na poziomie E1. Do SSS trafi w nadchodzących tygodniach - po ukończeniu prac nad pobocznymi projektami. Pracy nad scenerią na ten moment podejmuje się jedynie @trainfun09. Na poniższych screenach prezentujemy ukończony układ torowy wraz z profilami, rozmieszczone USRK oraz podstawowe wskaźniki ogólnoeksploatacyjne.




Spoiler: pokaż






Peace.
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2024, 00:06:35 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Online KtoTam39

  • User
  • *
  • Wiadomości: 72
  • Siła reputacji: 190
  • KtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezes
  • No niby co ja mam tu napisać?
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Stycznia 2023, 19:56:19 »
Chwała wam za to, że w końcu ktoś ruszył Małopolskę. Nie mogę się doczekać kRakowa i górskich szlaków, powodzenia w pracach!
Kryniczanka na zawsze w serduszku <3

Online trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 864
  • Siła reputacji: 109
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Stycznia 2023, 00:09:21 »
Kronika post #2 - Gubałówka już nie łysa

Udało się opracować sprawną metodę wstawiania dużej ilości drzew na scenerię - dowolnych ich typów, dowolnej ich ilości oraz miejsca na scenerii. Ponieważ proces odbywa się na podstawie jedynie zagęszczenia ilości punktów w terenie (kolokwialnie - zagęszczenie ilości terrainpointów w programie zewnętrznym, konkretnie blenderze) to żadne drzewko również nad nim nie lata. Każdy ma oczywiście losowy obrót, a sama ich ilość w końcowym procesie obróbki jest odpowiednio optymalizowana dla uzyskania odpowiednich efektów. Na pierwszy ogień poszedł oczywiście masyw Gubałówki w Zakopanem, posadziliśmy na nim 28 tysięcy drzew, przez co sceneria jest już znacznie mniej łysa. Niestety ze względu na chęć utrzymania grywalności nie ma co liczyć na drzewka na odległym już o 7km masywie Giewontu, jak i całych Tatr. Byłoby to dla niektórych zabójstwo ze szczególnym okrucieństwem ;). Do końca prac nad samą scenerią coraz bliżej, na dniach zakończone powinny zostać pracę, a sceneria przejść finalizację w SSS.

Z życia samego projektu - @Eugenio07 rozpoczął pracę nad scenerią "Radziszów", w której skład wchodzą Radziszów oraz Leńcze. Prace związane z budową układu torowego na tej scenerii zostały już zakończone. @Kacperb natomiast przystąpił do kontynuacji prac nad scenerią "Skawina". Ze względu na trudne warunki miejscowe, zdecydowaliśmy również o połączeniu posterunków Skawina oraz Podbory Skawińeskie - nachodzenie na siebie tarcz ostrzegawczych oraz przystanek (mimo iż wyłączony z eksploatacji na okres odwzorowywany na scenerii). Dobiegają końca prace nad scenerią Zakopane (@trainfun09).




Spoiler: pokaż






« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2024, 00:07:17 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Online trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 864
  • Siła reputacji: 109
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Lutego 2023, 23:52:50 »
Kronika post #3 - Przez przełęcz na Podhale

Zakończone zostały prace nad układem torowym scenerii które tworzą wspólnie całość linii kolejowej 99. Zakopane bowiem jest już na krańcu prac, a Chabówka została zaprezentowana w poście #1. Dziś prezentujemy zatem trzy scenerie - "Przełęcz Sieniawska" (w składzie Raba Wyżna, Sieniawa, Lasek), "Nowy Targ" (w składzie Nowy Targ, Szaflary), oraz "Biały Dunajec" (w składzie Biały Dunajec, Poronin). Przez ilość posterunków zaskakujące może być, iż scenerii jest tylko trzy. Tutaj jednak w grę o podział wchodzą jednak trzy kwestie - warunki terenowe (nagłe zmiany pochyleń, przykładowo pomiędzy Przełęczą Sieniawską a Nowym Targiem podział wykonany jest na chwile przed kilkukilometrowym podjazdem o 25 promili), bliskość niektórych posterunków (kuriozalne wręcz nachodzenie na siebie tarcz ostrzegawczych pomiędzy Poroninem a Białym Dunajcem), oraz usprawnienie prac połączone z niechęcią do wydawania identycznych posterunków na osobnych sceneriach (Raba Wyżna, Sieniawa, Lasek - każda ze stacji posiada urządzenia przekaźnikowe, i identyczne pulpity). Z ciekawostek:

  • Sceneria "Przełęcz Sieniawska" na ten moment posiada największe w Td2 względnie przewyższenie wysokości - 203.99m, oraz zjazd o 115m.
  • Stan na który odwzorowywana jest linia umożliwi między innymi zawarcie odcinka Nowy Targ - Poronin przed obniżeniem prędkości szlakowej w 2015 roku. Przedtem bowiem przez całe 23km obowiązywało 100km/h, jednak podczas prac związanych między innymi z wymianą infrastruktury peronowej małej oraz wskaźników (w tym wyplewianie czarnych W27) prędkość obniżono do 70-90km/h.
  • Scenerie "Nowy Targ" oraz "Biały Dunejc" będą posiadać dosyć ciekawe połączenia urządzeń, tj. w obu przypadkach urządzeń przekaźnikowych z kluczowymi. Szczegóły rozwiązania tego problemu przedstawimy w dalszych postach.
  • Stan na który odwzorowany zostanie Nowy Targ (2009) umożliwi odtworzenie całego zespołu bocznic, gdzie zdecydowana większość z nich już dziś nie istnieje. Wiąże się z tym też interesujący fakt - wówczas częstym widokiem na linii 99 był ruch towarowy, dziś już praktycznie nie istniejący. Oznacza to możliwość zmierzenia się w Td2 ze wspomnianym w pierwszym punkcie przewyższeniem podczas jazdy bruttem.




Spoiler: pokaż











« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2024, 00:08:22 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline jacekmk

  • User
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 24
  • jacekmk dróżnik przejazdowyjacekmk dróżnik przejazdowyjacekmk dróżnik przejazdowyjacekmk dróżnik przejazdowy
Odp: Zakopane (Projekt: Zakopianka)
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Marca 2023, 20:27:46 »
Czy w Chabówce będzie jak w realu oblot oraz czy będzie skansen taboru?

Online Stasiu

  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 496
  • Siła reputacji: 670
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Marca 2023, 22:09:59 »
Pociąg wystartuje jak helikopter, obróci się i wróci na tory ;)

Na poważnie: zarówno w Chabówce, jak i w Suchej Beskidzkiej będą obloty, a jak SWDR nie pokrzyżuje nam planów to EZT pojadą aż do Rabki. Czy będzie skansen — będzie, ale ile będzie skansenu w skansenie to zależy od hojności edytora. Możemy obiecać, że się postaramy.

Online trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 864
  • Siła reputacji: 109
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Kwietnia 2023, 01:30:28 »
Kronika post #4 - Z Rowu Skawińskiego na Beskid Makowski

W ostatnim czasie udało się zakończyć prace nad scenerią Zakopane. Została ona wydana z dostępem dla osób autoryzowanych. Do etapu III dotarły Wadowice. Obecnie trwają prace nad otoczeniem, a sceneria jest pod ręką moją, @mat517 i @janusz1321; których swoją drogą ciepło witamy w zespole projektu. Z prac "masowych" - silnie rozwija się objęty projektem odcinek linii 97 (Skawina - Sucha Beskidzka). Ponieważ na gitlabie 4 z 7 składających się na niego scenerii dotarło do etapu III, to właśnie ten odcinek zostanie jako pierwszy ukończony. Obecny stan jego zaawansowania przedstawia się następująco:



Z ciekawostek:

  • Odcinek przebiega przez kilka krain fizycznogeograficznych, m.in.: Rów Skawiński, Pogórze Wielickie, Beskid Mały i Makowski.
  • Szlak pomiędzy Kalwarią Zebrzydowską Lanckoroną a Stryszowem ma charakterystykę podobną do przejścia linii 99 przez Przełęcz Sieniawską - również mamy tu do czynienia z najpierw długim i stromym (16-20 promili) podjazdem po stokach Gór Kalwaryjskich, a następnie zjazdem do doliny Skawy.
  • Pomiędzy Stryszowem a Suchą Beskidzką do 2014 roku istniała stacja Skawce. Została zlikwidowana podczas przekładania linii kolejowej w związku z budową Jeziora Mucharskiego. Projekt odwzorowuje ten odcinek właśnie na stan historyczny, konkretnie 2008 rok, gdzie prace nie były jeszcze zaawansowane. Sceneria Skawce dostanie przy okazji prac nad linią 97 revamp, w tym teren z NMT.
  • Od stacji Skawce pociągi zmierzające do Zakopanego rozpoczynają 80 km podróż wzdłuż rzeki Skawy. Taka możliwość będzie również istniała w symulatorze, po zakończeniu prac nad odcinkiem Skawce — Chabówka (prawdopodobnie najdłuższe odwzorowanie rzeki w Td2).

Na koniec warto również dodać, iż jeśli nie liczyć Krakowa, to do pełnej przejezdności po projekcie wymagane jest zbudowanie układu torowego na 3 sceneriach - Skawina, Osielec oraz Jordanów.




Spoiler: pokaż






































Przypominamy również, iż mamy discorda
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2024, 00:09:28 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Online trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 864
  • Siła reputacji: 109
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Lipca 2023, 01:00:00 »
Kronika post #5 - Co dziesięć siudemek to nie jedna

Podczas zapowiadanych ostatnio prac przy linii 97 pojawił się pomysł, aby ten zakres rozszerzyć. I tak przez ostatnie 3 tygodnie, wspólnymi siłami, ze wsparciem wymienionych niżej osób, udało się doprowadzić prawie całość projektu (poza węzłem krakowskim) do jednolitego stanu. Stanu, w którym na całym odcinku od Skawiny do Zakopanego rozwieszona jest sieć trakcyjna, przygotowane są urządzenia srk, zabudowana jest w większości infrastruktura peronowa, oświetleniowa, żadna sceneria nie wymyka się spod ostatnich aktualizacji standardów, a całość okraszona jest klasycznie terenem z danych NMT. Dzięki temu przedsięwzięciu jedyne co pozostało do prac, nie licząc oczywiście potrzeby weryfikacji części scenerii przez SSS, to otoczenie które sukcesywnie będzie się pojawiać począwszy od wspomnianych już w poprzednim poście scenerii wchodzących w skład linii 97. Wspomniane trzy tygodnie to nieco wydłużony "challenge", który zakładał nic innego, jak nieustanną przez ten okres pracę. Dołożyły się do niej następujące osoby (kolejność alfabetyczna):

- EUgenio07
- Kuba6396
- Krzysiek_Polish_Driver
- JAN21
- leon78513
- mat517
- melolo123
- pawebrzoza1
- Stasiu

Przez omawiany okres powstało:

- 85km sieci trakcyjnej. Szczególne podziękowania dla EUgenio07, leon78513, KPD, melolo123;
- Trzy scenerie ułożone od zera. Szczególne podziękowania dla pawebrzoza1;
- 4 scenerie wyciągnięte z archiwum sprzed kilku lat, dostosowane do wytycznych. Szczególne podziękowania dla EUgenio07, Stasiu, Kuba6396;
- 105km (mierząc po torze) terenu. Szczególne podziękowania dla JAN21 (eu07.pl);
- 5 nieprzespanych nocy;
- Habufkus Hbf;

Co dalej? W najbliższą niedzielę (09.07, godzina 18:00-) na naszym serwerze discord odbędzie się live z dostosowywania pod nowe wytyczne Zakopanego, podczas którego będzie można podyskutować na tematy bardziej, bądź mniej związane z projektem. Na przełomie lipca i sierpnia planowana jest transmisja na youtube z przejazdu po całości dotychczas wykonanej pracy (najprawdopodobniej jazda służbowym z Wadowic do Krakowa, oraz osobowym z Krakowa do Zakopanego). Zadanie to jest jednak dość skomplikowane logistycznie, oraz wymaga szeregu dalszych prac przy sceneriach. Dlatego brak na ten moment ustalonego terminu. Sukcesywnie prowadzone są prace nad kolejnymi sceneriami. Na dniach, do SSS trafią aktualizacje Makowa Podhalańskiego, Suchej Beskidzkiej oraz Stryszowa. Z linii 97, nad którą obecnie skupiają się prace, w systemie brakuje jedynie Kalwarii Zebrzydowskiej oraz Skawiny. Te scenerie zostaną zgłoszone w stosownym czasie.


Screeny. Tym razem dość dużo, dlatego przygotowałam mini-albumy. Posegregowane są one na poszczególne linie, a nad każdym albumem widnieje symboliczne zdjęcie.

Linia kolejowa 97


Spoiler: pokaż

































Linia kolejowa 98


Spoiler: pokaż























Linia kolejowa 99


Spoiler: pokaż






















.




« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2024, 00:17:56 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Online trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 864
  • Siła reputacji: 109
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Października 2023, 11:30:13 »
Kronika post #6 - Barbakan, część I

Jakiś czas temu, równolegle do prac nad resztą projektu, rozpoczęły się prace nad Krakowskim Węzłem Kolejowym. Oprócz zakopianki z Krakowa wybiega duża ilość relacji na cały kraj. Dodatkowo o pracach zdecydowała też potrzeba uzupełnienia zapasu dużych scenerii. Od kilku miesięcy na mapie zobrazowania realnych scenerii znaleźć można było już podział węzła. Więcej na ten temat niżej. Na ten moment na poziomie etapu I ułożone są scenerie "Kraków Główny" oraz "Kraków Płaszów" - Czyli defacto prawie połowa węzła. Poziom zaawansowania to etap I + rozpoczęte prace nad siecią trakcyjną. Lata odwzorowania to okolice roku 2012. Mimo szczerej chęci odwzorowania na lata późniejsze, należało jednak pójść na kompromisy. Po 2012 stopniowo pojawiały się różne ograniczenia, urządzenia, bądź prace przy infrastrukturze, które skutecznie ograniczyły miejsca w których można oddzielić od siebie scenerie. Dzięki temu zabiegowi jednak, możliwe było podzielenie skutkujące sensownymi szlakami, bez ucięcia na głowicy następnego posterunku, albo dzikich, skróconych dróg hamowania. Mimo wszystko scenerie są nie mniej ciekawe - można się przejechać chociażby zmodernizowaną już wówczas linią do Wieliczki, bądź szynobusem odwieźć pasażerów na lotnisko Balice. Na sceneriach znalazła się też linia do elektrociepłowni Łęg, oraz niegdyś jedna z największych stacji towarowych w Polsce - Kraków Prokocim. Odwzorowanie USRK będzie ewaluować. Większość posterunków to oczywiście urządzenia przekaźnikowe, jednak nieuniknione będą skrzyżowania z urządzeniami mechanicznymi i komputerowymi - jest to wciąż kwestia dyskusyjna.

W dniu dzisiejszym prezentujemy pierwszą cząstkę na które węzeł został podzielony - Kraków Główny. Na scenerię składają się posterunki:

- Kraków Główny
- Kraków Przedmieście
- Kraków Olsza
- EC Łęg
- Kraków Główny Towarowy
- Kraków Łobzów
- Kraków Mydlniki
- Kraków Balice MPL


Na mapie zobrazowania realnych scenerii wygląda to tak:





Dzięki wspomnianym już doborze lat odwzorowanie możliwe było wydzielenie posterunków, nawet w tak newralgicznych miejscach jak linia średnicowa. Najbardziej problematyczna jest linia 95, która mimo zaznaczenia na mapie, na odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Batowice nie znajdzie swojego odwzorowania w symulatorze. Jest tak ze względu na potrzebę podziału w miejscu w którym linia ta krzyżuje się z linią nr 8. Tutaj na szczęście znów pojawia się temat odwzorowania - gdy prześledzimy historię linii 95, okazuje się że do końca 2012 roku ten odcinek pozostawał zamknięty. Od 1997 roku nie miał on szczęścia, i kilkukrotnie osuwały się nasypy. Problem ten ostatecznie rozwiązała modernizacja zakończona właśnie pod koniec wspomnianego roku. Na scenerii linia znajdzie się więc w stanie modernizacji, i nie będzie ona eksploatowana.

Co do charakterystyk scenerii, na chwilę obecną:

- Prostokąt o wymiarach 13x8km
- 8 posterunków
- Sterowanie hybrydą SCS/SPK (kwestia nadal dyskusyjna)
- 4 szlaki dwutorowe, zelektryfikowane, 2xPBL, 2xSBL
- Prędkości szlakowe od 20km/h (bocznica EC Łęg) do 120km/h (odcinek Kraków Mydlniki - Kraków Główny Towarowy)



Screeny, galeria podzielona na posterunki.

Stacja Kraków Główny

Spoiler: pokaż











Stacja Kraków Główny Towarowy

Spoiler: pokaż







Posterunek odstępowy Kraków Łobzów

Spoiler: pokaż




Kraków Mydlniki (R50)

Spoiler: pokaż




Stacja Kraków Mydlniki

Spoiler: pokaż










Stacja Kraków Balice MPL

Spoiler: pokaż







Stacja Kraków Olsza

Spoiler: pokaż









Stacja EC Łęg

Spoiler: pokaż







Posterunek odgałęźny Kraków Przedmieście

Spoiler: pokaż




« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2024, 00:18:36 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Online trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 864
  • Siła reputacji: 109
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Grudnia 2023, 20:17:18 »
Kronika post #7 - 2023


Rok 2023 kończymy z postępem prac nad scenerią Maków Podhalański. Prace na ten moment są zaawansowane w około 50%, i są prowadzone równolegle do innych okolicznych posterunków. Celem jest wydanie w nadchodzącym roku pierwszego kompletnego odcinka projektu - więcej szczegółów za rok. Oczywiście czas sylwestra to nie czas na zajęcia przyziemne, to też nie rozpisujemy się tym razem zbyt dużo na temat samego projektu. Dziękujemy za zainteresowanie i często też wsparcie do tej pory. Oby nowy rok okazał się owocny dla wszystkich - odnosząc się nie tylko do innych twórców, ale przede wszystkim zespołu.






Przypominamy również, iż mamy discorda
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2023, 21:42:58 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Online trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 864
  • Siła reputacji: 109
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Marca 2024, 23:27:59 »
Kronika post #8 - Maków (nie)Podhalański


Ku końcowi chylą się pracę nad scenerią Maków Podhalański, na ten moment pozostał do wykonania jeszcze około ~1km otoczenia. Po zakończeniu prac, siły zostaną skierowane na pozostałe scenerie z projektu będące już w SSS - Suchą Beskidzką i Stryszów. Do SSS zawitają również w najbliższym czasie Skawina oraz Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, przez co "oficjalnie" prowadzone będą już pracę na prawie 100km odcinku.

Co do samej scenerii będącej przedmiotem dzisiejszego posta. Maków Podhalański jest stacją leżącą na km7.5 linii 98. Stacja jest usytuowana na równinie doliny rzeki Skawy, przez co geometria toru pozwala na prędkość nawet 100km/h. Charakterystycznym punktem jest tutaj ostry 90st łuk, wraz z mostem nad wspomnianą rzeką. Życie dzienne stacji sprowadza się jedynie do krzyżowania pociągów, choć w przeszłości obsługiwano też plac ładunkowy na który zwożono produkty i dobra z okolicznych zakładów. Ruch prowadzi nastawnia MP wyposażona w urządzenia przekaźnikowe typu "E".

Ciekawostką jest, iż wbrew nazwie z tego miejsca do Podhala daleko. Po odzyskaniu niepodległości w 1918 r. na obszarze Polski były dwa miasteczka o nazwie "Maków" (drugie to Maków Mazowiecki). O uporządkowanie nazewnictwa wnioskowała kolej. Zaproponowano kilka określeń, które mogły być drugim członem nazwy: Krakowski, Podgórski, Małopolski i Podhalański. Ostatecznie przyjęta została ta ostatnia wersja, choć z geograficznego i historycznego punktu widzenia jest ona niepoprawna – kraina Podhale zaczyna się kilka kilometrów od miasta. Decyzję tę zaakceptowało Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.




Spoiler: pokaż


















Przypominamy również, iż mamy discorda
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2024, 00:19:53 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Online trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 864
  • Siła reputacji: 109
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Kwietnia 2024, 23:58:23 »
Kronika post #9 - Kibloland


Prace nad scenerią Maków Podhalański z poprzedniego posta zakończyły się. Natomiast w chwili obecnej ku końcowi chylą się pracę nad scenerią Sucha Beskidzka. Do końca prac pozostało około ~3km otoczenia. Po zakończeniu prac, siły zostaną skierowane na pozostałe scenerie z projektu będące już w SSS - Radziszów i Stryszów. Do SSS zawitają również w najbliższym czasie Skawina oraz Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, przez co "oficjalnie" prowadzone będą już pracę na prawie 100km odcinku.

Co do samej scenerii będącej przedmiotem dzisiejszego posta. Sucha Beskidzka jest stacją leżącą na km46.2 linii 97 oraz km0.0 linii 98. To jedna z większych stacji na "Zakopiance". Odbywała się tutaj jedna z trzech zmian czoła pociągu, jakie dokonywały one podczas jazdy z Krakowa do Zakopanego. Stacja posiada w sumie 7 torów głównych, z których jeden to krótki tor przy peronie pierwszym, zakończony kozłem oporowym - z wjazdem tylko od strony Żywca. Od czasu elektryfikacji linii w Suchej Beskidzkiej stacjonują Elektryczne Zespoły Trakcyjne, a właścicielem lokomotywowni jest Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych. Przez pewien okres czasu stacjonowały tutaj także lokomotywy elektryczne. Na stacji rozpoczynała się także bocznica tartaku. W środkowej części znajduje się budynek dworca z kasą biletową. Ruchem steruje się tutaj z dwóch nastawni: "Su" i "Su1", które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane.




Spoiler: pokaż
























Przypominamy również, iż mamy discorda
« Ostatnia zmiana: 22 Kwietnia 2024, 00:44:57 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.