Autor Wątek: Info: Projekt: Zakopianka  (Przeczytany 5347 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 834
  • Siła reputacji: 86
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Projekt: Zakopianka
« dnia: 05 Stycznia 2023, 16:55:57 »
Kronika post #0 - Wstęp

Od już blisko dwóch lat, powolutku, wraz z @Stasiu oraz ostatnio również @Eugenio07 toczą się prace nad projektem obejmującym docelowo swoim zasięgiem całość kolejowej Zakopianki (D29-97/98/99), wraz z przyległościami (D29-117/94, kontynuacja linii 97 w stronę Żywca). Całość odwzorowywana głównie na okolice roku 2009, z pewnymi odchyleniami czasowymi w pojedynczych miejscach. Docelowa długość odwzorowanych realnych szlaków to około 240km. Scenerie, oprócz spełniania wymaganych standardów, powstają nie tylko w oparciu o oryginalną dokumentację techniczną ale również o dane geodezyjne, w tym numeryczny model terenu. Obiekty dedykowane w swoim czasie ;) . Kolejne etapy prac nad projektem będziemy przedstawiać w tym wątku, w formie kroniko-postów.

Zawartość projektu, podział na scenerie i ich stany zaawansowania:

Krakowski węzeł Kolejowy;

Kraków Główny+Kraków Olsza+Kraków Przedmieście+Kraków Łęg+Kraków Główny Towarowy+Kraków Mydlniki+Kraków Lotnisko [Prace nierozpoczęte]
Kraków Bieżanów [Prace nierozpoczęte]
Kraków Nowa Huta [Prace nierozpoczęte]
Kraków Płaszów+Kraków Bonarka+Kraków Swoszowice+Kraków Prokocim Towarowy+Kraków Bieżanów+Gaj+Wieliczka [Sceneria przygotowywana do E1]
Podłęże [Prace nierozpoczęte]

D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie);

Kraków Płaszów[Sceneria przygotowywana do E1]
Skawina+Podbory Skawińskie  [Sceneria przygotowywana do E1]

D29-97 (odcinek Skawina - Sucha Beskidzka);

Skawina [Sceneria przygotowywana do E1]
Radziszów+Leńcze [Sceneria przygotowywana do E1]
Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona [Sceneria przygotowywana do E1]
Stryszów+Stronie [E3]
Skawce [Sceneria wydana]
Sucha Beskidzka [E3]

D29-98;

Sucha Beskidzka [E3]
Maków Podhalański [E3]
Osielec [Prace nierozpoczęte]
Jordna+Skawa [Prace nierozpoczęte]
Chabówka [Sceneria przygotowywana do E1]

D29-99;

Chabówka [Sceneria przygotowywana do E1]
Raba Wyżna+Sieniawa+Lasek [Sceneria przygotowywana do E1]
Nowy Targ+Szaflary [Sceneria przygotowywana do E1]
Biały Dunajec+Poronin [Sceneria przygotowywana do E1]
Zakopane [E3]

D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Wadowice);

Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona [Sceneria przygotowywana do E1]
Wadowice [E3]

Schemat całego projektu:




FAQ

Kiedy krakuf? - Jak pojawi się czas i moce przerobowe.

Czy potrzebujesz pomocy przy pracach? - Chętnie. Przyda się pomoc zwłaszcza od osób "wszechstronnie wykształconych" w budowaniu scenerii, z naciskiem na izolacje, pulpity oraz otoczenie.

Po co komu tyle jednotorów? - Nam do rzycia.

Jakiś kontakt, możliwość porozmawiania z osobami zaangażowanymi w projekt? - Mamy swój discord

Peace.

Kronika post #1 - Chabówka

W ostatnich dniach rozpoczęły się prace nad scenerią Chabówka, zasięgiem obejmującą jedynie stację w Chabówce oraz przystanek w Rabce Zdroju. Na ten moment sceneria jest przygotowywana na poziomie E1. Do SSS trafi w nadchodzących tygodniach - po ukończeniu prac nad pobocznymi projektami. Pracy nad scenerią na ten moment podejmuje się jedynie @trainfun09. Na poniższych screenach prezentujemy ukończony układ torowy wraz z profilami, rozmieszczone USRK oraz podstawowe wskaźniki ogólnoeksploatacyjne.







Peace.
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2023, 22:34:49 wysłana przez Stasiu »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline KtoTam39

  • User
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Siła reputacji: 176
  • KtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezesKtoTam39 prezes
  • No niby co ja mam tu napisać?
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Stycznia 2023, 19:56:19 »
Chwała wam za to, że w końcu ktoś ruszył Małopolskę. Nie mogę się doczekać kRakowa i górskich szlaków, powodzenia w pracach!
Kryniczanka na zawsze w serduszku <3

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 834
  • Siła reputacji: 86
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Stycznia 2023, 00:09:21 »
Kronika post #2 - Gubałówka już nie łysa

Udało się opracować sprawną metodę wstawiania dużej ilości drzew na scenerię - dowolnych ich typów, dowolnej ich ilości oraz miejsca na scenerii. Ponieważ proces odbywa się na podstawie jedynie zagęszczenia ilości punktów w terenie (kolokwialnie - zagęszczenie ilości terrainpointów w programie zewnętrznym, konkretnie blenderze) to żadne drzewko również nad nim nie lata. Każdy ma oczywiście losowy obrót, a sama ich ilość w końcowym procesie obróbki jest odpowiednio optymalizowana dla uzyskania odpowiednich efektów. Na pierwszy ogień poszedł oczywiście masyw Gubałówki w Zakopanem, posadziliśmy na nim 28 tysięcy drzew, przez co sceneria jest już znacznie mniej łysa. Niestety ze względu na chęć utrzymania grywalności nie ma co liczyć na drzewka na odległym już o 7km masywie Giewontu, jak i całych Tatr. Byłoby to dla niektórych zabójstwo ze szczególnym okrucieństwem ;). Do końca prac nad samą scenerią coraz bliżej, na dniach zakończone powinny zostać pracę, a sceneria przejść finalizację w SSS.

Z życia samego projektu - @Eugenio07 rozpoczął pracę nad scenerią "Radziszów", w której skład wchodzą Radziszów oraz Leńcze. Prace związane z budową układu torowego na tej scenerii zostały już zakończone. @Kacperb natomiast przystąpił do kontynuacji prac nad scenerią "Skawina". Ze względu na trudne warunki miejscowe, zdecydowaliśmy również o połączeniu posterunków Skawina oraz Podbory Skawińeskie - nachodzenie na siebie tarcz ostrzegawczych oraz przystanek (mimo iż wyłączony z eksploatacji na okres odwzorowywany na scenerii). Dobiegają końca prace nad scenerią Zakopane (@trainfun09).





« Ostatnia zmiana: 09 Stycznia 2023, 01:05:11 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 834
  • Siła reputacji: 86
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Lutego 2023, 23:52:50 »
Kronika post #3 - Przez przełęcz na Podhale

Zakończone zostały prace nad układem torowym scenerii które tworzą wspólnie całość linii kolejowej 99. Zakopane bowiem jest już na krańcu prac, a Chabówka została zaprezentowana w poście #1. Dziś prezentujemy zatem trzy scenerie - "Przełęcz Sieniawska" (w składzie Raba Wyżna, Sieniawa, Lasek), "Nowy Targ" (w składzie Nowy Targ, Szaflary), oraz "Biały Dunajec" (w składzie Biały Dunajec, Poronin). Przez ilość posterunków zaskakujące może być, iż scenerii jest tylko trzy. Tutaj jednak w grę o podział wchodzą jednak trzy kwestie - warunki terenowe (nagłe zmiany pochyleń, przykładowo pomiędzy Przełęczą Sieniawską a Nowym Targiem podział wykonany jest na chwile przed kilkukilometrowym podjazdem o 25 promili), bliskość niektórych posterunków (kuriozalne wręcz nachodzenie na siebie tarcz ostrzegawczych pomiędzy Poroninem a Białym Dunajcem), oraz usprawnienie prac połączone z niechęcią do wydawania identycznych posterunków na osobnych sceneriach (Raba Wyżna, Sieniawa, Lasek - każda ze stacji posiada urządzenia przekaźnikowe, i identyczne pulpity). Z ciekawostek:

  • Sceneria "Przełęcz Sieniawska" na ten moment posiada największe w Td2 względnie przewyższenie wysokości - 203.99m, oraz zjazd o 115m.
  • Stan na który odwzorowywana jest linia umożliwi między innymi zawarcie odcinka Nowy Targ - Poronin przed obniżeniem prędkości szlakowej w 2015 roku. Przedtem bowiem przez całe 23km obowiązywało 100km/h, jednak podczas prac związanych między innymi z wymianą infrastruktury peronowej małej oraz wskaźników (w tym wyplewianie czarnych W27) prędkość obniżono do 70-90km/h.
  • Scenerie "Nowy Targ" oraz "Biały Dunejc" będą posiadać dosyć ciekawe połączenia urządzeń, tj. w obu przypadkach urządzeń przekaźnikowych z kluczowymi. Szczegóły rozwiązania tego problemu przedstawimy w dalszych postach.
  • Stan na który odwzorowany zostanie Nowy Targ (2009) umożliwi odtworzenie całego zespołu bocznic, gdzie zdecydowana większość z nich już dziś nie istnieje. Wiąże się z tym też interesujący fakt - wówczas częstym widokiem na linii 99 był ruch towarowy, dziś już praktycznie nie istniejący. Oznacza to możliwość zmierzenia się w Td2 ze wspomnianym w pierwszym punkcie przewyższeniem podczas jazdy bruttem.

1. Wjazd na scenerią "Biały Dunajec" od strony Zakopanego, stacja Poronin na środku.



2. Stacja Poronin.



3. Stacja Biały Dunajec.



4. Stacja Szaflary.



5. Stacja Nowy Targ.



6. Stacja Lasek.



7. Szlak prowadzący przez Przełęcz Sieniawską (711m.n.p.m, tor przebiega w 12m wąwozie na wysokości 699m.n.p.m).



8. Stacja Sieniawa.

« Ostatnia zmiana: 13 Lutego 2023, 00:07:11 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline jacekmk

  • User
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 24
  • jacekmk dróżnik przejazdowyjacekmk dróżnik przejazdowyjacekmk dróżnik przejazdowyjacekmk dróżnik przejazdowy
Odp: Zakopane (Projekt: Zakopianka)
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Marca 2023, 20:27:46 »
Czy w Chabówce będzie jak w realu oblot oraz czy będzie skansen taboru?

Offline Stasiu

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 500
  • Siła reputacji: 594
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Marca 2023, 22:09:59 »
Pociąg wystartuje jak helikopter, obróci się i wróci na tory ;)

Na poważnie: zarówno w Chabówce, jak i w Suchej Beskidzkiej będą obloty, a jak SWDR nie pokrzyżuje nam planów to EZT pojadą aż do Rabki. Czy będzie skansen — będzie, ale ile będzie skansenu w skansenie to zależy od hojności edytora. Możemy obiecać, że się postaramy.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 834
  • Siła reputacji: 86
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Kwietnia 2023, 01:30:28 »
Kronika post #4 - Z Rowu Skawińskiego na Beskid Makowski

W ostatnim czasie udało się zakończyć prace nad scenerią Zakopane. Została ona wydana z dostępem dla osób autoryzowanych. Do etapu III dotarły Wadowice. Obecnie trwają prace nad otoczeniem, a sceneria jest pod ręką moją, @mat517 i @janusz1321; których swoją drogą ciepło witamy w zespole projektu. Z prac "masowych" - silnie rozwija się objęty projektem odcinek linii 97 (Skawina - Sucha Beskidzka). Ponieważ na gitlabie 4 z 7 składających się na niego scenerii dotarło do etapu III, to właśnie ten odcinek zostanie jako pierwszy ukończony. Obecny stan jego zaawansowania przedstawia się następująco:



Z ciekawostek:

  • Odcinek przebiega przez kilka krain fizycznogeograficznych, m.in.: Rów Skawiński, Pogórze Wielickie, Beskid Mały i Makowski.
  • Szlak pomiędzy Kalwarią Zebrzydowską Lanckoroną a Stryszowem ma charakterystykę podobną do przejścia linii 99 przez Przełęcz Sieniawską - również mamy tu do czynienia z najpierw długim i stromym (16-20 promili) podjazdem po stokach Gór Kalwaryjskich, a następnie zjazdem do doliny Skawy.
  • Pomiędzy Stryszowem a Suchą Beskidzką do 2014 roku istniała stacja Skawce. Została zlikwidowana podczas przekładania linii kolejowej w związku z budową Jeziora Mucharskiego. Projekt odwzorowuje ten odcinek właśnie na stan historyczny, konkretnie 2008 rok, gdzie prace nie były jeszcze zaawansowane. Sceneria Skawce dostanie przy okazji prac nad linią 97 revamp, w tym teren z NMT.
  • Od stacji Skawce pociągi zmierzające do Zakopanego rozpoczynają 80 km podróż wzdłuż rzeki Skawy. Taka możliwość będzie również istniała w symulatorze, po zakończeniu prac nad odcinkiem Skawce — Chabówka (prawdopodobnie najdłuższe odwzorowanie rzeki w Td2).

Na koniec warto również dodać, iż jeśli nie liczyć Krakowa, to do pełnej przejezdności po projekcie wymagane jest zbudowanie układu torowego na 3 sceneriach - Skawina, Osielec oraz Jordanów.

Galeria:

1. Maków Podhalański.









2. Sucha Beskidzka (prace prowadzi @Stasiu).









4. Stryszów oraz Stronie (prace prowadzi @Stasiu).











5. Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona.









6. Radziszów wraz z Leńczami (prace prowadzi @Eugenio07).









Przypominamy również, iż mamy discorda
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2023, 08:11:48 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 834
  • Siła reputacji: 86
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Projekt: Zakopianka
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Lipca 2023, 01:00:00 »
Kronika post #5 - Co dziesięć siudemek to nie jedna

Podczas zapowiadanych ostatnio prac przy linii 97 pojawił się pomysł, aby ten zakres rozszerzyć. I tak przez ostatnie 3 tygodnie, wspólnymi siłami, ze wsparciem wymienionych niżej osób, udało się doprowadzić prawie całość projektu (poza węzłem krakowskim) do jednolitego stanu. Stanu, w którym na całym odcinku od Skawiny do Zakopanego rozwieszona jest sieć trakcyjna, przygotowane są urządzenia srk, zabudowana jest w większości infrastruktura peronowa, oświetleniowa, żadna sceneria nie wymyka się spod ostatnich aktualizacji standardów, a całość okraszona jest klasycznie terenem z danych NMT. Dzięki temu przedsięwzięciu jedyne co pozostało do prac, nie licząc oczywiście potrzeby weryfikacji części scenerii przez SSS, to otoczenie które sukcesywnie będzie się pojawiać począwszy od wspomnianych już w poprzednim poście scenerii wchodzących w skład linii 97. Wspomniane trzy tygodnie to nieco wydłużony "challenge", który zakładał nic innego, jak nieustanną przez ten okres pracę. Dołożyły się do niej następujące osoby (kolejność alfabetyczna):

- EUgenio07
- Kuba6396
- Krzysiek_Polish_Driver
- JAN21
- leon78513
- mat517
- melolo123
- pawebrzoza1
- Stasiu

Przez omawiany okres powstało:

- 85km sieci trakcyjnej. Szczególne podziękowania dla EUgenio07, leon78513, KPD, melolo123;
- Trzy scenerie ułożone od zera. Szczególne podziękowania dla pawebrzoza1;
- 4 scenerie wyciągnięte z archiwum sprzed kilku lat, dostosowane do wytycznych. Szczególne podziękowania dla EUgenio07, Stasiu, Kuba6396;
- 105km (mierząc po torze) terenu. Szczególne podziękowania dla JAN21 (eu07.pl);
- 5 nieprzespanych nocy;
- Habufkus Hbf;

Co dalej? W najbliższą niedzielę (09.07, godzina 18:00-) na naszym serwerze discord odbędzie się live z dostosowywania pod nowe wytyczne Zakopanego, podczas którego będzie można podyskutować na tematy bardziej, bądź mniej związane z projektem. Na przełomie lipca i sierpnia planowana jest transmisja na youtube z przejazdu po całości dotychczas wykonanej pracy (najprawdopodobniej jazda służbowym z Wadowic do Krakowa, oraz osobowym z Krakowa do Zakopanego). Zadanie to jest jednak dość skomplikowane logistycznie, oraz wymaga szeregu dalszych prac przy sceneriach. Dlatego brak na ten moment ustalonego terminu. Sukcesywnie prowadzone są prace nad kolejnymi sceneriami. Na dniach, do SSS trafią aktualizacje Makowa Podhalańskiego, Suchej Beskidzkiej oraz Stryszowa. Z linii 97, nad którą obecnie skupiają się prace, w systemie brakuje jedynie Kalwarii Zebrzydowskiej oraz Skawiny. Te scenerie zostaną zgłoszone w stosownym czasie.


Screeny. Tym razem dość dużo, dlatego przygotowałam mini-albumy. Posegregowane są one na poszczególne linie, a nad każdym albumem widnieje symboliczne zdjęcie.

Stacja Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona.


Linia kolejowa 97
Spoiler: pokaż
Przystanek osobowy Rzozów.


Głowica północna stacji Radziszów.


Stacja Radziszów.


Głowica południowa stacji Radziszów.


Semafor wjazdowy stacji Radziszów od strony Leńcz.


Przystanek osobowy Wola Radziszowska.


Stacja Leńcze.


Semafor wjazdowy stacji Leńcze od strony Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckorony.


Przystanek osobowy Podolany.


Głowica zachodnia stacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona.


Stacja Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona.


Szlak Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Stronie.


Szlak Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Stronie.


Szlak Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Stronie.


Stacja Stronie


Głowica południowa stacji Stronie


Stacja Sucha Beskidzka


Linia kolejowa 98
Spoiler: pokaż
Głowica wschodnia stacji Sucha Beskidzka.


Bocznica Przewozów Regionalnych.


Stacja Sucha Beskidzka.


Szlak Sucha Beskidzka - Maków Podhalański.


Semafor wjazdowy do stacji Maków Podhalański od strony Suchej Beskidzkiej.


Głowica zachodnia stacji Maków Podhalański.


Most nad rzeką Skawa.


Przystanek osobowy Juszczyn.


Stacja Osielec.


Szlak Osielec - Jordanów. Kamieniołom w Osielcu.


Szlak Skawa - Chabówka


Stacja Chabówka


Linia kolejowa 99
Spoiler: pokaż
Stacja Chabówka.


Przystanek osobowy Rabka Zdrój.


Stacja Raba Wyżna.


Stacja Sieniawa.


Przystanek Pyzówka. Przełęcz Sieniawska.


Głowica północna stacji Lasek.


Głowica południowa stacji Lasek.


Most nad rzeką Czarny Dunajec.


Stacja Nowy Targ.


Semafor wjazdowy stacji Szaflary od strony Nowego Targu.


Głowica południowa stacji Szaflary.


Szlak Szaflary - Biały Dunajec.


Głowica północna stacji Poronin.


Głowica południowa stacji Poronin.




Serdecznie dziękuję wszystkim zaangażowanym w projekt na stałe, oraz epizodycznie. Dziękuję także w ogóle za chęć udziału w takiej zabawie na czas. Mimo, że pierwotnie założonych dwóch tygodni nie udało się dobić, to i tak założenia udało się spełnić w sensownym czasie. A wszystko to tylko trwa projekt do przodu, i przybliża do upragnionego końca. Do zobaczenia w następnych postach.

Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.