Autor Wątek: [DO POBRANIA] Psary - Projekt CMK  (Przeczytany 13644 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek_Polish_Driver

  • Konstruktor
  • Wiadomości: 18
  • Siła reputacji: 198
  • Krzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezes
Psary - Projekt CMK
« dnia: 25 Grudnia 2021, 07:11:52 »
Mamy święta, a święta to między innymi czas życzeń i prezentów. Typowe życzenia dla TD-kowicza mogą wyglądać tak:

"Z okazji świąt życzę Ci bla bla bla i żeby udało Ci się wydać jak najwięcej scenerii"

A skoro życzenia są to i prezent by się przydał, więc taki też się znajdzie (a przynajmniej jego zapowiedź)

Szybka lekcja historii i geografii


Na scenerię Psary składają się posterunki Psary oraz Starzyny, które znajdują się na granicy województw śląskiego i świętokrzyskiego. W miejscu tym przecinają się linie numer 4 Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie czyli popularna CMK oraz linia numer 64 Kozłów - Koniecpol.

Psary

Jest to stacja położona w kilometrze 169.8 LK4. Możemy z niej wyjechać w kierunku Knapówki oraz Góry Włodowskiej. Na obu szlakach kierujących do wspomnianych stacji możemy poruszać się z prędkością do 200km/h. Dodatkowo od stacji odchodzi łącznica nr 570 kierująca na podg Starzyny który znajduje się w sąsiedztwie Psar. Na łącznicy można poruszać się z prędkością do 100km/h. Stacja w Psarach po modernizacji została pierwszą stacją w Polsce na której zamontowano rozjazdy wielonapędowe z ruchomymi dziobami krzyżownic dzięki którym w 2014 roku możliwe było wprowadzenie obecnie obowiązującej prędkości maksymalnej 200km/h. Cechą charakterystyczną Psar jest to że zastosowano tam rozjazdy różnych producentów które posiadają różne konfiguracje napędów oraz kontrolerów. Zabieg ten sprawił że stacja zyskała status poligonu doświadczalnego dla rozjazdów. W zakres modernizacji wchodziła również wymiana urządzeń SRK która odbyła się 2003 roku i wprowadziła komputerowy system sterowania typu Ebilock 850.

Starzyny

Jest to posterunek odgałęźny znajdujący się w kilometrze 32.5 linii 64. W tym miejscu LK64 przechodzi z dwutoru w jednotor oraz jednocześnie odchodzi od niej łącznica nr 570 łącząca Starzyny z Psarami. Nie licząc wcześniej wspomnianej łącznicy, z posterunku możemy wyjechać w kierunku Sprowy oraz Koniecpola. Na szlaku do Sprowy można poruszać się z prędkością do 160km/h z kolei na szlaku do Koniecpola maksymalnie z prędkością do 120km/h. Sam posterunek przeszedł niewielką modernizację w 2011 roku kiedy to zostały wymienione wszystkie rozjazdy oraz został dodany rozjazd numer 6. Obecnie na posterunek składa się 5 rozjazdów z czego po 4 można poruszać się z prędkością do 100km/h w kierunku zwrotnym. W ramach modernizacji w semaforach zostały dodane obecnie niespotykane w nowo budowanych posterunkach odgałęźnych komory światła białego umożliwiające wyświetlenie sygnału zastępczego. Sam posterunek niczym się nie wyróżnia lecz stał się rozpoznawalny przez wypadki które wydarzyły się 25.02.1994 roku oraz tragiczniejszy w skutkach z 03.03.2012 roku.

Psary w liczbach

Na scenerię składa się ponad 40km szlaków co znacząco wpływa na stan tego tutaj ---> KLIKNIJ
Szlak pomiędzy Psarami, a Górą Włodowską jest szlakiem o długości 36km co stanowi go obecnie najdłuższym szlakiem na CMK. Na wspomnianym szlaku w okolicach 186 kilometra znajduje się prawdopodobnie najdłuższy łuk kolejowy w Polsce którego długość wynosi prawie 6km (dokładnie 5960m). W jednym z torów znajdujących się na wspomnianym łuku, zastosowano eksperymentalną przechyłkę 7o która umożliwiła podniesienie prędkości konstrukcyjnej na tym odcinku do 300km/h. Dzięki temu 24.11.2013 roku przy pomocy zespołu trakcyjnego ED250 potocznie znanego jako Pendolino, udało się rozpędzić do granic możliwości jeśli chodzi o silniki trakcyjne i elementy biegowe pociągu tym samym uzyskując rekordowy wynik 293km/h. Wynik ten pobił aż 3 rekordy prędkości - Rekord Polski, Rekord dla danego typu pociągu oraz Rekord Europy Wschodniej.

Autorzy

Układ torowy - KPD
Wskaźniki - KPD
Semafory - KPD
Sieć trakcyjna - KPD
Izolacje - KPD
Pulpet - emik
Otoczenie - 99% DoZymus i 1% niebieski kundel czyli tf09 (a dokładnie wykopanie jednego rowa)

Info - wersja smart

Szlaki zewnętrzne

GWł (Góra Włodowska) - v max 200km/h, brak ograniczeń, 12 odstępów 4-stawnej SBL
Kn (Knapówka) - v max 200km/h, brak ograniczeń , 3 odstępy 4-stawnej SBL
Sp (Sprowa) - v max 160km/h, ograniczenie do 150km/h na jednym łuku
Kc (Koniecpol) - v max 120km/h, brak ograniczeń

Szlaki wewnętrzne

Ps - St (Psary - Starzyny) - v max 100km/h, brak ograniczeń, 2 odstępy 3-stawnej SBL

Część która przez większość osób jest czytana jako pierwsza

Sceneria wpisana pod hashem 5cb51168 i ogólnodostępna dla wszystkich od poziomu L
Link zawiera pulpet SCS, pulpet SUP-a, scenerię i grafikę
https://up.td2.info.pl/d/78747834d7f84cd38faa/

Screeny
Spoiler: pokaż


Widok na stację Psary z wiaduktu znajdującego się na wojewódzkiej 795


Widok z łącznicy pomiędzy Psarami, a Starzynami


Semafory C i D w Starzynach


Widok ze Starzyn w kierunku Psar i Koniecpola


Losowy przejazd w lesie na LK64 z widokiem w kierunku Sprowy


Okolice przystanku osobowego w Woli Kuczkowskiej z widokiem na znajdującą się w oddali CMK


Most pozwalający na przecięcie CMK z rzeką Pilicą za którym jest "wjazd w leśny korytarz"


Widok na prawdopodobnie najdłuższy łuk w Polsce z wiaduktu znajdującego się niedaleko krajowej 78
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2022, 15:11:41 wysłana przez krzysiek9825 »

Offline Krzysiek_Polish_Driver

  • Konstruktor
  • Wiadomości: 18
  • Siła reputacji: 198
  • Krzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezes
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Lutego 2022, 23:42:30 »
No i stało się. Psary oficjalnie zostały wpisane do SWDR-a. Od tego momentu zaczynają się zamknięte testy scenerii, które mają na celu wyeliminowanie wszystkich niedociągnięć, które nie został wyłapane na etapie sprawdzania. Jedyne co pozostaje teraz to tylko
testy
Spoiler: pokaż

testy
Spoiler: pokaż

i jeszcze raz testy
Spoiler: pokaż

Offline Krzysiek_Polish_Driver

  • Konstruktor
  • Wiadomości: 18
  • Siła reputacji: 198
  • Krzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezesKrzysiek_Polish_Driver prezes
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Lutego 2022, 22:30:00 »
Miło mi poinformować, że po pomyślnym przejściu testów USRK sceneria może zostać udostępniona. Żeby zaraz nie było miliona pytań typu "A gdzie ASDEK???" - ASDEK jest aktualnie w fazie rozwojowej, a Psary były okazją, żeby sprawdzić jak będzie działał w rzeczywistych warunkach. Dzięki tym testom wyszły pewne niedociągnięcia, które mają wpływ na jakość działania samej aplikacji. Nie trudno się domyślić, że niedociągnięcia te powinny zostać poprawione, dlatego odpowiadając na pytanie - w tej wersji scenerii ASDEK jeszcze nie będzie dostępny. Wracając do tematu dostępności samej scenerii - w grudniu słowo się rzekło, dlatego muszę go dotrzymać i sceneria jest dostępna od poziomu L. Domyślam się jak to się zapewne skończy ale kto nie ryzykuje ten nie pije szampana. Na początek na ten eksperyment społeczny dam tydzień czasu i jeżeli jakieś większe tragedie się nie wydarzą to poziom pozostanie. Jeśli jednak coś się będzie działo to tak jak wspominałem w pierwszym poście "najwyżej się go podniesie". Niezależnie od wyników tego doświadczenia przynajmniej pozostanie ślad, że dla dr z poziomem L kiedyś była dostępna większa sceneria niż tylko mijanka (chyba że zostanę pozytywnie zaskoczony to wówczas będzie dostępna dłużej niż tylko tydzień).
No to na koniec nie zostaje mi nic innego do powiedzenia jak życzyć udanych dyżurów, samych przelotów no i tradycyjnie dla tego typu wątków "update w pierwszym poście" ;).

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Siła reputacji: 88
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Odp: Psary - Projekt CMK
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Sierpnia 2023, 23:14:31 »
Changelog: 1.1 - dostosowanie do wersji Ypsylon

- wymiana kotwień ciężarowych
- wymiana naciągów
- podniesiono bociany na teownikach
- wymieniono modele teowników w torach dodatkowych w Psarach
- dostosowanie podkładów i podsypek
- dostosowanie podrozjazdnic
- wymiana czujników ŁKA na Frauschera
- wymiana pozostałe czujniki na Bombardiera
- wymiana imitacji balis na modele balis ETCS
- dostosowano czujnik i balisy do pochyleń na łukach
- wymiana ulepów wskaźników na modele wskaźników ETCS
- dostosowano rozstaw torów do magicznych lasków 4m
- wymiana starych W27 na nowe modele
- wymiana dynamicznych W8 na nowe modele
- poprawiono podziały izolacji względem modeli czujników
- dostosowano nazewnictwo izolacji pod nowe wymagania (Jz/Jt)
- wymieniono semafory w podg. Starzyny
- dodano prefiksy semaforów
- wymieniono SHP na nowe modele
- wymieniono EORy
- dodano dodatki do rozjazdów w miejsach, gdzie nasze modele się uzupełniały
- dodano smarownice na łącznicy

UWAGA!!!
Wraz z tą wersją scenerii:
- tor nr 3 w Psarach jest WYŁĄCZONY z ruchu oraz zastawiony składem sieciowym i wagonami z kruszywem
- rozjazd Rz5 w Psarach posiada DORAŹNĄ 50. Miejcie to na uwadze, w szczególności Ci, co po CMK jeżdżą bez dostosowywania prędkości do realów (czyt. pow. 120km/h)

PLIKI:
https://up.td2.info.pl/f/f93fedf43cd440d3ba8d/?dl=1

Hashe
.sc - #d844e87f
.scs - A47C66A8F526858A3AB89A08963432A505B3208589953A796C8396590A0BB07B
.sup - 49015D24A2EF94731CA07BCDCF6B4756BD8342C8BD2039ED407B156B06A8928B

WYŁĄCZONY SUP NA SZLAKU Sp SKUTKOWAĆ BĘDZIE BANEM DLA DYŻURNEGO NA WSZYSTKIE SCENERIE CMK
« Ostatnia zmiana: 27 Sierpnia 2023, 23:37:03 wysłana przez emik »