Mamy święta, a święta to między innymi czas życzeń i prezentów. Typowe życzenia dla TD-kowicza mogą wyglądać tak:
"Z okazji świąt życzę Ci bla bla bla i żeby udało Ci się wydać jak najwięcej scenerii"
A skoro życzenia są to i prezent by się przydał, więc taki też się znajdzie (a przynajmniej jego zapowiedź)
(https://img.ttsk.ngo/images/2021/12/25/Psary.png) (https://img.ttsk.ngo/image/TcT3H)
Szybka lekcja historii i geografii
(https://img.ttsk.ngo/images/2021/12/25/multimap.png)
Na scenerię Psary składają się posterunki Psary oraz Starzyny, które znajdują się na granicy województw śląskiego i świętokrzyskiego. W miejscu tym przecinają się linie numer 4 Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie czyli popularna CMK oraz linia numer 64 Kozłów - Koniecpol.
Psary
Jest to stacja położona w kilometrze 169.8 LK4. Możemy z niej wyjechać w kierunku Knapówki oraz Góry Włodowskiej. Na obu szlakach kierujących do wspomnianych stacji możemy poruszać się z prędkością do 200km/h. Dodatkowo od stacji odchodzi łącznica nr 570 kierująca na podg Starzyny który znajduje się w sąsiedztwie Psar. Na łącznicy można poruszać się z prędkością do 100km/h. Stacja w Psarach po modernizacji została pierwszą stacją w Polsce na której zamontowano rozjazdy wielonapędowe z ruchomymi dziobami krzyżownic dzięki którym w 2014 roku możliwe było wprowadzenie obecnie obowiązującej prędkości maksymalnej 200km/h. Cechą charakterystyczną Psar jest to że zastosowano tam rozjazdy różnych producentów które posiadają różne konfiguracje napędów oraz kontrolerów. Zabieg ten sprawił że stacja zyskała status poligonu doświadczalnego dla rozjazdów. W zakres modernizacji wchodziła również wymiana urządzeń SRK która odbyła się 2003 roku i wprowadziła komputerowy system sterowania typu Ebilock 850.
Starzyny
Jest to posterunek odgałęźny znajdujący się w kilometrze 32.5 linii 64. W tym miejscu LK64 przechodzi z dwutoru w jednotor oraz jednocześnie odchodzi od niej łącznica nr 570 łącząca Starzyny z Psarami. Nie licząc wcześniej wspomnianej łącznicy, z posterunku możemy wyjechać w kierunku Sprowy oraz Koniecpola. Na szlaku do Sprowy można poruszać się z prędkością do 160km/h z kolei na szlaku do Koniecpola maksymalnie z prędkością do 120km/h. Sam posterunek przeszedł niewielką modernizację w 2011 roku kiedy to zostały wymienione wszystkie rozjazdy oraz został dodany rozjazd numer 6. Obecnie na posterunek składa się 5 rozjazdów z czego po 4 można poruszać się z prędkością do 100km/h w kierunku zwrotnym. W ramach modernizacji w semaforach zostały dodane obecnie niespotykane w nowo budowanych posterunkach odgałęźnych komory światła białego umożliwiające wyświetlenie sygnału zastępczego. Sam posterunek niczym się nie wyróżnia lecz stał się rozpoznawalny przez wypadki które wydarzyły się 25.02.1994 roku oraz tragiczniejszy w skutkach z 03.03.2012 roku.
Psary w liczbach
Na scenerię składa się ponad 40km szlaków co znacząco wpływa na stan tego tutaj ---> KLIKNIJ (https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1hCQ2l7qCXvbeC8L2aStUkM2Dvhectce7&ll=50.7280151673953%2C19.883212018104555&z=11)
Szlak pomiędzy Psarami, a Górą Włodowską jest szlakiem o długości 36km co stanowi go obecnie najdłuższym szlakiem na CMK. Na wspomnianym szlaku w okolicach 186 kilometra znajduje się prawdopodobnie najdłuższy łuk kolejowy w Polsce którego długość wynosi prawie 6km (dokładnie 5960m). W jednym z torów znajdujących się na wspomnianym łuku, zastosowano eksperymentalną przechyłkę 7o która umożliwiła podniesienie prędkości konstrukcyjnej na tym odcinku do 300km/h. Dzięki temu 24.11.2013 roku przy pomocy zespołu trakcyjnego ED250 potocznie znanego jako Pendolino, udało się rozpędzić do granic możliwości jeśli chodzi o silniki trakcyjne i elementy biegowe pociągu tym samym uzyskując rekordowy wynik 293km/h. Wynik ten pobił aż 3 rekordy prędkości - Rekord Polski, Rekord dla danego typu pociągu oraz Rekord Europy Wschodniej.
Autorzy
Układ torowy - KPD
Wskaźniki - KPD
Semafory - KPD
Sieć trakcyjna - KPD
Izolacje - KPD
Pulpet - emik
Otoczenie - 99% DoZymus i 1% niebieski kundel czyli tf09 (a dokładnie wykopanie jednego rowa)
Info - wersja smart
Szlaki zewnętrzne
GWł (Góra Włodowska) - v max 200km/h, brak ograniczeń, 12 odstępów 4-stawnej SBL
Kn (Knapówka) - v max 200km/h, brak ograniczeń , 3 odstępy 4-stawnej SBL
Sp (Sprowa) - v max 160km/h, ograniczenie do 150km/h na jednym łuku
Kc (Koniecpol) - v max 120km/h, brak ograniczeń
Szlaki wewnętrzne
Ps - St (Psary - Starzyny) - v max 100km/h, brak ograniczeń, 2 odstępy 3-stawnej SBL
Część która przez większość osób jest czytana jako pierwsza
Sceneria wpisana pod hashem 5cb51168 i ogólnodostępna dla wszystkich od poziomu L
Link zawiera pulpet SCS, pulpet SUP-a, scenerię i grafikę
https://up.td2.info.pl/d/78747834d7f84cd38faa/
Screeny
(https://img.ttsk.ngo/images/2021/12/25/ps1.png)
Widok na stację Psary z wiaduktu znajdującego się na wojewódzkiej 795
(https://img.ttsk.ngo/images/2021/12/25/ps2.png)
Widok z łącznicy pomiędzy Psarami, a Starzynami
(https://img.ttsk.ngo/images/2021/12/25/ps3.png)
Semafory C i D w Starzynach
(https://img.ttsk.ngo/images/2021/12/25/ps4.png)
Widok ze Starzyn w kierunku Psar i Koniecpola
(https://img.ttsk.ngo/images/2021/12/25/ps5.png)
Losowy przejazd w lesie na LK64 z widokiem w kierunku Sprowy
(https://img.ttsk.ngo/images/2021/12/25/ps6.png)
Okolice przystanku osobowego w Woli Kuczkowskiej z widokiem na znajdującą się w oddali CMK
(https://img.ttsk.ngo/images/2021/12/25/ps7.png)
Most pozwalający na przecięcie CMK z rzeką Pilicą za którym jest "wjazd w leśny korytarz"
(https://img.ttsk.ngo/images/2021/12/25/ps8.png)
Widok na prawdopodobnie najdłuższy łuk w Polsce z wiaduktu znajdującego się niedaleko krajowej 78