Rodom jest to stacja inspirowana realną stacją Radom.
Radom jest stacją węzłową, położoną na 103. kilometrze linii nr 8. Odgałęzia się od niej linia w kierunku Dęblina oraz Tomaszowa Mazowieckiego, jednak to właśnie ciąg Skarżysko - Dęblin został zbudowany jako pierwszy (Kolej Iwanogrodzko-Dąbrowska), co widać było po pierwotnym układzie torowym stacji (jazdy z Warszawy do Krakowa przez Warkę musiały odbywać się w kierunku zwrotnym). Stacja posiadała 9 torów głównych i służyła przede wszystkim do obsługi pociągów pasażerskich - część torów pełniła funkcje odstawcze. Pociągi towarowe kierowane były zazwyczaj bez zatrzymania w stronę stacji Radom Wschodni i dalej do Dęblina. Ze stacji odgałęziało się kilka bocznic, część z nich pozostawała jednak nieczynna. Obsługa podróżnych odbywała się z trzech peronów, posiadających w sumie 5 krawędzi . Ruch pociągów prowadzony był przez nastawnię "Rr", która posiadała urządzenia przekaźnikowe z sygnalizacją świetlną. Od strony Radomia Wschodniego znajdował się natomiast posterunek zwrotniczego, pełniący także funkcję SKP.
W latach 2014-2016 stacja w Radomiu została kompleksowo zmodernizowana. Układ torowy został poddany pewnym korektom, które polegały głównie na ukierunkowaniu go na linię 8 - odtąd jazdy w kierunku Dęblina odbywają się zawsze na kierunek zwrotny. Układ przygotowany został z myślą o wpięciu w stację drugiego toru z Warki, którego budowa przewidziana jest na najbliższe lata. Dokonano także likwidacji niektórych rozjazdów krzyżowych podwójnych, zamieniając je na zwyczajne i rozciągając głowice rozjazdowe w obu kierunkach. Zlikwidowano większość bocznic, pozostawiając jedynie te od strony Skarżyska. Przebudowano wszystkie perony, przy czym peron 3 odsunięto od budynku dworca. Liczba torów głównych zmniejszyła się z 9 do 8. Utrzymano ponadto układ z torami postojowymi, które zajmują się przed peronem 1 od strony Warki. Ruchem pociągów kieruje się z nowej nastawni, która wyposażona zostala w urządzenia komputerowe typu ESTW L90 5.
Stacja jest wzorowana na rok 2013.
Aktualnie jest ukończony tylko układ torowy Radomia (Rodom)
Powoli również zaczynam budować Radom Wschodni (Rodom Wschodni)
Szlaki
RODOM
WZ, zelektryfikowany, jednotorowy, vmax 80
ToM, zelektryfikowany, jednotorowy, vmax 80
KG, zelektryfikowany, dwutorowy, vmax 120
RODOM WSCHODNI
ŁU, zelektryfikowany, dwutorowy, vmax 120
LS, niezelektryfikowany, jednotorowy, vmax 80
A na koniec screeny