Autor Wątek: [DO POBRANIA] LCS Sandomierz  (Przeczytany 7345 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
LCS Sandomierz
« dnia: 06 Grudnia 2020, 20:46:21 »

LCS Sandomierz




Sandomierz [Sn] - to dosyć duża stacja węzłowa, znajdująca się jednak dość daleko (ok. 3 km) od centrum miasta, na prawym brzegu Wisły. Był to jeden z powodów, przez który od rozkładu 2004/2005 zlikwidowano kursy pociągów osobowych z kierunku Skarżyska, Stalowej Woli i Tarnobrzegu, a od 2006/2007 także pospiesznych. W późniejszym czasie raz do roku pojawiał się na niej pociąg pielgrzymkowy relacji Zamość - Częstochowa, a w roku 2009 i 2011 do Sandomierza został uruchomiony specjalny pociąg turystyczny ze Skarżyska-Kamiennej. Znacznie większe jest natomiast znaczenie stacji w ruchu towarowym, ponieważ rozpoczyna się tu bocznica do Huty Szkła Pilkington Polska. Jest ona używana niemal codziennie. Naprzeciwko bocznicy zlokalizowana jest natomiast hala Zakładu Inżynierii Kolejowej (ZIK), czyli lokalnego przewoźnika towarowego. Stacja dzieli się na dwie główne części: pasażerską i towarową. W pasażerskiej znajdują się dwa dwukrawędziowe perony, kilka torów bocznych, a także budynek dworca, który po wyłączeniu z zasadniczych funkcji został przekształcony w klub nocny, a po jego likwidacji jest zamknięty. W części towarowej znajduje się 6 torów głównych wraz z kilkoma torami bocznymi, które prowadzą m.in do ramp i magazynów. Ruchem na stacji steruje się z nastawni dysponującej "Sn", która jest wyposażona w urządzenia przekaźnikowe, zabudowane w latach 90 (wcześniej stacja posiadała urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją kształtową) i znajduje się w środku stacji.
W 2010 roku, w wyniku powodzi stacja została poważnie zniszczona - poziom wody sięgał dachów wiat peronowych. Po prowizorycznej odbudowie stacji i sąsiadujących szlaków przewozy zostały wznowione, jednak poważne uszkodzenia spowodowały ograniczenie prędkości do 20 km/h, przy prowizorycznie odbudowanych urządzeniach SRK. Po wznowieniu ruchu większość semaforów była unieważniona, wyłączono z nastawiania rozjazdy w części pasażerskiej. Wjazd ze wszystkich kierunków odbywał się na sygnał zastępczy. Zlikwidowano rogatki na przejeździe kolejowym obok nieużywanej nastawni "Sn-1" i posterunek SKP-1, a przejazd obok nastawni "Sn-2" zlikwidowano i zagrodzono. Wcześniej, do 2008 roku przy tym przejeździe funkcjonował posterunek SKP-2 od strony Tarnobrzega, a później funkcję obsługi przejazdu i stwierdzania końca pociągu przejęła nastawnia dysponująca (przy pomocy kamer).
W rozkładzie jazdy 2011/2012 na trasę przez Sandomierz powrócił pociąg TLK San z Przemyśla do Warszawy Wschodniej, który w różnych wariacjach oraz od 2019 roku w zdublowanej parze jako IC Witos, jeździ po dziś dzień. W latach 2013-2014 przeprowadzono częściowy remont stacji. Remontem objęte były tory nr 1 i 2, co wiązało się również z pewnym uproszczeniem układu torowego. Wykonano również remont peronów 1 i 2, przy czym pozostały one w standardzie niskim. Zlikwidowano budynki dawnych nastawni wykonawczych oraz posterunki SKP. Zabudowano nowe urządzenia przejazdowe na przejazdach od strony Zalesia. W 2016 roku zabudowano natomiast nakładkę komputerową na istniejące urządzenia przekaźnikowe, sterujące stacją i nieodległym posterunkiem Zalesie Gorzyckie - MOR-3.




Zalesie Gorzyckie [ZG] - Zalesie Gorzyckie to posterunek odgałęźny, położony około 5 kilometrów przed stacją w Sandomierzu, tuż przed mostem na Wiśle. Nie odgałęzia się tutaj żadna linia, następuje jedynie przejście z linii dwutorowej w jednotorową, biegnącą dalej przez jednotorowy most do Sandomierza. Układ torowy to jedynie dwa rozjazdy, z których jeden prowadzi na żeberko ochronne. Tuż przed posterunkiem znajduje się także przystanek osobowy Metan, zbudowany w 1939 i nieczynny w regularnym ruchu od 2004 roku. Do 2016 roku ruch pociągów prowadzony był przez nastawnię "ZG", która posiadała urządzenia przekaźnikowe z sygnalizacją świetlną. Obsługiwała również przejazd kolejowy (z wykorzystaniem urządzeń TVU). W 2016 roku wymieniono urządzenia na komputerowe typu MOR-3, które sterowane są zdalnie z Sandomierza. Wymieniono również urządzenia na przejeździe w rejonie p.o. Metan z kategorii A na kategorię B.


Linie kolejowe przebiegające przez scenerię:

25 Łódź Kaliska - Dębica, od km232,5 do km246,1
78 Sandomierz - Grębów, od km-0,3 do km6,3

Szlaki zewnętrzne:

   Nazwa      Następny posterunek      Numer linii      Liczba torów      Elektryfikacja       Prędkość maksymalna      Blokada liniowa        Długość      ETCS   
Dw
Dwikozy
25
dwutorowy
zelektryfikowany
120 km/h
półsamoczynna typu Eap94
2680m
brak
Sb
Sobów
25
jednotorowy
zelektryfikowany
70 km/h
półsamoczynna typu C
4860m
brak
Gr
Grębów
78
jednotorowy
zelektryfikowany
60 km/h
półsamoczynna typu C
5950m
brak

Szlaki wewnętrzne:

   Nazwa      Posterunki      Numer linii      Liczba torów      Elektryfikacja       Prędkość maksymalna      Blokada liniowa        Długość      ETCS   
Sn-ZG
Sandomierz - Zalesie Gorzyckie
25
jednotorowy
zelektryfikowany
90 km/h
półsamoczynna typu Eap94
6000m
brak


Spawny:
EZT - Tm31, 200m
TOW - P11, 650m
LUZ1 - Tor 8, 30m

Ograniczenia:

brak

Autorzy:
trainfun09
Stasiu
Ugulele
Janek675
Ares28
Eugenio07
Janusz1321
Maszn

Screeny:
Spoiler: pokaż


Stacja Sandomierz




























Bocznica Pilkington Sandoglass







Szlaki oraz posterunek Zalesie Gorzyckie













Sceneria jest dostępna dla wszystkich osób z poziomem 6 dyżurowania pod tym linkiem

Schematy oraz opisy posterunków zapożyczone ze strony semaforek.kolej.org.pl.
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2024, 11:07:57 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: LCS Sandomierz
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Listopada 2023, 14:43:29 »


Prace nad scenerią dobiegają końca. Wątek został zaktualizowany, a już w krótce w najbliższych tygodniach więcej informacji zarówno co do premiery, jak i szczegółów publikacji scenerii. Uprzedzając od razu pytania - w pierwszym okresie sceneria będzie dosteona jedynie dla grupy osób autoryzowanych, a późniejszym terminie zostanie udostępniona dla wszystkich od określonego przez ten czas poziomu.

Serdecznie dziękuję za pomoc osobom wymienionym w sekcji autorów w wątku - proces budowy ciągnął się przez 4 lata i bez dołożenia własnej cegiełki od każdej z tych osób nie udałoby się się go zakończyć przez jeszcze długie miesiące.
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2023, 19:24:02 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: LCS Sandomierz
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Listopada 2023, 23:36:38 »
I do końca prace dobiegły. Podobnie więc jak z Zakopanem, przygotowaliśmy zwiastun. Premiera 02.12.2023, w godzinach 18:00-0:00.

Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: LCS Sandomierz
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Grudnia 2023, 19:23:29 »


Wczoraj w godzinach 17:30-0:30 miejsce miała premiera scenerii. Na początek kilka statystyk:

- 75 obsłużonych pociągów;
- 6h dyżuru;
- 7 uruchomione w Sandomierzu pociągi;
- Realizacja łącznie 12 różnych manewrów;
- Dwóch graczy zdecydowało się pomanewrować celem obsługi huty szkła;
- 7 ofiar Ronda Ofiar Sandomierza;

Dziękujemy za obecność wszystkim zainteresowanym. Po wczorajszym dyżurze wyłapane zostało kilka błędów, które w chwili pisania tego posta oczekują na akceptację. W następnym kroku sceneria zostanie udostępniona grupie osób autoryzowanych na określony okres czasu, celem dalszych testów i debaty na temat poziomu trudności jaki należy scenerii nadać. Proszę odpuścić sobie pytania o możliwość dołączenia do grupy autoryzowanych oraz o docelowy poziom trudności. Sama premiera przebiegła na dłuższą metę spokojnie, jednak dużym problemem okazało się to że 7 pociągów na scenerię nie dotarło. Powodem były wjazdy na szlak Dw torem nr 1, z prędkością 120km/h przy prędkości maksymalnej 50km/h. Związku z tym, dalsza część tego postu, poświęcona będzie maszynistom.



Linia 25 na odcinku Zalesie Gorzyckie - Skarżysko Kamienna w roku 2011 przeszła modernizację. Polegała ona na wymianie nawierzchni toru nr 2, co pozwoliło podnieść prędkość maksymalną do 120km/h. Dzięki tej inwestycji na stałe do rozkładu powrócił pociąg pospieszny "San", relacji Warszawa Wschodnia - Przemyśl Główny, dla którego znacznie skrócił się czas przejazdu. Problem, zaczyna się jednak w momencie próby przełożenia rzeczywistości do Td2. SWDR4 nie posiada możliwości wyróżnienia różnych prędkości na obu torach jednego szlaku. Przy układaniu wpisu zatem, trzeba było zadecydować, czy wpisana zostanie dla szlaku prędkość 50km/h (co wydłużyło by wyliczany czas jazdy dla pociągów wyjeżdżających), czy 120km/h. Ostatecznie wybrana została druga opcja. Niesie to jednak konsekwencję, że prędkość widniejąca w rozkładzie różni się od tego, co zastaje maszynista wjeżdżając na scenerię. Ponieważ od lat funkcjonuje feature w postaci dynamicznego W8, to uprasza się maszynistów na patrzenie na wskaźniki przede wszystkim. Oczywiście, w SWDR jest wpisane ograniczenie 50km/h, aby dobrze był liczony czas przejazdu. Jednak ponieważ ograniczenia wpisać da się jedynie stałe, to nie będzie on widoczny w rozkładzie.



Tradycyjnie przypominamy też, iż mamy discorda.
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: LCS Sandomierz
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Lutego 2024, 11:15:02 »


Sceneria w dniu dzisiejszym, po okresie testowym zostaje wydana publicznie od 6 poziomu dyżurnego ruchu. Dyżurnych uprasza się o zwracanie uwagi na charakterystykę scenerii - szlak wewnętrzny jest wąskim gardłem i naprzód należy planować kolejne przebiegi. Serdeczne podziękowania dla zespołu autoryzacyjnego za testy scenerii, serdeczne podziękowania zespołowi konstruktorów za współpracę przy jej sprawdzaniu, oraz serdeczne podziękowania współautorom za pracę. Reszcie życzę miłej rozgrywki.

Najnowszy hash scenerii - cf6eefc9. Miłych dyżurów!



Uprzejmie również przypominamy ostatni komunikat:

Linia 25 na odcinku Zalesie Gorzyckie - Skarżysko Kamienna w roku 2011 przeszła modernizację. Polegała ona na wymianie nawierzchni toru nr 2, co pozwoliło podnieść prędkość maksymalną do 120km/h. Dzięki tej inwestycji na stałe do rozkładu powrócił pociąg pospieszny "San", relacji Warszawa Wschodnia - Przemyśl Główny, dla którego znacznie skrócił się czas przejazdu. Problem, zaczyna się jednak w momencie próby przełożenia rzeczywistości do Td2. SWDR4 nie posiada możliwości wyróżnienia różnych prędkości na obu torach jednego szlaku. Przy układaniu wpisu zatem, trzeba było zadecydować, czy wpisana zostanie dla szlaku prędkość 50km/h (co wydłużyło by wyliczany czas jazdy dla pociągów wyjeżdżających), czy 120km/h. Ostatecznie wybrana została druga opcja. Niesie to jednak konsekwencję, że prędkość widniejąca w rozkładzie różni się od tego, co zastaje maszynista wjeżdżając na scenerię. Ponieważ od lat funkcjonuje feature w postaci dynamicznego W8, to uprasza się maszynistów na patrzenie na wskaźniki przede wszystkim. Oczywiście, w SWDR jest wpisane ograniczenie 50km/h, aby dobrze był liczony czas przejazdu. Jednak ponieważ ograniczenia wpisać da się jedynie stałe, to nie będzie on widoczny w rozkładzie.
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline Larynx

  • Sponsor
  • Grupa VII
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Siła reputacji: 128
  • Larynx prezesLarynx prezesLarynx prezesLarynx prezesLarynx prezesLarynx prezesLarynx prezesLarynx prezesLarynx prezesLarynx prezesLarynx prezesLarynx prezes
Odp: LCS Sandomierz
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Lutego 2024, 23:58:52 »
Wielki komplement dla ciebie. Naprawdę stworzyłeś wspaniałą scenerię. Bardzo wymagający z długim odcinkiem jednotorowym. Naprawdę trzeba się napocić przy opóźnieniach.
I jeszcze SPE. Doskonała realizacja!

Pierwsza sceneria od dłuższego czasu, w której naprawdę muszę się z nią uporać, aby dobrze ją opanować.  8)