Dzięki za poradę, milosz007001.
Teraz po kolei opiszę planowany wygląd mojej scenerii.
Szlaki zewnętrzne:
Od stacji Świerkowiec:
OSTE1 - dwutor zelektryfikowany, Vmax 120 km/h, 1500m
OSTS - jednotor niezelektryfikowany, Vmax 90 km/h, 1500m
Od stacji Sosnów:
OSTE3 - dwutor zelektryfikowany, Vmax 160 km/h, 1500m, przez 1000m równoległy ze szlakiem OSTE3a
OSTE3a - jednotor zelektryfikowany, Vmax 100 km/h, 1500m, przez 1000m równoległy ze szlakiem OSTE3a
Szlaki wewnętrzne:
OSTE2 - dwutor zelektryfikowany, Vmax 110 km/h, 2000m
Stacje i posterunki odgałęźne:
1 tor główny zasadniczy - "wąskie gardło" - jednotor pomiędzy stacjami Świerkowiec Dolny i Świerkowiec Górny.
Świerkowiec Dolny wjazd tylko ze szlaku OSTE1! - nastawnia A
5 torów głównych dodatkowych
7 + 5 torów specjalnego przeznaczenia (spawny, tor odstawczy + tory za tarczami zaporowymi) - Spawn Os/Posp, spawn Ex, spawn EZT/Os, spawn TOW, 2 spawny LUZ, tor odstawczy dla manewrówki (lepiej wynająć manewrowego) + "oblotówki" za torami głównymi dodatkowymi.
Świerkowiec podg. (najprawdopodobniej będzie częścią jednej ze stacji) - wjazd ze szlaków OSTE1 i 2 - nastawnia B
1 tor główny zasadniczy - "wąskie gardło"
Świerkowiec Górny wjazd tylko ze szlaku OSTE2! - nastawnia C
5 torów głównych dodatkowych
7 + 4 tory specjalnego przeznaczenia (spawny, tory odstawcze, postojowe, wyciągowe + tory za tarczami zaporowymi) - 2 spawny EZT, tor wyciągowy, tor odstawczy dla drugiej manewrówki, 3 spawny/tory postojowe dla TOW + "oblotówki"
Należy podkreślić, że na stacjach Świerkowiec Dolny i Górny opcje dróg oblotów będą ograniczone.
Świerkówiec - stacja położona na wewnętrznym szlaku dwutorowym OSTE2. Mała, trzytorowa stacyjka. Na trzeci tor można będzie wjechać tylko od strony Sosnowa - nastawnia D
2 tory główne zasadnicze
1 tor specjalnego przeznaczenia - spawn dla EZT
Sosnów - wjazd ze szlaków OSTE2, 3 i 3a - nastawnie E i F
3 tory główne zasadnicze
3 + 4 tory główne dodatkowe (3 tory grupy pasażerskiej, 4 tory grupy towarowej)
1 tor specjalnego przeznaczenia - dla trzeciej manewrówki
Uwaga!
Wąskie gardło na posterunku zbiorczym (tak to nazwę) stacji Świerkowiec może sprawiać niewielkie problemy, jednak pojemność stacji pozwoli na przyjmowanie pociągów wszystkich typów i obsługa wspomnianego wąskiego gardła nie będzie sprawiać problemów (mam nadzieję). Stacja planowana również jako łącznik pomiędzy sceneriami zelektryfikowanymi i niezelektryfikowanymi, jedno i dwutorowymi.
Myślę, że dobrze omówiłem wam najważniejsze walory odnośnie stacji.
Poszukuję specjalistów od układu torowego, sieci trakcyjnej, otoczeniowców SCS - owców i wszystkich , którzy będą chcieli pomóc. Na zgłoszenia czekam w prywatnych wiadomościach.
Komentujcie i wyrażajcie swoją opinię. Wszystkie pomysły zostaną rozpatrzone.
Malk