Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Sosnowo  (Przeczytany 12662 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Sosnowo
« dnia: 29 Grudnia 2015, 18:01:47 »
Sosnowo. Zelektryfikowana stacja osobowo-towarowa. Szlak A dwutorowy, szlaki B i C jednotorowe. Stacja posiada dwa perony do obsługi pociągów osobowych o 2 torach głównych. Tor 1 jest torem manewrowym jak również można z niego obsługiwać pociągi towarowe lub pospieszne ze szlaku A do B lub C i z powrotem. Tor 8 łączy szlak A i B z pominięciem stacji. Jego głównym przeznaczeniem jest obsługa pociągów pospiesznych, lecz pociągi towarowe również można kierować tym szlakiem jeśli nie jest potrzebna ich obsługa na stacji. Sceneria wciąż w budowie, układ torowy raczej nie ulegnie większym zmianom. Sterowanie za pomocą autorskiego pulpitu do SCS który również zamieszczam, oraz programu do obsługi SBL, do którego skrypt znajduje sie w archiwum. Proszę o sugestie co jeszcze poprawić. Scenerie będę aktualizował tutaj na bieżąco. W załączniku zamieszczam także scenariusz offline z uwzględnieniem starszej wersji tej stacji. Plik Sosnowo.scen wrzucamy do folderu \scenarios i można sobie pojeździć gdy nikogo nie ma. Zawiera rozkład godzinowy.
Aktualny numer scenerii: 24a5c96e.sc
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2017, 15:56:37 wysłana przez Ulfrig »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Re: Sosnowo
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Grudnia 2015, 14:26:23 »
Pierwsze zdjęcia z Sosnowa. Wstawiłem semafory powtarzające, poprawiłem pulpit, nieco przesunąłem szlaki celem złagodzenia łuku na torze 5. Kolejny update wkrótce.

Dodano: 31 Grudnia 2015, 11:48:27


Update. Znaczne urozmaicenie scenerii. Dodane miasteczko, drzewa, budynek stacji. Na peronach wiaty pełnią funkcje zejścia do przejścia podziemnego ze stacji na peron. Dodatkowo peron z jednej strony ogrodzone oraz uzupełniono trakcje.

Dodano: 01 Stycznia 2016, 16:27:19


Kolejny update. Dodano ograniczenia prędkości i oznaczono szlaki. Usunięto semafory L oraz M, semafory I, H, K oraz J posiadają teraz W24, a semafor B pas świetlny (narazie nie działa). Tm3 oraz Tm4 są teraz karzełkowe. Update pulpitu do SCS tak aby odzwierciedlał zmiany.

Dodano: 03 Stycznia 2016, 01:54:06


Kolejny niewielki update. Dodano kilka drzew i znaków. Pliki scenerii oraz pulpitu są teraz razem w paczce. Z uwagi na to że korzystam z SCS postanowiłem urozmaicić nieco wygląd nastawni. Dorzuciłem też plik generowany automatycznie gdyby komuś update nastawni nie przypadł do gustu.
« Ostatnia zmiana: 29 Lutego 2016, 01:47:46 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Re: Sosnowo
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Stycznia 2016, 00:47:50 »
Kolejny malutki update. Semafor B wyposażony w pas świetlny funkcjonuje teraz prawidłowo. Semafory A1 oraz A2 są teraz bez pasa świetlnego. Usunięto latające w powietrzu drzewa. Zaktualizowano pulpit SCS tak, aby można było podać na semaforze B sygnał s12a.

Dodano: 07 Stycznia 2016, 20:52:40


Mały update. Semafor F wyposażono w pas świetlny. Nie powinien już występować błąd braku informacji zwrotnej o stanie semafora. Pulpit bez zmian.
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2016, 20:52:40 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Re: Sosnowo
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Stycznia 2016, 05:24:28 »
Kolejny update. Przesunięto semafory, tarcze ostrzegawcze i semafory powtarzające na szlaku A. Przesunięto wskaźniki w5 oraz tarcze manewrowe. Szlaki są teraz odcinkami izolowanymi. Przebudowany pulpit SCS - teraz powinien być w większym stopniu zgodny z realnym pulpitem. W kwestii otoczenia przesunięto kilka drzew, dostawiono budki dla dróżników, oraz zbudowano osiedle mieszkaniowe.

Dodano: 10 Stycznia 2016, 22:34:17


Kolejny update. Wstawiono 2 nowe zwrotnice prowadzące w perony z bocznicy O którą wydłużono, podobnie jak bocznice T. Zmieniono nazwy niektórych odcinków izolowanych i zwrotnic. Aktualizacja pulpitu do SCS. Semafory H oraz D nie świeciły się jeśli przebieg ustawiano w kierunku szlaku A2 od semafora H oraz szlaku C od semafora D. Prawdopodobnie błąd spowodowany był złą nazwą odcinków izolowanych przy których stały Tm3 oraz Tm4. Zmieniono trakcje, wstawiono bramki i słupy metalowe. Drobne poprawki błędów w otoczeniu scenerii.

Wiem że trakcja jest w tym momencie dość skomplikowana oraz że niektóre wysięgniki wiszą w powietrzu lub nie stykają się prawidłowo z bramką, jest taka troche prowizorka widoczna zwłaszcza w niskich detalach. Trakcja ulegnie zmianie najprawdopodobniej po wydaniu nowszej wersji symulatora, gdyż są prowadzone nad nią prace. Zmierzyłem czas przejazdu od i do stacji. Przy rozważnej jeździe dojazd do stacji zajmuje około 2 minut z każdego szlaku. Odjazd ze stacji również zajmuje około 2 minut, więc jeśli ktoś chce sie bawić w rozkłady minutowe z uwzględnieniem mojej stacji to ta informacja może sie mu przydać.

Dodano: 12 Stycznia 2016, 16:35:05


Dodano scenariusz offline. Plik Sosnowo.scen wrzucamy do folderu \scenarios i można sobie pojeździć gdy nikogo nie ma. Zawiera rozkład godzinowy.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2016, 16:35:05 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Re: Sosnowo
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Stycznia 2016, 15:40:10 »
Kolejny update. Poprawiono pulpit do SCS. Poprawiono zwrotnice 6-9.
31.01.2016 naprawiłem pulpit do SCS, teraz semafory D i H powinny podawać sygnał prawidłowo. Również W24 powinno działać. Sceneria bez zmian. Pulpit w archiwum.
« Ostatnia zmiana: 31 Stycznia 2016, 01:53:35 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Re: Sosnowo
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Lutego 2016, 11:57:05 »
Duzy update w zwiazku z wersja 0.81.e. Zmianie ulegla cala trakcja, zmieniono nazwy semaforow, zmieniono ograniczenia predkosci, poprawiono i urozmaicono perony, usunieto czesc semaforow powtarzajacych i cos jeszcze.
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2016, 17:27:47 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Re: Sosnowo
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Lutego 2016, 15:24:04 »
Kolejny, niewielki tym razem update. Zmieniono semafory, zmianie uległ też w niewielkim stopniu pulpit do SCS. Naprawiono luki w trakcji.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Re: Sosnowo
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Lutego 2016, 01:40:40 »
Update związany z łagodniejszym układem torowym. Również nowy pulpit do SCS z wyeliminowaniem zbędnych punktów końcowych dla manewrów. Teraz manewr na Tm1 i Tm11 należy podawać na punkty końcowe przebiegu (przed semaforem A i L). Sceneria zgodna z aktualną wersją.
« Ostatnia zmiana: 29 Lutego 2016, 01:48:28 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline m4lymisiu

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Siła reputacji: 68
  • m4lymisiu prezesm4lymisiu prezesm4lymisiu prezesm4lymisiu prezesm4lymisiu prezesm4lymisiu prezesm4lymisiu prezesm4lymisiu prezesm4lymisiu prezesm4lymisiu prezesm4lymisiu prezesm4lymisiu prezes
Re: Sosnowo
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Marca 2016, 13:02:02 »
Powtarzacze przed semaforem L nie pokazują co semafor L wskazuje...

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Re: Sosnowo
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Marca 2016, 17:26:09 »
Dziękuje za sugestie poprawki. Poprawiłem te semafory oraz pulpit, teraz działa. Do pobrania w pierwszym poście.
PS. To mój setny post na forum :)
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2016, 17:28:12 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Re: Sosnowo
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Marca 2016, 00:06:36 »
Sluchajcie sluchajcie mieszkancy Khorinis. Z rozkazu wielmoznego Lorda Hagena oglasza sie co nastepuje. W zwiazku z postepem prac nad SWDR oraz nad aktualizacja Train Drivera stacja Sosnowo ulegla przebudowie. Postanowiono za pomoca rozjazdow krzyzowych w sposob bezposredni polaczyc obie bocznice z peronami. Celem zwiekszenia przepustowosci dobudowano nowy tor wraz z dwiema krawedziami peronowymi. Ponadto zdecydowano sie zmienic polozenie lacznicy miedzy szlakiem A oraz B, przesunieto takze nieznacznie budynek nastawni. Trwaja prace drogowe zapewniajace dostep do stacji mieszkancom Sosnowa Malego. W zwiazku z tym w najblizszym czasie zmianie ulegnie takze trakcja elektryczna. Kolejnym elementem wplywajacym na wzrost przepustowosci stacji jest wyposazenie szlakow w czterostawna samoczynna blokade liniowa, oraz zwiekszenie predkosci na dlugosci calego szlaku C oraz czesci szlaku B do 100 kilometrow na godzine. Wyposazenie posterunku w samoczynna blokade liniowa umozliwilo zwiekszenie zasiegu stacji do 4 kilometrow w kazdym kierunku. O zakonczeniu prac poinformuje wydajac stosowny komunikat, stacja zostanie oddana do czesciowej eksploatacji po przeprowadzeniu szeregu testow.

Dodano: 15 Marca 2016, 00:35:27


W nawiazaniu do poprzedniego ogloszenia informuje o dalszej czesci przebudowy. Obecnie wszystkie szlaki jednotorowe maja predkosc zwiekszona do 100 kilometrow na godzine. Na szlaku dwutorowym dalej obowiazuje 120. SBL dziala, zalecam uruchamianie w trybie rzeczywistym. Jest to blokada trzystawna dwukierunkowa. Sklada sie z czterech odstepow o dlugosci 750 kazdy z wyjatkiem ostatnich odstepow przed semaforami wjazdowymi ktore sa dlugosci 900 metrow. Obecnie trwaja prace w obrebie szlakow dotyczace poprawy trakcji. Trakcja w obrebie stacji jest w calosci ukonczona. Dalej trwaja prace drogowe. W zakresie prac torowych to zostaly dobudowane nowe zelektryfikowane bocznice. Bedace przedluzeniem dawnej bocznicy O, obecnie toru 1b. Sa to odpowiednio tory 1c oraz 3b. Moga one sluzyc jako tory odstawienne dla wagonow. Dodatkowo polaczono je z torem manewrowym 4b ktory rowniez moze sluzyc jako miejsce postoju pojazdow manewrowych. Jest to przedluzenie toru 4 ktory zostal polaczony z rozjazdem krzyzowym umozliwiajacym bezposrednia komunikacje miedzy peronami a szlakiem B1 z pominieciem odcinka miedzy szlakami A1 i C1. Zmiany te powinne wplynac na udroznienie stacji, jak rowniez stworzenie lepszej obslugi manewrowej. Wymusilo to wstawienie wiekszej ilosci tarcz manewrowych oraz zmiane nazw dotychczasowych obiektow tego typu. Po ukonczeniu testow udostepnie scenerie, nowy pulpit, oraz skrypt do SBL obslugiwany przez program youBy'a dostepny pod tym adresem.http://td2.info.pl/index.php/topic,369.0.html
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2016, 00:35:27 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Re: Sosnowo
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Marca 2016, 08:03:04 »
Przebudowa Sosnowa zakończona. Do pobrania w pierwszym poście. Obecnie stacja posiada 4 tory, 4 bocznice, oraz łącznice. Sceneria wyposażona w SBL. Program do obsługi do pobrania w tym wątku http://td2.info.pl/index.php/topic,369.0.html. Prędkości szlakowe mogą ulec zmianie. Proszę zgłaszać wszelkie propozycje poprawek, oraz pytać mnie na PW w razie wątpliwości. Jednocześnie proszę o niedodawanie numerów starej wersji Sosnowa do SWDR, ponieważ parametry stacji wprowadzone już do SWDR dotyczą nowej wersji, a korzystanie ze starej wersji zaburza funkcjonowanie rozkładów jazdy.
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline bartek

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 380
  • Siła reputacji: 14
  • bartek dróżnik obchodowybartek dróżnik obchodowy
Re: Sosnowo
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Marca 2016, 13:11:42 »
Czemu tu jest SBL na jednotorach?

Offline Retrato1989

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 263
  • Siła reputacji: 22
  • Retrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowyRetrato1989 dróżnik przejazdowy
  • Kiedyś to było...
Re: Sosnowo
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Marca 2016, 14:49:01 »
Przepisy nie zabraniają stosowania SBL na szlakach jednotorowych. Zastosowałem je tam celem zwiększenia przepustowości. Takie rozwiązanie występuhe na linii nr 202 odcinek między Gdynia a Rumią, lub na przykład na odcinku Otwock - Pilawa. Nie jest to błąd.
PS. Dziś wieczorem lub jutro naniosę poprawki wskazane przez Uetama.
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2016, 14:52:28 wysłana przez Retrato1989 »
NON VEXA ME ZBISCO! TU ALIQUANDO QUALES DENTES LUCIUM HABERE VIDISTI?! CEPIT ET MANUS SECATUR!

Offline bartek

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 380
  • Siła reputacji: 14
  • bartek dróżnik obchodowybartek dróżnik obchodowy
Re: Sosnowo
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Marca 2016, 17:44:19 »
No to dowiedziałem się czegoś nowego. :)