Autor Wątek: WiP/Prace w toku: LCS Jezioraki  (Przeczytany 4271 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojtas

  • Weteran
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 134
  • Siła reputacji: 202
  • Wojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezes
LCS Jezioraki
« dnia: 25 Września 2018, 04:41:21 »
Miałem jeszcze nie zakładać tego wątku ale skoro każdy się chwali to i ja pokażę swoje portfolio.

Przedstawiam swoją pierwszą scenerię LCS Jezioraki. Sceneria w pełni fikcyjna położona pomiędzy licznymi jeziorami. Posiada ona dwa główne szlaki dwutorowe wyposażone w SBL oraz jeden jednotor. Sceneria w swoim założeniu ma nie posiadać miejscowych ograniczeń prędkości związanych z krzywymi torami czy podmyciem torów - krótko mówiąc tutaj ma się jeździć. Na scenerii znajduje się stacja "Jezioraki Główne" posiadająca 4 perony z czego 3 są dwu-krawędziowe oraz przystanek osobowy "Bajoraki" umiejscowiony na mijance pośrodku jednotoru. Dodatkowo przy stacji centralnej znajduje się 6-cio torowa bocznica towarowa. Dodatkowo jest to chyba pierwsza sceneria w TD2 która będzie posiadała pętlę towarową łączącą spawny towarowe ze szlakiem. Na scenerii znajdują się dwa podg. "Jeżyki" i "Raczki" umiejscowione przed wjazdem w stację Jezioraki Główne. Sceneria będzie obsługiwana tylko i wyłączne za pomocą SCS. Na chwilę obecną sceneria prywatna - jeśli na autoryzację (decyzja do podjęcia) to tylko dla bardzo wąskiego grona osób.


Szlaki:
Dwutor WR vmax. 140km/h, długość szlaku 6,8km - SBL
Dwutor Au vmax. 120 km/h, długość szlaku 8,8km  - SBL
Jednotor Ma vmax. 60 km/h, długość szlaku 6,5km


Spawny:
3 spawny osobowe każdy długości 450m
2 spawny towarowe każdy długości 800m



Postęp prac:
Układ Torowy: 100 %
Wskaźniki: 80%
Izolacje 0%
SCS 0%
Sieć Trakcyjna 80% - Blondyna
Otoczenie 35%
Kilometraż: 100%
Profil pionowy: 100% - Blondyna


Opiekę merytoryczną nad scenerią objął Blondyna. Z racji dużej ilości pomocy udzielonej przy tworzeniu tej scenerii na pewno otrzyma autoryzację na tą stację (jeśli kiedykolwiek zostanie ona wpisana do SWDR).

Poniżej zamieszczam kilka screenów i plan scenerii.

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 474
  • Siła reputacji: 372
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: LCS Jezioraki
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Września 2018, 05:21:27 »
Yyyy.. nooo.. ten.. cóż. O, zostawiłem pranie w piecu.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline gravition

  • Weteran
  • Wiadomości: 324
  • Siła reputacji: 65
  • gravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezes
Odp: LCS Jezioraki
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Września 2018, 07:38:47 »
To trochę wygląda jak makieta w sklepie xD
Ciekawy pomysł, podwyższyłbym nasyp na szlaku idącym przez jeziora i zwiększył odległość między osiami torów, bo w rzeczywistości te tory po przejeździe dwóch pociągów by się zapadły (zobacz jak Niemcy budowali szlak między Tczewem a Malborkiem w celu uniknięcia zapadania się torów ze względu na specyficzny teren).
Przydałby się też drugi tor między grupą towarową a Jeżykami, przy większym ruchu jednotor będzie tam wąskim gardłem, zapcha ci się szlak Au
Na torach między spawnami towarowymi a grupą towarową powyrzucałbym Tmki  117, 118, 119, 120,  121, 122, 123, 124. Jeżeli już to poszedłbym w SBL i normalnie powstawiał semafory, w połączeniu z krótkimi drogami hamowania przy załóżmy vmax 40-60 km/h byłoby ciut realniejsze, oczywiście to jest tylko moja podpowiedź :)
Powodzenia z dalszymi pracami :)

Offline babisz_fajny

  • Trener
  • Weteran
  • Trener
  • Redaktor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 363
  • Siła reputacji: 1570
  • babisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezesbabisz_fajny prezes
  • Głupi ma zawsze szczęście. Wredny "50100" ;)
Odp: LCS Jezioraki
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Września 2018, 08:35:48 »
O ile skończysz, to wiadomo ze sceneria bedzie ciekawa :D
Członek zespołu trenerów. Udzielam prywatnych lekcji.
Wolontariusz i członek KSK Wrocław. Trener Redaktor.
PKP Intercity S.A Zakład zachodni w Poznaniu.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: LCS Jezioraki
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Września 2018, 08:46:21 »
Trafnie dobrana nazwa - JezioRAKi.
Powodzenia w systemie sprawdzania 8)

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 932
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
Odp: LCS Jezioraki
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Września 2018, 08:48:51 »
Pewnie do niektorych ten owal wyglada rakowo ale jak do mnie ciekawy pomysl,cos udajace tor doswiadczalny/testowy jak w Zmigrodzie a TM do spawnow to mojim zdaniem mniej rakowe niz ladowac tam SBL (u siebie na Mrozach  na wyjedzie z bocznicy tez dawno poszla out) ,. graviton  jakos w innych miejscach na Mazurach tory na sa na normalnych nasypach i nic sie nie zapada - zreszta nikt teraz nie bedzie pol ukladu przerabiac, a przy kontroli ci powiedza ze rakowe miedzytorze . Ogolnie podoba mi sie koncepcja ukladu torowego jak i wykonanie stacji tak trzymac  8)

PS Ares daruj se ty  i inni juz tako malo wnoszace komentarze,znowu chcecie  gownwoburze prowokowac malo wam ?
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2018, 08:56:46 wysłana przez Matz32 »
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline gravition

  • Weteran
  • Wiadomości: 324
  • Siła reputacji: 65
  • gravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezesgravition prezes
Odp: LCS Jezioraki
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Września 2018, 09:07:38 »
Jak nie chcemy SBL to chociaz wywalić te "odstępowe" tarcze manewrowe bo są moim zdaniem zbędne, kwestia do przedyskutowania
Zaś co do przebudowy torów o której mówisz to fakt, racja, można też temu zaradzić w inny sposób - zrobić estakadę coś na kształt tej na poznańskich naramowicach na towarowej obwodnicy poznania, dobrze zrobione wyglądałoby bardzo ładnie wśród tych jezior, bo koncepcja jest naprawdę fajna :)

Offline Blondyna

  • Weteran
  • Wiadomości: 38
  • Siła reputacji: 146
  • Blondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezes
  • Brawurowa jazda samochodem cinquecento.
Odp: LCS Jezioraki
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Września 2018, 10:51:50 »
Aż mi sie jajka spociły...  :-[ 8)
Mężczyzna

Offline EN57-002

  • User
  • Wiadomości: 193
  • Siła reputacji: 607
  • EN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezesEN57-002 prezes
Odp: LCS Jezioraki
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Września 2018, 11:03:52 »
Zastanawiam się w ogóle nad sensem tej pętli towarowej. Co ona ma dać? Równie dobrze można by było ją zlikwidować i zrobić spawny spod Tm105 i Tm106 zabezpieczone kozłami przed ucieczkami. Jeżeli miała by jednak zostać to wpuszczanie z obu spawnów składów towarowych na jeden tor 105 jest błędem. Jeden wlot powinien być na tor 103, albo jeden kierunek od razu wyjazdem na szlak, jak w Dąbiu jest łącznica zrobiona (tu może być na podg. Raczki) lub dorobić tor 107. Zakładam, że rewident taboru oględziny robi na torach 115 i 116. No i na podg. Raczki sem powinny być (od lewej) B, A, A102, A101.

Offline Wojtas

  • Weteran
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 134
  • Siła reputacji: 202
  • Wojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezesWojtas prezes
Odp: LCS Jezioraki
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Września 2018, 12:31:22 »
To trochę wygląda jak makieta w sklepie xD
Ciekawy pomysł, podwyższyłbym nasyp na szlaku idącym przez jeziora i zwiększył odległość między osiami torów, bo w rzeczywistości te tory po przejeździe dwóch pociągów by się zapadły (zobacz jak Niemcy budowali szlak między Tczewem a Malborkiem w celu uniknięcia zapadania się torów ze względu na specyficzny teren).
Przydałby się też drugi tor między grupą towarową a Jeżykami, przy większym ruchu jednotor będzie tam wąskim gardłem, zapcha ci się szlak Au
Na torach między spawnami towarowymi a grupą towarową powyrzucałbym Tmki  117, 118, 119, 120,  121, 122, 123, 124. Jeżeli już to poszedłbym w SBL i normalnie powstawiał semafory, w połączeniu z krótkimi drogami hamowania przy załóżmy vmax 40-60 km/h byłoby ciut realniejsze, oczywiście to jest tylko moja podpowiedź :)
Powodzenia z dalszymi pracami :)

Tm-ki wstawione z powodu długości tych "ramion" każde ma ponad 2km. Od strony podg. Jeżyki miał też być dwutor ale wtedy sceneria byłaby bardzo symetryczna. Do tego wolę mieć wąskie gardło bo to jakieś urozmaicenie i wyzwanie dla dyżurnego żeby nie zapchać stacji.

Zastanawiam się w ogóle nad sensem tej pętli towarowej. Co ona ma dać? Równie dobrze można by było ją zlikwidować i zrobić spawny spod Tm105 i Tm106 zabezpieczone kozłami przed ucieczkami. Jeżeli miała by jednak zostać to wpuszczanie z obu spawnów składów towarowych na jeden tor 105 jest błędem. Jeden wlot powinien być na tor 103, albo jeden kierunek od razu wyjazdem na szlak, jak w Dąbiu jest łącznica zrobiona (tu może być na podg. Raczki) lub dorobić tor 107. Zakładam, że rewident taboru oględziny robi na torach 115 i 116. No i na podg. Raczki sem powinny być (od lewej) B, A, A102, A101.

Takie pętle (mniejsze oczywiście) istnieją chociaż u mnie w Tarnowie. Z tego co widziałem to obecnie funkcjonuje ona jako tory odstawcze dla loków. A przyznam że początkowo chciałem zrobić dwa spawny na grupie towarowej zabezpieczone kozłami jednak potem postanowiłem dobudować tą pętlę. Niech to będzie coś innego niż oklepany układ stacji. Co do nazewnictwa semaforów to będzie to poprawione w czasie robienia SCSa.

Trafnie dobrana nazwa - JezioRAKi.
Powodzenia w systemie sprawdzania 8)

Nie martw się. Sam sobie nie dodam tego do SWDR. :D

Offline uetam

  • Zasłużony
  • *
  • Wiadomości: 462
  • Siła reputacji: 115
  • uetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezes
  • Administrator Techniczny
Odp: LCS Jezioraki
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Września 2018, 13:13:02 »
5 screen - za niski zwis :P
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne dotyczące problemów, które mogą być rozwiązane na forum.

Offline Blondyna

  • Weteran
  • Wiadomości: 38
  • Siła reputacji: 146
  • Blondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezesBlondyna prezes
  • Brawurowa jazda samochodem cinquecento.
Odp: LCS Jezioraki
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Września 2018, 19:38:11 »
5 screen - za niski zwis :P
Jak widać sieć nie jest jeszcze gotowa :)
Mężczyzna