Z racji tego, iż Jelonki powoli docierają do upragnionego końca, czas na kolejny projekt. Nieco większy, Warszawę Główną Towarową, czyli moje ukochane tzw. Odolany.
Tak pokrótce, st. Warszawa Główna Towarowa (dawniej Warszawa Odolany) za czasów swej świetności była główną stacją rozrządową na terenach Warszawy. Niestety, jakie mamy władze każdy wie i jak obecny transport kolejowy się przedstawia lepiej nie komentować. Nie oszczędziło to także samych Odolan, gdyż pod koniec 2013 została wyłączona najważniejsza część tej stacji, czyli górka rozrządowa, powodując tym samym spadek rangi stacji do manewrowej. Od tego czasu Odolany powoli umierają, coraz bardziej zapominane, a przypominają sobie o nich gdy coś można sprzedać na złom, w ten sposób np nie ma już wież oświetleniowych. Tylko po kilka latarń przy każdej z ocalałych nastawni WOA, WOB i WOC. Z racji wyłączenia górki, nastawnia dla części rozrządowej WOA2 również przestała być używana, a nawet podobno została już wybebeszona od środka. Też nie ma nawet śladu po nastawni WO5, która była po drugiej stronie rejonu WOC. Do dziś jednak stoi PSKP przy wyjeździe w kierunku Gołąbek, choć pusta w środku z powybijanymi oknami.
Dziś stacja WGT utrzymuje się tylko dzięki obsłudze bocznic dla Huty, Budokruszu, Alfy-Norma, i kilku innych, oraz dzięki możliwości "oblotów" dla IC i KM. No cóż, IC nie popisało się sprzedając Szcześliwice, ale to już inna historia.

Na chwilą obecną ciężko stwierdzić jakie losy czekają Odolany, ale jak się tak patrzy na dzisiejszych januszy budownictwa (czyt. Developerów) to słabo się to przedstawia. Dodatkowo ciągle rosnąca liczba tych cholernych TIR'ów.. Ale to już inny temat.
Co do projektu. Cóż, projekt zakłada tereny od podg. W. Gołąbki (dwa szlaki dwutorowe do Józefinowa i Ożarowa Maz.) przez całe WGT do rejonów nastawni WOC (jeden szlak dwutorowy do W. Jelonki) oraz WOB (szlak jednotorowy do W. Al. Jerozolimskie i szlak dwutorowy na W. Czyste).
Cały projekt jest wykonywany na podkładach, a w miarę możliwości jest odwzorowana większość bocznic, które z kolei będą przywrócone do stanu używalności. Jeśli możliwości na to pozwolą również z czasem pojawią się modele budynków nastawni, schronisk manewrowych, maszynowni, itp. (niestety w takich warunkach jakich obecnie są).
Uprzedzając pytania to brak schematu WGT, nie przeszkadza w wykonaniu tego projektu z uwagi na wykonanie kilkuset zdjęć tych terenów, a dodatkowo zdjęć pulpitów nastawni gdzie są numery tarcz, rozjazdów, itd. Poza tym codziennie po tym jeżdżę..

W załączniku kilka screenów jak obecnie prezentuje się układ torowy.