Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa  (Przeczytany 9960 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sprytny_Zbys

  • User
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 490
  • Sprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezes
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Października 2020, 01:37:11 »
Możemy zostać przy temacie?
Centralną widziałem nie tylko z okna, ale również pieszo wraz z całym tunelem średnicowym, a tory staram się układać nie tylko na podstawie filmików, ale również z dokumentacji i planów. Nie robiłbym scenerii, na której perony miałyby być zwykłymi kanciastymi platformami. Wiadomo, że nie da się ułożyć torów z dokładnością co do metra, ale staram się w miarę posiadanej wiedzy ułożyć jak najdokładniej.
 
Sabyryn, możesz rozszerzyć wątek - co widać po międzytorzach?

Z aktualności, wykonany jest odcinek torów pomiędzy Centralną, a Powiślem (wschodnim wylotem tunelu) przebiegający pod Al. Jerozolimskimi.

Offline Jacek33

  • User
  • Wiadomości: 29
  • Siła reputacji: 49
  • Jacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytor
  • „Niesprawiedliwość jest na całym świecie.”
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Października 2020, 07:02:37 »
Jeśli sceneria dojdzie do skutku to jaką (na razie) będzie miała nazwę? Bo skoro nie jest robiona ja podkładach satelitarnych to ciężko będzie odwzorować ją 1:1, a co za tym odzie nie będzie mogła być zakwalifikowana jako realna.

PS. Jeśli sceneria jest robiona na podkładach to proszę o poprawkę.
Gdzie są Ci, którzy mieli być ze mną? Tam gdzie nie powinni. W krainie zła i nieprzyjaźni.

Offline NieAktywny

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 110
  • Siła reputacji: 155
  • NieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezesNieAktywny prezes
  • Życie jest jak trytytka - tego nie cofniesz.
    • Kanał YouTube
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Października 2020, 08:07:38 »
Jeśli sceneria dojdzie do skutku to jaką (na razie) będzie miała nazwę? Bo skoro nie jest robiona ja podkładach satelitarnych to ciężko będzie odwzorować ją 1:1, a co za tym odzie nie będzie mogła być zakwalifikowana jako realna.

PS. Jeśli sceneria jest robiona na podkładach to proszę o poprawkę.

Centralna i tunel nie może być na podkładach bo jest pod ziemią.

Natomiast jestem ciekaw jak zrobisz Olszynkę Grochowską, ale moim zdaniem jej nie zrobisz, ponieważ się poddasz - takie jest moje zdanie. Po drugie sceneria nawet nie jest w SSS, a ty już zakładasz wątek. Jak ktoś wspomniał: "Wiele poważnych twórców zakłada wątek na 3 etapie". A przy takim projekcie, no to trzeba być jednak poważnym.
Życzę więc powodzenia.

Aż mi się to przypomina:
https://td2.info.pl/hyde-park/nasze-memy/msg65182/#msg65182

Offline chinczyk

  • Weteran
  • Wiadomości: 240
  • Siła reputacji: 313
  • chinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezes
  • am Strand in Misdroy.
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Października 2020, 10:45:36 »
Cytuj
Dlatego napisałem o scenerii hybrydowej, która będzie wirtualną, ale tworzoną na podstawie realnej. Doskonale zdaję sobie sprawę jak wygląda warszawski węzeł i nawet nie podejmuję się stworzenia choćby kawałka, bo uważam to za nierealne. Stąd pomysł na pewien wycinek pomiędzy Zachodnią, a Wschodnią. Prace trwają i obecnie ułożone są tory na odcinku W-wa Ochota - W-wa Centralna.

Ochota już po modernizacji, że takie nowiuśkie perony ma? Tam jest zalane wszystko na asfalt, nie ma tam kostki. Nie ma takiego modelu peronu w grze, co by można odwzorować w stuprocentach, ale jak już stawiać, to te starsze.

Interesująca jest też sytuacja między torami WKD a strefy podmiejskiej. W rzeczywistości tam są betonowe podpory, u ciebie natomiast jest ścisk.
Minuta 6:49.

Raz turystycznie przejść przez średnicowy i złapać zapał do roboty... No nic, nie mi to oceniać.
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2020, 10:48:22 wysłana przez chinczyk »

Nic sie w tej Polsce nie zmieni, POPiS wiecznie żywy.
Od pięciu lat w symulatorze.

Offline Sprytny_Zbys

  • User
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 490
  • Sprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezes
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Października 2020, 02:22:12 »
Kochani,
skupmy się na tym o co zapytałem w pierwszym poście, bo głównie po to ten wątek powstał. Wiem, że sceneria jest problemowa z wielu powodów, ale sercem i duchem jestem z nią związany nie tylko dla tego, że mieszkam w Warszawie od 39 lat, ale odkąd powstawały symulatory, zawsze chciałem żeby Warszawa Centralna wyglądała jak najbardziej realistycznie.

Uprzedzę zapytania - tory układane są z podkładów satelitarnych, a sam tunel z dostępnych dokumentacji i posiadanej wiedzy.
Proszę nie opiniować scenerii na podstawie zamieszczanych przeze mnie materiałów, szczególnie na tym etapie, gdzie próbuję ustalić szczegóły z twórcami TD2 i osobami decyzyjnymi czy taka sceneria zostanie w ogóle przyjęta. (Sceneria na dzień 4.10.2020r. jest na etapie układania torów). Jest to zbyt przedwczesny etap, by zgłaszać scenerię do SSS, ponieważ za mało jest do sprawdzania.
Najpierw ustalmy proszę czy taka wersja jaką zaproponowałem, będzie w ogóle możliwa do zrealizowania i czy ma być scenerią realną czy też wirtualną.
Nie będę tworzył wszystkich szlaków, gdyż jest to po prostu niemożliwe, dlatego chcę zrobić "wykrój" z tego co jest możliwe do wykonania. Nie oszukujmy się, na pełną scenerię nie ma po prostu miejsca oraz za dużo byłoby problemów przy ładowaniu tak dużej ilości obiektów, a zależy nam chyba, by i słabsze komputery obsługiwały scenerie.
LCS Gdańsk jest też tylko kawałkiem z całości, a jest lubianą scenerią i do tego realną.

Bardzo Was proszę o pisanie w temacie, a jeśli ktoś będzie zainteresowany współtworzeniem scenerii, w każdej związanej z nią dziedziną, to serdecznie zapraszam do kontaktu na priv.

Offline Farmbizkolejowy

  • User
  • Wiadomości: 30
  • Siła reputacji: 31
  • Farmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchu
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Stycznia 2021, 08:56:13 »
Jazda po niej będzie bardzo przyjemna mimo braków, ponieważ WWK niestety nie da się odwzorować w pełni, ale i tak fajnie że będzie średnicowa chociaż. Jest Gdańsk, będzie jeszcze Warszawa, Jantar będzie mógł jechać z Wawy do Gdańska w Tedeku.

Offline Jacek33

  • User
  • Wiadomości: 29
  • Siła reputacji: 49
  • Jacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytorJacek33 dyspozytor
  • „Niesprawiedliwość jest na całym świecie.”
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Stycznia 2021, 10:19:57 »
Hmm... A nie powinno być wtedy w TD-ku kilkunastu posterunków, by móc jeździć rzeczywiście "Jantarem"? Inna sprawa, że "Jantar" aktualnie nie istnieje według rozkładu jazdy, ale mniejsza o to. A posterunki, które powinny być w tedy w TD-ku to (by jeździć "Jantarem"):
Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia Osobowa, Warszawa Praga, Legionowo, Chotomów, Nowy Dwór Mazowiecki, Modlin, Nasielsk, Świercze, Gąsocin, Ciechanów, Konopki, Mława, Iłowo, Działdowo, Gralewo, Rybno Pomorskie, Montowo, Zajączkowo Lubawskie, Rakowice, Iława Główna, Redaki, Susz, Prabuty, Mleczewo, Malbork, Szymankowo, Tczew, Pszczółki i Pruszcz Gdański, Gdańsk Wrzeszcz, Sopot, Gdynia Orłowo, Gdynia Główna, Gdynia Chylonia, Rumia, Reda, Mrzeziono, Puck, Władysławowo, Kuźnica (Hel), Jastarnia.

To by było (chyba) na tyle.
« Ostatnia zmiana: 18 Stycznia 2021, 10:29:08 wysłana przez Jacek33 »
Gdzie są Ci, którzy mieli być ze mną? Tam gdzie nie powinni. W krainie zła i nieprzyjaźni.

Offline Farmbizkolejowy

  • User
  • Wiadomości: 30
  • Siła reputacji: 31
  • Farmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchu
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #22 dnia: 19 Stycznia 2021, 16:34:18 »
Ale i tak dobrze że średnicowa będzie. Będzie możliwość "teleportowania się" między stacjami?

Offline Zugfanatiker

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Siła reputacji: 362
  • Zugfanatiker prezesZugfanatiker prezesZugfanatiker prezesZugfanatiker prezesZugfanatiker prezesZugfanatiker prezesZugfanatiker prezesZugfanatiker prezesZugfanatiker prezesZugfanatiker prezesZugfanatiker prezesZugfanatiker prezes
    • Instagram
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #23 dnia: 19 Stycznia 2021, 18:59:33 »
Życzę wam dużo zabawy i cierpliwości w budowaniu!

Mam nadzieję, że ta sceneria kiedyś się skończy. Ładny dodatek do planowanego CMK.

Offline Sprytny_Zbys

  • User
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 490
  • Sprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezes
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Marca 2021, 02:45:41 »
Po dłuższej przerwie, tory przez scenerię ułożone wraz ze szlakami (laskami)
Całość będzie wyglądała jak na załączonej grafice.
Przede mną jeszcze sprawdzenie czy każdy z torów spełnia normy, oraz wstawienie semaforów i wszelkich wymagań do etapu 1 zgłaszania nowej scenerii :)
P.S. Zmieścił się kawałek Olszynki Grochowskiej - dla IC oraz dla EZT będzie "baza" na Zachodniej (Ochota).


Offline SzybkiWiewiór

  • User
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Siła reputacji: 107
  • SzybkiWiewiór prezesSzybkiWiewiór prezesSzybkiWiewiór prezesSzybkiWiewiór prezesSzybkiWiewiór prezesSzybkiWiewiór prezesSzybkiWiewiór prezesSzybkiWiewiór prezesSzybkiWiewiór prezesSzybkiWiewiór prezesSzybkiWiewiór prezesSzybkiWiewiór prezes
  • Exploooosiooon!!!!
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #25 dnia: 21 Marca 2021, 13:41:39 »
Co myślisz o dodaniu szlaku zewnętrznego w kierunku Warszawy Gdańskiej?
8) UwU UwO OwU OwO 8)
Projekt w budowie - Knot

Offline Sprytny_Zbys

  • User
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 490
  • Sprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezes
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #26 dnia: 21 Marca 2021, 14:29:12 »
Jak tylko pojawią się odpowiednie skrzyżowania w edytorze, rozważę taką opcję.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #27 dnia: 21 Marca 2021, 16:28:02 »
Po dłuższej przerwie, tory przez scenerię ułożone wraz ze szlakami (laskami)
Całość będzie wyglądała jak na załączonej grafice.
Przede mną jeszcze sprawdzenie czy każdy z torów spełnia normy, oraz wstawienie semaforów i wszelkich wymagań do etapu 1 zgłaszania nowej scenerii :)
P.S. Zmieścił się kawałek Olszynki Grochowskiej - dla IC oraz dla EZT będzie "baza" na Zachodniej (Ochota).

Kilka godzin się zastanawiałam, czy pisać ten post, czy też może nie. Ostatecznie jednak zdecydowałam się wyrazić swoją opinię publicznie, głównie ze względu na to, że szkoda mi czasu który poświęcasz , a który niestety przepada w otchłań. Całość zawrę w kilku punktach, co by było przejrzyście:

1. Sam pomysł scenerii.

Zacznijmy od prostych rzeczy - sam pomysł symulatora, opiera się na tym, że jest kilka losowo łączonych ze sobą scenerii, na każdej znajduję się jedna stacja, i między którymi to sceneriami przełączają się maszyniści tworząc tym samym pewną siatkę połączeń. W miarę rozwoju symulatora, zaczęto wysuwać wnioski, że ze względu na to, jak wygląda rzeczywistość, nie zawsze jest możliwa taka konfiguracja. Zaczęły się zatem pojawiać różne scenerie z dwoma, trzema bądź więcej, posterunkami. Problem zaczyna się w momencie, gdy w przypadku obszaru, który chcemy objąć granicami scenerii realnej występują pewne uzależnienia, bądź utrudnienia, które uniemożliwiają "pocięcie" scenerii. Za przykład podam najprostszy, jaki można sobie wyobrazić - LCS Sandomierz. Obejmuje on swoimi granicami stację Sandomierz, oraz posterunek odgałęźny Zalesie Gorzyckie, na którym następuje przejście z dwutoru na jednotor. Oba posterunki sterowane są z jednego pulpitu, ba, z jednego ekranu. Więc mimo tego, że między nimi występuje 5km szlaku, i zachodzą dogodne warunki do podziału, uczynić tego nie można.




Kolejnym przykładem, zanim przejdziemy do meritum będzie dowolny nieco mniejszy węzeł. Znów za przykład pozwolę sobie podać scenerię, nad którą sama pracuję - węzeł kielecki. Tutaj nie ma nigdzie sterowania zdalnego, każdy posterunek ma swój własny okręg nastawczy, bądź kilka. Nie oznacza to jednak, że brak tu problemów z podziałem. Już na samym trójkącie - Kielce, Kielce Herbskie, Piaski koło Kielc - występuje sytuacja uniemożliwiająca podział - za wyjątkiem szlaku Piaski - Herbskie brak tu tarcz ostrzegawczych, a semafory uzależnione są między sobą. "Szlaki" mają po około 700m - czyli tyle, żeby ewentualne zatrzymanie pociągu pod semaforem wjazdowym nie spowodowało blokowania sąsiedniego posterunku.

To jednak nie koniec problemów. W śladzie D29-008 kolejno przed Piaskami i Kielcami znajdują się dwie stacje - Kostomłoty i Kielce Białogon. Choć nie są one uzależnione z poprzednio wymienionymi, to tarcze ostrzegawcze posterunków zazębiają się ze sobą. Zignorowanie tego faktu i dublowanie szlaku uznałam za bezsensowne; szczególnie, że sytuacja jest znacznie bardziej klarowna, niż podział np.: LCS Żywiec, i szlaku do Bielska Białej Głównej. Tam tarcza ostrzegawcza do Bielsko Białej Lipnika znajduje się na wysokości rozjazdów BBG.




Zauważ, że mimo znikomej wielkości węzła kieleckiego w porównaniu do warszawskiego, podział scenerii może być nadal niezwykle trudny i skutecznie doprowadzić do konieczności powiększenie obszaru jaki obejmuje sceneria.

Pozwolę sobie, przechodząc do sedna, wytłumaczyć, czym powinno się kierować budując dużą scenerię, na której będzie się znajdować kilka posterunków. Po pierwsze należy w miarę możliwości dokonać logicznego podziału scenerii. Nie powinno być przypadków, gdzie dzieli się szlak na wysokości semaforów bądź rozjazdów następnego posterunku. Idealną sytuacją jest dzielenie szlaku w połowie, co jest szczególnie ważne przy bardzo długich szlakach. Wtedy osoba budująca sąsiadującą stację nie będzie zmuszona budować z powodu czyichś zachcianek 15km szlaku. Sceneria powinna być możliwa do obsłużenia przez jedną osobę. Nie musi być to oczywiście łatwe, lecz są pewne granice ludzkich umiejętności. KMSzczecin też je, prawdopodobnie, posiada. Ostatnim warunkiem, w zasadzie najważniejszym jest grywalność. Za przykład posłużę się scenerią LCS Wrocław, autorstwa @mr_bar. Warunki dotyczące podziału i sterowania zostały tam miejscami lepszym, miejscami gorszym efektem, ale jednak spełnione. Problem jednak pojawia się w momencie, kiedy ktoś z niekoniecznie najdroższym komputerem za kilkadziesiąt tysięcy złotych próbuje na Wrocław wjechać. Niestety, symulator nie jest przystosowany do obsługi aż tak dużych scenerii, więc kilkadziesiąt tysięcy kawałków toru, kilkaset tysięcy obiektów sieci trakcyjnej, setki elementów przytorowych, i wielka płachta terenu są ładowane i przeliczane na raz. Powoduje to gigantyczną ścinkę, która skutecznie uniemożliwia rozgrywkę, a sceneria nie ma nawet zaczętego otoczenia.

Przechodzimy zatem do meritum, czyli co trzeba zrobić, by stolica pojawiła się w symulatorze. Odpowiedź jest bardzo prosta - na ten moment nic. Bo jest to niemożliwe. Dlaczego? Powody przedstawiam poniżej:

Uzależnienie posterunków między sobą, oraz miejsca w których można podzielić scenerię. Nie będę wymieniać nawet trasy średnicowej, bo wydaje mi się to logiczne. Warszawa Wschodnia, Centralna i Zachodnia są nierozłączne w żaden sposób, choć nie są ze sobą powiązane urządzeniami, a semafory nie są między sobą uzależnione.
Budując Warszawę Wschodnią musimy zawrzeć dodatkowo: Warszawę Podskarbińską, Warszawę Antoninów, Warszawę Wschodnią Towarową, Warszawę Grochów, Warszawę Pragę Towarową w całości (a przejazd wzdłuż niej trwa blisko 5 minut!) i Warszawę Gdańską. Dochodząc do Warszawy Gdańskiej, automatycznie znów nas przyciąga do siebie poprzez nagromadzenie przystanków na trasie obwodowej trasa średnicowa. Będąc na Warszawie Zachodniej w bliskiej odległości znajduje się znów gro różnych posterunków: Warszawa Czyste, Warszawa Włochy, Warszawa Aleje Jerozolimskie, Warszawa Ochota Postojowa. Dodatkowo nieunikniona będzie budowa stacji Warszawa Okęcie oraz Warszawa Lotnisko Chopina. Bardzo możliwe jest również to, że do scenerii dopiąć będzie trzeba Legionowo (+Piaski i Wieliszew!) ze względu na bliskość tej stacji do WPT. Całość zaznaczam na schemacie poniżej. Niebieskimi kółkami zaznaczone są obszary niepewne, którym należałoby się bardziej przyjżeć.

Spoiler: pokaż


Wszystkie wymienione stacje i posterunki MUSZĄ zostać zawarte na takiej scenerii, i nie ma sensu utrzymywanie zdania, że znalazło się lepszy podział, bo taki po prostu nie istnieje. Wszystkie wymienione przeze mnie punkty są między sobą uzależnione, czy to odnoszeniem się semaforów do siebie, czy to małą odległością, bądź jakimkolwiek zazębianiem się. Taka sceneria choć spełniałaby zasady podziału scenerii realnych, to zapomnieć można o obsłudze w pojedynkę (prawie 20 posterunków, z czego duża ich część składa się z więcej niż jednego okręgu nastawczego), już nie wspominając nawet o grywalności. Zatem jedyną ścieżką w kierunku budowy węzła warszawskiego może być budowa scenerii inspirowanej, ale tu przychodzi inna kwestia - czy warto sobie tym zaprzątać głowę?

2. Wykonanie.
Teraz czas na nieco bardziej bolesną część tego posta, którą jednak uważam ją za kluczową. Muszę ją tu zawrzeć, żeby zaraz nie doszło przypadkiem do sytuacji, gdzie odnoszę się do naszej rozmowy z 06.02.2021r., a Ty stwierdzisz, że takowa nie miała miejsca.
Podczas naszej ostatniej rozmowy podesłałeś mi plik ze scenerią. Wtedy wypunktowałam Ci dokładnie wszystko to co dzisiaj, a nawet skupiłam się na samej scenerii, pomijając już to wszystko co wypisałam w punkcie pierwszym. Niestety skoro nadal pracujesz nad scenerią oznacza to, że totalnie olałeś to wszystko co wtedy Ci powiedziałam. Sam sobie w tej chwili robisz krzywdę, poświęcając masę czasu na produkowanie fatalnie wykonanej scenerii. To, jak bardzo dramatyczna jest sytuacja pozwolę sobie zaprezentować na screenach poniżej:

1. Na całej scenerii podkłady satelitarne są pod torami. Tak nie układa się scenerii realnej, gdyż nie można wtedy wyprowadzić poprawnie geomterii toru. Widać to nawet na screenie z Warszawy Zachodniej, który wkleiłeś wyżej jako odpowiedź na pytanie dotyczące Warszawy Gdańskiej (Swoją drogą, wystarczy że tory będą się przenikać, nikt Cię za brak skrzyżowania nie zje).

Spoiler: pokaż


Po podwyższeniu podkładów na wysokość szyn widać niestety dokładnie to co mam na myśli.

Spoiler: pokaż


Więcej tego typu miejsc:

Spoiler: pokaż






2. Pomijając to, co powinno być zawarte na scenerii, to w jaki sposób zakończyłeś ją jest po prostu kuriozalne:

Spoiler: pokaż



Podsumowując szkoda, że olewasz po kolei uwagi każdego kto Ci zwraca uwagę, począwszy od postu @Marcin_S, który już wtedy zwrócił Ci uwagę, kończąc na całej rozmowie którą odbyliśmy i na której powiedziałam i wypunktowałam Ci dokładnie to samo co dzisiaj. Mam nadzieję, że ten post uświadomi pewne kwestie nie tylko Tobie, ale również wielu innym początkującym twórcom problem dużych węzłów.
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2021, 18:43:02 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline Sprytny_Zbys

  • User
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 490
  • Sprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezes
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #28 dnia: 22 Marca 2021, 00:50:58 »
Dzięki, że napisałeś tego posta, faktycznie zwracasz w nim uwagę na istotne sprawy i doskonale też pamiętam naszą rozmowę, w której odradzałeś mi kontynuację prac argumentując to tym samym co powyżej.

Nigdy nie upierałem się, że ma być to realna sceneria co też widnieje w tytule posta.
Pozwól, że pokieruję się scenerią LCS Gdańsk, która od dłuższego czasu funkcjonuje.
Gdybym był aż tak bardzo drobiazgowy, nie grał bym w TD2, bo w scenerii brakuje sporo, chociażby ucięta linia w kierunku Gdyni i przystanki SKM - które obsługują EZT jadące np. z Otwocka (a powinna to być linia wewnętrzna). Jednak cieszę się tym co jest, a resztę sobie dopowiadam i dlatego nie tylko ta sceneria sprawia mi przyjemność w zabawie. (Tak w zabawie, bo czas spędzony w TD2 traktuję jako dobrą zabawę, a nie egzamin na maszynistę) i podejrzewam, że wielu graczy ma podobne podejście. Jest wiele scenerii wzorowanych na realnych jednak mają nieco zmienione nazwy. Mi zależało by (jeśli to możliwe) żeby zachować oryginalne nazwy tak jak w przypadku Gdańska, ale sama sceneria jest wzorowana na rzeczywistej (wzorowana!) Układana na podkładach - fajnie, że wrzuciłeś screeny z niedociągnięć fragmentów, o których mówiłem, że są do poprawienia, gdyż nie zawierają chociażby krzywych przejściowych. (Podkładami też się tylko sugeruję, ale chociażby z braku niektórych rozjazdów oraz innych powodów nie jestem w stanie odwzorować wszystkiego 1:1)

Ale przejdźmy do meritum i "niepodzielności" scenerii. Faktycznie, gdyby była to sceneria w 100% realna:
1. Nie da się takowej podzielić - bo po prostu nie ma jak, a fizycznie połać terenu po przekątnej może zmieściła by się w 80km.
2. Tak ogromna sceneria z ogromną ilością obiektów, działała by pewnie tylko na komputerach NASA.
3. Gdybym z dostępnych elementów chciał wstawić Stadion Narodowy to zawierał by pewnie 1/2 z dostępnego limitu.
4. Wzorując się na realności, trzeba by było zrobić całą Olszynkę Grochowską, Ochotę postojową + SKM oraz wiele wiele innych, a tego jest po prostu za wiele.

Założeniem scenerii jest właśnie wizerunek LCS Gdańsk, co ma być w miarę proste w obsłudze, podzielne do minimum, przyjemne dla oka oraz przyjazne dla tych co nie dostali komputerów od NASA. A całą resztę uzupełni wyobraźnia.
Dlatego przyjmij raz jeszcze, że ta sceneria ma urozmaicić rozgrywkę dla graczy o kolejną atrakcyjną scenerię, a nie stać się źródłem szkoleń dla PKP IC i spółek z nią powiązanych.

Z Poważaniem, Tomek.


Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #29 dnia: 22 Marca 2021, 07:38:57 »
Problem jest taki, że Gdańsk jest scenerią starą, i na ten moment fatalnie wykonaną. Standardy się zmieniły, i to co było bardzo porządne 3 lata temu, dzisiaj można określić mianem "g-klejstwa". Specjalnie dałam przykład Kielc, bo jest to podobna sytuacja do Gdańska, przy czym tu, dwie skrajne stacje są już ostatnimi w węźle, po których występują dłuższe szlaki.

Mam troszkę wrażenie że mylisz pojęcia, bo ciągle przeplatasz definicje. Sceneria realna powinna oddawać rzeczywistość najlepiej jak się da. Z pewnymi odstepstwami, bo wszystkiego się zrobić nie da, ale co się da to trzeba zrobić. Następnie mamy scenerie fikcyjne, z różnymi wariantami tego, jak bardzo są one czymś inspirowane, przy czym nadal kategoryzuje się je jako fikcyjne, więc nie można używać nazw rzeczywistych; w systemie sprawdzania scenerii jest ona sprawdzana nieco inaczej, są osobne labele.
Więc buduje się albo scenerię całkowicie realną, albo całkowicie fikcyjną. Nie można więc sobie poucinać tak jak to jest na scenerii uczynione, co jest kuriozalne dla scenerii realnej i nazywać to "scenerią hybrydową" bo takiego czegoś nie ma.

Jeżeli faktycznie masz aż tak dużą potrzebę bawienia się w ten węzeł, no to tak jak w pierwszym poście napisałam - należy zbudować scenerię jako inspirowaną. Wtedy tylko nie będzie mogła się ona nazywać Warszawą z oczywistych względów.


Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.