Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa  (Przeczytany 10244 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 705
  • Siła reputacji: 404
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #30 dnia: 22 Marca 2021, 08:37:45 »
Ja bym zostawił jednak decyzje ludziom, którzy za jakość scenerii odpowiadają (SSS). Obserwuję często wiele dyskusji, w których osoba x próbuje przekonać osobę y do przyjęcia takiego, a nie innego sposobu myślenia. Nie twierdze trainfun09, że nie masz racji (bardzo podobała mi się Twoja analiza), ale mamy wolny kraj, każdy marnuje czas, tak jak lubi. Chce robić - niech robi. Może musi się sam wywrócić na takim projekcie, a może go jednak zrobi na tyle dobrze, że SSS to kupi. Pamiętasz, jak 3 lata temu założyłem swój pierwszy wątek w którym zacząłem robić Ol-49? Przecież to była kompletna głupota porywać się na zrobienie parowozu, nie mając pojęcia o modelowaniu 3D. Musiałem się jednak wywrócić, popełnić masę błędów, żeby zrozumieć, jak ogromny jest to projekt i jak ogromne doświadczenie trzeba mieć, żeby robić taki model. Ale te pół roku pracy przy tym, dało mi ogromną frajdę i przekonało, że modelowanie 3D jest świetną rozrywką i odskocznią od codziennej pracy. Dziś walcząc z ET22 nadal mam wątpliwości, że umiem to dobrze robić, ale co to oznacza, że mam nie robić i czekać jeszcze kilka lat zanim osiągnę mistrzostwo w Blenderze?
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2021, 08:39:32 wysłana przez xoorbes »

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 871
  • Siła reputacji: 112
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #31 dnia: 22 Marca 2021, 09:40:58 »
Nie twierdze trainfun09, że nie masz racji (bardzo podobała mi się Twoja analiza), ale mamy wolny kraj, każdy marnuje czas, tak jak lubi. Chce robić - niech robi.

Skoro ktoś publikuje coś na forum, oznacza to że poddaje to krytyce i każdy ma do niej prawo. Osobiście uważam że zawsze warto przynajmniej próbować uchronić kogoś przed błędami, bądź coś wytłumaczyć. Tobie, mi, komuś wychodzi uczenie się na błędach. Ale ktoś może się nie podnieść po wyrzuceniu kilkudziesięciu godzin w błoto. Podajesz za przykład modelowanie, ale w tym kontekście nie jest to dobry argument. W symulatorze nie ma systemu sprawdzania modeli, nie zajmuje się tym wiele osób, ba, wiele osób nawet nie wie na czym polega modelowanie (ostatnio musiałam komuś tłumaczyć, że modelowanie nie polega na wrzucaniu zdjęć w maszynkę, bo takie było przekonanie!). Ze sceneriami sprawa jest inna, bo jest to zagadnienie dotyczące wszystkich. Interesuje się tym tematem znacznie większa ilość osób, i znacznie więcej osób ma wiedzę na ten temat.

Temat Warszawy jest tematem wrażliwym, i ciężkim który przewija się na forum już bardzo długi czas. Wątek ten uznałam więc za odpowiedni żeby raz (oby na zawsze, oczywiście dopóki sytuacja się nie zmieni) wykazać dlaczego nie warto poświęcać czasu na aż tak duże i zaawansowane scenerie, i dlaczego jest to aż tak ciężki orzech do zgryzienia. Nie jest to tylko moje widzimisię, czy próba przekonania kogoś do czegoś, lecz poważna próba wyjaśnienia tego konkretnego zagadnienia po to, aby dać osobom zainteresowanym tym tematem pewien punkt widzenia. Co innego patrzeć na całość z myślą w głowie "Super stacja Warszawa Centralna", a co innego "Bardzo trudny do odwzorowania w naszych warunkach węzeł kolejowy".
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline emik

  • Konstruktor
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Siła reputacji: 89
  • emik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezesemik prezes
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #32 dnia: 22 Marca 2021, 10:29:43 »
Ja też dodam coś od siebie, skoro tutaj jest taka zawzięta dyskusja ;)

Nie daj się zmanipulować tym, że coś "musi być", a czegoś "nie może być", bo złapiesz się po pół roku prac jak ja z Węzłem Poznańskim. Kiedy pojawił się temat Poznania, oprócz standardowego "hurr durr na pierwszą scenerię wybierz coś mniejszego", pojawił się problem osławionych sąsiadujących posterunków. Kiedy wziąłem do siebie wszystkie słowa krytyki, przeanalizowałem wszystkie szlaki, zrobiłem poprawki w długościach tych szlaków i wrzuciłem temat na forum - nagle pojawił się problem "ale jak to? przecież zaraz całe województwo zrobisz". I krzyczały to te same osoby, które wcześniej sugerowały, że się nie da zrobić krótkich szlaków i trzeba połączyć posterunek X i Y, a potem Z.

Na chwilę obecną musisz sobie jednak odpowiedzieć na chyba najważniejsze pytanie - czy chcesz ciągnąć ten temat jako scenerię inspirowaną (ze wszystkimi + i - takiej scenerii, czyli wszystkie odstępstwa od przepisów będziesz musiał gęsto tłumaczyć w procesie SSS - i przede wszystkim je rozumieć), czy zrobić jako realną, co wiązać się będzie z całkowitym przebudowaniem tego co jest, bo już poprzedni rozmówcy wskazali odstępstwa, które nie przejdą.

Jeżeli zdecydujesz się na realny Węzeł Warszawski, prace proponuję zacząć od zera (i tutaj się nie zrażaj  - Poznań budowałem od początku 4x). Proponuję zrobić sobie wycinek z GeoPortalu  - zaznaczyć grubą linią wszystkie linie kolejowe, posterunki i stacje, pomierzyć odległości i zastanowić się, gdzie najsensowniej dokonać podziału scenerii oraz jak umieścić ją optymalnie w pliku .sc. Weź pod uwagę również linie, które już się budują w tamtych rejonach (Matejko bodajże pracuje nad realną Wieleńską w stronę Wołomina, Macin_S zrobił Odolany, więc bardzo ważny jest odpowiedni podział w rejonie W-Wy Zachodniej). Ustal rok budowy, ze wszystkimi plusami i minusami danego roku - ułóż całość podkładów i zobacz, czy przede wszystkim całość zmieściła Ci się jak zaplanowałeś.

Wtedy dopiero rozpocznij układanie torów nie zapominając o prawidłowym wyliczeniu profilu pionowego (bo inaczej nie zbiegną Ci się linie na odpowiednich wysokościach względem siebie).

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 871
  • Siła reputacji: 112
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #33 dnia: 22 Marca 2021, 11:11:42 »
Ja też dodam coś od siebie, skoro tutaj jest taka zawzięta dyskusja ;)

Nie daj się zmanipulować tym, że coś "musi być", a czegoś "nie może być", bo złapiesz się po pół roku prac jak ja z Węzłem Poznańskim.

Troszkę mnie boli to, że manipulacją określiłeś to, że przysiadłam na dłuższą chwilę nawet żeby wypisać i wyrysować faktyczny i sensowny podział, a nie napisać "nie bo nie bo duże". Ponieważ mapa troszkę ucieka niektórym osobą, wstawię ją tutaj po raz drugi. Poza tym fragmentem, to masz rację, i dokładnie to samo miałam na myśli pisząc swój pierwszy post.




Edytowano schemat tak, aby otwierał się w nowym oknie.

//deemixx
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2021, 13:26:31 wysłana przez deemixx »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 732
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #34 dnia: 22 Marca 2021, 11:29:59 »
Problem jest taki, że Gdańsk jest scenerią starą, i na ten moment fatalnie wykonaną.

Zadziwia mnie to jak bardzo jest w stanie zmienić się spojrzenie społeczności. Tak się wszyscy Gdańskiem zachwycali, nie można było odpędzić się od wazeliniarzy pchających się po autoryzacje, a teraz gdy sceneria jest od dłuższego czasu ogólnodostępna to ludzie na nim największe koty wieszają. Przecież pierwsze fragmenty torów pojawiły się na scenerii jak podstawą prowadzenia ruchu był arkusz Google z rozkładami, jeszcze zanim nitro wydał swój SWDR3 (który i tak mało kto pamięta). Możemy go za chwilkę wycofać z rozgrywki skoro tylu osobom przeszkadza to, że sceneria jest na tyle stara że pamięta jeszcze stare modele od sieci, skaze w skali spowodowaną jakością dostępnych na tamten czas zdjęć, czy nieaktualny układ torowy.

Choć oczywiście takze uważam że porywanie się od razu na Warszawski Węzeł może okazać się niezdrowe i niestrawne, to właśnie Gdańsk jest przykladem tego, że jak się sensownie podzieli posterunki to da się. Wbrew temu co mówią krzykacze, że trzeba robić całe Trójmiasto. Chociaż w niektórych miejscach konieczne jest przyjęcie jakiegoś uproszczenia np. urwanie szlaku Wr na wysokości wjazdowych do Wrzeszcza.

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Siła reputacji: 408
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #35 dnia: 22 Marca 2021, 11:42:02 »

Zadziwia mnie to jak bardzo jest w stanie zmienić się spojrzenie społeczności. Tak się wszyscy Gdańskiem zachwycali, nie można było odpędzić się od wazeliniarzy pchających się po autoryzacje, a teraz gdy sceneria jest od dłuższego czasu ogólnodostępna to ludzie na nim największe koty wieszają. [...]


Akurat Gdańsk jest scenerią którą możnaby było poprawić pod względem sieci trakcyjnej już półtora a nawet dwa lata temu, więc tłumaczenie się jakimś wazeliniarstwem czegoś na co dalej ludzie zasiadają choć boli ich to że wysięgniki nadal sprzed 3 lat czy brak poprawek dotyczących scenerii jest totalną głupotą - właściwie nic się nie zmieniło jak na Parzęczewie, nie mówiąc już o żadnej informacji wobec społeczności na temat tego czy twórca w ogóle zamierza tą sieć na scenerii poprawić (z Parzęczewem wiemy, że ktoś się nim jednak zajmuje). Gdyby ktoś tą scenerią się jakkolwiek opiekował to by nikt nie psioczył. Dobra, dosyć mojego offtopu.
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2021, 12:39:18 wysłana przez MaciejakS »
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline Sprytny_Zbys

  • User
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 490
  • Sprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezes
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #36 dnia: 22 Marca 2021, 13:37:35 »
Nie da się zrobić realnej Warszawy. Jest po prostu nie do pocięcia, dlatego kierując się Bardzo fajną scenerią Gdańsk, robię scenerię wzorowaną na realnej, z tym że z oryginalnym nazewnictwem, jeśli się da - jeśli nie, nie będę nad tym ubolewać. (Stąd nazwa hybrydowa).
Zaproponowane przeze mnie podziały są jak najbardziej sensowne i logiczne, spełniają założenia TD2. Szlaki kończą się na odcinkach z SBL.
Niech SSS wyda opinię po tym jak z pierwszym etapem sceneria zostanie zgłoszona. Nie ciągnijmy już tego tematu w nieskończoność.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 871
  • Siła reputacji: 112
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #37 dnia: 22 Marca 2021, 13:58:31 »
Skoro sceneria jest inspirowana i zostało to jasno określone, ja pytań już nie mam. Jedynie sugestie na podstawie ostatniego pliku jaki posiadam, i tego co pisałeś w wątku.

Pierwsze i najważniejsze to to, jak budujesz. Jeżeli faktycznie chcemy skubnąć tym tokiem myślenia warszawy, to najlepiej będzie to zrobić w taki sposób, aby w przyszłości co najwyżej scenerię przerobić, a nie budować od nowa. Sceneria zatem powinna mimo wszystko być tworzona jako realna do miejsc gdzie sceneria się dzieli. Tu się zaczyna drobny problem, bo na scenerii występuje trochę błędów, co wykazałam w moim pierwszym poście, w tym jeden bardzo ważny, na który często łapią się początkujący twórcy.
Podczas budowy na podkładach satelitarnych, należy jest podnieść na min. 30cm - czyli tyle, ile potrzeba, żeby móc wpasowywać się szynami w szyny. Jest to dość popularny błąd, bo nie jest to aż tak oczywiste, a diametralnie wręcz zmienia komfort i sposób budowy scenerii. U Ciebie, co widać po tym jak podwyży się podkłady na wysokość szyn, też jest widoczne to, że o tym nie wiedziałeś. Po znacznej większości łuków widać, że masz z nimi problem. Tu muszę uspokoić, bo bez dokumentacji obok profilu pionowego są one bardzo częstą zmorą początkujących, bo znów nie wszystko jest oczywiste. Całość jest strasznie poszarpana, w wielu miejscach widać że nie masz doświadczenia, ani nikt Ci prawdopodobnie nie doradzał w trakcie budowy.

Tak jak zasugerował wcześniej @emik, tak powiem i ja - nie zniechęcam Cię, ale najlepiej jest spróbować jeszcze raz do tego podejść. Osobiście jestem w stanie zaoferować pomoc, a biorąc pod uwagę że znasz funkcje edytora to powinno to pójść sprawnie i szybko. Zachęcam do tego bardzo, bo w tym momencie, kiedy wszystko jest już jasne jest szansa na dobrą scenerię, otwartą pod przyszłe modyfikacje.
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline czlonek_kozla

  • User
  • Wiadomości: 1
  • Siła reputacji: 35
  • czlonek_kozla toromistrzczlonek_kozla toromistrzczlonek_kozla toromistrzczlonek_kozla toromistrzczlonek_kozla toromistrzczlonek_kozla toromistrzczlonek_kozla toromistrz
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #38 dnia: 22 Marca 2021, 22:39:47 »
Troszkę mnie boli to, że manipulacją określiłeś to, że przysiadłam na dłuższą chwilę nawet żeby wypisać i wyrysować faktyczny i sensowny podział, a nie napisać "nie bo nie bo duże". Ponieważ mapa troszkę ucieka niektórym osobą, wstawię ją tutaj po raz drugi. Poza tym fragmentem, to masz rację, i dokładnie to samo miałam na myśli pisząc swój pierwszy post.
227km²
EDIT: Po ograniczeniu powierzchni do samych torów wychodzi oczywiście znacznie mniej: ok. 50, 60km². Nadal jest to jednak paręnaście posterunków ruchu i dziesiątki kilometrów toru które przy takim układzie trzebaby ułożyć i sprawić, żeby dało się po tym jeździć, sterować i mieć co zobaczyć. Stworzenie WWK w postaci jaką proponujesz najlepiej rozbić na osobne scenerie których i tak byłoby multum. Myślę, że same linie średnicowe by póki co wystarczyły.
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2021, 23:07:57 wysłana przez czlonek_kozla »

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 871
  • Siła reputacji: 112
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #39 dnia: 23 Marca 2021, 08:06:06 »
Problem jest taki że właśnie nie można stworzyć osobnych scenerii, bo nie można poszczególnych posterunków od siebie oddzielić. Nie można też ze względu na rozpiętość, grywalność, zbudować całości na jednej scenerii choć tak by to właśnie musiało wyglądać jak ja to rozrysowałam. Jako sceneria realna nie może funkcjonować też sama trasa średnicowa. Jedyną drogą do zabawy w ten rejon jest sceneria inspirowana, i ta dyskusja już do tego doszła.
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline Sprytny_Zbys

  • User
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 490
  • Sprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezes
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #40 dnia: 19 Kwietnia 2021, 03:49:51 »
Wszystkie tory ułożone. Jeszcze tylko kilka kroków i sceneria trafi do SSS. Wykonywane są poprawki w układzie torowym - likwidacja błędów oraz niepotrzebnych flexów.
Dodatkowym problemem przy tak obszernej scenerii stało się sterowanie i optymalizacja. Trwają prace by za jednym razem rozwiązać te 2 problemy. W kwestii sterowania zostało ono uproszczone do podstawowych posterunków W-wa Zachodnia - W-wa Wschodnia z wyłączeniem (Czyste, Szczęśliwice, Antoninów, Praga, oraz pozostałe posterunki dla składów towarowych). Sceneria w pierwszej wersji dostępna będzie tylko dla składów pasażerskich. W całości podzielona będzie na tory dalekobieżne oraz podmiejskie. Natomiast w sprawie wydajności wszystko wyjdzie podczas testów. Jeśli ilość obiektów będzie zbyt mocno obciążać zasoby grafiki, uprościmy ją do minimum, ale na szczęście jest to jeden z  ostatnich etapów.
Wkrótce wrzucę też screeny  z proponowanego SCSa.

Offline Sprytny_Zbys

  • User
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 490
  • Sprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezes
Odp: Warszawa linia średnicowa - sceneria hybrydowa
« Odpowiedź #41 dnia: 05 Lipca 2021, 02:07:13 »
Na obecną chwilę doszliśmy do wspólnego wniosku, że sceneria realna Warszawa nie powstanie, ponieważ z bardzo wielu względów nie da się jej po prostu zrealizować. Dlatego wszelkie prace nad scenerią zostają wstrzymane. Rozważam jednak wątek scenerii fikcyjnej, który będzie nawiązywał do Warszawy, jednak byłaby to sceneria zupełnie fikcyjna - przypominająca zarysem wycinek Warszawy.