Train Driver 2

Dział ogólny => Scenerie => Wasza Twórczość => Porzucone / Nieaktualne => Wątek zaczęty przez: kopergg w 17 Czerwca 2017, 22:16:00

Tytuł: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 17 Czerwca 2017, 22:16:00
Sceneria Wielki Mak posiada dwie linie, które jednak nie są powiązane ze sobą oraz dwie stacje: Wielki Mak i Jabłonowo.
Wielki Mak, to duża stacja, gdzie niektóre expressy się zatrzymują.
Jabłonowo, to tak naprawdę jest stacją mijankową.
Na szlaku dwutorowym prędkość szlakowa wynosi 70 km/h oraz znajduję się jedno ograniczenie do 30 km/h przez zły stan torów.
Na linii jednotorowej szlakowa wynosi 110 km/h i 3 lata temu przechodziła modernizację wraz z siecią trakcyjną.
Sceneria przez wakacje będzie jeszcze dokańczana (w sensie otoczenia).

Proszę kogoś, aby zrobił SCS, ponieważ ja nie ogarniam edytora SCS.
Będę naprawdę wdzięczny.

Proszę nie martwić się informacjami, że są błędy z torami, ponieważ użyłem je (oczywiście bez nawierzchni itd.) do ukształtowania terenu.

(https://img.ttsk.ngo/images/2017/06/17/1.png)

(https://img.ttsk.ngo/images/2017/06/17/2.png)

(https://img.ttsk.ngo/images/2017/06/17/3.png)

(https://img.ttsk.ngo/images/2017/06/17/4.png)

(https://img.ttsk.ngo/images/2017/06/17/5.png)

(https://img.ttsk.ngo/images/2017/06/17/6.png)
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: hulek w 18 Czerwca 2017, 16:43:00
Zacnie wygladaje te screnny. Podoba mi sie
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 18 Czerwca 2017, 18:32:43
Troche plasko na tych screenach. Mozna bylo troszeczke zaszalec z terenem, jak juz fikcyjna :P Wiadukt strasznie wysoko, nienaturalnie.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Ulfrig w 18 Czerwca 2017, 19:00:15
Do SCSa potrzebny będzie plan stacji. Może być rozrysowany na kartce papieru, w paincie, czy gdziekolwiek :P Jak chcesz zobaczyć na co mnie stać - kanał twórczych myśli 1, folder Ulfrig. Tam znajdziesz kilka moich pulpitów :)
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: ISEDR_GCA w 18 Czerwca 2017, 21:43:44
Zakładam że to Twoja pierwsza sceneria (?), dobrze wszystko wygląda na pierwszy rzut oka, ale przy torach, między drzewami pasowałyby jakieś krzaczki i inne zarośla ;) Sama trawa ułożona wzdłuż toru jak od linijki średnio wygląda :P [Tu mówię tylko o otoczeniu]
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 18 Czerwca 2017, 22:45:28
Sprawdziłem jedynie st. Wielki Mak i przyległy do niej szlak, co do tej drugiej jest tam tyle drzew napchanych, że komp zaczął udawać Farelkę i nie dało się tam nic sprawdzić. Natomiast pragnę uspokoić, że na części na której udało się co nieco sprawdzić podsumować to można legendarnym już tekstem z YT kierowcy rajdowego kiedy nagle zauważa przed sobą ciężarówkę.
Błędów jest przerażająca ilość jeśli chodzi o sygnalizację, że polecam dodatkowo wykupić sobie opiekę onkologa. Sieć trakcyjna, to nawet już nie będę komentował.
Tak się zastanawiam, po cholerę robić takie scenerię, gdzie aż oczy ociekają krwią od ilości błędów. A nie daj bóg jeszcze ktoś zaczyna stream'ować i takie mapy "idą" bardziej na świat, to aż po prostu wstyd.
Wiem, że w dzisiejszych czasach jest problem z czytaniem, niestety, a jeszcze czytanie instrukcji to już uff.. totalna abstrakcja.
Apeluje jeśli ktoś nie potrafi, nie ogarnia, czy nie chce mu się dupy ruszyć, aby przeczytać te cholerne instrukcje, a musi za wszelkie skarby zrobić scenerię, niech nie publikuje, nie "otwiera" dla jazd tych map. Tylko pokazać to na forum, osobom kompetentnym wysłać .sc niech sprawdzą to pod kątem błędów, czy to się nadaje, czy nie. Jeśli pasuje, jest ok to wtedy można bawić się w publikacje, wtedy można zasiadać na "dyżurce".

Od strony szlaku DL:
- brak W8 przed W27a (7),
- W11a do ToE i ToF, niskie,
- brak rezonatorów SHP,
- W8 do W9 droga ham. - 534m (w kierunku stacji),
- wskaźniki We bez sensu,
- sem. E i F droga ham. do ToE i ToF - 758m
- sem. E (wjazdowy) z W15
- sem. E i F (wjazdowe) z W24!
- sem. E i F do W5 - 4,83m!
- Tm6 po lewej,
- brak W17
- W8 do W9 droga ham. - 500m (w kierunku szlaku),
- sem. D po lewej i W15, po cholerę po lewej?
- sem. J to samo tylko bez W15,
- wiaty peronowe przecinające wysięgniki sieci trak.,
- braki W6a,
- na takiej małej stacji perony 400m,
- W4 tuż przy semaforze O, N i K,
- sem. O, K i L oczywiście po lewej, a i tylko przy O W15, ale i tak bez sensu semafory po lewej,
- (dosłownie wisienka na torcie) semafory S i T w osi toru!
- Tm4 po lewej,
- sem. B i A z W24!
- sem. B z W15
- sem. B i A do W5 - 5,12m!
- nie potrzebne W27a przy wyjazdach ze stacji,
- sem. B i A droga ham. do ToE i ToF - 741m
- W11a do ToB i ToA, niskie,
- nie poprawne nazwanie semaforów (kolejność),
- braki przęseł na sieci i pozostawione dziury w ciągłości przewodów sieci trak.,
- brak W8 przed W27a (7),
- słupy trakcyjne w skrajni,
- niektóre słupy przekrzywione w osi Y,
- prawie całe szlaki z magicznego lasku więc ogólnie sieć również na "wysokim" poziomie,
- nie poprawne wysięgniki,
- gdzie wykonano ręcznie sieć trakcyjną po torach głównych zasadniczych jeden przewód jezdny.

Eh.. dobra starczy, choć i tak jeszcze bym coś znalazł. Czy ja muszę coś jeszcze komentować?
No moimi faworytami są wjazdowe z W24, odległości między wjazdowymi a W5, połowa wyjazdowych po lewej, wjazdowe dla toru lewego z W15, a no i semafory S i T w osi toru.
Mózg roz...
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 19 Czerwca 2017, 16:25:26
Spokojnie. Robię poprawkę. Nie znałem przepisów dotyczących odległości itd. Zrozum. To moja pierwsza sceneria.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 19 Czerwca 2017, 16:36:17
Spokojnie. Robię poprawkę. Nie znałem przepisów dotyczących odległości itd. Zrozum. To moja pierwsza sceneria.

Nikt Cie nie atakuje, napisal Ci tylko bledy. Czemu wszyscy odbieraja konstruktywna krytyke jako atak. Popraw co napisal i tyle, nie trzeba sie tlumaczyc. Kazdemu przeciez chodzi o to samo, zeby to bylo lepsze. I ten wiadukt serio obniz.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 19 Czerwca 2017, 16:52:36
Nie obniżę, bo musiałbym robić Jabłonowo na nowo. A tak poza tym najwyższy most/wiadukt w Polsce ma 36,5 m, a ten ma 30 m.
Jeśli chodzi o wiaty, to w wiatach są dziury na wysięgniki.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 19 Czerwca 2017, 16:59:22
Nie obniżę, bo musiałbym robić Jabłonowo na nowo. A tak poza tym najwyższy most/wiadukt w Polsce ma 36,5 m, a ten ma 30 m.
Jeśli chodzi o wiaty, to w wiatach są dziury na wysięgniki.

No i widzisz, zostawisz takiego babola zaslaniajac sie lenistwem i tanimi wymowkami. Z takim podejsciem ciezko bedzie o swietna scenerie.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 19 Czerwca 2017, 17:01:34
Ale tobie się nie podoba ten wiadukt, a mi tak.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Sabyryn w 19 Czerwca 2017, 17:03:50
Pobrałem i sprawdziłem.... szkoda tylko że to wszystko ma zerową estetykę, do niektórych elementów rzeczywiście się przyłożyłeś, a niektóre zrobione tak sobie o byle zrobić. Mam mieszane uczucia do tej scenerii. No a ten most to jednak babol, no trzeba to przyznać.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: hulek w 19 Czerwca 2017, 17:06:38
Ale tobie się nie podoba ten wiadukt, a mi tak.
Koperg i trzymaj sie swojego pomyslu. Czasami te konstruktywne krytyki przeradzaja sie atak. Pamietaj ze to twoj pomysl i co innym do tego. Fakt bledy od strony "kolejowej" sa i trzeba poprawic a reszta to twoja dobra wola co z tym zrobisz. Trzymam kciuki. Powodzenia
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 19 Czerwca 2017, 17:08:56
Dokładnie!
To jest moja sceneria.
A z robieniem scenerii jest jak z obrazami.
Krytykują, ale dla mnie jest to dzieło.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: hulek w 19 Czerwca 2017, 17:13:30
Dokładnie!
To jest moja sceneria.
A z robieniem scenerii jest jak z obrazami.
Krytykują, ale dla mnie jest to dzieło.
Tylko pamietaj o tych bledach od strony wskaznikow i semkow i reszty. Jak to poprawisz to juz 90 % sukcesu resxta to twoja dobra wola.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 19 Czerwca 2017, 17:14:36
No właśnie to porawiam
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 19 Czerwca 2017, 17:28:23
Nie znałem przepisów dotyczących odległości itd. Zrozum. To moja pierwsza sceneria.
No to nie znasz przepisów, a dłubiesz już w sceneriach? Coś nie dobra ta kolejność.

Jeśli chodzi o wiaty, to w wiatach są dziury na wysięgniki.
Pokaż mi, gdzie są te "dziury" (załącznik).

Co do tego wiaduktu, to naprawdę mało realistycznie to wygląda. Powołujesz się na najwyższy most kolejowy. Most. Most, a wiadukt to nie to samo.

A z robieniem scenerii jest jak z obrazami.
Krytykują, ale dla mnie jest to dzieło.
Abstrakcja jest tu nie wskazana.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 19 Czerwca 2017, 17:31:55
A zrobisz mi wiatę z dziurami, bo raczej nie.
Ten symulator nie ma za wiele obiektów w porównaniu do innych.

Dodano: 19 Czerwca 2017, 17:33:17


Wiem, że most to nie wiadukt.
Ale różnica między mostem a wiaduktem jest taka, że most jest nad wodą. Wiec nie wiem w czym problem.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 19 Czerwca 2017, 17:35:16
Jeśli chodzi o wiaty, to w wiatach są dziury na wysięgniki.

Jeśli chodzi o wiaty, to w wiatach są dziury na wysięgniki.
Pokaż mi, gdzie są te "dziury" (załącznik).

A zrobisz mi wiatę z dziurami, bo raczej nie.
Ten symulator nie ma za wiele obiektów w porównaniu do innych.

...
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: mentorious w 19 Czerwca 2017, 17:38:21
Cytuj
A zrobisz mi wiatę z dziurami, bo raczej nie.
Ten symulator nie ma za wiele obiektów w porównaniu do innych.

Gdzie widziales takie cuda? Sceneria jest fikcyjna, wiec mozna to zrobic inaczej. Tak, zeby oczy nie krwawily. Juz pomijam fakt wlasciwosci fizycznych blachy trapezowej i w ogole sam pomysl, zeby na cos takiego wpasc, trzeba miec naprawde konkretna wyobraznie, szanuje.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: hulek w 19 Czerwca 2017, 18:37:27
Co sie tak czepiacie tego mostu/wiaduktu (slowa kieruje do Marcina) a tworca wyobrazil sobie te dziury w wiatach. Przeszkadza wam. Nie macie innych problemow niz tylko czepiac sie pomyslu tworcy. Wyrozumialosci bezempatyczni ludzie.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 19 Czerwca 2017, 19:00:59
Hahaha.. ;D Oj dawno się tak nie uśmiałem. ;D

Przeszkadza wam. Nie macie innych problemow niz tylko czepiac sie pomyslu tworcy.
Nie no jasne, róbmy byle g... ;D
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 19 Czerwca 2017, 19:04:51
Hahaha.. ;D Oj dawno się tak nie uśmiałem. ;D

Przeszkadza wam. Nie macie innych problemow niz tylko czepiac sie pomyslu tworcy.
Nie no jasne, róbmy byle g... ;D

Np. w Orzeszu jest na bramkę
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: gravition w 19 Czerwca 2017, 19:30:44
kopergg ale naprawdę spójrz na to obiektywnie, to że Tobie się podoba to nie znaczy żeby wciskać to wszystkim na około, nie zmusisz innych żeby się im podobało. Zrobiłeś scenerię, która wg ciebie jest fajna - ok, spoko. Tylko wystawiając ją publicznie na forum musisz wiedzieć, że zawsze będzie krytyka. Zwłaszcza, że symulator się rozwija i idziemy w kierunku realizmu i jak największej zgodności z przepisami, więc oprócz błędów z ustawieniem semaforów, wskaźników, trakcji, wypadałoby, aby sceneria była w miarę realna i wyglądała w miarę realnie, to nie cukierkowy trainz tylko symulator, który ma nam dać chociaż namiastkę kolei gdzie każdy może wcielić się w dyżurnego bądź maszynistę. I każdy chciałby tez, by scenerie były w miarę możliwości realne.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Kacu w 19 Czerwca 2017, 20:02:36
A tak poza tym - jednocześnie zabawa wajchami i w SCSie? Hulek wyrozumiałość wyrozumiałością, ale "wyobrażanie" sobie czegoś, czego nikt jeżdżący po scenerii nie widzi, widząc zamiast tego wiatę pod napięciem 3kV (bo dotyka wysięgników). Poprawka to 5 minut bez usuwania czegokolwiek. Poza tym patrząc na ten most z obwodem filara wielkości prawie pojedynczego członu bloku mieszkalnego typu "rybnickiego" nigdy jako inwestor nie wyłożyłbym pieniędzy na takie coś. Jest nawet ponad 10-krotnie za gruby. I to jeszcze kopnięty kilkanaście metrów z poprawnym punktem podparcia.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: hulek w 19 Czerwca 2017, 20:41:31
Koperg nie przejmuj się. Rób swoje. :D  A ty drogi moderatorku się trochę ogarnij bo ty masz świecić przykładem a nie jeszcze robić jakieś głupie memy, bo to jest żałosne.  ;)
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: LisiczekPL w 19 Czerwca 2017, 20:43:48
Sceneria ładna jednak rzeczywiście poprawić kilka rzeczy trzeba. Z tym wiaduktem to przejdzie, na pierwszy rzut oka strasznie nie bolało.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 19 Czerwca 2017, 20:46:26
Wiadukt będzie zmieniony jak ktoś zrobi jako jedną całość dla takiej wysokości lub filar.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Kacu w 19 Czerwca 2017, 20:47:42
Hulek a Ty przymykasz oko. Mało, akceptujesz babole na scenerii.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: hulek w 19 Czerwca 2017, 20:51:32
Ja szanuje pomysł twórcy. Bo to ze zrobił ten most/wiadukt to miał jakiś w tym cel. Teraz może niech ktoś z was zrobi scenerie to chodźmy pokrytykujemy, może się pośmiejemy jak to zrobił świecący przykładem moderator (Marcin S). Zero empati.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 19 Czerwca 2017, 20:58:05
Ja trochę się bawiłem z tym filarem.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Sabyryn w 19 Czerwca 2017, 20:58:52
Poza poprawkami, coś jeszcze będzie na scenerii robione?

No huljek, niebawem będziesz miał okazję. Zobaczymy czy coś uda się znaleźć twoim oczkiem speca  8)
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: hulek w 19 Czerwca 2017, 21:01:59
Poza poprawkami, coś jeszcze będzie na scenerii robione?

No huljek, niebawem będziesz miał okazję. Zobaczymy czy coś uda się znaleźć twoim oczkiem speca  8)
Ciekawe co Sabyrynku  ;). Nie uważam się za speca czy złota rączkę czy osobę doskonała bo nikt nie jest doskonały ale każdy daży do ideału.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 19 Czerwca 2017, 21:12:59
Poza poprawkami, coś jeszcze będzie na scenerii robione?

No huljek, niebawem będziesz miał okazję. Zobaczymy czy coś uda się znaleźć twoim oczkiem speca  8)

Las będzie robiony wokół nasypu, ale to później, bo teraz mam mało czasu.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 19 Czerwca 2017, 22:52:44
Koperg nie przejmuj się. Rób swoje. :D  A ty drogi moderatorku się trochę ogarnij bo ty masz świecić przykładem a nie jeszcze robić jakieś głupie memy, bo to jest żałosne.  ;)
Ja szanuje pomysł twórcy. Bo to ze zrobił ten most/wiadukt to miał jakiś w tym cel. Teraz może niech ktoś z was zrobi scenerie to chodźmy pokrytykujemy, może się pośmiejemy jak to zrobił świecący przykładem moderator (Marcin S). Zero empati.

Ojojoj.. No smutna buzia z łezką. Niestety, mi się już jedynie śmiać pozostaje z tego. Choć jest jak to mówią, śmiech przez łzy.
No ale muszę się z Tobą zgodzić, zero empatii. Tak. Zero empatii, bo niby z jakiej racji mam akceptować takie (łagodne określenie) "wynalazki"? Które nie mają kompletnie sensu z punktu widzenia inżynierii, infrastruktury kolejowej, etc.
No powiedz mi jaki jest sens wiaduktu jednej linii kolejowej nad drugą na wysokości 30m? Wiadukt na wysokości 10-piętrowego bloku?! No do ciężkiej cholery.. inżynier płakał jak budował.

Niestety zauważyłem to na tym forum, że ktoś konstruktywnie skrytykował, zaznaczył błędy co trzeba ogarnąć, to zamiast "A, ok, już ogarniam raz, dwa.." i sceneria wychodzi naprawdę malinka, że aż miło się po niej przejechać. To nieee.. Oczywiście "a bo mi się tak podobało", "nie poprawie, bo nie", "a bo ja się nie znam", "pokaż co Ty umiesz", "zero empatii", "umrzyj", "i.. i.. jesteś u pani".

Szczerze? To naprawdę wtedy się tego odechciewa. No bo po co zwracać uwagę? Żeby zaraz była gównoburza? Zarzucanie, że się nie znam..? No tak, nie znam się, ale kontroluje scenerie. Bo to jest logiczne, prawda?

Potem tylko jest płacz i lament, a jakie kiepskie scenerie, kto to robił, ale piaskownica i bla bla. Jak dzieci mają ochotę sobie zrobić mapkę gdzie wyobraźnia wręcz szlaje, proszę bardzo jest minecraf, czy coś tam i można szaleć.
Tutaj natomiast mamy zrobić z tego porządny i jak na najwyższym poziomie projekt jak tylko możliwości na to pozwalają. Gdzie każdy kto to zobaczy będzie pod wrażeniem, a nie będzie patrzył z politowaniem. Gdyby to widziało parę osób, które nie znają się na tym to pal licho. Ale gdy widzą to ludzie, którzy się na tym znają, są związane z kolejnictwem, pracują na kolei, prowadzą wykłady, nawet chociaż interesują się tym bardziej niż przeciętny łowca Rp1, no to to jest masakra.

Podsumowując Nie ma i Nie będzie mojej zgodny na takie scenerie z tak zatrważającą ilością błędów.
Bo naprawdę, ten wiadukt to jedno z mniej ważnych problemów.


@kopergg, ja Cię nie zniechęcam. Rób. Działaj. Wiesz co jest do poprawy, a otoczeniem to teraz kompletnie się nie zajmuj bo to jest najmniej teraz ważne. Ta sceneria ma potencjał tylko ogarnij te błędy i wtedy to zupełnie inaczej będzie się prezentować. Są obszerne instrukcje co, jak, gdzie i kiedy ustawiać. W scenerii najważniejsza jest infrastruktura kolejowa, otoczenie jest dodatkiem. Jeśli robisz na odwrót, to tak jak byś kupił Ferrari na polną drogę.


I zakończmy te dysputy. Proszę, aby następny post w tym wątku był autora scenerii, co zostało poprawione.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 21 Czerwca 2017, 15:33:35
Link do najnowszej wersji w pierwszy poście.
Proszę napisać, czy są jakieś błędy czy braki.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 21 Czerwca 2017, 17:30:51
Yyy.. noo.. hmm.. ten tego.. nie no, coś tam się zmieniło. W sumie mógłbym skopiować jeszcze raz listę błędów. :-\ I wiecie co, tak zrobię. ;D

No ale, co zostało ogarnięte to skreślę, żeby nie było.
Od strony szlaku DL:
- brak W8 przed W27a (7),
- W11a do ToE i ToF, niskie,
- brak rezonatorów SHP,
- W8 do W9 droga ham. - 534m (w kierunku stacji),
- wskaźniki We bez sensu,
- sem. E i F droga ham. do ToE i ToF - 758m 767m,
- sem. E (wjazdowy) z W15
- sem. E i F (wjazdowe) z W24!
- sem. E i F do W5 - 4,83m!
- Tm6 po lewej,
- brak W17
- W8 do W9 droga ham. - 500m (w kierunku szlaku),
- sem. D po lewej i W15, po cholerę po lewej?
- sem. J to samo tylko bez W15,
- wiaty peronowe przecinające wysięgniki sieci trak.,
- braki W6a,
- na takiej małej stacji perony 400m,
- W4 tuż przy semaforze O, N i K,
- sem. O, K i L oczywiście po lewej, a i tylko przy O W15, ale i tak bez sensu semafory po lewej,
- (dosłownie wisienka na torcie) semafory S i T w osi toru!
- Tm4 po lewej,
- sem. B i A z W24!
- sem. B z W15
- sem. B i A do W5 - 5,12m!
- nie potrzebne W27a przy wyjazdach ze stacji,
- sem. B i A droga ham. do ToE i ToF - 741m 732m
- W11a do ToB i ToA, niskie,
- nie poprawne nazwanie semaforów (kolejność),
- braki przęseł na sieci i pozostawione dziury w ciągłości przewodów sieci trak.,
- brak W8 przed W27a (7),
- słupy trakcyjne w skrajni,
- niektóre słupy przekrzywione w osi Y,
- prawie całe szlaki z magicznego lasku więc ogólnie sieć również na "wysokim" poziomie,
- nie poprawne wysięgniki,
- gdzie wykonano ręcznie sieć trakcyjną po torach głównych zasadniczych jeden przewód jezdny.

No dobra coś się tam ruszyło, ale dalej drogi hamowania się nie kleją, połowa wyjazdowych po lewej, tylko wywaliłeś W15 co w sumie powoduje, że jest jeszcze gorzej. O semaforach S i T nawet nie wspomnę. Dalej brak rezonatorów SHP, dalej pieprznik ze wskaźnikami. Na torach głównych zasadniczych jest już podwójny przewód jezdny, ok super, ale zauważyłem, że zygzakowanie sieci jest tak duże, że sieć spokojnie zleci ze ślizgacza pantografu. W sumie zastanawia mnie jest kwestia ogólnej pracy urządzeń SRK w stacji, bo sygnalizacja świetlna, Tm1 i Tm2 kształtowe i wszystkie rozjazdy z napędem ręcznym. Trochę tego, trochę tego i trochę tamtego, jeszcze brakuje związku X.. No średnio się to wszystko klei. Proponowałbym to jakoś usystematyzować.

Ahaa.. i kto ciekawy, a nie chce mu się odpalać scenerii. Nie, wiadukt nie ruszony. Dalej pod nim zmieści się 10-piętrowy blok.

Ale nie poddajemy się! Czekamy, na kolejne poprawki.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 21 Czerwca 2017, 17:44:34
Jaka powinna być droga hamowania?
Jeśli chodzi o brak wskaźnika, to jakoś nie są na wszystkich stacjach przed w27a.
W27a zostawię przy wyjeździe, by maszyniści rozpoczynający na tej stacji znali szlakową.
Semafor D ma być po lewej, bo jest na torze szlakowym na torze lewym.
Wyślij mi zdjęcia jeśli chodzi o sieć trakcyjną.
Perony będą 400 m, bo tam zatrzymują się niektóre expressy oraz sezonowe pośpiechy z ponad 10 wagonami.
Jak pisałem wcześniej wiadukt będzie zmieniony, jak ktoś zrobić model.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 21 Czerwca 2017, 17:56:32
Jaka powinna być droga hamowania?
WTB-E10.
Jeśli chodzi o brak wskaźnika, to jakoś nie są na wszystkich stacjach przed w27a.
W27a zostawię przy wyjeździe, by maszyniści rozpoczynający na tej stacji znali szlakową.
Jak mawiał klasyk.. Nie idźcie tą drogą.. Nie idźcie..
Poczytaj sobie w instrukcjach do czego służy wskaźnik W27 i jak się go ustawia.
Semafor D ma być po lewej, bo jest na torze szlakowym na torze lewym.
Haha  ;D jesteś pewny?
Wyślij mi zdjęcia jeśli chodzi o sieć trakcyjną.
Po co mam robić zdjęcia monitora, jak sam możesz odpalić sobie tę scenerię?
Perony będą 400 m, bo tam zatrzymują się niektóre expressy oraz sezonowe pośpiechy z ponad 10 wagonami.
Dziesięć pudeł to niecałe 250m. 400m perony są na Centralnym. Na tej scenerii 300m perony to jest świat i ludzie..
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 21 Czerwca 2017, 18:16:31
(https://img.ttsk.ngo/images/2017/06/21/1.png)
Przęmęt
(https://img.ttsk.ngo/images/2017/06/21/PRZEMET.png)
Ligota Centralna
(https://img.ttsk.ngo/images/2017/06/21/LIGOTA.png)

Więc W15 wróci i semafor może być po lewej.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: MaciejakS w 21 Czerwca 2017, 18:25:23
Był raz sobie kopergg młody
Posterunek chciał mieć nowy
No to wskoczył do edytora
Zmieszał słupy w semaforach
Powstawiał sobie jakieś wskaźniki
W torach też zostały byki
Nie najwyższy PKiN w kraju
Lecz most w Wielko Makowskim gaju
Z lewa stoją semafory
W otoczeniu dał sobie fory
Wydał w WiPie swą Kropeczkę
No i źle, no tak troszeczkę
Przyszedł Marcin, spojrzał okiem
I... wyczyścił scenerię mopem.
"Spojrzałem na Dankowice, pomocy dokonałem
Spojrzałem na Wielki Mak, i się załamałem."

:P



Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 21 Czerwca 2017, 18:36:45
Wyjazdowy po lewej jest wtedy, gdy brak miejsca (skrajnia) aby byl po prawej. Co do W8 to obecnie musi byc, ( na nowych i modernizowanych) stacjach, szlakach. Weszlo to kilka lat temu.

Ps. Nie musisz pisac tor lewy, prawy. My wiemy ktory jest ktory. (No chyba ze masz dwie lewe rece ;) )
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 21 Czerwca 2017, 18:43:17
Oezu.. Czemu jestem tak wystawiany na próbę.
Bierzesz przykłady akurat z tych scenerii, które również są skopane. Niestety. Tak btw. wczoraj była rozmowa na temat Ligoty, że trzeba będzie ją ogarnąć, no ale naraz się wszystkiego nie da. Więc spoko, te przykłady również będą poprawione.

Więc W15 wróci i semafor może być po lewej.
Ehh.. skąd ten upór? Powiedz mi. Nie będę Ci szczegółowo tłumaczył, ponieważ są instrukcje, są obszerne poradniki i proszę się z nimi zapoznać. Tak jedynie nakierowując to zapoznaj się między innymi, jakie są rodzaje semaforów i jak się je ustawia, czym się różnią tory w stacji od torów szlakowych. Bo błądzisz niesamowicie.

No dobra, taka mała podpowiedź. Ustawienie sygnalizatora po innej stronie, niż powinien być ustawiony w miejscu zasadniczym musi być nakierowane odpowiednimi "potrzebami" np. zwiększenia widoczności. Dodatkowo taki sygnalizator należy osygnalizować odpowiednim wskaźnikiem. Nie można ustawiać sygnalizatorów byle jak na zasadzie "bo tak mogę". Tak, daleko nie zajdziemy.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 21 Czerwca 2017, 20:54:32
(https://img.ttsk.ngo/images/2017/06/21/1.png)
Więc W15 wróci i semafor może być po lewej.

Jeżeli odległość między osiami tych dwóch torów wynosi mniej niż 4.5m, to semafor może stać po lewej. W tym konkretnym przypadku już na oko widać, że sygnalizator powinien stać po prawej - ponieważ spokojnie zmieści się na międzytorzu. Ustawianie sygnalizatorów po lewej stosuje się tylko w wyznaczonych i uzasadnionych przypadkach, a nie według widzimisię projektanta. Powiem inaczej - im mniej semaforów po lewej, tym lepiej, najlepiej widoczny będzie zawsze ten stojący po prawej. Pamiętaj, że maszynista w lokomotywie jednokabinowej czy dowolnym parowozie ma utrudnioną obserwację semafora stojącego po lewej stronie.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 13 Lipca 2017, 15:19:10
Aktualizacja (link na początku)
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 13 Lipca 2017, 16:17:52
Jak grochem o ścianę..

- W8/W27 droga ham. 1660m!
- w kierunku szlaków nie wiadomo jaka jest prędkość, brak W27,
- W8 do W9 droga ham. - 534m (w kierunku stacji),
- pozostawione dziury w ciągłości przewodów sieci trak.,
- brakuje w niektórych miejscach W17, a niektóre, które są nie trzymają 3,5m,
- sem. M i N droga ham. do ToM i ToN - 894m,
- W11a do ToM i ToN - 112m, 206m, 312m,
- sem. wyjazdowy C, D, E klasycznie po lewej,
-słupy trakcyjne w skrajni,
- nie poprawne nazwanie semaforów (kolejność),
- sem. B i A droga ham. do ToB i ToA - 885m,
- W8/W27 droga ham. 1228m
- rezonatory SHP do ToB i ToA - 117m,
- rezonatory SHP do sem. B i A - 19m,
- rezonator SHP do sem. G - 26m,
- rezonator SHP do sem. F - 31m,
- rezonator SHP do sem. E - 39m,
- rezonator SHP do sem. D - 20m,
- rezonator SHP do sem. C - 28m,
- rezonator SHP do sem. H - 19m,
- rezonator SHP do sem. I - 20m (litery I nie używa się),
- rezonator SHP do sem. J - 26m,
- rezonator SHP do sem. K - 24m,
- rezonator SHP do sem. L - 23m,
- rezonatory SHP do sem. M i N - 25m,
- rezonatory SHP do ToM i ToN - 125m,

"Górnej" linii nawet nie sprawdzam.
Dobra robimy tak, jeżeli kolejna aktualizacja będzie zawierać znowu te same błędy, to wątek zamykam i ląduje do kosza. Szkoda czasu i nerwów.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 13 Lipca 2017, 16:47:11
Jeśli chodzi o drogę hamowania mam je wyrównać?
SHP przed tarczami i wjazdowymi mają być 200m, a na stacji zaraz przed semaforem?
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: gravition w 13 Lipca 2017, 16:54:30
http://td2.info.pl/index.php/topic,2377.0.html

wydaje mi się że w sumie te poradniki, instrukcje, wytyczne to można wywalić, bo i tak nikt z tego nie korzysta, kazdy ma to w dupie i buduje swoją radosną twórczość, a nazwę symulatora zmienić na makieta kolejowa dla gimnazjalistów albo gra w pociągi i cześć
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: LisiczekPL w 13 Lipca 2017, 17:00:58
koper zobacz inne scenerie jak wyglądają, jakie są odległosci między W11 itp.

http://kolej.krb.com.pl/wtbe10/rozdz2.htm zejdż na 6. OGÓLNE ZASADY ROZMIESZCZANIA SYGNALIZATORÓW i tam punkt numer 4 - drogi hamowania.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 13 Lipca 2017, 17:09:24
W11 co ja wiem to są nawet 120m
Np. posterunek Szymocice (linia 140) między tarczami ToC i ToD a W11
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: LisiczekPL w 13 Lipca 2017, 17:23:08
A to nie wiem. W każdym razie standardowo jest 100 metrów, ale nie 300 panie.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: kopergg w 13 Lipca 2017, 17:33:13
Przecież odstępy powinny być co ok 100 metrów
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Marcin_S w 13 Lipca 2017, 17:46:09
Wiódł ślepy kulawego..

Lisiczek, jak masz podawać jakieś linki z informacjami, to postaraj się chociaż, aby te informacje były aktualne.
To jest najświeższa WTB-E10: http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Wytyczne_techniczne_budowy_urzadzen_sterowania_ruchem_kolejowym_Ie-4.pdf

Wskaźniki W11a i W11b ustawia się po tej samej stronie toru, patrząc w kierunku jazdy, po której umieszczona jest tarcza ostrzegawcza lub semafor, wymagające zastosowania tych wskaźników.
Tablice wskaźników przed tarczą ostrzegawczą ustawia się w odległości co 100m w takiej kolejności, aby maszynista pojazdu trakcyjnego, zbliżającego się do tarczy ostrzegawczej, widział pierwszą napotkaną tablicę z trzema, drugą - z dwoma i ostatnią - z jednym pasem czarnym; w przypadkach wyjątkowych, uzasadnionych miejscowymi warunkami, podane odległości mogą być zmniejszone najwyżej do 60m między sąsiednimi tablicami, przy czym należy zachować jednakowe odległości między wszystkimi tablicami.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Zuger_Polska w 13 Lipca 2017, 23:40:25
- rezonator SHP do sem. I - 20m (litery I nie używa się),

Czy aby na pewno? ;) Przykład prosto z mojego miasta, Wolsztyna: do momentu, kiedy TPWP nie ustawiło zabytkowej Tarczy Zaporowej nr 1 na stacji przy peronie 2, dawniej znajdował się tu semafor świetlny dwukomorowy (czerwone + białe) i był oznaczony literą I, do tego stojąc obok semafora J.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: trichlor w 14 Lipca 2017, 09:56:42
- rezonator SHP do sem. I - 20m (litery I nie używa się),

Czy aby na pewno? ;) Przykład prosto z mojego miasta, Wolsztyna: do momentu, kiedy TPWP nie ustawiło zabytkowej Tarczy Zaporowej nr 1 na stacji przy peronie 2, dawniej znajdował się tu semafor świetlny dwukomorowy (czerwone + białe) i był oznaczony literą I, do tego stojąc obok semafora J.

Cały czas mi się wydawało, że budujemy scenerie w oparciu o aktualne przepisy. Jeśli jednak nie, to można dopuszczać scenerie wykonane bez jakichkolwiek standardów. Zawsze znajdzie się konktprzykład z rzeczywistości że coś tak jest. Pytanie tylko czy podnosimy jakość TD czy robimy groch z kapustą i jeszcze na to zasmażka.

W imieniu redakcji,

Judyta
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 14 Lipca 2017, 10:20:42
Proponuje to uściślić:
Jeżeli sceneria budowana jest według starych przepisów to musi odzwierciedlać to otoczenie i ewentualnie nazwa (jeżeli w tamtym okresie mogła być inna np zniemczona).
Jeśli natomiast jest to fikcyjna, a otocznie jest ciut mówiąc nowoczesne to niestety aktualne przepisy lub stare dostosowane do nowych.
Tytuł: Odp: Wielki Mak
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 15 Lipca 2017, 09:56:57
Czy aby na pewno? ;) Przykład prosto z mojego miasta, Wolsztyna: do momentu, kiedy TPWP nie ustawiło zabytkowej Tarczy Zaporowej nr 1 na stacji przy peronie 2, dawniej znajdował się tu semafor świetlny dwukomorowy (czerwone + białe) i był oznaczony literą I, do tego stojąc obok semafora J.

TPWP nie stawiało żadnej tarczy zaporowej, nie siej dezinformacji. Została ona wstawiona w związku z modernizacją 357.

Gdy w latach 80-tych stawiany był ten semafor zaporowy, po prostu majstry jak widać nazwali go I po najmniejszej linii oporu. Po to się zostawia rezerwy w nazewnictwie, by takich głupot uniknąć - tu rezerwy nie było.