Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Wielki Mak  (Przeczytany 9895 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kopergg

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 65
  • kopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezes
  • San Escobar
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #30 dnia: 19 Czerwca 2017, 20:58:05 »
Ja trochę się bawiłem z tym filarem.
Nawet jeśli wszyscy już w ciebie zwątpili,
pokaż, że się mylili - Magik

Offline Sabyryn

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Siła reputacji: 115
  • Sabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezesSabyryn prezes
  • Lok. W-wa Praga Centralna DOKP
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #31 dnia: 19 Czerwca 2017, 20:58:52 »
Poza poprawkami, coś jeszcze będzie na scenerii robione?

No huljek, niebawem będziesz miał okazję. Zobaczymy czy coś uda się znaleźć twoim oczkiem speca  8)
Naterki, Kcynia, Hel, Winiary, Biała Sudecka
Przekaż 1% dla Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei --> http://www.psmk.org.pl/1-dla-psmk/

Offline hulek

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 92
  • hulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezeshulek prezes
  • jak bydzie to bydzie, nie bydzie to bydzie później
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #32 dnia: 19 Czerwca 2017, 21:01:59 »
Poza poprawkami, coś jeszcze będzie na scenerii robione?

No huljek, niebawem będziesz miał okazję. Zobaczymy czy coś uda się znaleźć twoim oczkiem speca  8)
Ciekawe co Sabyrynku  ;). Nie uważam się za speca czy złota rączkę czy osobę doskonała bo nikt nie jest doskonały ale każdy daży do ideału.
« Ostatnia zmiana: 19 Czerwca 2017, 21:08:19 wysłana przez hulek »
W gębie Ferrero w kieszeni ZERO

Panie to się robi samo: Nic juz nie buduję. Bo po co :*

🚑 Rafałek pił ? ... No trochę pił... To za karę PAWULONIK 💉

Offline kopergg

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 65
  • kopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezes
  • San Escobar
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #33 dnia: 19 Czerwca 2017, 21:12:59 »
Poza poprawkami, coś jeszcze będzie na scenerii robione?

No huljek, niebawem będziesz miał okazję. Zobaczymy czy coś uda się znaleźć twoim oczkiem speca  8)

Las będzie robiony wokół nasypu, ale to później, bo teraz mam mało czasu.
Nawet jeśli wszyscy już w ciebie zwątpili,
pokaż, że się mylili - Magik

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 474
  • Siła reputacji: 372
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #34 dnia: 19 Czerwca 2017, 22:52:44 »
Koperg nie przejmuj się. Rób swoje. :D  A ty drogi moderatorku się trochę ogarnij bo ty masz świecić przykładem a nie jeszcze robić jakieś głupie memy, bo to jest żałosne.  ;)
Ja szanuje pomysł twórcy. Bo to ze zrobił ten most/wiadukt to miał jakiś w tym cel. Teraz może niech ktoś z was zrobi scenerie to chodźmy pokrytykujemy, może się pośmiejemy jak to zrobił świecący przykładem moderator (Marcin S). Zero empati.

Ojojoj.. No smutna buzia z łezką. Niestety, mi się już jedynie śmiać pozostaje z tego. Choć jest jak to mówią, śmiech przez łzy.
No ale muszę się z Tobą zgodzić, zero empatii. Tak. Zero empatii, bo niby z jakiej racji mam akceptować takie (łagodne określenie) "wynalazki"? Które nie mają kompletnie sensu z punktu widzenia inżynierii, infrastruktury kolejowej, etc.
No powiedz mi jaki jest sens wiaduktu jednej linii kolejowej nad drugą na wysokości 30m? Wiadukt na wysokości 10-piętrowego bloku?! No do ciężkiej cholery.. inżynier płakał jak budował.

Niestety zauważyłem to na tym forum, że ktoś konstruktywnie skrytykował, zaznaczył błędy co trzeba ogarnąć, to zamiast "A, ok, już ogarniam raz, dwa.." i sceneria wychodzi naprawdę malinka, że aż miło się po niej przejechać. To nieee.. Oczywiście "a bo mi się tak podobało", "nie poprawie, bo nie", "a bo ja się nie znam", "pokaż co Ty umiesz", "zero empatii", "umrzyj", "i.. i.. jesteś u pani".

Szczerze? To naprawdę wtedy się tego odechciewa. No bo po co zwracać uwagę? Żeby zaraz była gównoburza? Zarzucanie, że się nie znam..? No tak, nie znam się, ale kontroluje scenerie. Bo to jest logiczne, prawda?

Potem tylko jest płacz i lament, a jakie kiepskie scenerie, kto to robił, ale piaskownica i bla bla. Jak dzieci mają ochotę sobie zrobić mapkę gdzie wyobraźnia wręcz szlaje, proszę bardzo jest minecraf, czy coś tam i można szaleć.
Tutaj natomiast mamy zrobić z tego porządny i jak na najwyższym poziomie projekt jak tylko możliwości na to pozwalają. Gdzie każdy kto to zobaczy będzie pod wrażeniem, a nie będzie patrzył z politowaniem. Gdyby to widziało parę osób, które nie znają się na tym to pal licho. Ale gdy widzą to ludzie, którzy się na tym znają, są związane z kolejnictwem, pracują na kolei, prowadzą wykłady, nawet chociaż interesują się tym bardziej niż przeciętny łowca Rp1, no to to jest masakra.

Podsumowując Nie ma i Nie będzie mojej zgodny na takie scenerie z tak zatrważającą ilością błędów.
Bo naprawdę, ten wiadukt to jedno z mniej ważnych problemów.


@kopergg, ja Cię nie zniechęcam. Rób. Działaj. Wiesz co jest do poprawy, a otoczeniem to teraz kompletnie się nie zajmuj bo to jest najmniej teraz ważne. Ta sceneria ma potencjał tylko ogarnij te błędy i wtedy to zupełnie inaczej będzie się prezentować. Są obszerne instrukcje co, jak, gdzie i kiedy ustawiać. W scenerii najważniejsza jest infrastruktura kolejowa, otoczenie jest dodatkiem. Jeśli robisz na odwrót, to tak jak byś kupił Ferrari na polną drogę.


I zakończmy te dysputy. Proszę, aby następny post w tym wątku był autora scenerii, co zostało poprawione.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline kopergg

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 65
  • kopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezes
  • San Escobar
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #35 dnia: 21 Czerwca 2017, 15:33:35 »
Link do najnowszej wersji w pierwszy poście.
Proszę napisać, czy są jakieś błędy czy braki.
Nawet jeśli wszyscy już w ciebie zwątpili,
pokaż, że się mylili - Magik

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 474
  • Siła reputacji: 372
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #36 dnia: 21 Czerwca 2017, 17:30:51 »
Yyy.. noo.. hmm.. ten tego.. nie no, coś tam się zmieniło. W sumie mógłbym skopiować jeszcze raz listę błędów. :-\ I wiecie co, tak zrobię. ;D

No ale, co zostało ogarnięte to skreślę, żeby nie było.
Od strony szlaku DL:
- brak W8 przed W27a (7),
- W11a do ToE i ToF, niskie,
- brak rezonatorów SHP,
- W8 do W9 droga ham. - 534m (w kierunku stacji),
- wskaźniki We bez sensu,
- sem. E i F droga ham. do ToE i ToF - 758m 767m,
- sem. E (wjazdowy) z W15
- sem. E i F (wjazdowe) z W24!
- sem. E i F do W5 - 4,83m!
- Tm6 po lewej,
- brak W17
- W8 do W9 droga ham. - 500m (w kierunku szlaku),
- sem. D po lewej i W15, po cholerę po lewej?
- sem. J to samo tylko bez W15,
- wiaty peronowe przecinające wysięgniki sieci trak.,
- braki W6a,
- na takiej małej stacji perony 400m,
- W4 tuż przy semaforze O, N i K,
- sem. O, K i L oczywiście po lewej, a i tylko przy O W15, ale i tak bez sensu semafory po lewej,
- (dosłownie wisienka na torcie) semafory S i T w osi toru!
- Tm4 po lewej,
- sem. B i A z W24!
- sem. B z W15
- sem. B i A do W5 - 5,12m!
- nie potrzebne W27a przy wyjazdach ze stacji,
- sem. B i A droga ham. do ToE i ToF - 741m 732m
- W11a do ToB i ToA, niskie,
- nie poprawne nazwanie semaforów (kolejność),
- braki przęseł na sieci i pozostawione dziury w ciągłości przewodów sieci trak.,
- brak W8 przed W27a (7),
- słupy trakcyjne w skrajni,
- niektóre słupy przekrzywione w osi Y,
- prawie całe szlaki z magicznego lasku więc ogólnie sieć również na "wysokim" poziomie,
- nie poprawne wysięgniki,
- gdzie wykonano ręcznie sieć trakcyjną po torach głównych zasadniczych jeden przewód jezdny.

No dobra coś się tam ruszyło, ale dalej drogi hamowania się nie kleją, połowa wyjazdowych po lewej, tylko wywaliłeś W15 co w sumie powoduje, że jest jeszcze gorzej. O semaforach S i T nawet nie wspomnę. Dalej brak rezonatorów SHP, dalej pieprznik ze wskaźnikami. Na torach głównych zasadniczych jest już podwójny przewód jezdny, ok super, ale zauważyłem, że zygzakowanie sieci jest tak duże, że sieć spokojnie zleci ze ślizgacza pantografu. W sumie zastanawia mnie jest kwestia ogólnej pracy urządzeń SRK w stacji, bo sygnalizacja świetlna, Tm1 i Tm2 kształtowe i wszystkie rozjazdy z napędem ręcznym. Trochę tego, trochę tego i trochę tamtego, jeszcze brakuje związku X.. No średnio się to wszystko klei. Proponowałbym to jakoś usystematyzować.

Ahaa.. i kto ciekawy, a nie chce mu się odpalać scenerii. Nie, wiadukt nie ruszony. Dalej pod nim zmieści się 10-piętrowy blok.

Ale nie poddajemy się! Czekamy, na kolejne poprawki.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline kopergg

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 65
  • kopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezes
  • San Escobar
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #37 dnia: 21 Czerwca 2017, 17:44:34 »
Jaka powinna być droga hamowania?
Jeśli chodzi o brak wskaźnika, to jakoś nie są na wszystkich stacjach przed w27a.
W27a zostawię przy wyjeździe, by maszyniści rozpoczynający na tej stacji znali szlakową.
Semafor D ma być po lewej, bo jest na torze szlakowym na torze lewym.
Wyślij mi zdjęcia jeśli chodzi o sieć trakcyjną.
Perony będą 400 m, bo tam zatrzymują się niektóre expressy oraz sezonowe pośpiechy z ponad 10 wagonami.
Jak pisałem wcześniej wiadukt będzie zmieniony, jak ktoś zrobić model.
Nawet jeśli wszyscy już w ciebie zwątpili,
pokaż, że się mylili - Magik

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 474
  • Siła reputacji: 372
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #38 dnia: 21 Czerwca 2017, 17:56:32 »
Jaka powinna być droga hamowania?
WTB-E10.
Jeśli chodzi o brak wskaźnika, to jakoś nie są na wszystkich stacjach przed w27a.
W27a zostawię przy wyjeździe, by maszyniści rozpoczynający na tej stacji znali szlakową.
Jak mawiał klasyk.. Nie idźcie tą drogą.. Nie idźcie..
Poczytaj sobie w instrukcjach do czego służy wskaźnik W27 i jak się go ustawia.
Semafor D ma być po lewej, bo jest na torze szlakowym na torze lewym.
Haha  ;D jesteś pewny?
Wyślij mi zdjęcia jeśli chodzi o sieć trakcyjną.
Po co mam robić zdjęcia monitora, jak sam możesz odpalić sobie tę scenerię?
Perony będą 400 m, bo tam zatrzymują się niektóre expressy oraz sezonowe pośpiechy z ponad 10 wagonami.
Dziesięć pudeł to niecałe 250m. 400m perony są na Centralnym. Na tej scenerii 300m perony to jest świat i ludzie..
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline kopergg

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 65
  • kopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezes
  • San Escobar
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #39 dnia: 21 Czerwca 2017, 18:16:31 »

Przęmęt

Ligota Centralna


Więc W15 wróci i semafor może być po lewej.
Nawet jeśli wszyscy już w ciebie zwątpili,
pokaż, że się mylili - Magik

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #40 dnia: 21 Czerwca 2017, 18:25:23 »
Był raz sobie kopergg młody
Posterunek chciał mieć nowy
No to wskoczył do edytora
Zmieszał słupy w semaforach
Powstawiał sobie jakieś wskaźniki
W torach też zostały byki
Nie najwyższy PKiN w kraju
Lecz most w Wielko Makowskim gaju
Z lewa stoją semafory
W otoczeniu dał sobie fory
Wydał w WiPie swą Kropeczkę
No i źle, no tak troszeczkę
Przyszedł Marcin, spojrzał okiem
I... wyczyścił scenerię mopem.
"Spojrzałem na Dankowice, pomocy dokonałem
Spojrzałem na Wielki Mak, i się załamałem."

:P



Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline Ryszard-san

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Wiadomości: 513
  • Siła reputacji: 348
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #41 dnia: 21 Czerwca 2017, 18:36:45 »
Wyjazdowy po lewej jest wtedy, gdy brak miejsca (skrajnia) aby byl po prawej. Co do W8 to obecnie musi byc, ( na nowych i modernizowanych) stacjach, szlakach. Weszlo to kilka lat temu.

Ps. Nie musisz pisac tor lewy, prawy. My wiemy ktory jest ktory. (No chyba ze masz dwie lewe rece ;) )
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 474
  • Siła reputacji: 372
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #42 dnia: 21 Czerwca 2017, 18:43:17 »
Oezu.. Czemu jestem tak wystawiany na próbę.
Bierzesz przykłady akurat z tych scenerii, które również są skopane. Niestety. Tak btw. wczoraj była rozmowa na temat Ligoty, że trzeba będzie ją ogarnąć, no ale naraz się wszystkiego nie da. Więc spoko, te przykłady również będą poprawione.

Więc W15 wróci i semafor może być po lewej.
Ehh.. skąd ten upór? Powiedz mi. Nie będę Ci szczegółowo tłumaczył, ponieważ są instrukcje, są obszerne poradniki i proszę się z nimi zapoznać. Tak jedynie nakierowując to zapoznaj się między innymi, jakie są rodzaje semaforów i jak się je ustawia, czym się różnią tory w stacji od torów szlakowych. Bo błądzisz niesamowicie.

No dobra, taka mała podpowiedź. Ustawienie sygnalizatora po innej stronie, niż powinien być ustawiony w miejscu zasadniczym musi być nakierowane odpowiednimi "potrzebami" np. zwiększenia widoczności. Dodatkowo taki sygnalizator należy osygnalizować odpowiednim wskaźnikiem. Nie można ustawiać sygnalizatorów byle jak na zasadzie "bo tak mogę". Tak, daleko nie zajdziemy.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 460
  • Siła reputacji: 276
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #43 dnia: 21 Czerwca 2017, 20:54:32 »

Więc W15 wróci i semafor może być po lewej.

Jeżeli odległość między osiami tych dwóch torów wynosi mniej niż 4.5m, to semafor może stać po lewej. W tym konkretnym przypadku już na oko widać, że sygnalizator powinien stać po prawej - ponieważ spokojnie zmieści się na międzytorzu. Ustawianie sygnalizatorów po lewej stosuje się tylko w wyznaczonych i uzasadnionych przypadkach, a nie według widzimisię projektanta. Powiem inaczej - im mniej semaforów po lewej, tym lepiej, najlepiej widoczny będzie zawsze ten stojący po prawej. Pamiętaj, że maszynista w lokomotywie jednokabinowej czy dowolnym parowozie ma utrudnioną obserwację semafora stojącego po lewej stronie.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline kopergg

  • Weteran
  • Wiadomości: 46
  • Siła reputacji: 65
  • kopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezeskopergg prezes
  • San Escobar
Odp: Wielki Mak
« Odpowiedź #44 dnia: 13 Lipca 2017, 15:19:10 »
Aktualizacja (link na początku)
Nawet jeśli wszyscy już w ciebie zwątpili,
pokaż, że się mylili - Magik