Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Zbąszyń  (Przeczytany 2417 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 460
  • Siła reputacji: 276
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Zbąszyń
« dnia: 13 Grudnia 2022, 14:35:13 »
Zbąszyń


Opis merytoryczny:

Zbąszyń to obecnie średniej wielkości stacja węzłowa, położona na linii nr 3 będącej częścią międzynarodowej magistrali E20. Odgałęziają się tutaj także linie 359 do Leszna oraz 373 do Międzychodu (fizycznie odcięta od sieci). Od stacji odchodzi bocznica przedsiębiorstwa ZRK DOM Poznań

Dawniej Zbąszyń pełnił fukcję sześciokierunkowego węzła - przed 1918 rokiem spotykały się tutaj także linie do Gubina oraz Międzyrzecza, obecnie mające swój początek w nieodległym Zbąszynku. W czasach świetności Zbąszyń obsługiwany był przez trzy nastawnie (w tym bramową), posiadał sześć peronów wraz z dwoma przejściami podziemnymi oraz przynajmniej piętnaście torów głównych.

Do czasu przełączenia urządzeń w dniu 21.12.2022 o godz. 0.00 stacja Zbąszyń była obsługiwana przez dwie nastawnie posiadające urządzenia mechaniczne ześrodkowane z sygnalizacją świetlną. Nastawnia dysponująca Zb obsługiwała wjazdy i wyjazdy w kierunku Nowego Tomyśla (Chrośnicy) oraz Stefanowa, natomiast wykonawcza Zb1 w kierunku Chlastawy. Ruch na szlakach dwutorowych do Nowego Tomyśla (Chrośnicy) oraz Chlastawy prowadzony był w oparciu o dwukierunkową blokadę samoczynną Eac95, natomiast na jednotorowym szlaku do Stefanowa o blokadę elektromechaniczną typu C. Urządzenia stacyjne powiązane były z samoczynną blokadą liniową za pomocą semaforów grupowych. Na stacji istniało 9 torów głównych, z których 3 były jednokierunkowe. Tory 2, 4 oraz 12 umożliwiały ponadto wjazdy oraz wyjazdy na tor lewy obu szlaków dwutorowych. Tory stacyjne 8, 10 i pozostałe od 14 wzwyż są na stałe zamknięte z powodu złego stanu technicznego. Do obsługi podróżnych służą 3 perony i 4 krawędzie peronowe, fizycznie istnieje także wyłączony z użytkowania dwukrawędziowy peron 4.

Odwzorowanie w TD2:

Sceneria odzwierciedla stan na przełomie 2021 i 2022 roku. Zbąszyń jest dość problematycznie usytuowanym posterunkiem jeżeli chodzi o realia symulatora poprzez bliskość stacji Zbąszynek. Fakt ten wymusił zawarcie na scenerii oprócz samego Zbąszynia także trzech innych posterunków - podg Chlastawa (w całości) oraz Zk1 i Zk11 (częściowo). Dodaje to do puli odwzorowanych szlaków częściowo łącznice nr. 819 i 820 prowadzące z Chlastawy do Zbąszynka Towarowego. Na szlaku Sf natomiast znajdziemy przystanek Zbąszyń Przedmieście.

Szlaki zewnętrzne:
- NT - dwutorowy, zelektryfikowany, SBL dwukierunkowa, 160km/h (Linia 3)
- Sf - jednotorowy, niezelektryfikowany, PBL dwukierunkowa, 70km/h (Linia 359)
- Zk1 - dwutorowy, zelektryfikowany, PBL jednokierunkowa, 100km/h (Linia 3)
- ZkB - jednotorowy, zelektryfikowany, PBL jednokierunkowa, 40km/h (Linia 820) - szlak tymczasowo nieczynny z powodu ograniczeń symulatora
- Zk11 - jednotorowy, zelektryfikowany, PBL jednokierunkowa, 50km/h (Linia 819) - szlak tymczasowo nieczynny z powodu ograniczeń symulatora

Szlaki wewnętrzne:
- Zbąszyń - Chlastawa - dwutorowy, zelektryfikowany, SBL dwukierunkowa jednoodstępowa, 120km/h (Linia 3)

Spawny:
- niezelektryfikowany dlugości 200m tylko dla pociągów towarowych na terenie ZRK DOM,
- zelektryfikowany długości 750m tylko dla pociągów towarowych umieszczony na czasowo zaślepionym szlaku Zk11,

Tory główne:
- 1E, 1740m (peron 271/281m),
- 2E, 875m (peron 251/261m),
- 3E, 622m,
- 4E, 813m (peron 188/288m),
- 6E, 832m (peron 188/290m),
- 8E, 836m (peron 216m - nieczynny) - tor zamknięty,
- 10E, 772m (peron 216m - nieczynny) - tor zamknięty,
- 12E, 840m,
- 14E, 816/996m - tor zamknięty.

Stan prac:
Aktualnie ułożony jest cały docelowy układ torowy zgodnie z dokumentacją techniczną, podkładami satelitarnymi i pomiarami na gruncie z wyłączeniem szlaku na Stefanowo. Całość urządzeń ZRK zgodna z tablicą zależności wraz z urządzeniami przejazdowymi jest sprawna. Sceneria przygotowywana jest do I etapu SSS.

Stay tuned.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.