Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Złocieniec  (Przeczytany 1550 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bury

  • User
  • Wiadomości: 27
  • Siła reputacji: 160
  • Bury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezesBury prezes
Złocieniec
« dnia: 11 Grudnia 2019, 18:32:24 »
Słowem wstępu:
Spoiler: pokaż
Jest to moja pierwsza sceneria. Początki prac sięgają aż października 2017! Początkowo wraz z Megustą, jednak później przejąłem ją pod swoje skrzydła. Niestety, ale po pracach Megusty nic nie zostało, gdyż istniejącą połowę układu stacyjnego który zrobił, "rozebrałem" i położyłem na nowo.
Dalej już tylko sam dłubałem i rzeźbiłem. Powoli i konsekwentnie z większymi bądź mniejszymi przerwami.
Starałem się jak najlepiej oddać miejsce jak i klimat małego miasteczka Złocieniec. Znaleźć tutaj można różne rozwiązania tych samych problemów, zapewne mnóstwo błędów jak i niektóre moje pomysły na wykorzystanie dostępnych modeli.

Złocieniec "datowałem" na rok około 2000. Jednym z czynników podjęcia tej decyzji była chęć "wzbogacenia" scenerii o liczne bocznice oraz okazja do zachowania Złocieńca jako takiej postaci sprzed modernizacji lini 210, która niedawno miała miejsce.

Tak więc sceneria jest swoistym przekrojem mojej nauki z edytorem, znajomości instrukcji kolejowych a na koniec samego doświadczenia.
Złocieniec "przeżył" dwie ważne rewolucje wraz z TD2. Nie pytajcie ile problemów i szczegółów musiałem poprawić, by wraz z wersją na wersję TD2 sprostać wymaganiom oraz dostosowywać do kolejnych nowości.

"Last but not least", wielkie słowa podziękowania należą się mojej siostrze, która wykonała dla mnie masę zdjęć ;)


ZŁOCIENIEC

Dzięki tej scenerii cofamy się do roku około 2000, gdy Zakłady Ceramiki Budowlanej Złocieniec (ZCB) jeszcze ledwo zipały, Baza Paliwowa (BP) również pełniła jeszcze swoją funkcję oraz prowadzony był sporadyczny ruch na linii 410 w kierunku Wierzchowa Pomorskiego.

Screen'y:
Spoiler: pokaż


Opis stacji:
Spoiler: pokaż

Złocieniec jest stacją węzłową, na której czynna, dwutorowa linia 210 z Chojnic do Runowa Pomorskiego krzyżuje się z jednotorową linią 410, łączącą Grotniki Drawskie z Choszcznem. Niestety zachowała się tylko jej część i pozostałości po niej stanowią zespół bocznic ZCB oraz jednostki wojskowej. Ruch w tej części odbywa się na zasadzie bocznicy, głównie składy "eszelonów" i węgla do ciepłowni.
Stacja posiada 6 torów głównych i aż 4 przy peronach. Świadczy to o niegdyś ważnym punkcie w tym rejonie, stąd zdecydowano się na zastosowanie dwuch peronów połaczonych przejściem podziemnym. Z charakterystycznych cech tej stacji są do dziś zachowana lokomotywownia wraz z obrotnicą oraz dwie wieże ciśnień. W obrębie stacji zjaduje się przejazd kolejowy "5 marca" wyposażony w rogatki sterowanie z nastawni ZŁ1.
Na stacji funkcjonują dwie nastawnie: Zł, Zł1, wyposażone są w urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją kształtową. Tylko niektóre tarcze manewrowe i ostrzegawcze a także semafory zaporowe są świetlne.


Opis scenerii:
Spoiler: pokaż

Szlaki:

"Cp" - dwutor niezelektryfikowany, prędkość szlakowa 80km/h, przystanek osobowy "Bobrowo Pomorskie", długość szlaku 5,6km, szacowany czas przejazdu 3:55, brak ograniczeń

"Ja" - dwutor niezelektryfikowany, prędkość szlakowa 80km/h, przystanek osobowy "Rzęśnica", długość szlaku 6,4km, szacowany czas przejazdu w kierunku "Ja" 7:30 a w kierunku stacji 4:30,ograniczenie 30km/h na kilometrze 114,500 - 115,700, ograniczenie 50km/h na kilometrze 115,700 - 117,700

"Ka" - jednotor niezelektryfikowany, prędkość szlakowa 20km/h, długość szlaku 1,4km, szacowany czas przejazdu 4:40

Spawny:
Luz2 - lokomotywa luzem w szopie
Luz3 - lokomotywa luzem w szopie
OSOB - tor 9, składy osobowe, max długość 180m
TOW - tor 10, składy towarowe, max długość 400m

Długości użyteczne torów stacyjnych:
tor 1 - 822m
tor 2 - 795m
tor 3 - 788m
tor 4 - 750m
tor 6 - 615m
tor 8 - 465m
tor 9 - 200m
tor 10 - 465m
tor 11 - 237m
tor 12 - 16m
tor 13 - 62m
tor 15 - 42m
tor 17 - 14m



Informacje dodatkowe:
Spoiler: pokaż

- Sceneria Złocieniec, to prawdopodobnie pierwsza "w pełni" dwutorowa - spalinowa. Gdyby nie szlak "Ka", nie byłoby ze scenerią połączenia z "resztą świata TD2". Jednakże to chwilowo szlaki dwutorowe nie mają "łącznika". Możliwe, że zmeni się to za moją sprawą, gdy podejmę decyzję o realizacji Runowa Pomorskiego lub dzięki koledze "BJ07", który równocześnie i niezależnie tworzy taki łącznik.
- Na scenerii znajduję się prawdopodobnie pierwsze prawdziwe przejście podziemne, gdzie pasażerowie bez problemu mogą dostać się z miasta na perony.
- Chyba "najcięższa" sceneria w TD2, która zajmuje ponad 16MB
- Również prawdopodobnie "zbudowałem" pierwszą atrapę obrotnicy, która obsługuje 2 miejsca w szopie. Na potrzeby "sterowania" obrotnicą stworzyłem SCS, który nastawia zwrotnicę usytuowaną w miejscy obrotnicy.
- Na SCSie sterować można sygałami zastępczymi, jednak prawdopodobnie wraz z ukazaniem się nowej wersji TD2, takowy będzie już zbędny.
- Sceneria zawiera kilka bocznic, które zostały wyposażone w miejsca "spawnowania" składów jak i izolacje torów tylko i wyłącznie w celu ewentualnego "wymiany"/usuwania taboru.
- Zastosowanie powyższego pozwoliło na mi na opracowanie kilka prostych misji/scenariuszy dla urozmaicenia rozrywki oraz wykorzystania potencjału bocznic.
- Kilka "punktów widokowych" na scenerii. Polecam jeździć i zwiedzać ;)


Scenariusze/misje:
Spoiler: pokaż

W opracowaniu


Dla ciekawskich:
Spoiler: pokaż

Układ torowy: 101%
Urządzenia SRK: -87.6%
Kilometraż: 6723457345%
Otoczenie: ćwiartki 3/4%
Wskaźniki: ∞ %

P.S. Tak, moim ulubionym drzewkiem jest 42 :P


Sceneria ogólnodostępna bez żadnych limitów.

Link do zgłoszenia w Systemie Sprawdzania Scenerii:
https://git.td2.info.pl/td2dev/scenery-review/issues/382
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2019, 18:48:13 wysłana przez Bury »

Offline JanekYT

  • Weteran
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 207
  • Siła reputacji: 161
  • JanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezes
  • Dzban jakich mało
    • Kanał na YouTube ~ Kolejowy Dzban
Odp: Złocieniec
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Grudnia 2019, 18:38:39 »
Piękna stacja, mam jedno ale, dlaczego niby twój *dwutor* nie ma połączenia z resztą świata TeDeDwa? Nie zostało wprowadzone ograniczenie łączenia szlaku zelektryfikowanego z **bezdrutem** więc będzie tam można było jeździć. A i jeszcze jedno, *WIĘCEJ BEZDRUTA BĘDZIE PO CZYM JEŹDZIĆ* 😛 nie wiem czy wspominałem ale mi się podoba 😉
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2019, 18:41:11 wysłana przez JanekYT »
Maczałem paluszki w LCS Głowno, Tarnowie Górnym, Grabinach, Strykowie, Zgierzu, Obornej, Borowym, Łaskarzewie, Rozwadowie Towarowym, Borku, Gryfowie Śląskim, Oświęcinach i Błotach.

Offline chinczyk

  • Weteran
  • Wiadomości: 240
  • Siła reputacji: 313
  • chinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezes
  • am Strand in Misdroy.
Odp: Złocieniec
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Grudnia 2019, 19:49:11 »
Cytuj
Otoczenie: ćwiartki 3/4%




Nawet kolega sie pokusił o przejścia podziemne  ;) Jak z płynnością podczas gry?

Nic sie w tej Polsce nie zmieni, POPiS wiecznie żywy.
Od pięciu lat w symulatorze.

Offline Krzysiek009

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 194
  • Siła reputacji: 22
  • Krzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowy
  • Dla chcącego nic trudnego
Odp: Złocieniec
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Grudnia 2019, 22:04:30 »
Przecudna sceneria, widać ogrom pracy w nią włożony. Jestem podekscytowany, nie mogę się doczekać zatwierdzenia jej na PL1 :D
"I met a girl under a full-bloomed cherry blossoms
            and my fate has begun to change."

                             My Truth