Ankieta

Dobry pomysł

Tak
40 (66.7%)
Nie
7 (11.7%)
Mam za słabego kompa...
13 (21.7%)

Głosów w sumie: 60

Autor Wątek: Efekty graficzne  (Przeczytany 8250 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ryszard-san

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 407
  • Siła reputacji: 229
  • Ryszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezesRyszard-san prezes
  • Distance Travelled: 23656km
  • Trains Routed: 1566
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #30 dnia: 10 Listopad 2017, 12:09:17 »
Wszyscy chcecie suwakow, a ktos pomyslal nad widocznoscia sygnalow jak zjedziecie suwakami w dol? Potem bedzie przejechalem s1 bo go widzialem 100m przed soba bo dalej to mi grafika nie wyswietla.
« Ostatnia zmiana: 10 Listopad 2017, 12:23:22 wysłana przez uetam »
EU06-18;gags;gags;120a;120a;609a

Offline stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Siła reputacji: 104
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • "Służbista" ~ użytkownicy TS
  • Distance Travelled: 5224km
  • Trains Routed: 875
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #31 dnia: 10 Listopad 2017, 12:51:35 »
Prędzej przydałoby się dynamiczne ładowanie scenerii, np. w promieniu 2 km. Ładowanie całości, a LCSy...
Projekty - linia kolejowa 117 (Wadowice); AZPB...

Offline eM8Ka

  • User
  • Wiadomości: 33
  • Siła reputacji: 12
  • eM8Ka dróżnik obchodowyeM8Ka dróżnik obchodowy
  • Do zobaczenia na szlaku!
  • Distance Travelled: 4930km
  • Trains Routed: 118
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #32 dnia: 10 Listopad 2017, 22:38:12 »
Trawa na fastest nie musi wyświetlać się cała...

Taka trawa to czasem setki albo tysiące obiektów. Można ukrywać część drzew, budynków (poza stricte kolejowymi). Podobnie jest z torami, które na fastest nie mają mocowań szyn.

Wszyscy narzekają na optymalizację "gry". Prawda, jest słaba, ale może zacząć z innej strony?

Może więc optymalizacja na poziomie scenerii? Wprowadzić możliwość żeby twórca scenerii oznaczył obiekty, które widać dopiero od, np. simple. Dodatkowa praca? Przy obecnych wymaganiach co do jakości scenerii - drobiazg. Idąc dalej - niech niektóre modele w nowej wersji mają na sztywno przypisane poziomy jakości grafiki.
Oczywiście, część pracy twórców pójdzie na marne, bo wielu graczy nie obejrzy ich dzieła w pełni. Czy jednak teraz przy fps 13-18 widza oni wszystko co warto zobaczyć?

Druga rzecz - umiar. Szanuję pracę autora Wrocławia Głównego. Jednak dopóki nie ma tam modelu wrocławskiej hali peronowej efekt wizualny  jest bardzo daleki od oczekiwań. Sama sceneria jest natomiast już teraz zbyt ociężała - za dużo torów, sieci trakcyjnej. Sceneria ta pokazuje, że optymalizacja TD i moc obliczeniowa przeciętnego komputera domowego wciąż są zbyt słabe. Ale to się z czasem zmieni, jak kupię nowego kompa to Wrocław będzie moją ulubiona scenerią (i wielu innych osób pewnie też). Pytanie tylko, czy budowa tak złożonych scenerii już teraz ma sens?
LCS-y. Podoba mi się monotonna roślinność na Szymankowszczyznicach. Po prosu mniej modeli do wczytywania. Gdyby dodać tam zróżnicowane drzewa widoczne tylko w wyższych trybach.
LCS-y. Po co takie wielkie LCS? Z 5 dyżurnych jest co to ogarną. Dla mnie wzorzec LCS to Wielichowo. Absolutne maksimum tego co na dzień dzisiejszy z TD da radę wycisnąć. Nie za duży LCS, nie za mały. Ciewakwe stacje, szlaki i otoczenie. Tylko gdyby trawa i krzaczory dały się ukryć w fastest. Dołóżmy jeszcze ze dwie stacje i jeden szlak i zatnie się na 3/4 komputerów.

Na koniec: Obejrzyjcie sobie Buk. Tam wcale nie ma miliona obiektów, ale sceneria ma swój klimat. Tworzenie scenerii to nie budowa gigantycznej mapy, nawalenia trawy i ludzików na peronach ile się da. Tworzenie scenerii to sztuka. Raz - prawidłowo wykonać układ torowy, sygnalizację, sieć trakcyjną. Dwa - ozdobić tak, by sceneria miała swój klimat jednocześnie nie używając nadmiaru środków (obiektów).

Wszyscy chcecie suwakow, a ktos pomyslal nad widocznoscia sygnalow jak zjedziecie suwakami w dol? Potem bedzie przejechalem s1 bo go widzialem 100m przed soba bo dalej to mi grafika nie wyswietla.
Racja. Toteż suwaki nie mogą być do wszystkiego. Pozwolić wyłączać jakieś efekty związane z oświetleniem, mgłą - Tak. Reszta - Nie. Juź teraz na fastest łatwo nie dojrzeć semafora, zwłaszcza kształtowego.
Inna rzecz: Jak jadę w niskiej rozdzielczości to tak jakbym jechał we mgle. Wytężyć wzroki, zwolnić. W szczególnym przypadku, np. długi szlak zgłosić dyżurnemu "jazdę w złych warunkach atmosferycznych". No i prosić o mniejsza vmax w RJ (choć wielu dyżurnych ciągle daje mi 110km/h na EN57, choć proszę o 100 co by kibelka nie katować).

Prędzej przydałoby się dynamiczne ładowanie scenerii, np. w promieniu 2 km. Ładowanie całości, a LCSy...
I będą lagi nie tylko na wjeździe, ale i pośrodku.
« Ostatnia zmiana: 10 Listopad 2017, 22:40:53 wysłana przez eM8Ka »

Offline hulek

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 240
  • Siła reputacji: 36
  • hulek toromistrzhulek toromistrzhulek toromistrzhulek toromistrzhulek toromistrzhulek toromistrzhulek toromistrz
  • Ekspert ds. Edytora
  • Distance Travelled: 2005km
  • Trains Routed: 303
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #33 dnia: 10 Listopad 2017, 23:00:58 »
Druga rzecz - umiar. Szanuję pracę autora Wrocławia Głównego. Jednak dopóki nie ma tam modelu wrocławskiej hali peronowej efekt wizualny  jest bardzo daleki od oczekiwań. Sama sceneria jest natomiast już teraz zbyt ociężała - za dużo torów, sieci trakcyjnej. Sceneria ta pokazuje, że optymalizacja TD i moc obliczeniowa przeciętnego komputera domowego wciąż są zbyt słabe. Ale to się z czasem zmieni, jak kupię nowego kompa to Wrocław będzie moją ulubiona scenerią (i wielu innych osób pewnie też). Pytanie tylko, czy budowa tak złożonych scenerii już teraz ma sens?
LCS-y. Podoba mi się monotonna roślinność na Szymankowszczyznicach. Po prosu mniej modeli do wczytywania. Gdyby dodać tam zróżnicowane drzewa widoczne tylko w wyższych trybach.
LCS-y. Po co takie wielkie LCS? Z 5 dyżurnych jest co to ogarną. Dla mnie wzorzec LCS to Wielichowo. Absolutne maksimum tego co na dzień dzisiejszy z TD da radę wycisnąć. Nie za duży LCS, nie za mały. Ciewakwe stacje, szlaki i otoczenie. Tylko gdyby trawa i krzaczory dały się ukryć w fastest. Dołóżmy jeszcze ze dwie stacje i jeden szlak i zatnie się na 3/4 komputerów.

Na koniec: Obejrzyjcie sobie Buk. Tam wcale nie ma miliona obiektów, ale sceneria ma swój klimat. Tworzenie scenerii to nie budowa gigantycznej mapy, nawalenia trawy i ludzików na peronach ile się da. Tworzenie scenerii to sztuka. Raz - prawidłowo wykonać układ torowy, sygnalizację, sieć trakcyjną. Dwa - ozdobić tak, by sceneria miała swój klimat jednocześnie nie używając nadmiaru środków (obiektów).
Dobra to swoje 3 grosze jeszcze. Buk to inna mapa, wogole o wiele mniejsza niz taki Wroclaw czy inne wieksze stacje. Buk to pikus w porówaniu do LCS'ow. Mowisz ze Wroclaw Glowny ma za duzo torow, za duzo trakcji, hello - to co polowy ma nie byc. Symulator ma isc do przodu a nie czekac na opoznionych technologicznie urzytkownikow, ktorzy nawet 3000 zl nie chca uzbierac. Serio symulatory takie bardziej pozadne, zawsze zra duzo mocy obliczeniowej. Obiekty, fizyka wszystko ma wplyw i od tak tego sie nie da zoptymalizowac. Wyczuwam lekka hipokryzje Wszyscy krzycza, ze nic sie w symulatorze nie dzieje, ze do przodu nie idzie, a rozwoj symka stoi w miejscu bo polowa ludu ma komputery z poprzedniego wieku.

EDIT: Jakbyscie chcieli zeby czesc obiektow znikala na nizszych ustawieniach to byscie jezdzili przez puste mapy gdzie macie tory, sygnalizacje, trakcje i wskazniki. I nic poza tym. Jesli chcecie takie cos to gratuluje waszej pomyslowosci  ;)
« Ostatnia zmiana: 10 Listopad 2017, 23:10:28 wysłana przez hulek »
PROJEKTY OTOCZENIOWE: Wroclaw Glowny (0.10.0)  - PIORYTET
Wrocilem do symulatora, ale jest wieksze rakowisko niz bylo :(

Offline ICC

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 224
  • Siła reputacji: 18
  • ICC zwrotniczyICC zwrotniczyICC zwrotniczy
  • Distance Travelled: 2730km
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #34 dnia: 10 Listopad 2017, 23:14:04 »
Jak dla mnie jedynym rozwiązaniem na tych biedaków, posiadających muzealne graty? Karmić banem i problem średniowiecznego płaczu się sam rozwiąże. :D

Offline Ensifer

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Siła reputacji: 430
  • Ensifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezesEnsifer prezes
  • "Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."
  • Distance Travelled: 9124km
  • Trains Routed: 4165
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #35 dnia: 10 Listopad 2017, 23:22:48 »
BF 1 na full detalach - 60 FPS. Wyjazd z Białobrzegu na Wj - ~20 FPS. Ja wiem, że skala inna, ale trzeba stanąć w prawdzie i powiedzieć, że w TD2 pojęcie optymalizacji nie jest znane.
"Człowiek przywykł, że go zło opada jak robactwo."

Offline zaopatrzony

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Siła reputacji: 104
  • zaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezeszaopatrzony prezes
  • Szanuj mnie a też będziesz szanowany.
    • Forum wielotematyczne
  • Distance Travelled: 2320km
  • Trains Routed: 1147
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #36 dnia: 10 Listopad 2017, 23:30:40 »
Jak dla mnie jedynym rozwiązaniem na tych biedaków, posiadających muzealne graty? Karmić banem i problem średniowiecznego płaczu się sam rozwiąże. :D

Takiś mądry to porozdawaj "tym biedakom" pieniążki na komputer to przestaną marudzić a nie samemu mieć kompa z kosmosu i się śmiać że 3/4 społeczeństwa ma złom...

BF 1 na full detalach - 60 FPS. Wyjazd z Białobrzegu na Wj - ~20 FPS. Ja wiem, że skala inna, ale trzeba stanąć w prawdzie i powiedzieć, że w TD2 pojęcie optymalizacji nie jest znane.

zgadzam się w pełni.
Jestem demonem i twoim koszmarem, którego potrafi ukoić tylko dobra dziewczyna. Wystarczy, że spojrzę a widzę czy jesteś zły czy dobry. Miej się na baczności.


Offline ICC

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 224
  • Siła reputacji: 18
  • ICC zwrotniczyICC zwrotniczyICC zwrotniczy
  • Distance Travelled: 2730km
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #37 dnia: 11 Listopad 2017, 00:06:46 »
A co to karitas? do roboty! a nie na kebaba, pokemony i chlanie przewalać. :D :D :D

Offline skorakora

  • Supporter
  • *
  • Developer
  • Wiadomości: 207
  • Siła reputacji: 18
  • skorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczy
  • Jak skończę robić pulpit to kontrolka się zapali.
    • nieudana strona...
  • Distance Travelled: 911km
  • Trains Routed: 282
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #38 dnia: 11 Listopad 2017, 00:38:50 »
Nie ma to jak dyskusja nt silników że strony dzieci i argumenty w stylu "mam grę XXX na tym silniku i jest płynniejsza". xD

Uwierzcie, że są odpowiedniejsze osoby do podejmowania decyzji i nie ma co wałkować tego tematu ani proponować czegokolwiek bez znajomości tematu
Np. pan milord "młotek" ...

Dodano: 11 Listopad 2017, 00:42:25


Wszyscy chcecie suwakow, a ktos pomyslal nad widocznoscia sygnalow jak zjedziecie suwakami w dol? Potem bedzie przejechalem s1 bo go widzialem 100m przed soba bo dalej to mi grafika nie wyswietla.
To to akurat dużo od grafy nie wymaga więc może być bez zmian
ale mówimy tu o modelach z dużą ilością trójkątów teksturami i różnymi efektami  (omawianymi w tym wątku)
PS:Właśnie sobie piszę grę dla adminów gdzie się bawię różnymi wymienionymi pomysłami tj. Fizyka rigidbody efekt nocy,Post processing,Ogólna fizyka obiektów  ew jak skończe to mogę podesłać...
« Ostatnia zmiana: 11 Listopad 2017, 00:52:44 wysłana przez skorakora »
Fizyka rigidbody - tworzenie skryptów/testy    Łódź Fabryczna - 0% (tworzenie modeli) Projekt ŁKA 2.5%
jeśli mamy gotową część systemu, która jest sprawdzona i w pełni funkcjonalna, nie ma sensu pisać wszystkiego od zera tracąc swój czas

Offline BlackBourn

  • User
  • Wiadomości: 18
  • Siła reputacji: 3
  • BlackBourn pracownik torowy
  • Distance Travelled: 1381km
  • Trains Routed: 18
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #39 dnia: 15 Listopad 2017, 17:38:14 »
Przepraszam, ale ja myślę że symulator powinien się rozwijać a nie stać przez to że ktoś ma słaby komputer. W Pracy specjalnie nie zmniejszają wymagań bo nie dajesz rady tylko wylatujesz.
Kiedy jest 03:00 a ty grasz w td 2, WIEDZ ŻE COŚ SIĘ DZIEJE!
//Zaraz dwa lata stukną które minęły jak 3 dni...

Offline skorakora

  • Supporter
  • *
  • Developer
  • Wiadomości: 207
  • Siła reputacji: 18
  • skorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczy
  • Jak skończę robić pulpit to kontrolka się zapali.
    • nieudana strona...
  • Distance Travelled: 911km
  • Trains Routed: 282
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #40 dnia: 11 Styczeń 2018, 22:01:39 »
Nastała ta wiekopomna chwila gdy udało się coś posklecać...
Pierwsze testy trybu nocnego oraz efektów PostProcessingu
Test trybu nocnego w menu głównym:
https://drive.google.com/file/d/1PdO8MPThvB7rXvys-t4dtzEh93-c6sHW/view?usp=sharing
Test efektów PostProcessing:
https://drive.google.com/file/d/15B921Gr9LSYNxNJ6xYOiHnQAgMSdrxx3/view?usp=sharing

Jak na razie nie mam pomysłu na uruchamianie trybu nocnego więc jestem otwarty na propozycje...
Przychodzi mi do głowy taka "zaznaczajka" w opcjach...
Fizyka rigidbody - tworzenie skryptów/testy    Łódź Fabryczna - 0% (tworzenie modeli) Projekt ŁKA 2.5%
jeśli mamy gotową część systemu, która jest sprawdzona i w pełni funkcjonalna, nie ma sensu pisać wszystkiego od zera tracąc swój czas

Offline Ryszard

  • Supporter
  • *
  • Developer
  • Wiadomości: 257
  • Siła reputacji: 298
  • Ryszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezesRyszard prezes
  • Distance Travelled: 7999km
  • Trains Routed: 2027
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #41 dnia: 11 Styczeń 2018, 22:32:11 »
Jeśli chodzi o uruchamianie tego trybu nocnego tylko w menu to proponuję ustawić zaznaczajkę i dodatkowo po zaznaczeniu w zależności od godziny systemowej uruchamiałby się tryb nocny.
"Człowiek tylko wtedy coś osiągnie, gdy porażkę potraktuje jako doświadczenie, nie klęskę."
Fotoblog: http://ryszardtd2.flog.pl/

Offline panmechanik2002

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 12
  • panmechanik2002 dróżnik obchodowypanmechanik2002 dróżnik obchodowy
  • サイモン
  • Distance Travelled: 512km
  • Trains Routed: 15
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #42 dnia: 13 Styczeń 2018, 07:34:46 »
Skorakora tryb nocny można by włączyć przez zaznaczajke tak jak ryszard napisał. Lecz musiałbyś zrobić cykl 24h by to miało sens. W edytorze można by osobno włączać noc i dzień żeby sprawdzić jak sceneria wygląda za dnia a jak w nocy.
EDIT: zapomniałem dodać żebyś spróbował dodać do obiektów lap emitery światła oraz spróbował zacząć robić takie coś że jak np mamy tunel to im głębiej tym ciemniej
« Ostatnia zmiana: 13 Styczeń 2018, 07:37:40 wysłana przez panmechanik2002 »
Dla znajomych Szymon.

Offline k_wojak

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Siła reputacji: 96
  • k_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezes
  • Po prostu Wojak ;)
    • Kanał Youtube (kolejowy)
  • Distance Travelled: 1537km
  • Trains Routed: 320
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #43 dnia: 13 Styczeń 2018, 17:22:00 »
Zgadzam się z przedmówcami, najlepiej zrobić to przez zaznaczajkę. Dobrze by było również, żeby po zaznaczeniu np. ok. godziny 21 w symulatorze zaczynałoby się robić ciemno.
- Kudowa-Zdrój - chwilowo przerwane
- podg. Bąki (na wykończeniu, na 0.10.0)
- podg. Kłodzko Nowe - Planowany

Online Drozda32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Siła reputacji: 481
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Distance Travelled: 17576km
  • Trains Routed: 4723
Odp: Efekty graficzne
« Odpowiedź #44 dnia: 13 Styczeń 2018, 17:51:23 »
A żeby nie doszło do sytuacji że w dzień będzie ciągle dzień i w nocy noc możne przyspieszyć czas lub zamiast pełnych 24h wydłużyć do 48h.
Lecz to zaburzy w przyszłym SWDR realne godziny rozkładów itd pisze o tym bo czasami ktoś będzie chciał jechać po ciemku gdy w życiu jest dzień.
Ale opcja dzień noc w singlu na pewno do wyboru powinna być gdy ten singiel zacznie już normalnie funkcjonować i generować jakieś RJ-ty LUB MISJE.
« Ostatnia zmiana: 13 Styczeń 2018, 17:53:17 wysłana przez Drozda32 »