Autor Wątek: Idea/Pomysł: Trawa/optymalizacja  (Przeczytany 415 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 271
  • Siła reputacji: 86
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 4717km
  • Trains Routed: 1125
Trawa/optymalizacja
« dnia: 12 Marzec 2018, 23:03:54 »
Pomysł dotyczy tekstur. Gdyby stworzyć teksturę 3d (tak jak obecnie jest chociażby dwuwymiarowa trylinka) to ilość obiektów na scenerii uległaby znacznemu zmniejszeniu. Przyjmując kępkę trawy na metr kwadratowy w kwadracie 10/10 mamy ich sto. Lub opcja tesktury czyli 4 terrapionty po rogach i 4 za nimi do zabezpieczenia granicy. Tylko 8 elementów. Im większa powierzchnia tym większa różnica, dla 100/100, również kępka na metr to 10 000 lub licząc rozstawione gęsto terrapointy (w liniii 100m co 12,5m) daje 8 linii po 8, czyli 64, plus ramka na zabezpieczenie, czyli 4*8. Razem 96. Kolosalna różnica w ilości obiektów. Wiele scenerii mogłoby schudnąć o kilkanaście tysięcy obiektów zyskując na jakości. Generowany proceduralnie dywan trawy byłby o wiele gęstszy i podobno takie rozwiązania dają doskonałą optymalizację. Brzmi bajecznie, mniej obiektów, większa jakość, lepsza optymalizacja. Pytanie zasadnicze: czy jesteśmy w stanie wdrożyć taką teksturę 3d?